Άρης Πορτοσάλτε ή τα γκρίζα όρια δημοσιογραφίας και προπαγάνδας

Τι σημαίνει δημοσιογράφος; Τι συνεπάγεται η άσκηση ενός επαγγέλματος τόσο κομβικού για τη λειτουργία της δημοκρατίας, ειδικά σήμερα που αυτή δοκιμάζεται με χίλιους (ψηφιακούς ) τρόπους; ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Αν ανατρέξουμε στον Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ διαβάζουμε στην πρώτη παράγραφο του άρθρου 3: «Να αποκρούει και να καταγγέλλει τις εκδηλώσεις κρατικού αυταρχισμού και τις αυθαιρεσίες των ιδιοκτητών των Μ.Μ.Ε. και ιδιαίτερα των ολιγοπωλίων.».

Και στην τρίτη παράγραφο του άρθρου 5: «Να μην επιδιώκει και να μη δέχεται τη διαφημιστική χρήση του ονόματος, της φωνής και της εικόνας του, παρά μόνο για κοινωφελείς σκοπούς».

Ωραία τα λέμε γενικά αλλά το ερώτημα μπαίνει καμμια φορά προσωποιημένο. Όπως για παράδειγμα: Πληροί τους παραπάνω όρους ο Άρης Πορτοσάλτε; Μέσα σε λίγες ώρες το ερώτημα φαίνεται να απαντάται, σε μια ημέρα όπου ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ πρόλαβε να απασχολήσει την επικαιρότητα για δύο λόγους:

Πρώτον, την απόφασή του να πλαισιώσει το κομματικό πάνελ της “Ομάδας Αλήθειας“, στο πλευρό δύο μελών του Υπουργικού Συμβουλίου. Δεν είναι μόνο η απόλυτη ταύτιση με τον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο. Είναι η σύνταξη με μια ομάδα ανθρώπων, στους οποίους το λιγότερο που μπορεί να τους καταλογίσει κανείς είναι “πελατειακές” πρακτικές υπό μορφή τριγώνου. Αναρωτιέται κανείς πως συνάδει αυτή η επιλογή με την αντικρατικιστική ρητορική περί «διεφθαρμένου και πελατειακού κράτους, που μας οδήγησε στη χρεωκοπία».


Δεύτερον, το γεγονός ότι όταν –στο πλαίσιο πρωινής τηλεοπτικής εκπομπής– κλήθηκε να σχολιάσει συμβολική διαμαρτυρία της Νεολαίας της Νέας Αριστεράς χαρακτήρισε την παλαιστινιακή σημαία «πατσαβούρα»! Ο Πορτοσάλτε είπε: «Όταν το δράμα της Παλαιστίνης το αντιμετωπίζεις με το να απλώσεις μια πατσαβούρα, δεν έχει κανένα νόημα. Απλώς προσπαθείς να κάνεις κάτι για να πεις “είμαι κι εγώ εδώ στη ζωή”. Η Ακρόπολη δεν πρέπει να μετατρέπεται σε θέατρο και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ούτε από “σύμβολα του καπιταλισμού”».

“Mε ένα σμπάρο δύο τρυγόνια” θα μπορούσε να πει κανείς στην προσπάθεια να απαντήσει στο προαναφερθέν ερώτημα σχετικά με την επαγγελματική δεοντολογία. Η ΕΣΗΕΑ –με όση τιμή της έχει απομείνει– έκανε λόγο για «αποκρουστική περίπτωση». Ο δε πανελίστας πλέον Ανδρέας Μικρούτσικος που όταν αποφασίζει να ξεσπαθώσει κατά του Άρη Πορτοσάλτε γίνεται απολαυστικός, επιβεβαίωσε πως η επαγγελματική ιδιότητα του δημοσιογράφου δεν κάνει τον άνθρωπο, αλλά αντίθετα μπορεί να ευτελιστεί από αυτόν.

Είπε, λοιπόν, ο Ανδρέας Μικρούτσικος: «Λέει το σύμβολο ενός μαχόμενου λαού, που κοιτάει να επιβιώσει και δέχεται αυτή την επίθεση και χάνει τα γυναικόπαιδά του, “πατσαβούρα”. Δεν είναι ότι το υλικό ήταν από πατσαβούρα. Για να πεις “πατσαβούρα” τη σημαία ενός μαχόμενου κράτους που βρίσκεται στην άκρη του γκρεμού, πρέπει να είσαι πολύ πατσαβούρα, αδερφέ μου».

Προσωπικά δεν έχω να προσθέσω κάτι…

=============

ΑΝΤΙΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ.

Ο Άρης Πορτοσάλτε δεν αποκάλυψε το σκάδ

νδαλο στον ΟΠΕΚΕΠΕ, αφού δεν περισσεύει χρόνος. Γλύφει μόνιμα την εξουσία.

 ===============

 ===============

 ================

 ================

---------------------

 ============

μιχαλης νικητας

 
Αν σε αυτά που λέει ο καθηγητής Κοντογιωργης προσθέσεις και την συνταρακτική αποκάλυψη από τα κορυφαία ευρωπαϊκά ΜΜΕ όπως «The Guardian», «Le Monde», «El Pais», «Der Spiegel» και «Haaretz» για τον πράκτορα Χανάν και τη δράση της ισραηλινής εταιρίας του που επηρεάζει εκλογές καταλαβαίνουμε οτι η Ελλάδα μετά το Predator φαίνεται να βρίσκεται πάλι στο αρνητικό επίκεντρο, αφού ο Ισραηλινός ιδιοκτήτης της εταιρίας-οργάνωσης με δράσεις παραστρατιωτικού τύπου λέει on camera πως «έχουμε ομάδα και στην Ελλάδα».
Ο Χανάν περιγράφει στους δημοσιογράφους τις «μαύρες επιχειρήσεις» του με υπηρεσίες πληροφοριών, πολιτικές καμπάνιες και ιδιωτικές εταιρίες που ήθελαν να χειραγωγήσουν την κοινή γνώμη δίχως να αφήνουν ίχνη. Αυτές οι επιχειρήσεις, όπως αποκάλυψε, χρησιμοποιήθηκαν σε Αφρική, Νότια και Κεντρική Αμερική, ΗΠΑ και Ευρώπη. Ενα από τα «όπλα» του ήταν το λογισμικό Aims, που ελέγχει πολυάριθμο στρατό πλαστών προφίλ στα social media, αλλά και σε Gmail, Τelegram, YouTube, Amazon. Με αυτούς τους λογαριασμούς «έστηνε» μηχανισμούς διασποράς fake news, «φυτεύοντας» παραπληροφόρηση μεγάλης κλίμακας για να επηρεάζει τις εκλογές.
ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΕΙ Ο ΚΟΥΛΗΣ ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙ ΕΝΑΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ !!!!! ΞΥΠΝΑ ΕΛΛΗΝΑ .....

Σχόλια