Κατακραυγή στην Δυτική Μακεδονία από την Καταστροφή των Λιγνιτικών Μονάδων.

 

energia.gr
Πεμ, 25 Ιουνίου 2026 - 16:53

Ενώ μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες επιστρέφουν στον άνθρακα και τον λιγνίτη, η Ελλάδα προχωρεί με ταχείς ρυθμούς και πρώτο χριστιανικό ζήλο στην καταστροφή των υποδομών της ΔΕΗ στην Δυτική Μακεδονία, και πιο συγκεκριμένα στα λιγνιτικά πεδία Πτολεμαΐδας - Κοζάνης. Συγκεκριμένα, την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε ελεγχόμενη καταστροφή βιομηχανικών εγκαταστάσεων και λεβήτων του ΑΗΣ ΛΙΠΤΟΛ στην Πτολεμαΐδα με χρήση εκρηκτικών, ενώ έχουν προγραμματιστεί και νέες καταστροφές λιγνιτικών μονάδων. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Η επιχείρηση της «εξαΰλωσης» των υποδομών πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία  ΕΞΟΡΥΞΗ ΑΕ. Επί πλέον, στο πλαίσιο της απολιγνιτοποιήσεως και της μετεγκαταστάσεως οικισμών κοντά στην ΔΕΗ, υπάρχουν εκτεταμένα πλάνα και βίντεο από την εγκατάλειψη των παραγωγικών μονάδων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του energia.gr, υπάρχει σε εξέλιξη καλά οργανωμένο και εκτενές κυβερνητικό σχέδιο για την περαιτέρω καταστροφή εκσκαφέων άυλου λιγνίτη και κτιριακών μονάδων έτσι ώστε μέχρι τον Δεκέμβριο να μην είναι δυνατή η παραγωγή και μεταφορά λιγνίτη και άρα να τερματιστεί υποχρεωτικά η παραγωγή ηλεκτρισμού από θερμικές μονάδες, όπως αυτές του Αγ. Δημητρίου, της Καρδιάς και της Πτολεμαΐδας 5.

Πέρα από την κατακραυγή που υπάρχει στις τοπικές κοινωνίες στη Δυτική Μακεδονία, έγκριτοι νομικοί κύκλοι εκφράζουν την άποψη ότι η καταστροφή μεγάλης αξίας πάγιων στοιχείων της ΔΕΗ, χωρίς προηγούμενη δημοσιοποίηση του όλου σχεδίου και χωρίς ουδεμία δημόσια διαβούλευση, ενδεχομένως να επισύρει ποινικές ευθύνες κατά των υπευθύνων κυβερνητικών παραγόντων και στελεχών της ΔΕΗ που οργάνωσαν το σχέδιο καταστροφής δημόσιας περιουσίας.

Ωστόσο, χώρες όπως η Γερμανία, η Πολωνία, η Τσεχία, ακόμα και η Γαλλία, επανάφεραν σε λειτουργία παλιές ανθρακικές μονάδες και παλιά ορυχεία άνθρακος και λιγνίτου ή παρατείναν την δραστηριότητά τους για να θωρακίσουν την ενεργειακή τους ασφάλεια. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει μια σοβαρή ανακολουθία στην κοινή ευρωπαϊκή πολιτική, καθώς η Ελλάδα σπεύδει να απαλλαγεί ενός εγχώριου καυσίμου την ίδια στιγμή που άλλοι το χρησιμοποιούν ως «σανίδα σωτηρίας».  Παράλληλα, η πλήρης εξάρτηση από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και το εισαγόμενο φυσικό αέριο κρύβει σημαντικούς κινδύνους. Αφ’ ενός διότι το φυσικό αέριο εξαρτάται από διεθνείς τιμές και αγωγούς, αφήνοντας την εγχώρια αγορά εκτεθειμένη σε απότομες ανατιμήσεις ενώ η παραγωγή από ΑΠΕ είναι διακοπτόμενη και εξαρτάται απόλυτα από τις καιρικές συνθήκες, αφ’ ετέρου διότι ο λιγνίτης αποτελεί το μοναδικό στρατηγικό καύσιμο που ευρίσκεται εντός της ελληνικής επικράτειας και εξασφαλίζει πλήρη ενεργειακή αυτάρκεια.

Στο πλαίσιο αυτό, η καταστροφή των εγκαταστάσεων είναι μια μη αναστρέψιμη πράξη. Ακόμη και αν η καθημερινή χρήση του λιγνίτου έχει περιοριστεί για περιβαλλοντικούς λόγους, οι σταθμοί αυτοί θα μπορούσαν να τεθούν σε καθεστώς στρατηγικής εφεδρείας. Με τον τρόπο αυτό, η χώρα θα διέθετε μια ασφαλιστική δικλίδα για περιόδους κρίσεως, ακραίων καιρικών φαινομένων ή γεωπολιτικών αποκλεισμών, αντί να κατεδαφίζει υποδομές που κόστισαν δισεκατομμύρια στον ελληνικό λαό.

============

 -------------------------

logger:

Και έρχεται τώρα και λέει ανερυθρίαστα: 

 Όλα λάθος! 

Καλώς τον πορφυρογένητο Πρίγκηπα! Στο πραγματικό κόσμο, όποιος κάνει λάθος πληρώνει άρχοντά μου! Την πάτησες, φύγε, να έρθει ο επόμενος.  Η κατηγορία μία και είναι αρκετή: Σαμποτάζ εκ των έσω  όσο κι' αν παριστάνει τον ανήξερο....

Με λένε ρίζο και όπως θέλω τα γυρίζω!! (ζαλίστηκα!) 

"Συγνώμη που σας κατέστρεψα!" και νομίζει ότι θα τη βγάλει ....καθαρή.  "Finito la musica, passato la festa", αρκετή ζημία προκάλεσες με τις ιδεοληψίες σου. ...

 

 ==================

Η καταστροφή της Δ. Μακεδονίας. Οι αποφάσεις  ενός ιδεοληπτικού (;)   που καταστρέφει μια ολόκληρη περιοχή.  ( Δεν απουσίασαν οι φωνές που έβλεπαν καθαρά, αλλά δεν εισακούσθηκαν)

Σχόλια