Δημογραφικές Παρανοήσεις

 του Κώστα Κόλμερ

Κατά τον διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος, «η αύξηση του προσδόκιμου (Sic) της ζωής του Ελληνικού λαού και τη μείωση των γεννήσεων», «οι συντάξεις δύσκολα θα μπορούν να εξασφαλίσουν επαρκή ποσοστά αναπλήρωσης (του εισοδήματος) για τους εργαζομένους», δηλαδή των συνταξιούχων. Αν καταλαβαίνουμε σωστά, ο κ.διοικητής θα προτιμούσε, οι Έλληνες να πεθαίνουν νωρίτερα κι οι Ελληνίδες να κάνουν περισσότερα παιδιά, χωρίς να ερωτηθούν, για αποκατάσταση της «αναπλήρωσης».   ΣYNEXEIA EΔΩ     

Πρόκειται για παρανόηση του σοβαρού δημογραφικού προβλήματος, που αντιμετωπίζει η Ελλάδα μετά το 1974. Οι εργαζόμενοι θα μπορούσαν να αμείβονται και μετά τα 65 έτη, φορολογούμενοι κανονικά κι όχι τιμωρούμενοι με περικοπές κι εισφορές των συντάξεων κι οι γυναίκες να γεννούν αργότερα,  εκπαιδευόμενες εν τω μεταξύ, απολαμβάνοντας την ελευθερία των και κάνοντας οικογένεια, εφ’ όσον υπάρχουν οι προϋποθέσεις ευρύχωρης κατοικίας και εισοδήματος πάνω από 2.500 ευρώ όπως στην Ευρώπη κι όχι κάτω από 1.200 ευρώ , στην πτωχευμένη χώρα μας.

Εν τούτοις , το δημογραφικό πρόβλημα είναι πραγματικό και πρέπει να λυθεί  τ ώ ρ α για να μην εξαφανίσει τον Ελληνισμό στα τέλη του 21ου αιώνος. Αλλά πώς είναι δυνατόν αυτό στην Ελληνική πραγματικότητα;

-  Κάν’το όπως η Κρήτη, τη μόνη περιφέρεια της χώρας  που ο πληθυσμός αυξήθη 2,5% το 2025 για τ’οποίο η στατιστική υπηρεσία παρέχει στοιχεία.

Αλλά γιατί στην υπόλοιπη Ελλάδα ο πληθυσμός εμειώθη 4,2% και μάλιστα πολύ περισσότερο στην Ήπειρο,  δυτ. Μακεδονία – ακόμη και Πελοπόννησο;

Η πιο απλή εξήγηση είναι ότι η ανεργία,  υποαπασχόληση και μετανάστευση αυξήθησαν ενώ το οικογενειακό εισόδημα εμειώθη, οι τιμές των ακινήτων υπερδιπλασιάσθηκαν.

Πώς να κάνουν οικογένεια οι νέοι Ελληνες που μένουν με τους γονείς τους; Πώς ν’ αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο κόστος ζωής; Τα κεράσια εφέτος κόστισαν 9 ευρώ δηλ. 3.123 δραχμές το κιλό! Για πιο φθηνά θα έπρεπε να πάνε στο Ναύπλιον, κατά σύσταση του… πρωθυπουργού!

Το δημογραφικό  όμως δεν σηκώνει αστεία. Είναι πολύ δύσκολο πρόβλημα. Δεν είναι μόνο ζήτημα ικανοποιητικού εισοδήματος, επαρκούς απασχόλησης κι ευκαιριών σταδιοδρομίας των νέων. Είναι κυρίως υπόθεση διευκολύνσεως των γυναικών γονίμου ηλικίας ν ‘αποκτήσουν παιδιά, η οποία σήμερα παρατείνεται και μπορεί να ενισχυθεί κι άλλο.

Μία πρώτη προϋπόθεση είναι η αγορά φθηνής κι ευρυχώρου κατοικίας . Αν δημογραφικώς χρειαζόμεθα 3 παιδιά ανά οικογένεια πρέπει πρώτα ν’αποκτήσομε Στεγαστική πολιτική . Δηλ. τραπεζική χρηματοδότηση με έκπτωση των τόκων ενυπόθηκων δανείων απ’ το εισόδημα.

 Έπειτα βρεφικούς σταθμούς που να λειτουργούν  06 π.μ έως 12 μ.μ. ,για να μπορεί η μητέρα να εργάζεται και ν’ αφήνει τα παιδιά της με ασφάλεια.

Μετά, η κρατική ενίσχυση τεκνογονίας για τα χαμηλού εισοδήματος νοικοκυριά, να ισχύει από το πρώτο παιδί και να διαρκεί μέχρις 16 ετών. Η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση εξασφαλίζει την συνέχεια.

Το σημαντικότερο κίνητρο για την μεγέθυνση του πληθυσμού δεν είναι οι γεννήσεις κι άλλων λαθρομεταναστών (+5.7% το 2025) αλλά η σοβαρή αποκατάσταση μισθών των Ελλήνων .

Αντί αποπληρωμής των θαλασσοδανείων των καταστρεπτικών ευρωμνημονίων, η ενδεδειγμένη Ανάπτυξη του εθνικού προϊόντος θα ήταν με 5% ετησίως αντί 1,2% εφέτος.

-Αυτό διδάσκει η Κρήτη, κε Στουρνάρα κι όχι η «αγορά μετοχών», που προτείνετε οι οποίες εξατμίσθηκαν με την κατάρρευση του χρηματιστηρίου επί Σημίτη όπως καλώς γνωρίζετε.

===================

 -----------------------

=================

 

Σχόλια