Πότε η διοίκηση περιμένει την απόσβεση της επένδυσης.
Λάμπρος ΚαραγεώργοςΣτην Ελλάδα σήμερα είναι 93 Αυγούστου σύμφωνα με την Fraport. To μότο «93 Αυγούστου» επιλέχθηκε από την Fraport για να τονίσει ότι το καλοκαίρι στην Ελλάδα καλά κρατεί τουλάχιστον σε επίπεδο αεροπορικής επιβατικής κίνησης στα 14 αεροδρόμια που ελέγχει καθώς η κίνηση κυμαίνεται σε επίπεδα ρεκόρ σε σύγκριση με όλες τις παρελθούσες χρονιές.
Μόνο τον Νοέμβριο η επιβατική κίνηση είναι μέχρι τώρα αυξημένη κατά 15% σε σχέση με πέρυσι και όπως είπε ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, σε χθεσινή συνέντευξη τύπου παρουσίασης της πορείας της εταιρείας, «ευελπιστούμε ότι θα κλείσει στα επίπεδα αυτά στο τέλος της χρονιάς» ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
Έως τον Οκτώβριο η συνολική κίνηση έφτασε τους 32,3 εκατ. επιβάτες, αυξημένους κατά 8,4% σε σχέση με το 2022, και 12% πάνω από το 2019. Για το σύνολο του έτους εκτιμά ότι η επιβατική κίνηση θα φτάσει στα αεροδρόμια της Fraport τους 33,8 εκατ. σε σχέση με τα 31,2 εκατ. επιβάτες το 2022, και τα 30,2 εκατ. επιβάτες το 2019. Το 80% της επιβατικής κίνησης είναι από διεθνείς πτήσεις.
Η κίνηση ανά αεροδρόμιο
Από τα κατά τόπους αεροδρόμια η Θεσσαλονίκη «έτρεξε» με αύξηση 19,5%, σε σχέση με πέρυσι με 6,122 εκατ. επιβάτες εκ των οποίων 69% από το εξωτερικό. Η Θεσσαλονίκη όμως πέρυσι είχε πληγεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Πρωταθλήτρια σε ποσοστό ανόδου η Καβάλα με +21,2% και 295.000 επιβάτες εκ των οποίων 85% από το εξωτερικό.. Η Μυτιλήνη συμπληρώνει την πρώτη τριάδα σε Μοναδικό «αρνητικό» αεροδρόμιο η Μύκονος (-1,9%) όμως όπως εξήγησε ο κ. Βήλος «δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πέρυσι είχε διψήφιο ποσοστό αύξησης όπως και στη Σαντορίνη (+20%) . Άρα και το +0,5% που βλέπουμε στη Σαντορίνη είναι θετική εξέλιξη.
Συνολικά η Fraport εξυπηρέτησε 110 αεροπορικές εταιρείες και 42 αγορές. Φέτος είχε 64 νέα δρομολόγια, 10 Ρόδο, 8 στα Χανιά, 7 σε Θεσσαλονίκη και 7 Κέρκυρα και Άκτιο.
Ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece
Περισσότερους επιβάτες υποδέχθηκε η Fraport Greece από το Ηνωμένο Βασίλειο (22,1% των επιβατών από 22,4% πέρυσι) και ακολουθούν Γερμανοί (12,6%, 15,1% πέρυσι) Σκανδιναβοί (8,5% έναντι 8,7% πέρυσι) με τους Ιταλούς (6,9% έναντι 7,5% πέρυσι) και Πολωνούς (5,3% αντί 5,0% ένα χρόνο πριν)να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα. Θετική έκπληξη οι Αμερικάνοι που φέτος μπήκαν στη δεκάδα (στην όγδοη θέση με 3,0% μερίδιο από 1,8% πέρυσι). Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι πολύ σημαντική αγορά και τροφοδοτείται μέσω Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και έχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης, επεσήμανε ο κ. Βήλος.
Τα κίνητρα
Για την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών η Fraport υλοποιεί συγκεκριμένα κίνητρα σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και ξενοδόχους.
Υλοποιεί δυο είδη κινήτρων. Από το 2018 τους χειμερινούς μήνες για νέα διεθνή δρομολόγια προσφέρει σημαντική έκπτωση περίπου 7 ευρώ ανά επιβάτη. Τους «περιφερειακούς μήνες» δηλαδή Οκτώβριο, Νοέμβριο, Μάρτιο και Απρίλιο προσφέρει έκπτωση 6 ευρώ, 12 ευρώ, 12 ευρώ και 8 ευρώ αντιστοίχως ανά επιβάτη. Στοχεύει έτσι και στην επιμήκυνση της σεζόν.
Στις 62 ανήλθαν οι αεροπορικές εταιρείες που πήραν έκπτωση από τον Οκτώβριο με αποτέλεσμα την αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 8% και τον Νοέμβριο κατά 15%. Πρακτικά 200.000 παραπάνω ξένοι επιβάτες ήρθαν στα 14 αεροδρόμια.
Επίσης η Fraport υλοποιεί συνεργασίες με τοπικούς φορείς και την Marketing Greece, την Aegean, την Eurobank και τον ΕΟΤ, μία προσπάθεια που ξεκίνησε το 2019 από τα Χανιά και σταδιακά θα επεκταθεί σε όλα τα αεροδρόμια.
Για το 2024 ο κ. Βήλος τόνισε ότι τα μηνύματα μέχρι στιγμής, χωρίς να είναι δυνατόν να υπολογισθεί ο αντίκτυπος των γεγονότων στο Ισραήλ, αναφέρουν ότι σε επίπεδο χωρητικότητας, θα είναι τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με το 2023, με αυξομειώσεις ανά προορισμό. Θα έχουμε περισσότερα στοιχεία στο τέλος Ιανουαρίου όπου θα φανεί και η πραγματική βούληση των εταιρειών, πρόσθεσε.
Δεν γίνεται κάθε χρονιά να έχουμε ρεκόρ στον τουρισμό. Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί για την επόμενη ημέρα. Υπάρχουν πολλές προκλήσεις που αν δεν διαχειριστούμε σωστά θα έχουμε αρνητικό πρόσημο, συμπλήρωσε ενώ εκτίμησε ότι το κενό του Ισραήλ θα καλυφθεί (700.000 περίπου τουρίστες το 2022).
Από αριστερά: ο κ. Σάββας Καραγιάννης, Επικεφαλής Εταιρικής Επικοινωνίας, Fraport Greece, η κ. Κατερίνα Πολλάτου, Airline Marketing & Development Manager/ Commercial & Business Development, ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece και ο κ. Χάρης Φίλος, Air Service Development Manager/ Commercial & Business Development
Επενδύσεις
Η Fraport έχει επενδύσει μέχρι σήμερα πάνω από 1,8 δις. ευρώ στη χώρα και όπως εκτίμησε ο οικονομικός διευθυντής εταιρείας κ. Βαγγέλης Μπαλτάς η επένδυση θα αποσβεσθεί το 2025 περίπου και οι μέτοχοι ελπίζουν σε μία ετήσια απόδοση 10%.Η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση και σχεδιάζει περαιτέρω επεκτάσεις σε ορισμένα αεροδρόμια όπως π.χ. στη Σαντορίνη.
Μέρος των επενδύσεων αυτών περί τα 25 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την «πράσινη» μετάβαση μέχρι το 2030 (επενδύσεις σε ΑΠΕ, και άλλα έργα εξοικονόμησης ενέργειας, κ.λ.π.)
Στόχος της εταιρείας είναι το 2045 να έχει μηδενικές εκπομπές αερίων ρύπων του θερμοκηπίου
Να σημειωθεί ακόμη ότι βάση της σύμβασης παραχώρησης η εταιρείας θα προχωρήσει σε αυξήσεις των τελών στο “90% του πληθωρισμού” και προς τούτο έχει καλέσει σε δημόσια διαβούλευση τους τοπικούς φορείς στις 14 περιοχές που βρίσκονται τα αεροδρόμια, εντός του Δεκεμβρίου.
Τέλος όπως διευκρινίστηκε η ίδια η εταιρεία δεν μπορεί να εμπλακεί σε άλλους διαγωνισμούς πώλησης αεροδρομίων στη χώρα μας ενώ οι μέτοχοι της κινούνται αυτόνομα Αναλόγως θα αξιολογήσουν αν ενδιαφερθούν για τα 22 εναπομείναντα κρατικά αεροδρόμια όπως αντίστοιχα συμβαίνει με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
==================
Blogger:
...ο καλός ...συνάδελφος με καλεί να πανηγυρίσω για την πορεία της Fraport στη χώρα. Εξακολουθώ να έχω κάποιες απορίες (δηλαδή είμαι όλος απορίες, αλλά ας σημειώσω μερικές, στις οποίες δεν αναφέρετε ο ...συνάδελφος.
1. Είναι ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, όταν η Fraport έχει βασικό μέτοχο το Γερμανικό δημόσιο, ή πρόκειται για "κρατικοποίηση" από την ανάποδη;
2. Πόση φορολογία πλήρωσε η Fraport και πόσα έσοδα περιμένει το Ελληνικό Δημόσιο (αν ακόμα αυτό υφίσταται για μερικούς...) από την αύξηση σε επίπεδο ρεκόρ της κίνησης στα 14 αεροδρόμια;
Αυτά...προς το παρόν:
Ας θυμηθούμε μαζί:
-----------------
-------------------
Blogger:
Τώρα εγώ δεν είμαι χαρούμενος με τις φιέστες αυτές, αφού δείχνουν την
αποικιοποίηση (απορρόφηση;) της χώρας. Αλλά βλέπω ότι πολλοί το
απολαμβάνουν, ....αν δεν δούλεψαν προς την κατεύθυνση αυτή...
Eρώτηση:
Είναι ιδιωτικοποίηση η παραχώρηση των αεροδρομίων ή κρατικοποίηση; (Μεγαλομέτοχοι της Fraport είναι φορείς του γερμανικού δημοσίου, ήτοι η Περιφέρεια του Έσσε με ποσοστό 31.5%, η κρατική Lufthansa με ποσοστό 8,45% και η Φρανκφούρτη μέσω του δημόσιου φορέα μεταφορών...)
....κάποιοι δεν προστατεύουν τον πρωθυπουργό...
Το μέγα σκάνδαλο των δήθεν επενδύσεων της Fraport
Fraport: η αποικιοκρατική σύμβαση (Up)
«Χαρίσαμε» τα περιφερειακά μας αεροδρόμια και δώσαμε και δάνειο!!!
Το... Γερμανικό Δημόσιο αγόρασε το αεροδρόμιο Κέρκυρας!
“Η Fraport εισέπραξε κέρδη στην Ελλάδα ίσα με το 1/8 των συνολικών κερδών της σε όλο τον κόσμο
Λεηλασίας συνέχεια: Tους δίνουμε και τα υπόλοιπα αεροδρόμια
σχετικά με το είδος των επιχειρήσεων που στήνονται στην Ελλάδα... "Η Ελλάδα είναι τόπος οικονομικού εγκλήματος" πήγαινε στο 40ο λεπτό...
===================
-------------------------
Σχόλια