Ο Όμιλος SK, όντας ήδη μέτοχος της ΕΛΒΟ, απέκτησε το σύνολο των μετοχών της, καθιστάμενος ο μοναδικός ιδιοκτήτης της. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
Ποια είναι η ΕΛΒΟ
Η ΕΛΒΟ αποτελεί τον σημαντικότερο κατασκευαστή εξειδικευμένων στρατιωτικών και πολιτικών οχημάτων ειδικού σκοπού στην Ελλάδα.
Η ΕΛΒΟ διαθέτει όμως βαθιά τεχνογνωσία στον αμυντικό τομέα.
Μάλιστα παρουσιάστηκε ότι η εξαγορά αυτή υπογραμμίζει τη μακροπρόθεσμη δέσμευση του Ομίλου SK στη χώρα – ενισχύοντας την εγχώρια βιομηχανία, προωθώντας την καινοτομία και τροφοδοτώντας την οικονομική ανάπτυξη.
Η ΕΛΒΟ διαθέτει μακρά παράδοση στον ελληνικό αμυντικό τομέα, γνωστή για την παραγωγή εμβληματικών οχημάτων όπως τα τεθωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού Leonidas και τα τζιπ Mercedes-Benz G-Class, τα οποία παραμένουν σε χρήση από τον Ελληνικό Στρατό.
Η εταιρεία συνδέθηκε με την παραγωγή φορτηγών Steyr, καθώς και εξειδικευμένων οχημάτων και λεωφορείων για την πολιτική προστασία και τις δημόσιες υπηρεσίες.
Επιπλέον, η πιστοποιημένη γραμμή παραγωγής και συναρμολόγησης αρμάτων Leopard 2 HEL είναι στρατηγικής σημασίας, δεδομένου του εκτεταμένου στόλου της Ελλάδας.

"Δεσμεύσεις"
Ο Όμιλος SK δεσμεύτηκε να συνεχίσει όχι μόνο να καλύπτει τις εγχώριες ανάγκες, αλλά και να ενισχύει τις εξαγωγές προς περισσότερες διεθνείς αγορές.
Αλλά εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την πρώτη επιχειρησιακή βάση του Ομίλου SK στην Ευρώπη και εδραιώνει τη θέση του στον τομέα στρατιωτικών και εμπορικών οχημάτων.
«Η απόκτηση της πλήρους ιδιοκτησίας της ΕΛΒΟ αποτελεί σημαντικό ορόσημο στα στρατηγικά μας σχέδια ανάπτυξης και εμβαθύνει τους δεσμούς μας με την Ελλάδα», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του Ομίλου SK, Ronen Hamudot.
«Βλέπουμε τεράστιες δυνατότητες στις υποδομές και την κληρονομιά της ΕΛΒΟ και δεσμευόμαστε να τη μετατρέψουμε σε κορυφαίο διεθνές κέντρο παραγωγής και εξαγωγών.
Αυτή η επένδυση αντανακλά το μακροπρόθεσμο όραμά μας να ενισχύσουμε την ελληνική αμυντική βιομηχανία και να επεκτείνουμε το επιχειρησιακό αποτύπωμα του Ομίλου SK στην Ευρώπη ως παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα της χερσαίας άμυνας».
www.bankingnews.gr
------------------------------
ΤΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΑΜΕ ΟΛΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ – ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ Η ΠΩΛΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΒΟ ΣΤΟΥΣ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΥΣ – Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ «ΚΟΛΛΗΤΩΝ» ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
19 Αυγούστου 2025
Είναι πλέον επίσημο. Η Ελλάδα ξεπουλάει τα πάντα! Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, που κατασκευάζει στρατιωτικά οχήματα, περνάει στα χέρια ισραηλινών επιχειρηματιών στο 100% της.
Όπως ανακοινώθηκε επίσημα, ο όμιλος SK, απέκτησε το σύνολο των μετοχών της, άρα πλέον είναι ο μοναδικός ιδιοκτήτης της ΕΛΒΟ.
Η ανακοίνωση:
«Ο Όμιλος SK, ηγετική επενδυτική δύναμη στην προώθηση της καινοτομίας σε πλήθος στρατηγικών τομέων και όντας ήδη μέτοχος της ΕΛΒΟ, απέκτησε το σύνολο των μετοχών της, καθιστάμενος ο μοναδικός ιδιοκτήτης της.
«Η ΕΛΒΟ αποτελεί τον σημαντικότερο κατασκευαστή εξειδικευμένων στρατιωτικών και πολιτικών οχημάτων ειδικού σκοπού στην Ελλάδα. Η εξαγορά αυτή υπογραμμίζει τη μακροπρόθεσμη δέσμευση του Ομίλου SK στη χώρα – ενισχύοντας την εγχώρια βιομηχανία, προωθώντας την καινοτομία και τροφοδοτώντας την οικονομική ανάπτυξη. Με την μοναδική υποδομή της ΕΛΒΟ στην κατασκευή οχημάτων ειδικού σκοπού, ο Όμιλος SK θα συνεχίσει όχι μόνο να καλύπτει τις εγχώριες ανάγκες, αλλά και να ενισχύει τις εξαγωγές προς περισσότερες διεθνείς αγορές.
Με την απόκτηση της πλήρους ιδιοκτησίας της ΕΛΒΟ, ο Όμιλος SK θα αξιοποιήσει τη βαθιά του τεχνογνωσία στον αμυντικό τομέα, την αποδεδειγμένη επιτυχία του στην αναδιοργάνωση ιδιωτικοποιημένων εργοστασίων και στην αναζωογόνηση στρατηγικών βιομηχανικών δραστηριοτήτων, καθώς και τη δέσμευσή του για μεταφορά τεχνολογίας, ώστε να αναδείξει την ΕΛΒΟ σε κορυφαίο κέντρο παραγωγής και εξαγωγών. Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την πρώτη επιχειρησιακή βάση του Ομίλου SK στην Ευρώπη και εδραιώνει τη θέση του ως κορυφαίας δύναμης στον παγκόσμιο τομέα στρατιωτικών και εμπορικών οχημάτων. Παράλληλα, ενισχύει τη δέσμευσή του για επενδύσεις σε προηγμένες χερσαίες αμυντικές δυνατότητες, τοπική παραγωγή και στρατηγική συνεργασία με την Ελλάδα».
Η ανακοίνωση:
«Ο Όμιλος SK, ηγετική επενδυτική δύναμη στην προώθηση της καινοτομίας σε πλήθος στρατηγικών τομέων και όντας ήδη μέτοχος της ΕΛΒΟ, απέκτησε το σύνολο των μετοχών της, καθιστάμενος ο μοναδικός ιδιοκτήτης της.
«Η ΕΛΒΟ αποτελεί τον σημαντικότερο κατασκευαστή εξειδικευμένων στρατιωτικών και πολιτικών οχημάτων ειδικού σκοπού στην Ελλάδα. Η εξαγορά αυτή υπογραμμίζει τη μακροπρόθεσμη δέσμευση του Ομίλου SK στη χώρα – ενισχύοντας την εγχώρια βιομηχανία, προωθώντας την καινοτομία και τροφοδοτώντας την οικονομική ανάπτυξη. Με την μοναδική υποδομή της ΕΛΒΟ στην κατασκευή οχημάτων ειδικού σκοπού, ο Όμιλος SK θα συνεχίσει όχι μόνο να καλύπτει τις εγχώριες ανάγκες, αλλά και να ενισχύει τις εξαγωγές προς περισσότερες διεθνείς αγορές.
Με την απόκτηση της πλήρους ιδιοκτησίας της ΕΛΒΟ, ο Όμιλος SK θα αξιοποιήσει τη βαθιά του τεχνογνωσία στον αμυντικό τομέα, την αποδεδειγμένη επιτυχία του στην αναδιοργάνωση ιδιωτικοποιημένων εργοστασίων και στην αναζωογόνηση στρατηγικών βιομηχανικών δραστηριοτήτων, καθώς και τη δέσμευσή του για μεταφορά τεχνολογίας, ώστε να αναδείξει την ΕΛΒΟ σε κορυφαίο κέντρο παραγωγής και εξαγωγών. Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την πρώτη επιχειρησιακή βάση του Ομίλου SK στην Ευρώπη και εδραιώνει τη θέση του ως κορυφαίας δύναμης στον παγκόσμιο τομέα στρατιωτικών και εμπορικών οχημάτων. Παράλληλα, ενισχύει τη δέσμευσή του για επενδύσεις σε προηγμένες χερσαίες αμυντικές δυνατότητες, τοπική παραγωγή και στρατηγική συνεργασία με την Ελλάδα».
Ακόμη, υπενθυμίζεται στην ανακοίνωση ότι «η ΕΛΒΟ διαθέτει μακρά παράδοση στον ελληνικό αμυντικό τομέα, γνωστή για την παραγωγή εμβληματικών οχημάτων όπως τα τεθωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού Leonidas και τα τζιπ Mercedes-Benz G-Class, τα οποία παραμένουν σε χρήση από τον Ελληνικό Στρατό. Η εταιρεία συνδέθηκε με την παραγωγή φορτηγών Steyr, καθώς και εξειδικευμένων οχημάτων και λεωφορείων για την πολιτική προστασία και τις δημόσιες υπηρεσίες. Επιπλέον, η πιστοποιημένη γραμμή παραγωγής και συναρμολόγησης αρμάτων Leopard 2 HEL είναιστρατηγικής σημασίας, δεδομένου του εκτεταμένου στόλου της Ελλάδας».
«Η απόκτηση της πλήρους ιδιοκτησίας της ΕΛΒΟ αποτελεί σημαντικό ορόσημο στα στρατηγικά μας σχέδια ανάπτυξης και εμβαθύνει τους δεσμούς μας με την Ελλάδα», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Ομίλου SK, Ρόνεν Χάμουντοτ.
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Βλέπουμε τεράστιες δυνατότητες στις υποδομές και την κληρονομιά της ΕΛΒΟ και δεσμευόμαστε να τη μετατρέψουμε σε κορυφαίο διεθνές κέντρο παραγωγής και εξαγωγών. Αυτή η επένδυση αντανακλά το μακροπρόθεσμο όραμά μας να ενισχύσουμε την ελληνική αμυντική βιομηχανία και να επεκτείνουμε το επιχειρησιακό αποτύπωμα του Ομίλου SK στην Ευρώπη ως παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα της χερσαίας άμυνας».
Η αρχή του… τέλους
Η μεταβίβαση και αγορά της ΕΛΒΟ από τους ισραηλινούς είχε ξεκινήσει στις 15 Φεβρουαρίου 2020, όταν η κοινοπραξία SK Group και Plasan είχε αγοράσει τις μετοχές για το 79% της βιομηχανίας, ενώ το 21% παρέμενε στην ελληνική κυβέρνηση. Πλέον, το ξεπουλήσαμε και αυτό το ποσοστό αφήνοντας τους Εβραίους να εισχωρούν ακόμα περισσότερο στην οικονομία της χώρας μας.
Το σκάνδαλο με τον διευθυντή της SK
Τον Μάρτιο του 2020 ο γενικός Εισαγγελέας του Ισραήλ είχε ανακοινώσει το κλείσιμο μιας υπόθεσης δωροδοκίας, η οποία είχε πάρει μεγάλη έκταση. Κατηγορούμενος ήταν ο Samy Katsav, ο ιδιοκτήτης της SK, ο οποίος απέκτησε μεγάλη περιουσία μέσω των δραστηριοτήτων του στην αμυντική βιομηχανία. Οι έρευνες για την υπόθεση αυτή είχαν ξεκινήσει το 2018 και αφορούσαν παράνομες πληρωμές σε κυβερνητικούς αξιωματούχους αφρικανικής χώρας από την εταιρεία Gold Bond που έλεγχε ο Katsav.
Τελικά η υπόθεση έληξε χωρίς να απαγγελθεί κάποια συγκεκριμένη κατηγορία κατά του Katsav.
Πηγή: karditsastakra.com
Στα καταματωμένα χέρια της ισραηλινής SK Group το 100% της ΕΛΒΟ
Η ισραηλινής ιδιοκτησίας SK Group απέκτησε το σύνολο των μετοχών της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) και καθίσταται πλέον ο αποκλειστικός ιδιοκτήτης της εταιρείας.
Η μεταβίβαση και αγορά της ΕΛΒΟ από τους Ισραηλινούς είχε ξεκινήσει στις 15 Φεβρουαρίου 2020, όταν ένα συνεργατικό σχήμα των ισραηλινών SK Group και Plasan και τον Έλληνα επιχειρηματία Αριστείδη Γλύνη είχαν αγοράσει έναντι 3 εκατ. ευρώ το 79% της βιομηχανίας, ενώ το 21% παρέμενε στην ελληνική κυβέρνηση. Έκτοτε η εταιρεία παρέμενε χωρίς βιομηχανική δραστηριότητα, με ελάχιστο προσωπικό (12 άτομα αναφέρονται στον ισολογισμό του 2023) και ουσιαστικά μηδενικό τζίρο (181.000 ευρώ το 2023).
Πρόκειται για την πρώτη στην Ευρώπη επιχειρησιακή βάση του ισραηλινού ομίλου, ο οποίος την ολοκλήρωση της εξαγοράς, ανακοίνωσε πως προτίθεται να αξιοποιήσει την εμπειρία του στον αμυντικό τομέα και στη διαχείριση βιομηχανικών υποδομών, με στόχο την ενίσχυση της παραγωγής και των εξαγωγών.
«Η απόκτηση της πλήρους ιδιοκτησίας της ΕΛΒΟ αποτελεί σημαντικό ορόσημο στα στρατηγικά μας σχέδια ανάπτυξης και εμβαθύνει τους δεσμούς μας με την Ελλάδα», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του Ομίλου SK, Ρονέν Χαμουντότ. «Βλέπουμε δυνατότητες στις υποδομές και την κληρονομιά της ΕΛΒΟ και δεσμευόμαστε να τη μετατρέψουμε σε διεθνές κέντρο παραγωγής και εξαγωγών».
O ιδιωτικών συμφερόντων ισραηλινός όμιλος SK Group (με επικεφαλής τον Σάμι Κατσάβ), έχει επίσης, μεταξύ άλλων, την Israel Weapon Industries, την Meprolight και τα ναυπηγεία Israel Shipyards.
Η Israel Weapon Industries (IWI) σχεδιάζει και παράγει φορητά όπλα που χρησιμοποιούνται από τον ισραηλινό στρατό. Τα πυροβόλα όπλα της εταιρείας αναπτύσσονται σε στενή συνεργασία με τον ισραηλινό στρατό.με τον οποίο έχουν συσταθεί κοινές ομάδες Έρευνας και Ανάπτυξης για τη δημιουργία τους. Το πολυβόλο Negev 7 της IWI δοκιμάστηκε για πρώτη φορά κατά την ισραηλινή επίθεση στη Γάζα τον Οκτώβριο του 2023. Η προηγούμενη έκδοση τέθηκε σε επιχειρησιακή χρήση στην ισραηλινή στρατιωτική επίθεση στη Γάζα το 2014 και έκτοτε έχει βελτιστοποιηθεί σύμφωνα με τις επιχειρησιακές ανάγκες του στρατού και περιγράφεται ως πιο ισχυρή και θανατηφόρα.
Τα τουφέκια Micro Tavor X95 και τα τουφέκια ελεύθερου σκοπευτή M5 της IWI έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί από τον ισραηλινό στρατό στη Γάζα τον Οκτώβριο του 2023.
Η ΕΛΒΟ, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, διαθέτει εγκαταστάσεις συναρμολόγησης και συντήρησης και έχει στο ενεργητικό της την κατασκευή τεθωρακισμένων μεταφοράς προσωπικού Leonidas, οχημάτων Mercedes-Benz G-Class που παραμένουν σε χρήση από τον Ελληνικό Στρατό, φορτηγών Steyr, καθώς και εξειδικευμένων οχημάτων και λεωφορείων για δημόσιες υπηρεσίες και την πολιτική προστασία.
Σημαντική θεωρείται παράλληλα και η πιστοποιημένη γραμμή συναρμολόγησης αρμάτων Leopard 2 HEL, όπου έγινε η συναρμολόγηση και δοκιμή των 170 νέων αρμάτων για τον Ελληνικό Στρατό.
Πηγή: kosmodromio.gr



Σχόλια