Aναδρομική αύξηση των αμοιβών των δικαστικών


Πρόκληση...
28/7/200800:16


Οι Έλληνες δικαστές αποφάσισαν ότι ο μισθός τους θα έπρεπε να αυξηθεί, αφού «ανακάλυψαν» Έλληνα πολίτη και υπάλληλο του δημοσίου που έπαιρνε περισσότερα χρήματα από τον πρόεδρο του Αρείου Πάγου.
Κι επειδή η κυβέρνησή μας σέβεται τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, έκανε τη σχετική απόφαση Νόμο του κράτους. Ορισμένοι κακόβουλοι βρήκαν να πουν ότι ο Νόμος κατατέθηκε έπειτα από έναν ολόκληρο χρόνο από την ημέρα της απόφασης του μισθοδικείου και συνέπεσε χρονικά με τις αποφυλακίσεις όλων των εμπλεκομένων στην υπόθεση Ζαχόπουλου.
Άλλοι λένε ότι με αυτά και με εκείνα θα σηκωθούν κάποια μέρα οι πλάκες των πεζοδρομιών και θα μας πάρουν όλους στο κυνήγι. Την ίδια στιγμή που οι Έλληνες πολίτες καλούνται να κάνουν οικονομικές θυσίες για τη σωτηρία του Έθνους και με δεδομένο ότι η κρίση έχει ήδη σπρώξει ακόμη περισσότερους συμπολίτες μας στα όρια της ανέχειας και πέρα απ’ αυτά, οι Έλληνες δικαστικοί αποφάσισαν την αύξηση των μισθών τους.

Το πιο προκλητικό απ’ όλα είναι το γεγονός ότι οι μισθοί των δικαστικών συνδέονται με τους μισθούς των πολιτικών. Με άλλα λόγια, οι πολιτικοί δικαιούνται τώρα να απαιτήσουν αυξήσεις.Μπόρεσαν και το έκαναν! Εκμεταλλεύτηκαν τη θέση τους και την ισχύ τους και ικανοποίησαν ένα δικό τους οικονομικό αίτημα.
Πώς θα το έλεγαν αυτό οι ίδιοι αν έπρεπε να κρίνουν μία ανάλογη ενέργεια άλλων εργαζομένων; Αν έπρεπε να κρίνουν τους εργαζόμενους της ΔΕΗ που κατεβάζουν τις ασφάλειες για να ικανοποιηθούν τα οικονομικά τους αιτήματά ή τους υπαλλήλους της καθαριότητας που κλείνουν τις χωματερές; Βλέπετε, ο καθένας με τα όπλα του. Οι εργάτες της ΔΕΗ με τους διακόπτες του ρεύματος, οι υπάλληλοι της καθαριότητας με τις χωματερές και οι δικαστές με τις δικαστικές αποφάσεις τους.
Το πιο προκλητικό απ’ όλα είναι το γεγονός ότι οι μισθοί των δικαστικών συνδέονται με τους μισθούς των πολιτικών. Με άλλα λόγια, οι πολιτικοί δικαιούνται τώρα να απαιτήσουν αυξήσεις, από τη στιγμή που τις έχουν πάρει οι δικαστικοί!
Αν μιλάμε για εξευτελισμό των Θεσμών, ξέρουμε τουλάχιστον ποιος ξεκίνησε αυτήν τη συζήτηση!
Σίγουρα όχι οι εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι των 800 και των 1.000 ευρώ που θα μείνουν φέτος στα σπίτια τους, αδυνατώντας να απολαύσουν τις χάρες της θάλασσας. Πάλι καλά! Έτσι, δε θα δουν τις προκλητικές βίλες διαφόρων "λειτουργών" που δεσπόζουν σε περίοπτα σημεία των ελληνικών νήσων. Σε αυτήν την περίπτωση η οργή τους θα πολλαπλασιαζότανε...Θανάσης Μαυρίδης
=======
Προκλητικές αυξήσεις μισθών σε δικαστικούς-πολιτικούς
25/07/200809:28



->
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 14:57Της Ρούλας Σαλούρου
Δύο μέτρα και δυο σταθμά για εισοδηματικές αυξήσεις και επιδόματα, ακολουθούν οι τροπολογίες που κατέθεσε αιφνιδίως χθες, ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης.
Στην πρώτη με στόχο την... ταχύτερη και αποτελεσματικότερη διεκπεραίωση του έργου της ελληνικής δικαιοσύνης –σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο με ανοικτά πολλά πολιτικο-δικαστικά μέτωπα, αυξάνονται έως και σχεδόν διπλασιάζονται οι μισθοί των δικαστών. Μάλιστα, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις οι αυξήσεις αυτές θα... συμπαρασύρουν και τους μισθούς των βουλευτών, καθώς παρ΄ ότι τονίζεται στην τροπολογία ότι δεν αναφέρεται σε αυτούς, το Σύνταγμα προβλέπει ρητά ότι η δικαστική και η εκτελεστική εξουσία είναι αλληλένδετες, με αποτέλεσμα πάντα οι αποδοχές των βουλευτών να εξομοιώνονται με τις αποδοχές των δικαστών.
Στη δεύτερη, με βασικό πρόσχημα «τον εξορθολογισμό των δαπανών» και την «καταπολέμηση των στρεβλώσεων», ψαλιδίζονται οι μισθοί και κόβονται τα επιδόματα των νεοπροσλαμβανόμενων στις ΔΕΚΟ, ενώ ελαστικοποιούνται –στα πρότυπα του ιδιωτικού τομέα– οι εργασιακές σχέσεις.

Σε ό,τι αφορά τις ΔΕΚΟ, κυρίως δε στις ελλειμματικές όπως κατά κύριο λόγο είναι ο ΟΣΕ και οι ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΕΘΕΛ, ΟΑΣΕ, ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ) και ΕΑΒ αλλά και στην κρατικά επιχορηγούμενη Ο.Α. δεν έχουν υπογραφεί Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και σύμφωνα με τους εργαζόμενους, η κατάθεση της τροπολογίας εξηγεί τη στάση που κρατούσαν έως πρότινος οι διοικήσεις, οι οποίες σχεδόν αδιαφορούσαν στις εκκλήσεις τους για έναρξη των διαπραγματεύσεων.
Τώρα, οι διαπραγματεύσεις θα γίνουν υπό άλλους όρους και κυρίως υπό την... επίβλεψη της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής, η οποία και θα καθορίσει το ύψος των αυξήσεων, που προφανώς, όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, θα είναι χαμηλότερες και από αυτές της εισοδηματικής πολιτικής για το 2008. Ακόμη και το όπλο της προσφυγής στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας επί της ουσίας καταργείται, αφού θα πρέπει να υπάρχει συναίνεση από εργαζόμενους, εργοδότες αλλά και τη διυπουργική επιτροπή. Τα πάνω κάτω έρχονται για τους νεοπροσλαμβανόμενους, καθώς εξαιρούνται από τους ισχύοντες κανονισμούς εργασίας και οι συμβάσεις εργασίας τους θα είναι πλέον, συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου.
Όσα ισχύουν για επιδόματα, υπερωρίες, άδειες και γενικότερα δικαιώματα που θα έχουν οι παλαιοί εργαζόμενοι, καταργούνται. Οι προσλήψεις θα γίνονται εκτός ΑΣΕΠ, ενώ οι απολύσεις θα είναι ελεύθερες, στο πλαίσιο του 2% κάθε μήνα. Έτσι, μέσα στην ίδια επιχείρηση θα δημιουργηθούν εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων, με τελείως διαφορετικές σχέσεις εργασίας, παρά το ότι θα απασχολούνται στις ίδιες ειδικότητες.
Οι αντιδράσεις των συνδικάτων αναμένονται έντονες, ενώ δεν αποκλείονται ακόμη και απεργιακές κινητοποιήσεις διαρκείας, εν μέσω θέρους. Η κλιμάκωση των αντιδράσεων αναμένεται από το Σεπτέμβριο, με τη συμμετοχή και της ΓΣΕΕ.Στον αντίποδα, ικανοποιημένοι θα πρέπει να αισθάνονται οι δικαστικοί, καθώς με άλλη τροπολογία προβλέπονται γενναίες αυξήσεις όχι μόνον για τους εν ενεργεία δικαστικούς υπαλλήλους, αλλά και για το προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και τους συνταξιούχους.
Συνολικά, το δημόσιο θα δαπανήσει 195 εκατ. ευρώ, προκειμένου για παράδειγμα, να αυξηθεί ο μισθός του πρωτοδίκη από 1155 ευρώ σε 2067 ευρώ. Παράλληλα, αυξάνονται οι μισθοί των δικαστικών αντιπροσώπων (αποτελούν τη βάση για τον υπολογισμό των μισθών του προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους) οι αποδοχές των εφετών, εισηγητών του ΣτΕ, συμβούλων Επικρατείας, των ειρηνοδικών και των αντιπροέδρων των ανώτατων δικαστηρίων, ενώ αναπροσαρμόζονται προς τα πάνω και επιδόματα – αποζημιώσεις εξόδων παράστασης. ΔΑΚΕ: "Ονειδος για τη δημοκρατία η παρέμβαση στις ΔΕΚΟ"Όνειδος για τη Δημοκρατία, χαρακτηρίζει ο Γενικός Γραμματέας της ΓΣΕΕ και επικεφαλής της ΔΑΚΕ ιδιωτικού τομέα Κώστας Πουπάκης την κυβερνητική παρέμβαση στις ΔΕΚΟ, εξαπολείωντας βαρύτατες κατηγορίες τόσο για την κυβέρνηση όσο και για τις διορισμένες διοικήσεις των Επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τον κ. Πουπάκη, "οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες με τους εκλεκτούς τους –διορισμένους- διοικητές, οι οποίοι μέχρι και σήμερα βρίσκονται στο απυρόβλητο- είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για τις ελλειμματικές ΔΕΚΟ:- Και για την κακοδιαχείρισή τους, που τις κατάντησαν ζημιογόνες- Και για την τακτική τους να καθορίζουν μόνοι τους-με το έτσι θέλω- τις αυξήσεις των ήδη παχυλών αμοιβών τους- Και για τη διαμόρφωση επιπλέον θέσεων γενικών διευθυντών και στρατιών καλοπληρωμένων συμβούλων του περιβάλλοντός τους- Και για τα πολυτελή αυτοκίνητα και τις φουσκωμένες πιστωτικές κάρτες τους που ξεχρεώνονται από τους μισθούς των εργαζομένων.
Η κυβέρνηση, και συγκεκριμένα ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης, εν μέσω θέρους, προβαίνει σύμφωνα με τον συνδικαλιστή που πρόσκειται ιδεολογικά στο κυβερνών κόμμα, σε επικίνδυνους πολιτικούς ακροβατισμούς, ξεσπώντας και πάλι με μονομερείς παρεμβάσεις αποκλειστικά σε βάρος των εργαζομένων και νεοπροσλαμβανομένων, μεταφέροντας σε αυτούς τις δικές τους ευθύνες, επιβάλλοντάς τους να ζουν με μισθούς πείνας και με αυξήσεις – «ψίχουλα» στα όρια του πληθωρισμού, αφού με τη νομοθετική ρύθμιση:
Τους στερούν και αυτό ακόμα το ιερό δικαίωμα της διαπραγμάτευσης-μέσω της κατάργησης του θεσμού των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων.Τους απαγορεύουν να έχουν διεκδικήσεις έστω ακόμα και μέσω της διαιτησίας-μετά το «φίμωμα» του Οργανισμού Μεσολάβησης Διαιτησίας (μοναδικού θεσμού ομόφωνα εγκριθέντος από την Ελλην. Βουλή).Έτσι, αντί να επιβάλουν διατίμηση στα είδη πρώτης ανάγκης, στα ανεξέλεγκτα επιτόκια, στις υπέρογκες αυξήσεις κερδών τραπεζιτών, ολιγοπωλίων και ορισμένων επιχειρηματιών, επιβάλουν διατίμηση στους μισθούς, σε μια περίοδο ακρίβειας και φτώχιας που όλοι περιμένουν πρόσθετα μέτρα από την πολιτεία για στήριξη των ελληνικών νοικοκυριών…
Η ΔΑΚΕ καλεί τους αρμόδιους Κυβερνητικούς παράγοντες να πάρουν αμέσως πίσω αυτήν την αντεργατική ρύθμιση και να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος με τους κοινωνικούς εταίρους, για να διαμορφωθεί ένα πλάνο το οποίο θα αντιμετωπίσει σε βάθος και συνολικά τα προβλήματα των ΔΕΚΟ, με την αναγκαία εξυγίανση, εκσυγχρονισμό αναδιοργάνωση και λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια για την επιβίωσή τους στο σημερινό σκληρό ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Διαφορετικά ο κόσμος της εργασίας θα πρέπει να κινηθεί τόσο αγωνιστικά όσο και δικαστικά. «Δεν θα πρέπει να δεχθούμε να πληρώσουν οι εργαζόμενοι την κακοδιαχείριση από τις όποιες διορισμένες Διοικήσεις, τα σκάνδαλα και τις μίζες που βούλιαξαν τις δημόσιες αυτές επιχειρήσεις» καταλήγει η ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης".

Έντονη αντίδραση από τη ΓΣΕΕ για αλλαγές σε ΔΕΚΟ
Η ΓΣΕΕ εκφράζει την ριζική και έντονη διαφωνία της στην τροπολογία του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, η οποία αποτελειώνει – ισοπεδώνει- πλήρως τα εργασιακά και οικονομικά δικαιώματα των εργαζομένων, στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα. Σύμφωνα με τη Συνομοσπονδία, πρόκειται για έκφραση συμπεριφοράς και πρακτικής, που βάλλει ευθέως κατά των Δημοκρατικών θεσμών των Συνδικαλιστικών ελευθεριών και των δικαιωμάτων των εργαζομένων, αφού η κατάργηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων, η ανατροπή των ΣΣΕ και του δικαιώματος προσφυγής στη Διαιτησία (ΟΜΕΔ) είναι το αποκορύφωμα μιας σειράς μέτρων και αποφάσεων, που θέλει τους εργαζόμενους πλήρως υποταγμένους και ενδεχομένως ελκυστικές τις εκποιήσεις των επιχειρήσεων.
Η ΓΣΕΕ καλεί την Κυβέρνηση να αποσύρει αυτή την απαράδεκτη τροπολογία, δηλώνοντας ταυτόχρονα ότι σε διαφορετική περίπτωση θα προκληθούν οξύτατες εργατικές και κοινωνικές συγκρούσεις που θα ανατρέψουν και θα ακυρώσουν αυτές τις πολιτικές. Οι πρώτες εκτιμήσεις της Νομικής υπηρεσίας της ΓΣΕΕΗ προωθούμενη τροπολογία για την τροποποίηση των άρθρων 13 και 14 του Ν. 3429/2005 για το προσωπικό των ΔΕΚΟ με την οποία: εξαιρούνται από το πεδίο κάλυψης των ΣΣΕ ουσιώδεις εργασιακοί όροι της σύμβασης των νεοπροσλαμβανομένων (πρόσληψη, απόλυση, μισθός, άδειες, ρεπό) επιβάλλεται τριπλό ανελαστικό πλαφόν στις αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων (βάσει α) Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, β) οικονομική κατάσταση της επιχείρησης και γ) πορεία κρατικού προϋπολογισμού) υποκρύπτεται η βούληση αποδυνάμωσης της συλλογικής εκπροσώπησης και δράσης των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων αίρεται το δικαίωμα μονομερούς προσφυγής των εργαζομένων των ΔΕΚΟ, ως ύστατο μέσο, για τη σύναψη ΣΣΕ στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας, ακόμα και για ΔΕΚΟ που είχαν εξαιρεθεί από το πεδίο εφαρμογής του Ν. 3429/2005, με τον ανυπόστατο ισχυρισμό ότι πρόκειται για ικανοποίηση απαιτήσεως της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, γεγονός το οποίο αποτελεί πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας. Η νομιμότητα του ισχύοντος συστήματος διαιτησίας έχει επιπλέον γίνει αποδεκτή πανηγυρικά με πρόσφατη απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου (ΟλΑΠ 25/2004).Με την προωθούμενη τροπολογία επιχειρείται:- Παρέμβαση στις ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις.- Παραβίαση του άρθρου 22 παρ.2 του Συντάγματος για τη συλλογική αυτονομία.- Παραβίαση των κατωτάτων ορίων προστασίας, όπως κατοχυρώνονται από τις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας (υπερνομοθετικής ισχύος): της ΔΣΕ 98 του 1949 (Ν. 4205/1961), όπου στο άρθρο 2 κατοχυρώνεται το δικαίωμα εκουσίων συλλογικών διαπραγματεύσεων (αποδυνάμωση του ρυθμιστικού εύρους και πεδίου της συλλογικής αυτονομίας).της ΔΣΕ 154 του 1981 (Ν. 2403/1996), για την αποτελεσματική προώθηση και προστασία της συλλογικής διαπραγμάτευσης. Παραβίαση δικαιωμάτων του σκληρού πυρήνα του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη (άρθρο 6 του ΕΚΧ, δικαίωμα εκούσιας διαιτησίας για την επίλυση διαφορών εργασίας). Παραβίαση του Ν. 1876/1990 για τις ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις.Κατάφωρη παραβίαση των κανόνων για τη δεσμευτικότητα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΔΕΚΟ ΓΙΑ ΜΟΝΟΜΕΡΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΟΝ ΟΜΕΔΤο σύστημα διαιτησίας του ν. 1876/90 και το δικαίωμα μονομερούς προσφυγής ειδικότερα εκπληρώνουν την αποστολή τους, που συνίσταται στη στήριξη της συλλογικής αυτονομίας όπου αυτή δεν μπορεί να λειτουργήσει λόγω έλλειψης διαπραγματευτικής ισχύος. Στη χώρα μας έχουμε μια παράδοση μηχανισμών στήριξης της συλλογικής αυτονομίας, όταν αυτή για πραγματικούς λόγους δεν μπορεί να λειτουργήσει. Η πάγια νομολογία των δικαστηρίων μας επιβεβαιώνει τη συνταγματικότητα και ενγένει τη νομιμότητα των μηχανισμών αυτών.Η Ελλάδα έζησε 35 χρόνια με το ν. 3239/55, ένα νόμο αυταρχικής κρατικής διαιτησίας που περιόριζε ή και αναιρούσε τόσο τη συλλογική αυτονομία, όσο και το δικαίωμα απεργίας. Η χώρα μας έχει, συνεπώς, κάθε λόγο να υπερασπιστεί τη θεμελιώδη νομική, πολιτική και κοινωνική της επιλογή, το σύστημα μεσολάβησης και διαιτησίας του ν. 1876/90. Μια επιλογή που και στη συλλογική αυτονομία δίνει προτεραιότητα και το δικαίωμα απεργίας σέβεται. Μια επιλογή, που στήριξαν ομόθυμα και το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων και, κυρίως, οι εργαζόμενοι, οι εργοδότες και οι οργανώσεις τους. Με το σύστημα διαιτησίας του ν. 1876/90 ικανοποιείται, το δημόσιο, καθώς και το γενικότερο κοινωνικό συμφέρον, που συνίσταται όχι μόνο στη διασφάλιση της βιοποριστικής λειτουργίας του μισθού, αλλά και στη διατήρηση της εσωτερικής κατανάλωσης, αναγκαίου όρου για την ομαλή λειτουργία της εθνικής οικονομίας. Με το άρθρο 13 του Ν. 3429/2005 και κατά παρέκκλιση των ΣΣΕ και των ρυθμίσεων των Κανονισμών Προσωπικού, οι συμβάσεις του νεοπροσλαμβανόμενου προσωπικού ορίζεται ότι ρυθμίζονται από την εργατική νομοθεσία για τις συμβάσεις εργασίας στον ιδιωτικό Τομέα. Με την προωθούμενη παρ.1 της τροπολογίας εξαιρούνται ρητά και εξειδικευμένα πλέον από το πεδίο κάλυψης κάθε μορφής συλλογικής συμφωνίας (ΣΣΕ, Κανονισμών, συλλογικών συμφωνιών) ή επιχειρησιακής συνήθειας, ουσιώδεις όροι, όπως είναι η πρόσληψη και η απόλυση των εργαζομένων, η αμοιβή τους, οι άδειες και τα ρεπό τους. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η προωθούμενη παρ.2 της τροπολογία, η οποία εκχωρεί πλήρως στην Κυβέρνηση τη μισθολογική πολιτική των ΔΕΚΟ, παρακάμπτοντας τις ΣΣΕ. Περαιτέρω, καταφέρεται σοβαρό πλήγμα όχι μόνο κατά των ισχουσών επιχειρησιακών ΣΣΕ, αλλά και της συνδικαλιστικής οργάνωσης και δράσης των εργαζομένων, οι οποίοι είναι οργανωμένοι σε επιχειρησιακό επίπεδο. Με το άρθρο 14 του Ν. 3429/2005 είχε ρυθμιστεί σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, η παράνομη και αντισυνταγματική μονομερής κατάρτιση με Νόμο από την Κυβέρνηση νέων Κανονισμών Προσωπικού στις προβληματικές ΔΕΚΟ.Με την προωθούμενη παρ.3 της τροπολογίας, ο κρατικός παρεμβατισμός γίνεται ακόμη πιο έντονος με την επιβολή τριπλού πλαφόν στις αυξήσεις στις μισθολογικές αυξήσεις των ΔΕΚΟ (1. ΔΤΚ, 2. οικονομική κατάσταση επιχείρησης, 3. πορεία κρατικού προϋπολογισμού) επιφέροντας νέο πλήγμα στη διαδικασία συλλογικής διαπραγμάτευσης.Το κύριο, όμως, πρόβλημα είναι ότι με την προωθούμενη παρ.4 της τροπολογίας αίρεται το δικαίωμα μονομερούς προσφυγής των εργαζομένων των ΔΕΚΟ στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας, ακόμα και εκείνων των ΔΕΚΟ που είχαν εξαιρεθεί από το πεδίο εφαρμογής του Ν. 3429/2005 (πχ ΕΡΤ, Συνδρομητική ΕΡΤ Α.Ε., ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε.
Οι δικαστές «παρασύρουν»και τους βουλευτές

«Πράσινο φως» για νέες αυξήσεις στις αποδοχές των βουλευτών άναψε με την τροπολογία των υπουργείων Οικονομικών και Δικαιοσύνης, η οποία προσφέρει αυξήσεις ως και 80% στους μισθούς των εν ενεργεία και συνταξιούχων δικαστικών λειτουργών.
Η σχετική διάταξη - η οποία παρεμπιπτόντως συμπεριελήφθη στο νομοσχέδιο με το οποίο καταργείται η Αρχή για την αντιμετώπιση του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος και ο επικεφαλής της κ. Γ. Ζορμπάς - προβλέπει μισθολογικές αυξήσεις ως και 80%.
Προβλέπει όμως και κάτι το οποίο δεν είναι δυνατόν να προβλέπεται, τουλάχιστον από νομικής απόψεως: «Οι αυξήσεις δεν αφορούν τους βουλευτές», επισημαίνεται σε σχετική ρητή διάταξη, η οποία από δικαστικούς και βουλευτές χαρακτηρίζεται «απροκαλύπτως προσχηματική και υποκριτική» για έναν πολύ απλό λόγο: βάσει του Ζ´ ψηφίσματος της Βουλής του 1974 (το οποίο παραπέμπει σε απόφαση της Βουλής του 1964), η βουλευτική αποζημίωση συνδέεται και υπολογίζεται με βάση τις αποδοχές του προέδρου του Ανωτάτου Δικαστηρίου.
Με την τροπολογία που κατατέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή (πρόκειται κατ' ουσίαν για υλοποίηση απόφασης του Μισθοδικείου από το 2006), πολλοί θεωρούν ότι επιχειρείται να χρυσωθεί το χάπι για την πρόσφατη κατάργηση του αυτοδιοίκητου των δικαστηρίων. Η «χρυσόσκονη» όμως θα κοστίσει περί τα 195 εκατ. ευρώ και αυτό σε μια περίοδο κατά την οποία ο κ. Γ. Αλογοσκούφης προαγγέλλει ποικίλες φορολογικές επιβαρύνσεις.
Τα ευεργετήματα τα οποία αναμένουν οι βουλευτές δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα. Ο διπλασιασμός σχεδόν των αποδοχών των δικαστικών θα προκαλέσει αντίστοιχη εκτόξευση της βουλευτικής αποζημίωσης, χωρίς να ληφθεί υπόψη η διάταξη του νομοσχεδίου. Οι αναδρομικές καταβολές αυξήσεων υπολογίζονται σε δεκάδες χιλιάδες ευρώ για κάθε εκλεγμένο εκπρόσωπο του έθνους.
Κατά την πάγια τακτική προηγούμενων ετών, ένας συνταξιούχος βουλευτής, με συνοπτικές διαδικασίες, προσφεύγει και διεκδικεί από το λογιστήριο της Βουλής τις αποδοχές που δικαιούται βάσει των όσων προαναφέρθηκαν.
Οπως έχει παρατηρηθεί πάντως οι εν ενεργεία βουλευτές αποφεύγουν να διεκδικήσουν μισθολογικές αυξήσεις - για προφανείς λόγους τήρησης των προσχημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαδικασίες για την τακτοποίηση των μισθολογικών εκκρεμοτήτων των βουλευτών μπορεί να έχουν ολοκληρωθεί και εντός του καλοκαιριού.
Το ΒΗΜΑ, 27/07/2008 , Σελ.: A20Κωδικός άρθρου: B15420A202ID: 296104
==========
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ακαιρο και προκλητικό


ΣΕ ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ οικονομικά γεγονότα πρωταγωνίστησε χθες ο επί των Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης. Το πρώτο ήταν οι ανακοινώσεις του για «διεύρυνση της φορολογικής βάσης», όπου ουσιαστικά παραδέχθηκε την αποτυχία της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης, και το δεύτερο ήταν η κατάθεση (μαζί με τον υπουργό Δικαιοσύνης) τροπολογίας για τη ραγδαία αναδρομική αύξηση των αμοιβών των δικαστικών.

ΟΙ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ του υπουργού Οικονομίας είναι σαφείς. Αφού απέτυχε η πολιτική του για αύξηση των κρατικών εσόδων με ταυτόχρονη μείωση της σπατάλης και πάταξη της φοροδιαφυγής, μηχανεύεται τώρα τρόπους για να μπορέσει να ενισχύσει τον κρατικό κορβανά.

Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ της αυτοτελούς φορολόγησης ορισμένων κατηγοριών εισοδημάτων και των μερισμάτων, η επανεξέταση του συνόλου των φοροαπαλλαγών φυσικών και νομικών προσώπων, η αυστηρότερη εφαρμογή τού «πόθεν έσχες» για ομόλογα, μετοχές και για σύσταση και αύξηση κεφαλαίου ανωνύμων εταιρειών μπορούν να χαρακτηριστούν θετικά μέτρα, αφού με την εφαρμογή προοδευτικών συντελεστών ικανοποιείται σ' ένα βαθμό το πάγιο αίτημα της φορολογικής δικαιοσύνης. Τώρα το θυμήθηκε όμως; Αλλοτε πίστευε ότι με τη φορολογική ανισότητα θα βοηθούσε την ανάπτυξη για να πέφτουν και μερικά ψίχουλα από το τραπέζι των πλουσίων για τους φτωχούς.

Απέτυχε και σ' αυτές τις προβλέψεις της η κυβέρνηση.ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΑ είναι τα οικονομικά στοιχεία, όπως αυτά καταγράφηκαν τις τελευταίες μόνο μέρες: τα έσοδα το πεντάμηνο αυξήθηκαν μόλις 3,5% αντί του 13% που είχε προβλεφθεί και οι δαπάνες αυξήθηκαν κατά 12,1% αντί του 8,3%. Ο πληθωρισμός τον Ιούνιο ήταν 4,9% αντί του 2,8% για όλο τον χρόνο, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε κατά 20% και η ανάπτυξη πέφτει στο 3,2% αντί του 3,6%, που είχε προβλεφθεί. Οσο για τις επενδύσεις, μειώθηκαν κατά 13,1%, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ. Μήπως για όλα φταίει το πετρέλαιο;

ΜΕΣΑ Σ' ΑΥΤΟ το κλίμα της δυσπραγίας δεν δίστασε να καταθέσει την τροπολογία για την αύξηση κατά 80% των βασικών μισθών των δικαστών. Οφειλε να το πράξει, αφού το μισθοδικείο είχε πάρει την απόφαση και ήταν υποχρεωτικά εκτελεστή. Ούτε είναι υπερβολικοί -και μετά την αύξηση- οι μισθοί των δικαστών.

Τα εισοδήματα των άλλων είναι απαράδεκτα χαμηλά. Και τα τρώει η ακρίβεια.ΚΥΒΕΡΝΑΝ σημαίνει προβλέπειν. Οταν οι προβλέψεις διαψεύδονται πανηγυρικά, όπως ομολόγησε ο υπουργός Οικονομικών, η κυβερνητική αποτυχία είναι δεδομένη. Και όταν η αποτυχία της εκτελεστικής εξουσίας συνοδεύεται από τη νόμιμη, έστω και επιβεβλημένη, αύξηση των αποδοχών των φορέων της άλλης εξουσίας, της δικαστικής, προκαλεί υπόνοιες. Θυμίζει, χωρίς να είναι, δωροδοκία. Στην εποχή των σκανδάλων και της παραπομπής των πάντων στη Δικαιοσύνη, αυτή η αύξηση ήταν ό,τι πιο άκαιρο και προκλητικό. Πλήττει και την κυβέρνηση και τη Δικαιοσύνη.
Παρέμβαση
Τι 5%, τι 80%
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΡΕΛΙΑ
Η μέση αύξηση που πήραν φέτος οι μισθωτοί κινήθηκε γύρω στο 5%-6%. Οι αυξήσεις που παίρνουν τα μέλη του δικαστικού σώματος, σύμφωνα με τη ρύθμιση που έφερε στη Βουλή ο Αλογοσκούφης, φτάνουν το 80%. Στα μάτια του απλού πολίτη αυτό φαίνεται, τουλάχιστον, προκλητικό. Για την αύξηση αυτή αποφάσισαν οι ίδιοι, με δικαστικές αποφάσεις, με τις οποίες η κυβέρνηση (ως οφείλει...) έσπευσε να συμμορφωθεί. Τώρα, θα ακολουθήσει ανάλογη αύξηση στους μισθούς των βουλευτών. Ετσι πρέπει να γίνει, εκτός αν αυτοί την αρνηθούν. Σε εποχές που εκατομμύρια μισθωτοί μετρούν και το τελευταίο ευρώ, οι άνθρωποι των εξουσιών πρέπει να είναι μετρημένοι στις αποφάσεις τους. Να μην προκαλούν. Εν προκειμένω, ελπίζουμε οι πλουσιοπάροχες αυξήσεις να κάνουν τους δικαστές μας άτεγκτους απέναντι στη διαφθορά, χωρίς να αισθάνονται καμιά ευγνωμοσύνη σ' αυτούς που τους τις έδωσαν.
karelias@enet.gr
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 25/07/2008
http://www.enet.gr/online/online_text/c=114,dt=25.07.2008,id=68311056,56975920,39442896

μετά από το παραπάνω κείμενο διαβάστε το παρακάτω κείμενο κάνοντας Click εδώ:

Σχόλια