Η ΥΠΑ, συντονισμένη με το ΥΠΕΞ, εξέδωσε αγγελία που επιτρέπει τις υπερπτήσεις των στρατιωτικών UAVs ανήμερα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.
Ο Ταγίπ Ερντογάν επικήρυξε, απέταξε και αποκήρυξε τη Διακήρυξη των Αθηνών της 7ης Δεκεμβρίου 2023, αντί χριστουγεννιάτικου δώρου στον Κυριάκο Μητσοτάκη, με την κυβέρνηση να ποιείται την νήσσαν και να μην ενημερώνει τους Ελληνες πολίτες. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
- Από την Κύρα Αδάμ
Αυτό αποδεικνύουν τα επίσημα έγκυρα και ενυπόγραφα στοιχεία που θα παρατεθούν στη συνέχεια, τα οποία επιπλέον αποδεικνύουν το αλαλούμ στους κόλπους του ΥΠΕΞ και της ΥΠΑ, γεγονός που αυξάνει την επικινδυνότητα της κυβέρνησης στη διαχείριση των εθνικών θεμάτων σε Αιγαίο και Μεσόγειο.
Η ΥΠΑ, έπειτα από συντονισμό με το ΥΠΕΞ, εξέδωσε τη διεθνή αγγελία Α 4505/14 Δεκεμβρίου 2023 για πτήσεις UAVs του τουρκικού ναυτικού από 21 Δεκεμβρίου 2023 έως 21 Ιανουαρίου 2024. Για την αγγελία αυτή σημειώνονται τα ακόλουθα, όπως καταγράφονται στα επίσημα έγγραφα:
- Οι πτήσεις των τουρκικών UAVs θα εκτελούνται σε καθημερινή βάση, 24 ώρες το 24ωρο, ήτοι και στις 25 Δεκεμβρίου, Χριστούγεννα και 1η Ιανουαρίου 2024, Πρωτοχρονιά. Η κυβέρνηση αποφάσισε να παραβιάσει το ΜΟΕ Παπούλια – Γιλμάζ σε βάρος της Ελλάδας, που απαγορεύει στρατιωτικές δραστηριότητες κατά τις κύριες θρησκευτικές εορτές, για να μη στενοχωρήσει τον Ερντογάν και για να υπάρχει ηρεμία στο Αιγαίο. Με το ΥΠΕΘΑ να παριστάνει τον αμέτοχο παρατηρητή, καθώς βρίσκεται στην τελική διαπραγμάτευση για συμφωνία στα ελληνοτουρκικά στρατιωτικά ΜΟΕ.
- Η περιοχή πτήσεων των τουρκικών UAVs αρχίζει μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου και καλύπτει το τουρκικό τμήμα της τουρκολιβυκής ΑΟΖ, στο οποίο η Αγκυρα εκτελεί συνεχώς περιπολίες με τα UAVs για να ελέγχει, να εντοπίζει και στη συνέχεια με ταχύπλοα τουρκικά σκάφη να εκδιώκει Ελληνες ψαράδες από την περιοχή, όπως επανειλημμένα έχει κάνει και κατά το παρελθόν.
- Στην αγγελία Α 4505/2023, η ελληνική ΥΠΑ αναγράφει ότι τα τουρκικά UAVs δεν πρέπει να επηρεάζουν τα 10 ν.μ. του ελληνικού εθνικού εναερίου χώρου, όταν πριν από λίγες μέρες ο ΥΠΕΞ Γεραπετρίτης δήλωνε στη Βουλή ότι η Ελλάδα ασκεί κυριαρχία μόνο στα 6 ν.μ. από τις ακτές των νήσων, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζει η δεξιά της κυβέρνησης τι ποιεί η απέναντι δεξιά και με τον αρχηγό ΓΕΑ να μην αντιδρά, τουλάχιστον στη μνήμη των ηρώων πιλότων που έχουν μέχρι σήμερα θυσιαστεί για τα 10 ν.μ.
Επίσης, στην ελληνική αγγελία αναγράφεται ότι τα τουρκικά UAVs πρέπει να καταθέτουν σχέδια πτήσης και, κυρίως, πριν εισέλθουν στο FIR Αθηνών, οι χειριστές εδάφους και των πλοίων των UAVs να έρχονται σε ασύρματη επαφή με τις αρμόδιες υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας της ΥΠΑ, δεδομένου ότι τον έλεγχο του FIR Αθηνών ασκούν η ΥΠΑ και το Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου. Τα 10 ν.μ., τα σχέδια πτήσης και η ασύρματη επαφή στρατιωτικών αεροπορικών μέσων με τις αρμόδιες ελληνικές Αρχές, όταν εισέρχονται στο FIR Αθηνών, είναι πολιτική απόφαση από το 1975 και εφαρμόζεται πιστά από όλες τις κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, για τη διασφάλιση της ελληνικής κυριαρχίας και των ελληνικών συμφερόντων στο Αιγαίο και για την αποφυγή του στοιχείου τού αιφνιδιασμού.
Επειδή οι δύο κυβερνήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη ουδέποτε έχουν ενημερώσει τους Ελληνες για τις συζητήσεις, διαπραγματεύσεις και συμφωνίες με την Αγκυρα, με αποτέλεσμα οτιδήποτε συμβαίνει να το μαθαίνουν από δηλώσεις Τούρκων αξιωματούχων, το θέμα των ΜΟΕ οδηγείται σε καρμανιόλα σε βάρος της Ελλάδας, στην περίπτωση που ο ΥΕΘΑ Ν. Δένδιας αποδεχθεί να σταματήσουν οι αερομαχίες, όπως δήλωσε ο Ερντογάν στο αεροπλάνο κατά την αναχώρησή του από την Αθήνα, και τα τουρκικά στρατιωτικά αεροπορικά μέσα να χαρακτηρίζονται φίλια.
Η Ελλάδα έχει συντάξει και εφαρμόζει μόνιμη και πάγια διαταγή από το 1975, η οποία εφαρμόζεται αυστηρά, ανελλιπώς μέχρι σήμερα, και στην οποία αναγράφονται τα εξής:
- Στρατιωτικά αεροπορικά μέσα από Τουρκία προς Αιγαίο, όταν αποκαλύπτονται, χαρακτηρίζονται άγνωστα, μολονότι στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ έχουν νατοϊκό κωδικό ΙFF και το ΝΑΤΟ θα τα χαρακτήριζε φίλια.
- Με την είσοδο στο FIR Αθηνών, το ελληνικό σύστημα αεράμυνας τα χαρακτηρίζει ύποπτα, γεγονός που δηλώνει ότι τον έλεγχο για τα στρατιωτικά αεροπορικά μέσα τον έχει η ΠΑ για το FIR Αθηνών και η ΥΠΑ για τα πολιτικά αεροσκάφη.
- Διατάσσεται η άμεση αναχαίτιση των αεροσκαφών αυτών ως υπόπτων και αμέσως μετά την αναχαίτιση χαρακτηρίζονται εχθρικά (Hostile – XRAY). Στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, μόνον ο κωδικός ΙFF δίνει τη δυνατότητα χαρακτηρισμού τουρκικού αεροσκάφους ως φίλιου, ωστόσο, σε εθνικό επίπεδο, απαιτούνται σχέδιο πτήσης και σημείο εισόδου και εξόδου στο FIR Αθηνών, και όλα τα αεροσκάφη -και τα τουρκικά αεροπορικά μέσα, επομένως- εισερχόμενα στο FIR Αθηνών οφείλουν να είναι υπό τον έλεγχο του αεροπορικού στρατηγείου της Λάρισας.
Για να σταματήσουν οι αερομαχίες, όπως δήλωσε ο Ερντογάν ότι συζήτησε με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο μόνος τρόπος είναι τα τουρκικά αεροπορικά μέσα να χαρακτηρίζονται φίλια μόνο με τον νατοϊκό κωδικό IFF, θέτοντας στα άχρηστα όλες τις εθνικές θέσεις από το 1975 μέχρι σήμερα και όλες τις μόνιμες και πάγιες διαταγές του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας.
Η «καυτή πατάτα» έχει πέσει στα χέρια του -ιδιαιτέρως προσεκτικού στις δηλώσεις του και επιφυλακτικού- ΥΕΘΑ Νίκου Δένδια. Ομως, με τυχόν αποδοχή από τον κ. Δένδια στα στρατιωτικά ΜΟΕ τα τουρκικά αεροπορικά μέσα να χαρακτηρίζονται φίλια μόνο με τον κωδικό IFF, η ασφάλεια του Αιγαίου και της Μεσογείου μεταβιβάζεται στα χέρια του Ερντογάν, ισχυροποιώντας τη «Γαλάζια Πατρίδα».
Και τούτο διότι, για να ισχύσει η διαδικασία ότι τα τουρκικά αεροσκάφη είναι φίλια λόγω IFF, όπως ορίζει το ΝΑΤΟ, πρέπει να υπάρχουν και περιοχές ευθύνης (area of responsibility), που υφίσταντο στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και για την Ελλάδα ήταν το FIR Αθηνών (Ε W-41, Εarly Warning-41), την οποία δυστυχώς ο κ Βαρβιτσιώτης ως ΥΕΘΑ δέχθηκε να καταργηθεί -με την DPC 1992- και να δημιουργηθούν τα Στρατηγεία Λάρισας και Εσκί Σεχίρ, και μετά να επανακαθοριστεί η περιοχή, η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει καθοριστεί, δεδομένου ότι η Τουρκία απαιτεί τον έλεγχο του μισού Αιγαίου.
Ετσι, με τυχόν αποδοχή τέτοιων ΜΟΕ, το Αιγαίο μετατρέπεται σε περιοχή συνδιαχείρισης και δεν θα υπάρχει αποτροπή τυχόν τρομοκρατικού αεροσκάφους (renegate), το οποίο μπορεί εύκολα να βρει και να θέσει τον νατοϊκό κωδικό IFF, να χαρακτηριστεί φίλιο από την Ελλάδα και να πέσει στην Αθήνα, στο Καπιτώλιο της Ρώμης, στον Πύργο του Αϊφελ, στο Βερολίνο κ.ά.
Στο κενό η διαφημιζόμενη από την κυβέρνηση «κόκκινη γραμμή» επικοινωνίας μεταξύ ΑΤΑ και Εσκί Σεχίρ
Στις απαιτήσεις της Ελλάδας για κατάθεση σχεδίων πτήσης, να μην επηρεάζονται τα 10 ν.μ. εθνικού εναέριου χώρου και τα τουρκικά UAVs, πριν από την είσοδο στο FIR Αθηνών, να έρχονται σε ασύρματη επικοινωνία με τις αρμόδιες ελληνικές αεροπορικές Αρχές, η Τουρκία αντέδρασε άμεσα: εξέδωσε αγγελία προειδοποίησης Α 9538/15 Δεκεμβρίου 2023, την οποία αποκαλύπτει η «κυριακάτικη δημοκρατία» ως τεκμήριο του ρεπορτάζ.
Με την τουρκική αγγελία, η Αγκυρα ενημερώνει τη διεθνή κοινότητα ότι η Ελλάδα, με παρανομίες και κόντρα στη διεθνή νομιμότητα, προσπαθεί να χτίσει παράνομες εθνικές θέσεις – και τούτο διότι, σύμφωνα με τη Σύμβαση του Σικάγο του 1944, κάθε χώρα ασκεί κυριαρχία στον εναέριο χώρο πάνω από την ξηρά και τα χωρικά ύδατα. Για τον λόγο αυτόν, η Τουρκία σέβεται τα 6 ν.μ. του ελληνικού εναέριου χώρου και όχι τα 10 ν.μ. που παράνομα προσπαθεί να εφαρμόσει η Ελλάδα. Επίσης, σύμφωνα με τον ICAO και την ίδια Σύμβαση του 1944, τα στρατιωτικά αεροπορικά μέσα δεν υποχρεούνται να καταθέτουν σχέδια πτήσης.
Με τη διεθνή τουρκική αγγελία, η Τουρκία επικηρύσσει – αποκηρύσσει – αποτάσσεται τη Διακήρυξη των Αθηνών, εμμένοντας στις θέσεις της για συνδιαχείριση Αιγαίου και Μεσογείου (καζάν καζάν), με την κυβέρνηση να επαίρεται για τη διακήρυξη για κομματικά οφέλη και να αποκρύπτει την αλήθεια από τους Ελληνες.
Με αυτά τα δεδομένα, η διαφημιζόμενη από την κυβέρνηση «κόκκινη γραμμή» επικοινωνίας μεταξύ ΑΤΑ και Εσκί Σεχίρ είναι για… κλάματα, δεδομένου ότι για να ισχύσει και να αποφεύγονται εντάσεις θα πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένη περιοχή ευθύνης για τη Λάρισα, που είναι το FIR Αθηνών. Διαφορετικά, το Αιγαίο και η Μεσόγειος θα είναι ξέφραγο αμπέλι και θα αποτελέσουν την «κερκόπορτα» για συνδιαχείριση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Σχόλια