Έντονες αντιδράσεις ακόμη και εντός της κυβέρνησης προκαλεί ο σχεδιασμός του κ. Χυτήρη για τη «σωτηρία» των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Αποκλειστικές πληροφορίες του Capital.gr υποστηρίζουν ότι ο κ. Χυτήρης προσανατολίζεται σε ένα μοντέλο χρηματοδότησης των ΜΜΕ ανάλογο με εκείνο που είχε υιοθετηθεί για τη σωτηρία των τραπεζών.
- Οι μεγάλοι εκδοτικοί Όμιλοι περιμένουν τη χρηματοδότηση εναγωνίως για να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους. Ωστόσο, μία τέτοια ενέργεια συνιστά παράβαση των κοινοτικών κανόνων, καθώς πρόκειται για άμεση κρατική βοήθεια σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Το πρόβλημα θα μπορούσε να ξεπεραστεί αν το κράτος αποκτούσε μετοχές των ΜΜΕ έναντι των χρημάτων που θα έδιδε, όπως συνέβη με τις τράπεζες. Αυτή η λύση όμως βρίσκει απέναντί της το ίδιο το Σύνταγμα. Η eλευθεροτυπία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και η απόκτηση μετοχών των ΜΜΕ από το κράτος την καταλύει.
Ταυτόχρονα μπαίνουν στο τραπέζι θέματα όπως η καθιέρωση αγγελιοσήμου στο διαδίκτυο και η κατάργηση της ανωνυμίας των blogs. Ειδικά το πρώτο επιχειρείται για να διασκεδαστούν οι φόβοι των συνδικαλιστικών σωματείων για την κατάρρευση των ασφαλιστικών τους ταμείων.
- Τους προσφέρεται στο πιάτο το πάγιο αίτημά τους να επεκτείνουν το πεδίο δράσης και ελέγχου τους στο διαδίκτυο. Σε αντιστάθμισμα οι συνδικαλιστές θα αποδεχτούν την μείωση του αγγελιοσήμου κατά 50% στην τηλεόραση. Κι επειδή τα νούμερα δεν βγαίνουν, οι επιδιώξεις είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού. Το διαδίκτυο αντιπροσωπεύει σήμερα μόλις το 3% της διαφημιστικής δαπάνης και δεν μπορεί να αντισταθμίσει την όποια απώλεια από την μείωση του αγγελιοσήμου στην τηλεόραση. Το ζητούμενο, λοιπόν, είναι ο έλεγχος του διαδικτύου και η αναζήτηση νέων ρόλων για τα συνδικαλιστικά όργανα – φερέφωνα των κομματικών μηχανισμών. Η αυξημένη επιρροή του διαδικτύου τους τρομάζει και σπεύδουν να αλλάξουν άρδην τους κανόνες του παιγνιδιού.
Όλες αυτές οι «αλλαγές» έχουν προκαλέσει έντονες προστριβές στο εσωτερικό της κυβέρνησης. Στα σχέδια Χυτήρη αντιδρούν πολλά κυβερνητικά στελέχη, τα οποία εκτιμούν ότι δεν μπορούν να διασωθούν τα υπερχρεωμένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και ότι οποιαδήποτε προσπάθεια θα είναι ατελέσφορη και επιπλέον θα προκαλέσει την αντίδραση της κοινωνίας.
Για να προλάβει τις αντιδράσεις ο κ. Χυτήρης προσπαθεί να επισπεύσει τις διαδικασίες. Έτσι, δεν αποκλείεται να οδηγηθούμε σε έναν απόλυτο αιφνιδιασμό. «Θα τα πούμε στην Βουλή» ήταν η απάντηση βουλευτή του ΠΑΣΟΚ στον οποίο θέσαμε τις σχετικές πληροφορίες.
Θανάσης Μαυρίδης
http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1121388
blogger:
Από πότε τα παρασιτικά ΜΜΕ θεωρούνται πυλώνες της οικονομίας και χρήζουν σωτηρίας;
Θα σχηματίσετε εικόνα για το τι παίζεται, διαβάζοντας τις παρακάτω εγγραφές:
Από πότε τα παρασιτικά ΜΜΕ θεωρούνται πυλώνες της οικονομίας και χρήζουν σωτηρίας;
Θα σχηματίσετε εικόνα για το τι παίζεται, διαβάζοντας τις παρακάτω εγγραφές:
- Το έγκλημα ολοκληρώνεται...
- Η στρατηγική της χειραγώγησης και ο βαθύς ύπνος των χειραγωγημένων
- ΜΜΕ και money
Μεταγεννέστερη εγγραφή 29/1/2011:
....
Χθες το δελτίο του ΣΚΑΙ ασχολήθηκε 10 ολόκληρα λεπτά με το θέμα της πιθανής χρεοκοπίας του ALTER. Το σχεδόν εξαντλητικά εκτενέστατο ρεπορτάζ που έκαναν όλοι οι συντελεστές του δελτίου, δεν είχε τίποτα να ζηλέψει σε πληρότητα από άλλες πολυδάπανες παραγωγές ντοκυμαντέρ του ΣΚΑΙ (βλέπε 1821). Ο ...
Παπαδημητρίου αποκάλεσε τον Χατζηνικολάου "τηλεαστέρα" και ο ...
ευαίσθητος σε θέματα ηθικής και τιμής ευθικτούλης απειλεί τώρα με μήνυση και για αυτό αλλά και για όσα άλλα ειπώθηκαν στο χθεσινό ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ. Ο Μπαμπης Παπαδημητρίου στην αναλυση που έκανε για τα αίτια του φαληρίσματος του τηλεοπτικού σταθμού, ανέφερε πως το σταδιακό κλείσιμο της κάνουλας πολιτικού χρήματος (μέσω διαφημίσεων αλλά και άλλων τρόπων) είναι η σημαντικότερη αιτία για το κατάντημα του σταθμού, προσθέτωντας ότι περισσότερο επλήγησαν τα ΜΜΕ που ήταν εξαρτημένα από αυτή την πρακτική χρηματοδότησης του κράτους και των κομμάτων προς τα ΜΜΕ. Ως δεύτερο πιο σημαντικό παράγοντα ο Παπαδημητρίου ανέφερε τους παχυλούς μισθούς που είχαν όλοι οι "μεγάλοι" του καναλιού που ήταν σε αναντιστοιχία με την αισχρη οικονομική του κατάσταση.
Όλα αυτά προφανώς και έθιξαν την υπόληψη του Χατζηνικολάου, ο οποίος ακούγοντας χθες το ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ θα ένιωσε λιγάκι για μια στιγμή, ως σαν να ήταν κάποιος από τους τραπεζίτες με υψηλούς μισθούς σε τράπεζες χωμένες μέχρι τον λαιμό ... αυτούς που βρίζει και κατηγορεί συνέχεια όλα αυτά τα χρόνια.
Ο Παπαδημητρίου προχώρησε ένα βήμα ακόμα παραπέρα κάνωντας ένα κηρυγμα χρηστης και βιώσιμης διαχείρισης ενός ΜΜΕ. Πάνω σε αυτό όμως ένα έχουμε να πούμε ... είναι ο ΣΚΑΙ το κατάλληλο κανάλι για να κάνει μαθήματα βιώσιμης διαχείρισης ενός ΜΜΕ? Εμείς ξέρουμε ότι το συγκεκριμένο κανάλι -με όλη την ποιότητα που το χαρακτηρίζει σε επίπεδο παραγωγών- όχι μόνο δεν τα βγάζει τα λεφτά του, αλλά ο Αλαφούζος τα στάζει χοντρά ΜΟΝΟ με την ελπίδα να μεγαλώσει κάποτε σε ισχύ ο σταθμός και να μπει στο παιχνίδι. Εκτός και αν λάθος είμαστε πληροφορημένοι και ο Λυριτζής με τον Οικονόμου πληρώνονται από 100 ευρώ κάθε μηνα και η Τσαπανίδου πέρνει 150 ευρώ μισθό και η Κοσιώνη με τον Μπαμπη αλλά 200. Μόνο έτσι υπάρχει μια ελάχιστη πιθανότητα αυτός ο σταθμός να είναι αποτελεσματικός οικονομικά, γιατί από διαφημιστικά έσοδα τα πράγματα είναι άστα βράστα, όσο και να πουλάνε τηλεοπτικό χρόνο συνδυαστικά με ραδιοφωνικό χρόνο και διαφημιστικό χώρο στα υπόλοιπα ΜΜΕ τους.
http://taxalia.blogspot.com/2011/01/blog-post_3980.html
-----------
Blogger: Ποιά σχέση έχει ο Φελέκης του ΕΠΕΝΔΥΤΗ, συγκροτήματος ΑΛΤΕΡ, με ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ - που Κοπ(ι)ά - ζει να δείξει την παρουσία της; (Αλήθεια γιατί είναι αναντικατάστατη στο Ευροκοινοβούλιο;) Έχουν τα παραπάνω σχέση με τα τεκμαινόμενα στον ΑΛΤΕΡ; και τις (πολιτικές) δουλείες;
================
Ποιοι κυβερνάνε τα ΜΜΕ στην Ελλάδα
Ποιοι κυβερνάνε τα ΜΜΕ στην Ελλάδα;
Τι σόι άνθρωποι είναι οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης;
Έχουμε και λέμε: Πρωταγωνιστικό ρόλο παίζουν πρώην πράκτορες ξένων μυστικών υπηρεσιών, εφοπλιστές και κωλομπαράδες.
Μαζί τους και κάποια καλόπαιδα μεγαλοδιαφημιστές που φτιάχτηκαν από το παρακράτος και τις δουλειές με το κράτος.
Οι Αρχιπράκτορες έχουν στρατολογήσει σεσημασμένα 45άρια της δημοσιογραφίας, στους οποίους έχουν επενδύσει βοηθώντας τους να γίνουν κι αυτοί με τη σειρά τους, ιδιοκτήτες ΜΜΕ.
Το πρόβλημα των πιο μεγάλων σε ηλικία νταβατζήδων των ΜΜΕ, είναι οι ανόητοι φυσικοί τους διάδοχοι.
Οι περισσότεροι είναι τελειωμένοι εξαιτίας διαφόρων εξαρτήσεων ο καθένας, η απλά λόγω της έλλειψης επαρκούς νοημοσύνης.
Κάποιος από τους διαδόχους που επιχειρεί να συνδιαμορφώσει μαζί με τη Τρόικα την οικονομική ζωή της χώρας-πλαστογραφόντας την ιστορία της-συζεί με το αγόρι του, διατηρώντας έναν πέτσινο γάμο για τα μάτια του κόσμου και της καλής κοινωνίας.
Όταν χρειάζεται σερβίρει από κοινού, με το αγόρι του, τους καλεσμένους.
Τα υπόλοιπα «45αρια» πληρώνονται με μαύρο χρήμα, εικονικά τιμολόγια και πάει λέγοντας για τις διάφορες υπηρεσίες που προσφέρουν στα γέρικα βουβάλια.
Στο πλευρό τους παρακρατικοί μεγαλοδιαφημιστάδες, όπως ο χοντρός που βγαίνει από την έπαυλή του κάτω από μια ομπρέλα φουσκωτών…
Ααρόν Μωυσιάδηςhttp://www.kourdistoportocali.com/default.aspx?pageid=4621
=====================
11 Φεβ 2011
Η απάντηση του MEGA στον Στάθη
Επιστολή των εργαζομένων του Mega στην «Ε» για το χθεσινό άρθρο Στάθη. Τι τους απαντά ο Στάθης Σταυρόπουλος του «ναυτίλου». Σε επιστολή τους προς την «Ε» οι εργαζόμενοι στο δελτίο ειδήσεων του Mega αναφέρουν τα εξής:
«Εμείς, οι δημοσιογράφοι που δουλεύουμε στο δελτίο ειδήσεων του Mega, θέλουμε να...
εκφράσουμε την οργή μας, για όσα απαράδεκτα και συκοφαντικά αναφέρονται, για το προϊόν της εργασίας μας από τον συνεργάτη σας Σ. Σταυρόπουλο, στο φύλλο της εφημερίδας σας με ημερομηνία 9 Φεβρουαρίου. Η αγανάκτηση μας ξεχειλίζει για το ύφος και τη βιαιότητα με την οποία αναφέρεται σε συναδέλφους μας, τους οποίους στοχοποιεί με προφανείς κινδύνους.
Γενικότερα, οι χαρακτηρισμοί του ξεπερνούν κάθε όριο καλόπιστης ή και κακόπιστης κριτικής, σε ορισμένες περιπτώσεις και την ίδια τη λογική.
Το κείμενο του, δεν είναι παρά ένα υβρεολόγιο εναντίον όλων μας, γεμάτο ανοίκειους χαρακτηρισμούς που δείχνουν ότι δεν μπορεί να κατανοήσει μια γνώμη διαφορετική από τη δική του.
Σας υπενθυμίζουμε ότι κάθε άποψη μπορεί να δεχθεί επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές. Το να χαρακτηρίζεις την άποψη με την οποία διαφωνείς, «τηλεοπτική χούντα» προδίδει μια τουλάχιστον φασίζουσα νοοτροπία. Το ίδιο ισχύει και για τους χαρακτηρισμούς «Σταλινισμός» και «Γκαιμπελισμός», οι οποίοι του επιστρέφονται. Είναι προφανές, ότι με τον συνεργάτη σας, δεν ορίζουμε με τον ίδιο τρόπο τη δημοσιογραφία.
Απάντηση του Στάθη
• Ο «ναυτίλος» δεν αναφέρθηκε γενικώς στη δουλειά των δημοσιογράφων του Mega, αλλά στον τρόπο που το «φρικτό δίδυμο» Τρέμη-Πρετεντέρη παρουσιάζει τις ειδήσεις κι αντιμετωπίζει τους πολίτες απ' το κεντρικό δελτίο του σταθμού.
• Υπέθετα ότι οι υπογράφοντες, οι οποίοι κατά τα άλλα ενημερώνουν τον ελληνικό λαό, θα είχαν την ευφυΐα να καταλάβουν τη διαφορά.
• Η αλήθεια είναι ότι όντως αντιλαμβανόμαστε τη δημοσιογραφία διαφορετικά, ας μην ψάχνουν λοιπόν οι υπογράφοντες άλλους «ηθικούς αυτουργούς» για την τυχόν «στοχοποίηση τους», αυτοί οι ίδιοι είναι υπεύθυνοι για τον τρόπο που κάνουν τη δουλειά τους κι ουδείς άλλος.
• Αν, τώρα, ο τρόπος που κάνουν τη δουλειά τους έχει ξεσηκώσει την μήνιν εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων-δημοσιογράφοι είναι, ας ψάξουν, ας κάνουν ρεπορτάζ, να μάθουν το γιατί.
• Όσο, τέλος, για τον «σταλινισμό» και τον «γκεμπελισμό» τον δικαιούνται εκείνοι για τους οποίους οι πολίτες φωνάζουν «αλήτες ρουφιάνοι δημοσιογράφοι»
Στάθης Δ. Σταυρόπουλος
Υ. Γ. Εις όσα δε αφορούν στην οργή και την απέχθεια χιλιάδων πολιτών για αυτού του είδους τη δημοσιογραφία, στη διάθεση παντός ενδιαφερομένου τα σχόλια των αναγνωστών (πολιτών και φορέων) στην ηλεκτρονική έκδοση του ναυτίλου, τα e-mails και οι επιστολές.
http://taxalia.blogspot.com/2011/02/mega_11.html
==============
Πιο αναλυτικά ο ΟΠΑΠ, μέσα από χορηγικές συμβάσεις 12μηνης διάρκειας, αντί επιθετικής διαφήμισης, την οποία η ευρωπαϊκή νομοθεσία θεωρεί ασύμβατη με τα κρατικά μονοπώλια, προβάλλει το υποτιθέμενο κοινωνικό έργο του με το οποίο, έτσι κι αλλιώς, κάνει νεύμα στους πελάτες του: «Εδώ είμαι, σας περιμένω, ελάτε...».
Ντρίμπλα ολκής δηλαδή, έτσι ώστε οι υποψήφιοι ανταγωνιστές του να μην αποκτούν επιχειρήματα στην προσπάθειά τους να διεμβολίσουν το μονοπώλιό του.
Ταυτόχρονα όμως, με τους όρους που επιβάλλει στις εφημερίδες με τις οποίες συμβάλλεται, ουσιαστικά απαγορεύει τη μέσω αυτών διαφήμιση μελλοντικών νόμιμων ανταγωνιστών του, παρ' ότι υπάρχει γι' αυτούς η ρητή κυβερνητική πρόβλεψη ότι θα δραστηριοποιηθούν μόνο στο Διαδίκτυο και δεν πρόκειται επ' ουδενί να αναπτύξουν επίγειο δίκτυο πωλήσεων, με το οποίο θα γίνονταν άμεσα ανταγωνιστικοί προς τον ΟΠΑΠ.
Εν κατακλείδι, με τα καμώματα του ΟΠΑΠ:
* Τίθεται μέγα θέμα σε σχέση με το ρόλο του τύπου, ο οποίος καλείται να καταθέσει την ελευθερία του, αν θέλει να επιβιώσει.
* Τίθεται ζήτημα παραπλάνησης της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε σχέση με τον τρόπο λειτουργίας ενός κρατικού μονοπωλίου.
* Επί της ουσίας, ακυρώνεται η βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε μια πρώτη απελευθέρωση της αγοράς του τζόγου.
* Παραβιάζεται ανοιχτά ο νόμος περί αντιμονοπωλιακής πολιτικής, ο οποίος λειτουργεί προστατευτικά προς τους καταναλωτές, που επί του προκειμένου είναι οι στοιχηματίζοντες.
Και φυσικά σε σχέση με την κυβέρνηση, μπαίνει ένα ακόμα μεγαλύτερο ζήτημα, που έχει να κάνει με το πώς μια ουσιαστικά κρατική επιχείρηση είναι δυνατόν να ακολουθεί μια τέτοια πολιτική.
Εν τέλει υπάρχουν πολιτικοί προϊστάμενοι, ικανοί να ανακαλέσουν στην τάξη τον ΟΠΑΠ; Και επιπρόσθετα, υπάρχει πρωθυπουργός ο οποίος θα επιβάλει την τήρηση των νόμων και θα υπεραμυνθεί της ελευθεροτυπίας; (της Δημοκρατίας, δηλαδή!)
Η ΣΥΜΒΑΣΗ
Το ουσιώδες μέρος της σύμβασης που επιβάλλει ο ΟΠΑΠ σε όσες εφημερίδες είναι πρόθυμες να ανταλλάξουν την ανεξαρτησία τους, με μία οικονομική παροχή ευθέως ανάλογη προς την κυκλοφορία τους, ξεκινάει από το άρθρο 5 στο οποίο περιλαμβάνονται διαβεβαιώσεις και υποχρεώσεις (όλες από τις εφημερίδες προς τον ΟΠΑΠ).
Μία από αυτές αφορά τη διαβεβαίωση ότι η συμβαλλόμενη εκδοτική επιχείρηση «έχει εξασφαλίσει τη συναίνεση κάθε εμπλεκόμενου τρίτου, αναφορικά με την υλοποίηση των συμφωνιών της παρούσας».
Και ποιοι μπορεί να είναι εμπλεκόμενοι τρίτοι, από τη συμπεριφορά των οποίων θα μπορούσε να κινδυνεύσει η υλοποίηση του προγράμματος;
Η απάντηση βρίσκεται στην § 3, όπου κάθε συμβαλλόμενη εφημερίδα καλείται να εγγυηθεί ότι «θα δημιουργήσει τις καλύτερες συνθήκες για την εφαρμογή των προδιαγραφών της χορηγικής συνεργασίας εκ μέρους κάθε εμπλεκόμενου, προστατεύοντας και προωθώντας τα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια ανταποδοτικότητας και διασφαλίζοντας την εκτέλεση των χορηγικών αξόνων σύμφωνα με τις προδιαγραφές του αξιακού συστήματος της ΟΠΑΠ και την αποφυγή κάθε συμβάντος, πράξης ή ενέργειας προσβολής της εταιρικής της φήμης, των χορηγικών της προγραμμάτων, του κοινωνικού της δικτύου και των αθλητικών διοργανώσεων που επιχορηγεί».
ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ
Οι εμπλεκόμενοι τρίτοι, λοιπόν, δεν είναι άλλοι από τους δημοσιογράφους των εφημερίδων, τους οποίους οι τελευταίες πρέπει να στρατολογήσουν στον αγώνα υπέρ των... ιερών και των... οσίων του ΟΠΑΠ! Γιατί ποιοι άλλοι θα μπορούσαν, άραγε, να προσβάλουν την εταιρική του φήμη, τα χορηγικά του προγράμματα, το κοινωνικό του δίκτυο και τις αθλητικές διοργανώσεις που επιχορηγεί το μεγάλο κρατικό τζογαδόρικο;
Απαγορεύεται, λοιπόν, η κακή κριτική προς τη Super League, που είναι «ο μόσχος ο σιτευτός» του ΟΠΑΠ. Αλλά, κυρίως, δεν θα έχει, πια, τη δυνατότητα η αφεντιά μου να αποκαλεί τον ΟΠΑΠ πλυντήριο μαύρου χρήματος! Ούτε μονωπολιακό τζογαδόρικο που καταληστεύει τους πελάτες του!!!
Μάλιστα... Επειδή όμως ο ΟΠΑΠ φοβάται ότι κάποιοι από τους δημοσιογράφους που θα στρατευθούν υποχρεωτικά στις υπηρεσίες του, ενδέχεται τελικά να απαιτήσουν εύλογη αποζημίωση από αυτόν, δεσμεύει τις εφημερίδες με τον παρακάτω τρόπο:
«Η δεύτερη συμβαλλόμενη (δηλαδή η εφημερίδα) υπόσχεται και αναλαμβάνει να τηρήσει αζήμια και να αποζημιώσει πλήρως την ΟΠΑΠ αναφορικά με οποιαδήποτε απαίτηση, αξίωση, αγωγή ή διεκδίκηση, οποιουδήποτε τρίτου για την καταβολή προς αυτόν από την ΟΠΑΠ οιασδήποτε αμοιβής, αντιπαροχής, αποζημίωσης, δαπάνης, ή ανταλλάγματος, αναφορικά με τις εδώ προβλεπόμενες παροχές».
ΠΑΡΑΚΡΟΥΣΗ!
Και όμως, για τη διασφάλιση των συμφερόντων του ΟΠΑΠ δεν κρίνονται αρκετά όλα τα παραπάνω. Χρειάζεται να δεσμεύσουν οι εφημερίδες μέχρι και τις τηλεφωνήτριες, αλλά και τους κλητήρες!
«Η δεύτερη συμβαλλόμενη υποχρεούται να επιβάλει συμβατικά στα εκάστοτε μέλη της διοίκησης, στους συμβούλους, στα στελέχη, στους υπαλλήλους, στους εσωτερικούς και εξωτερικούς συνεργάτες, καθώς επίσης και στους πάσης φύσεως και ιδιότητας προστηθέντες της τη ρητή και ανεπιφύλακτη δέσμευσή τους από τους ειδικότερους όρους και από τις διατάξεις της παρούσας σύμβασης. Σε αντίθετη περίπτωση, καθώς επίσης και στην περίπτωση κατά την οποία κάποιος ή κάποιοι εκ των ανωτέρω αναφερομένων φυσικών ή νομικών προσώπων ενεργήσουν κατά παράβαση των ειδικότερων όρων και των διατάξεων της παρούσας ή των διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας, η ΟΠΑΠ δικαιούται να προχωρήσει αζημίως στην καταγγελία της παρούσας, να προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την είσπραξη ποινικής ρήτρας, την αναζήτηση οποιουδήποτε χρηματικού ποσού έχει ήδη καταβάλει ή πρόκειται να καταβάλει ο ΟΠΑΠ στο πλαίσιο και σε εκτέλεση της παρούσας, την πλήρη αστική αποζημίωσή της για κάθε θετική η αποθετική ζημιά και τη χρηματική της ικανοποίηση για ηθική βλάβη την οποία τυχόν ήθελε υποστεί, καθώς επίσης και στην υποβολή μηνυτήριας αναφοράς ή και έγκλησης κατά παντός υπευθύνου».
ΟΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ
Σε σχέση με τους πάσης φύσεως ανταγωνιστές του (νόμιμους, παράνομους, υπαρκτούς, μελλοντικούς...), ο ΟΠΑΠ επιβάλλει τα εξής:
1«Οι εφημερίδες δεν μπορούν να διαφημίζουν στοιχηματικές εταιρείες οι οποίες επιλέγουν προς στοιχηματισμό γεγονότα η φύση των οποίων προσφέρεται για διεξαγωγή στοιχήματος κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας!
2»Οι εφημερίδες δεν μπορούν να διαφημίζουν εταιρείες οι οποίες παρέχουν προϊόντα ή υπηρεσίες που δύνανται να χαρακτηριστούν ως ανήκοντα στον εν γένει τομέα των τυχερών παιχνιδιών και άρα λειτουργούν ανταγωνιστικά προς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του ΟΠΑΠ.
3 »Εξαιρούνται τα προϊόντα και οι υπηρεσίες των νομικών προσώπων που λειτουργούν στην Ελλάδα με άδεια της αρμόδιας κρατικής αρχής και για τα οποία προκειμένου να συναφθεί σχετική σύμβαση συνεργασίας με τη δεύτερη συμβαλλόμενη απαιτείται έγκριση της ΟΠΑΠ».
Αναφορικά με πιθανές παραβάσεις συμφωνιών που αφορούν τη διαφήμιση των ανταγωνιστών του, ο ΟΠΑΠ επιβάλλει καταγγελία της σύμβασης και επιστροφή των όποιων χρημάτων έχουν εισπράξει οι εφημερίδες μέχρι τη στιγμή της παράβασης.
Και φυσικά στο τέλος, ΟΠΑΠ και συμβαλλόμενες εφημερίδες δεσμεύονται ότι θα τηρήσουν αυστηρά απόρρητους τους όρους της συμφωνίας...
Ζήτω η Δημοκρατία! Ζήτω!!!
==============
13/2/2011
ΘΡΑΣΥΤΑΤΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΜΕ «ΔΕΛΕΑΡ» ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΟΡΗΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟΥ ΤΟΥ ΤΖΟΓΟΥ
ΟΠΑΠ: Εξαγοράζουμε (με κρατικό χρήμα) και διατάζουμε
Επιβάλλεται στις εφημερίδες να ελέγχουν τους δημοσιογράφους ώστε να μην ασκούν κριτική στη Super League, με την απειλή βαρύτατων αποζημιώσεων. Απαγορεύεται ρητά η διαφήμιση άλλων στοιχηματικών εταιρειών!
Την μέχρι εξευτελισμού χειραγώγηση του τύπου επιχειρεί, αυτή την εποχή, η ΟΠΑΠ Α.Ε., μέσω ειδικών συμβάσεων χορηγίας με τις οποίες προσπαθεί να δελεάσει τις εφημερίδες.
Σύμμαχός της η κακή οικονομική συγκυρία, η οποία έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα επιβίωσης στον ελληνικό τύπο. Και σκοπός της, η διαιώνιση του μονοπωλίου της, σε πείσμα της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, αλλά και της κυβέρνησης, η οποία έχει δρομολογήσει τη μερική απελευθέρωση του τζόγου. Πιο αναλυτικά ο ΟΠΑΠ, μέσα από χορηγικές συμβάσεις 12μηνης διάρκειας, αντί επιθετικής διαφήμισης, την οποία η ευρωπαϊκή νομοθεσία θεωρεί ασύμβατη με τα κρατικά μονοπώλια, προβάλλει το υποτιθέμενο κοινωνικό έργο του με το οποίο, έτσι κι αλλιώς, κάνει νεύμα στους πελάτες του: «Εδώ είμαι, σας περιμένω, ελάτε...».
Ντρίμπλα ολκής δηλαδή, έτσι ώστε οι υποψήφιοι ανταγωνιστές του να μην αποκτούν επιχειρήματα στην προσπάθειά τους να διεμβολίσουν το μονοπώλιό του.
Ταυτόχρονα όμως, με τους όρους που επιβάλλει στις εφημερίδες με τις οποίες συμβάλλεται, ουσιαστικά απαγορεύει τη μέσω αυτών διαφήμιση μελλοντικών νόμιμων ανταγωνιστών του, παρ' ότι υπάρχει γι' αυτούς η ρητή κυβερνητική πρόβλεψη ότι θα δραστηριοποιηθούν μόνο στο Διαδίκτυο και δεν πρόκειται επ' ουδενί να αναπτύξουν επίγειο δίκτυο πωλήσεων, με το οποίο θα γίνονταν άμεσα ανταγωνιστικοί προς τον ΟΠΑΠ.
Εν κατακλείδι, με τα καμώματα του ΟΠΑΠ:
* Τίθεται μέγα θέμα σε σχέση με το ρόλο του τύπου, ο οποίος καλείται να καταθέσει την ελευθερία του, αν θέλει να επιβιώσει.
* Τίθεται ζήτημα παραπλάνησης της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε σχέση με τον τρόπο λειτουργίας ενός κρατικού μονοπωλίου.
* Επί της ουσίας, ακυρώνεται η βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε μια πρώτη απελευθέρωση της αγοράς του τζόγου.
* Παραβιάζεται ανοιχτά ο νόμος περί αντιμονοπωλιακής πολιτικής, ο οποίος λειτουργεί προστατευτικά προς τους καταναλωτές, που επί του προκειμένου είναι οι στοιχηματίζοντες.
Και φυσικά σε σχέση με την κυβέρνηση, μπαίνει ένα ακόμα μεγαλύτερο ζήτημα, που έχει να κάνει με το πώς μια ουσιαστικά κρατική επιχείρηση είναι δυνατόν να ακολουθεί μια τέτοια πολιτική.
Εν τέλει υπάρχουν πολιτικοί προϊστάμενοι, ικανοί να ανακαλέσουν στην τάξη τον ΟΠΑΠ; Και επιπρόσθετα, υπάρχει πρωθυπουργός ο οποίος θα επιβάλει την τήρηση των νόμων και θα υπεραμυνθεί της ελευθεροτυπίας; (της Δημοκρατίας, δηλαδή!)
Η ΣΥΜΒΑΣΗ
Το ουσιώδες μέρος της σύμβασης που επιβάλλει ο ΟΠΑΠ σε όσες εφημερίδες είναι πρόθυμες να ανταλλάξουν την ανεξαρτησία τους, με μία οικονομική παροχή ευθέως ανάλογη προς την κυκλοφορία τους, ξεκινάει από το άρθρο 5 στο οποίο περιλαμβάνονται διαβεβαιώσεις και υποχρεώσεις (όλες από τις εφημερίδες προς τον ΟΠΑΠ).
Μία από αυτές αφορά τη διαβεβαίωση ότι η συμβαλλόμενη εκδοτική επιχείρηση «έχει εξασφαλίσει τη συναίνεση κάθε εμπλεκόμενου τρίτου, αναφορικά με την υλοποίηση των συμφωνιών της παρούσας».
Και ποιοι μπορεί να είναι εμπλεκόμενοι τρίτοι, από τη συμπεριφορά των οποίων θα μπορούσε να κινδυνεύσει η υλοποίηση του προγράμματος;
Η απάντηση βρίσκεται στην § 3, όπου κάθε συμβαλλόμενη εφημερίδα καλείται να εγγυηθεί ότι «θα δημιουργήσει τις καλύτερες συνθήκες για την εφαρμογή των προδιαγραφών της χορηγικής συνεργασίας εκ μέρους κάθε εμπλεκόμενου, προστατεύοντας και προωθώντας τα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια ανταποδοτικότητας και διασφαλίζοντας την εκτέλεση των χορηγικών αξόνων σύμφωνα με τις προδιαγραφές του αξιακού συστήματος της ΟΠΑΠ και την αποφυγή κάθε συμβάντος, πράξης ή ενέργειας προσβολής της εταιρικής της φήμης, των χορηγικών της προγραμμάτων, του κοινωνικού της δικτύου και των αθλητικών διοργανώσεων που επιχορηγεί».
ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ
Οι εμπλεκόμενοι τρίτοι, λοιπόν, δεν είναι άλλοι από τους δημοσιογράφους των εφημερίδων, τους οποίους οι τελευταίες πρέπει να στρατολογήσουν στον αγώνα υπέρ των... ιερών και των... οσίων του ΟΠΑΠ! Γιατί ποιοι άλλοι θα μπορούσαν, άραγε, να προσβάλουν την εταιρική του φήμη, τα χορηγικά του προγράμματα, το κοινωνικό του δίκτυο και τις αθλητικές διοργανώσεις που επιχορηγεί το μεγάλο κρατικό τζογαδόρικο;
Απαγορεύεται, λοιπόν, η κακή κριτική προς τη Super League, που είναι «ο μόσχος ο σιτευτός» του ΟΠΑΠ. Αλλά, κυρίως, δεν θα έχει, πια, τη δυνατότητα η αφεντιά μου να αποκαλεί τον ΟΠΑΠ πλυντήριο μαύρου χρήματος! Ούτε μονωπολιακό τζογαδόρικο που καταληστεύει τους πελάτες του!!!
Μάλιστα... Επειδή όμως ο ΟΠΑΠ φοβάται ότι κάποιοι από τους δημοσιογράφους που θα στρατευθούν υποχρεωτικά στις υπηρεσίες του, ενδέχεται τελικά να απαιτήσουν εύλογη αποζημίωση από αυτόν, δεσμεύει τις εφημερίδες με τον παρακάτω τρόπο:
«Η δεύτερη συμβαλλόμενη (δηλαδή η εφημερίδα) υπόσχεται και αναλαμβάνει να τηρήσει αζήμια και να αποζημιώσει πλήρως την ΟΠΑΠ αναφορικά με οποιαδήποτε απαίτηση, αξίωση, αγωγή ή διεκδίκηση, οποιουδήποτε τρίτου για την καταβολή προς αυτόν από την ΟΠΑΠ οιασδήποτε αμοιβής, αντιπαροχής, αποζημίωσης, δαπάνης, ή ανταλλάγματος, αναφορικά με τις εδώ προβλεπόμενες παροχές».
ΠΑΡΑΚΡΟΥΣΗ!
Και όμως, για τη διασφάλιση των συμφερόντων του ΟΠΑΠ δεν κρίνονται αρκετά όλα τα παραπάνω. Χρειάζεται να δεσμεύσουν οι εφημερίδες μέχρι και τις τηλεφωνήτριες, αλλά και τους κλητήρες!
«Η δεύτερη συμβαλλόμενη υποχρεούται να επιβάλει συμβατικά στα εκάστοτε μέλη της διοίκησης, στους συμβούλους, στα στελέχη, στους υπαλλήλους, στους εσωτερικούς και εξωτερικούς συνεργάτες, καθώς επίσης και στους πάσης φύσεως και ιδιότητας προστηθέντες της τη ρητή και ανεπιφύλακτη δέσμευσή τους από τους ειδικότερους όρους και από τις διατάξεις της παρούσας σύμβασης. Σε αντίθετη περίπτωση, καθώς επίσης και στην περίπτωση κατά την οποία κάποιος ή κάποιοι εκ των ανωτέρω αναφερομένων φυσικών ή νομικών προσώπων ενεργήσουν κατά παράβαση των ειδικότερων όρων και των διατάξεων της παρούσας ή των διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας, η ΟΠΑΠ δικαιούται να προχωρήσει αζημίως στην καταγγελία της παρούσας, να προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την είσπραξη ποινικής ρήτρας, την αναζήτηση οποιουδήποτε χρηματικού ποσού έχει ήδη καταβάλει ή πρόκειται να καταβάλει ο ΟΠΑΠ στο πλαίσιο και σε εκτέλεση της παρούσας, την πλήρη αστική αποζημίωσή της για κάθε θετική η αποθετική ζημιά και τη χρηματική της ικανοποίηση για ηθική βλάβη την οποία τυχόν ήθελε υποστεί, καθώς επίσης και στην υποβολή μηνυτήριας αναφοράς ή και έγκλησης κατά παντός υπευθύνου».
ΟΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ
Σε σχέση με τους πάσης φύσεως ανταγωνιστές του (νόμιμους, παράνομους, υπαρκτούς, μελλοντικούς...), ο ΟΠΑΠ επιβάλλει τα εξής:
1«Οι εφημερίδες δεν μπορούν να διαφημίζουν στοιχηματικές εταιρείες οι οποίες επιλέγουν προς στοιχηματισμό γεγονότα η φύση των οποίων προσφέρεται για διεξαγωγή στοιχήματος κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας!
2»Οι εφημερίδες δεν μπορούν να διαφημίζουν εταιρείες οι οποίες παρέχουν προϊόντα ή υπηρεσίες που δύνανται να χαρακτηριστούν ως ανήκοντα στον εν γένει τομέα των τυχερών παιχνιδιών και άρα λειτουργούν ανταγωνιστικά προς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του ΟΠΑΠ.
3 »Εξαιρούνται τα προϊόντα και οι υπηρεσίες των νομικών προσώπων που λειτουργούν στην Ελλάδα με άδεια της αρμόδιας κρατικής αρχής και για τα οποία προκειμένου να συναφθεί σχετική σύμβαση συνεργασίας με τη δεύτερη συμβαλλόμενη απαιτείται έγκριση της ΟΠΑΠ».
Αναφορικά με πιθανές παραβάσεις συμφωνιών που αφορούν τη διαφήμιση των ανταγωνιστών του, ο ΟΠΑΠ επιβάλλει καταγγελία της σύμβασης και επιστροφή των όποιων χρημάτων έχουν εισπράξει οι εφημερίδες μέχρι τη στιγμή της παράβασης.
Και φυσικά στο τέλος, ΟΠΑΠ και συμβαλλόμενες εφημερίδες δεσμεύονται ότι θα τηρήσουν αυστηρά απόρρητους τους όρους της συμφωνίας...
Ζήτω η Δημοκρατία! Ζήτω!!!
Σχόλια