Ξανά στο κράτος τμήμα των βρετανικών σιδηροδρόμων

Reuters, Bloomberg

Μετά τον χρηματοπιστωτικό κλάδο, σε μερική εθνικοποίηση και του σιδηροδρομικού της δικτύου προχωρεί η Βρετανία. Συγκεκριμένα, η εταιρεία διαχείρισης των σιδηροδρόμων της χώρας National Express πρόκειται να επιστρέψει στην κυβέρνηση τα δικαιώματα εκμετάλλευσης ενός μεγάλου μέρους του σιδηροδρομικού της δικτύου. Οπως έκανε γνωστό η εταιρεία, εξαιτίας της ύφεσης, τα επενδυτικά της σχέδια για την ανατολική γραμμή σύνδεσης Λονδίνου-Εδιμβούργου δεν μπορούν να αποφέρουν κέρδη.

Η τιμή της μετοχής, η οποία μόλις στην αρχή της εβδομάδας απέρριψε την πρόταση εξαγοράς από την ανταγωνίστριά της FirstGroup, σημείωσε χθες αισθητή πτώση. Είχε προηγηθεί η δήλωση κυβερνητικού στελέχους ότι η National Express ενδεχομένως να απολέσει τα δικαιώματα εκμετάλλευσης και άλλων γραμμών. Από μέρους της η εταιρεία, η οποία τυπικά θα είχε το δικαίωμα της ανατολικής γραμμής Λονδίνου -Εδιμβούργου έως το 2015, δήλωσε ότι τα κεφάλαιά της για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα αναμένεται να εξαντληθούν έως τη λήξη του έτους.

Ωστόσο, ο υπουργός Οικονομικών Αντριου Αδωνις δεν φαίνεται να συμφωνεί. «Η κυβέρνηση πιστεύει ότι ίσως να έχει βάσιμους λόγους να τερματίσει αυτά τα δικαιώματα χρήσης, και με το σκεπτικό αυτό διερευνούμε και άλλες εναλλακτικές», τόνισε. Σύμφωνα με τον ίδιο, η κυβέρνηση θα συστήσει μία εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο, η οποία θα αναλάβει την αντιπροσωπεία της γραμμής Λονδίνου-Εδιμβούργου.

Μία τάξη μεγέθους σχετικά με την απόδοση των δραστηριοτήτων αυτών δίνουν οι ζημίες των 20 εκατομμυρίων στερλινών, που παρουσίασε, το πρώτο εξάμηνο του έτους, η National Εxpress, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Ρίτσαρντ Μπάουκερ, που επιχείρησε να εξηγήσει την απόφαση με βάση τα στοιχεία για την οικονομική αιμορραγία της συγκεκριμένης γραμμής. Ο κ. Μπάουκερ θα αποχωρήσει στα τέλη Αυγούστου από τη διοίκηση της εταιρείας. Πρόκειται για τον άνθρωπο, ο οποίος είχε διατελέσει επικεφαλής της Στρατηγικής Υπηρεσίας Σιδηροδρόμων της Βρετανίας, και από τη θέση αυτή είχε διαπραγματευθεί τη συμφωνία για την ανατολική σιδηροδρομική γραμμή. Η αξία της συμφωνίας είχε ανέλθει στο 1,4 δισ. στερλίνες. Μετά την αποχώρησή του από τη National Express, ο Ρίτσαρντ Μπάουκερ θα αναλάβει επικεφαλής των υπό κατασκευή σιδηροδρομικών δικτύων των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Το σοβαρότερο πρόβλημα, που είχε να αντιμετωπίσει η εταιρεία στη γραμμή Λονδίνου-Εδιμβούργου ήταν η μείωση του αριθμού των επιβατών σε συνδυασμό με το υψηλό τίμημα, το οποίο είχε δεσμευθεί να καταβάλει στην κυβέρνηση, όταν εξασφάλισε τη σχετική σύμβαση.

Τα Βρετανικά Ταχυδρομεία

Εκτός των σιδηροδρόμων, αλλαγή πλεύσης παρατηρείται και στο πεδίο των βρετανικών ταχυδρομείων. Οι συνθήκες στην αγορά, ανέφερε ο υπουργός Βιομηχανίας της χώρας Πίτερ Μάντελσον, δεν είναι κατάλληλες για τα σχέδια της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει μερικώς τις ταχυδρομικές υπηρεσίες της Royal Μail. Η τοποθέτηση αυτή συνιστά σαφή διαφοροποίηση από τη στάση, που τηρούσε μέχρι προσφάτως η κυβέρνηση Μπράουν. Πάντως, ο Πίτερ Μάντελσον δεσμεύθηκε να επανεξετάσει την κατάσταση όταν οι οικονομικές συνθήκες αποκατασταθούν. «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει προοπτική να κατορθώσουμε να επιτύχουμε τους στόχους, που είχαμε θέσει για το μέλλον των ταχυδρομικών υπηρεσιών - ωστόσο, όταν βελτιωθούν, θα επανεξετάσουμε την περίπτωση Royal Mail», δήλωσε τέλος ο Βρετανός υπουργός. Το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης των ταχυδρομείων είχε προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις εντός του κόμματος των Εργατικών.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyagor_1_02/07/2009_320575
Blogger:
...το εκκρεμές άρχισε να κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Αφού διάφοροι σχιτζήδες (νεοφιλελεύθεροι φωστήρες)ανέλαβαν εργολαβικά την απαξίωση κάθε τι δημόσιου, παρέδωσαν φιλέτα του σε ιδιώτες για ένα κομμάτι ψωμί. Φυσικά τώρα οι ιδιώτες που "ξεζούμησαν" τις επιχειρήσεις αυτές (τους σιδηροδρόμους εν προκειμένω) με μηδενικές - άντε ελάχιστες επενδύσεις σε ασφάλεια και πάγιο εξοπλισμό - στο διάστημα της εκμετάλευσής των - εξ' ού και τα συχνά ατυχήματα που καταγράφηκαν τα τελευταία χρόνια - τώρα επιστρέφουν στο κράτος ότι έχει απομείνει (Απαξιωμένο εξοπλισμό). Και το κράτος τώρα με τη σειρά του καλείται να ξοδέψει, ώστε να συνεφέρει το δίκτυο, και την επιχείρηση γενικώτερα, ...για να την ξαναδώσει εν καιρώ και πάλι στους ιδιώτες!
  • Υλοποιείται με τον τρόπο το εξής σχήμα: "Ιδιωτικοποιούνται τα κέρδη και κοινωνικοποιούνται τα χρέη!" (Μέσα σ' όλα αυτά μη ξεχνάτε ότι έχουμε και αγοραπωλησίες και συνήθως, αν όχι πάντα, κάποιος παίρνει- ή άλλως ενθυλακώνει - την προμήθειά του στην όποια συμφωνία)
  • Αξίζει να δείτε μια παλιότερη εγγραφή για τους καθ' ημάς φωστήρες----->
  • Αλλά κι' αυτό εδώ----->
  • Mεταγεννέστερη εγγραφή: (12/7/2009): Οι βρετανικοί σιδηρόδρομοι πίσω στο κράτος
  • Mεταγεννέστερη εγγραφή (4/11/2009)
  • Υπό κρατικό έλεγχο οι σιδηρόδρομοι East Coast

    Στον έλεγχο του βρετανικού κράτους για τουλάχιστον 18 μήνες περιέρχονται από 12ης Δεκεμβρίου οι σιδηρόδρομοι East Coast, που πλήττονται από τη διαρκή μείωση του επιβατικού κοινού και παρουσίασαν ζημίες 20 εκατ. στερλινών το πρώτο εξάμηνο του έτους. Το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών τόνισε πως θα συνεχισθούν όλες οι υπηρεσίες της East Coast και θα παραμείνουν έγκυρα όσα εισιτήρια έχουν ήδη εκδοθεί. Αντέκρουσε, όμως, αίτημα της εταιρείας National Express, που διαχειρίζεται από το 2007 τους εν λόγω σιδηροδρόμους και συγκεκριμένα την κύρια γραμμή που συνδέει το Εδιμβούργο με το Λονδίνο, για επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας με την κυβέρνηση. Η εν λόγω εταιρεία έχει καταβάλει 1,4 δισ. στερλίνες για την εκμετάλλευση αυτής της γραμμής. Οταν έκλεισε τη συμφωνία με την κυβέρνηση, πολλοί αναλυτές του κλάδου τη χαρακτήρισαν υπερτιμημένη. Σε ό,τι αφορά το προσωπικό της εταιρείας, το υπουργείο τόνισε πως θα μεταφερθεί στη νέα κρατική εταιρεία.

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyagor_1_04/11/2009_335821

Σχόλια