Ηλεκτρική Ενέργεια: Από το "ένα με το μέλλον" στην εξουθένωση του καταναλωτή

 Του  Κωνσταντίνου Β. Γιωτόπουλου

Τις τελευταίες εβδομάδες, οι καταναλωτές βομβαρδίζονταν, από το πρωί μέχρι το βράδυ, με τηλεοπτικά μηνύματα, που προσπαθούσαν να τους πείσουν ότι, η διαφημιζόμενη επιχείρηση ηλεκτρισμού είναι "ένα με το μέλλον".

Φίλος, που γνωρίζει τους παλαιούς δεσμούς μου με τον κλάδο του ηλεκτρισμού, παρατήρησε, με σκωπτική διάθεση, ότι πολύ θα επιθυμούσε η διαφημιζόμενη Επιχείρηση (η νέα ΔΕΗ) να ήταν "ένα με το παρελθόν", τόσο στο θέμα των λογαριασμών του ρεύματος, όσο και στο θέμα  της ποιότητας εξυπηρέτησης του καταναλωτή. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Τότε δηλαδή, που οι λογαριασμοί, που καλούνταν να πληρώσουν οι καταναλωτές, ανέρχονταν στο ένα τρίτο περίπου των  λογαριασμών  που καλούνται σήμερα να πληρώσουν, και οι όποιες βλάβες μπορούσαν να αποκατασταθούν, κατά κανόνα, μέσα σε λίγες μόνο ώρες. Υπήρχαν πάντα άμεσα διαθέσιμα συνεργεία καλά εκπαιδευμένων και έμπειρων τεχνιτών, σε 24/ωρη βάση, επτά ημέρες την εβδομάδα, καθώς και άμεσα διαθέσιμες στις αποθήκες πλήρεις σειρές  κρίσιμων υλικών και ανταλλακτικών. Το πρόταγμα ήταν ο "ικανοποιημένος καταναλωτής".

Δεν πέρασαν παρά ελάχιστες μέρες από το σκωπτικό σχόλιο του φίλου για την αυτάρεσκη ταύτιση της διαφημιζόμενης επιχείρησης με το... μέλλον, όταν ένα πλήθος από νοικοκυριά στην Αττική, ακόμη και σε γειτονιές που δεν απέχουν περισσότερο από 12-15 χιλιόμετρα από την έδρα του Κοινοβουλίου στην πλατεία Συντάγματος, βρέθηκαν για πολλές μέρες στο σκοτάδι, επειδή…χιόνισε.

Με τους κατοίκους, παγωμένους και εξουθενωμένους, να διερωτώνται εάν στην εικόνα της ταύτισης με το μέλλον, που μέχρι την προηγούμενη μέρα επιχειρούσε να προωθήσει, με δαπάνη φυσικά των καταναλωτών, η νέα Διοίκηση της νέας ΔΕΗ, περιλαμβάνεται και η εφιαλτική μακρά ομηρία των καταναλωτών στα σπίτια τους, χωρίς φωτισμό, χωρίς θέρμανση, χωρίς δυνατότητα επικοινωνίας με τον έξω κόσμο, αφού η σταθερή τηλεφωνία παραλύει και τα κινητά δεν μπορούν να φορτιστούν, χωρίς δυνατότητα για μαγείρεμα κλπ.

Και όλα αυτά, λόγω χιονόπτωσης.

Πριν από χρόνια, στις πυρκαγιές της Ηλείας, συμπαθής Υπουργός είχε αναφερθεί στον "στρατηγό Άνεμο", που είχε την κακή συνήθεια να αλλάζει κατεύθυνση, αιφνιδιάζοντας τους αμυνόμενους και μη επιτρέποντας σε αυτούς να παρατάσσουν έγκαιρα τον στρατό τους (πυροσβεστικές δυνάμεις) στη σωστή θέση. 

Τότε. δεν είχε ακόμη εμφανιστεί στο προσκήνιο η στρατηγός "κλιματική αλλαγή", που μπορεί τα τελευταία χρόνια, "χωρίς περίσκεψη, χωρίς αιδώ", να επιστρατεύεται, κάθε τόσο, για τη δικαιολόγηση των πάντων. Όπως συνέβαινε και τα πάρα πολύ παλιά χρόνια, τότε που επιστρατεύονταν η μήνις του Θεού (Θεομηνία) για την αιτιολόγηση λιμών, σεισμών, καταποντισμών.

Και για να σοβαρευτούμε.

Σε μια σοβαρή έρευνα για το τι έφταιξε, που αναμφίβολα θα γίνει, ώστε να εντοπιστούν τα πραγματικά λάθη, για να μην υπάρξει επανάληψη στο μέλλον, επιβάλλεται να ερευνηθεί και η εξέλιξη της δύναμης, τα τελευταία λίγα χρόνια, του εξειδικευμένου έμπειρου τεχνικού προσωπικού συντήρησης δικτύου και αποκατάστασης βλαβών της Γενικής Διεύθυνσης Διανομής της ΔΕΗ (σημερινού ιδιωτικοποιημένου ΔΕΔΔΗΕ), ώστε να διακριβωθεί εάν υπήρξε ασύνετη και επικίνδυνη μείωση της δύναμης της εν λόγω κατηγορίας προσωπικού, όπως και του αποθέματος των κρίσιμων υλικών και ανταλλακτικών στις αποθήκες.

Να ερευνηθεί εάν, ενδεχομένως, σχήματα εθελουσίας εξόδου προσωπικού, με στόχο τη συμπίεση του κόστους, οδήγησαν στην έξοδο πραγματικά πλεονάζοντος προσωπικού ή και στην απογύμνωση κρίσιμων υπηρεσιών συντήρησης δικτύου και αποκατάστασης βλαβών, εις βάρος της ποιότητας εξυπηρέτησης του καταναλωτή.

Να εξηγηθεί στους νέους manager ότι, στις επιχειρήσεις ηλεκτρισμού, νερού και τις άλλες Public Utilities, η προτεραιότητα δίνεται στην ασφάλεια, στην ποιότητα και την απρόσκοπτη συνεχή λειτουργία. 

Τα εγχειρήματα συμπίεσης κόστους, μέσω της εφαρμογής σχημάτων εθελουσίας εξόδου, αναδιοργανώσεων, περιορισμού αποθεμάτων κλπ, αποσκοπούν στην εξοικονόμηση πόρων, προς όφελος του καταναλωτή και όχι αποκλειστικά και μόνο στη διόγκωση του EBITDA, του BONUSστελεχών και των προς διανομή κερδών.

Αν κρίνουμε από τις επιδόσεις της προηγούμενης εβδομάδας, οι επιδόσεις στον ηλεκτρισμό είναι θλιβερές.

* Ο κ. Κ. Β. Γιωτόπουλος είναι Τ. Γενικός Διευθυντής ΔΕΗ, Τ. Πρόεδρος του CEEP (ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ), Τ. Διευθύνων Σύμβουλος ΤΡΑΜ Α.Ε.

============

Blogger: Ακούστε τον κ. Παναγιωτάκη (πρώην ΔΕΗ) σχετικά με την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων...


 

  1. Στο top 3 των πιο ακριβών χωρών στο ηλεκτρικό ρεύμα η Ελλάδα

  2. Διαβάζοντας τους λογαριασμούς ενέργειας (ΔΕΗ).

  3. Η επόμενη μέρα της ΔΕΗ, η επόμενη μέρα της χώρας...

  4. Ενέργεια: Βάζοντας τα πράγματα στη σειρά ή αλλιώς περιμένοντας το blackout.

  5. Η ΔΕΗ πουλά την Ελλάδα

  6. Λογαριασμοί ΔΕΗ: Δολοφονούν εν ψυχρώ την ελληνική οικονομία και κοινωνία!

  7. Η ακτινογραφία ενός ηλεκτροσόκ!

  8. Βρήκαμε μια νέα πρωταθλήτρια, συναγωνίζεται επάξια στις κωλοτούμπες τη Νάντια Κομανέτσι! 

  9. Kαι τώρα ο λογαριασμός...(της ΔΕΗ προς καταναλωτές & Κυβέρνηση...)

  10. Κάποιοι θα Πρέπει Επιτέλους να Λογοδοτήσουν για τον Εκτροχιασμό των Ενεργειακών Τιμών και την Επερχόμενη Οικονομική Κρίση

  11. «Οδεύουμε προς νέο μνημόνιο»! Πρ.Εμφιετζόγλου πρόεδρος της Πανελλήνιας Πατριωτικής Ένωσης

  12. Κωστής Σταμπολής: Ενεργειακό σοκ -Άσχετοι λομπίστες στην Κομισιόν ρίχνουν την ΕΕ σε ενεργειακή κρίση

  13. Η χώρα στα ζάρια....

  14. “Πράσινη ενέργεια”, μια ακόμη γερμανική κομπίνα: Πως έβαλαν την ΔΕΗ στην υπηρεσία του Βερολίνου…

 -----------------------------

Σχόλια