Σε κάποιον δεν… έβγαινε: Νυχτερινή τροπολογία στη Βουλή για εξαίρεση συμμετοχής συζύγων και παιδιών πολιτικών σε off shore

Μία αμφιλεγόμενη αλλαγή στον νόμο για το «Πόθεν Έσχες» εισάγει τροπολογία που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά το βράδυ της Τρίτης (13/5) στη Βουλή από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, επιτρέποντας πλέον στους συζύγους και στους συγγενείς πρώτου βαθμού πολιτικών προσώπων να διατηρούν ή να συμμετέχουν σε εταιρείες του εξωτερικού, με ορισμένες εξαιρέσεις.  ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Αυτό που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις είναι το γεγονός ότι η εν λόγω διάταξη παρεμβάλλεται στην τροπολογία ανάμεσα σε ρυθμίσεις μη σχετικής θεματικής, χωρίς καμία προηγούμενη πολιτική ή θεσμική προαναγγελία.

Συγκεκριμένα, η τροπολογία εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για την Εθνική Σχολή Δικαστών και φέρει, μεταξύ άλλων, τις υπογραφές του υπουργού Δικαιοσύνης Γιώργου Φλωρίδη και του υπουργού Οικονομίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη.

Η νέα ρύθμιση τροποποιεί τον νόμο 3213/2003 για το «Πόθεν Έσχες», καθώς και τη διάταξη του 2016 που είχε θεσπιστεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με προσωπική εισήγηση του τότε πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Εκείνη η ρύθμιση επέβαλλε αυστηρή και οριζόντια απαγόρευση στους συζύγους πολιτικών προσώπων να συμμετέχουν σε οποιασδήποτε μορφής αλλοδαπές εταιρείες.

Η νέα ρύθμιση

Σύμφωνα με τη νέα τροπολογία, επιτρέπεται στους συζύγους και συγγενείς πρώτου βαθμού πολιτικών προσώπων να συμμετέχουν σε εταιρείες του εξωτερικού, με μοναδική εξαίρεση τις επιχειρήσεις που έχουν πραγματική ή καταστατική έδρα σε μη συνεργάσιμα φορολογικά κράτη -δηλαδή στους λεγόμενους «φορολογικούς παραδείσους». Αξιοσημείωτο, ωστόσο, είναι ότι δεν προβλέπεται κάποια ρύθμιση ή πρόνοια ώστε να αποτρέπεται η έμμεση σύνδεση εταιρειών σε συνεργάσιμα κράτη με υπεράκτιες δομές ή νομικά πρόσωπα που εδρεύουν σε μη συνεργάσιμα.

Στην έκθεση συνεπειών που συνοδεύει την τροπολογία, το υπουργείο επιχειρεί να τεκμηριώσει την ανάγκη για τη συγκεκριμένη αλλαγή με το επιχείρημα της «εξασφάλισης δίκαιης ισορροπίας» στους περιορισμούς που επιβάλλονται στην επιχειρηματική δραστηριότητα ατόμων τα οποία σχετίζονται με πολιτικά πρόσωπα. Επιπλέον, γίνεται επίκληση συνταγματικών και ενωσιακών αρχών για την προστασία της οικονομικής ελευθερίας.

Επιπλέον, η νομοθετική πρόβλεψη επιχειρεί να διαχωρίσει τη θεσμική ευθύνη από την προσωπική σχέση με πολιτικά πρόσωπα. Συγκεκριμένα, σημειώνεται ότι «τα ανωτέρω πρόσωπα που απλώς τυγχάνει να συνδέονται προσωπικά με πολιτικά πρόσωπα δεν έχουν επιλέξει τα ίδια μια τέτοια πολιτική δραστηριότητα».

Ως εκ τούτου, θεωρείται πιο αναλογικό να επιτρέπεται η συμμετοχή σε εταιρείες του εξωτερικού, εκτός αυτών που βρίσκονται σε μη συνεργάσιμα φορολογικά καθεστώτα ή διαθέτουν προνομιακή φορολόγηση, όπως αυτά προσδιορίζονται στο άρθρο 65 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013), καθώς και στις υπουργικές αποφάσεις που εκδίδονται βάσει αυτού, αναφέρεται χαρακτηριστικά στην νέα ρύθμιση.

Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης

Η αντιπολίτευση εξαπέλυσε πυρά εναντίον της κυβέρνησης για τη νέα ρύθμιση, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση πως έφερε χωρίς καμία αιτιολόγηση αργά το βράδυ της Τρίτης (13/5) τη διάταξη, με τον Δημήτρη Μάντζο από το ΠΑΣΟΚ να διερωτάται «ποια πρόσωπα αφορά;», αφήνοντας σαφείς αιχμές για «φωτογραφική» τροπολογία και να ζητά την απόσυρσή της.

Επιπλέον, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννόυλης ανέφερε σχετικά: «Συνυπογράφοντας και αυτά που είπε πριν από λίγο ο κ. Μάντζος, θα προσέθετα ότι ο αρμόδιος υπουργός της Δικαιοσύνης δεν αρκεί μόνο να απαντήσει. Πρέπει να απολογηθεί για το γεγονός ότι αυτό που είχε καταστεί ως εξαίρεση στα προηγούμενα χρόνια τώρα έχει γίνει πραγματικός εθισμός. Είναι ντροπή να αναγράφεται σε τροπολογία το ώρα κατάθεσης 23:10 για μία σειρά ζητημάτων που αποτελούν από μόνα τους αντικείμενο νομοθέτησης και προπαρασκευής».

«Η τροπολογία για τους πολιτικούς θέλει να προστατεύσει τους πολιτικούς. Τους αποκλείει από εξωχώριες. Εισάγει διαφάνεια και ξεκαθαρίζει περίεργες έννοιες. Οι πολιτικοί αποκλείονται από τα πάντα, ενώ για τις οικογένειές τους δεν υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής σε εξωχώριες σε χώρες που δεν συνεργάζονται φορολογικά με την Ελλάδα, δηλαδή σε φορολογικούς παραδείσους», απάντησε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης.

 Με πληροφορίες από tvxs.gr

=================

============= 


 


==============

============== 

μιχαλης νικητας

 
ΦΑΤΕ ΣΑΝΟ ΕΧΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ !!!!
Αποχώρησαν οι νεοδημοκράτες απ την Βουλη για την συζήτηση
για την καθολική απαγόρευση συμμετοχής βουλευτών και συγγενικών προσώπων σε offshore εταιρειών που έχουν έδρα στην αλλοδαπή και ο Φλωρίδης τωρα το έφερε με τροπολογία
και μάλιστα στα μουλωχτά , τροπολογίας που επιτρέπει σε στενούς συγγενείς πολιτικών να έχουν ή να συμμετέχουν σε εταιρείες εκτός Ελλάδας. Τροπολογία που εμμέσως θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο ακόμη και για συμμετοχή (μέσω παρένθετων προσώπων) πολιτικών σε offshore εταιρείες.
ΑΠΟΡΙΑ : Πώς εξασφαλίζει η κυβέρνηση ότι ένα παρένθετο πρόσωπο, μέσω συμμετοχής σε εταιρεία του εξωτερικού, χώρας που συνεργάζεται φορολογικά με τη χώρα μας, δεν μπορεί να συμμετέχει σε offshore εάν η συγκεκριμένη εταιρεία αλλοδαπής έχει παρουσία και δραστηριότητες σε τρίτη χώρα που δεν συνεργάζεται φορολογικά με την Ελλάδα; Ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν θα αποτελούσε έστω έμμεσα ή κεκαλυμμένα συμμετοχή σε offshore εταιρεία;
 

 =========================

 Η ρύθμιση, που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά, ανοίγει διάπλατα το παράθυρο για απόκρυψη περιουσιακών στοιχείων

 Απίστευτη «ντροπολογία» του Υπουργού Δικαιοσύνης Φλωρίδη πέρασε σιωπηρά μέσα στη νύχτα (13/5) από τη Βουλή, σύμφωνα με την οποία οι σύζυγοι (ή σύντροφοι) βουλευτών και κυβερνητικών στελεχών εξαιρούνται από την υποχρέωση δήλωσης συμμετοχής σε εξωχώριες ή αλλοδαπές εταιρείες – αντίθετα από ό,τι προβλέπεται για συντονιστές των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, στους δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς, στους Προέδρους, Διοικητές, Υποδιοικητές και Γενικούς Διευθυντές πιστωτικών ιδρυμάτων. 
Αν μη τι άλλο, η ρύθμιση, που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά, ανοίγει διάπλατα το παράθυρο για απόκρυψη περιουσιακών στοιχείων, σε μια κρίσιμη για τη χώρα περίοδο που η διαφάνεια και η λογοδοσία αποτελούν βασικά αιτήματα της κοινωνίας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην Τροπολογία/προσθήκη στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο «Παρεμβάσεις στο νομοθετικό Πλαίσιο της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών, στον Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών και στον Κώδικα Συμβολαιογράφων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης)», «Στο άρθρο 8 του ν. 3213/2003 (Α’ 309), περί απαγόρευσης συμμετοχής σε εταιρεία με έδρα στην αλλοδαπή για πολιτικά πρόσωπα και απαγορεύσεων συμμετοχής σε εταιρείες με έδρα μη συνεργάσιμα ορολογικά κράτη και Κράτη με προνομιακό ψορολογικό καθεστώς, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

α) στην παρ. 1, διαγράψονται οι λέξεις «είτε αυτοπροσώπως, είτε με παρένθετα πρόσωπα»,
β) στην παρ. 2, βα) οι λέξεις «των περιπτώσεων 8’ και ι’ της παραγράψου Ι του άρθρου Ι του παρόντος νόμου ως και στα Πρόσωπα που αναψέρονται στην παράγραψο Ι του παρόντος άρθρου» αντικαθίστανται από τις λέξεις «της περ. γ) του άρθρου ό και της περ. α) του άρθρου 7 του ν, 5026/2023 (Α’ 45)» και ββ) προστίθεται δεύτερο εδάψιο,
γ) στην παρ. 3, στο πρώτο εδάφιο, διαγράφονται οι λέξεις διά παρένθετου προσώπου», δ) στην παρ. 4, στο εισαγωγικό εδάφιο και στην περ. γ), oi λέξεις «στις παραγράψσυς Ι και 2» αντικαθίστανται από τις λέξεις «στην παρ. 2» και οι Παρ. 1, 2, 3 και 4, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, διαμορψώνονται ως εξής:

«1. Στον Πρωθυπουργό, στους Αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στο Εθνικό ή το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καθώς και όσων λαμβάνουν κρατική χρηματοδότηση, στους Υπουργούς, στους αναπληρωτές υπουργούς και τους Υφυπουργούς, στους βουλευτές και τους ευρωβουλευτές και όσους διαχειρίζονται τα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων ως ανωτέρω στους Γενικούς και Ειδικούς Γραμματείς της Βουλής και της Γενικής Κυβέρνησης, στους περιφερειάρχες και στους Δημάρχους απαγορεύεται η συμμετοχή στη διοίκηση ή στο κεφάλαιο εταιρειών, που έχουν έδρα πραγματική ή καταστατική στην αλλοδαπή.

2. Στους Συντονιστές των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, στους δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς, στους Προέδρους, Διοικητές, Υποδιοικητές και Γενικούς Διευθυντές πιστωτικών ιδρυμάτων, που ελέγχονται από το κράτος, καθώς επίσης στα πρόσωπα της περ. γ) του άρθρου 6 και της Περ. α) του άρθρου 7 του ν. 5026/2023 (Α’ 45) απαγορεύεται να συμμετέχουν είτε οι ίδιοι, είτε με παρένθετα πρόσωπα, στο κεφάλαιο ή στη διοίκηση εταιρειών, που έχουν πραγματική ή καταστατική έδρα σε κράτος μη συνεργάσιμο στον φορολογικό τομέα ή σε κράτος, που έχει προνομιακό φορολογικό καθεστώς κατά την έννοια του άρθρου 65 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α’ 167), και των υπουργικών αποφάσεων, που έχουν εκδοθεί βάσει των ως άνω διατάξεων και ισχύουν κάθε φορά. Η απαγόρευση του προηγούμενου εδαφίου ισχύει και για τα πρόσωπα που συνδέονται με τους υπόχρεους της Παρ. Ι με μια από τις σχέσεις της παρ. 4 του παρόντος.

3. Η κατά παράβαση της παρ. 1 άμεση συμμετοχή σε εταιρεία, που έχει έδρα στην αλλοδαπή τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο (2) ετών και με χρηματική ποινή από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ έως πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ. Η κατά παράβαση της παρ. 2 άμεση ή δια παρένθετου προσώπου συμμετοχή οε εταιρεία, που έχει έδρα σε: α) κράτος μη συνεργάσιμης στον φορολογικό Τομέα κατά Την έννοια υπουργικής απόφασης, που εκδίδεται σύμφωνα με τις παρ. Ι έως 5 του άρθρου 65 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, ή β) κράτος, που έχει προνομιακό φορολογικό καθεστώς, κατά την έννοια υπουργικής απόφασης, που εκδίδεται σύμφωνα με τις παρ. 1, 6 και 7 του άρθρου 65 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, τιμωρείται με την ίδια ποινή.

4. Για τις ανάγκες του παρόντος άρθρου τα παρένθετα πρόσωπα των ατόμων, που αναφέρονται στην παρ. 2 του παρόντος, είναι: α) οι σύζυγοι και οι εν διαστάσει σύζυγοι τους και τα πρόσωπα, με τα οποία έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, β) οι πρώτου βαθμού συγγενείς τους, γ) το φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο ενεργεί, για οποιαδήποτε αιτία, για λογαριασμό ή καθ’ υπόδειξη ή κατ’ εντολή άλλου προσώπου, που κατέχει μία εκ των ιδιοτήτων που αναφέρονται στην παρ. 2του παρόντος.».

Διαβάστε εδώ την τροπολογία

www.bankingnews.gr

===================

George Yambouranis
 
Πλάϊ στα πρόσφατα θριαμβευτικά πανηγύρια η φτώχια των Ελλήνων συνεχίζει τον δικό της θρίαμβο. Θα αναλύσουμε την φτωχοποίησή μας με πολύ σκληρά λόγια. Πρώτα όμως, θα εξηγήσουμε ποιό τμήμα του Λαού εμπίπτει στην συνεχιζόμενη και διευρυνόμενη φτώχεια.
Μιλάμε με στοιχεία του τέλους 2023, οπότε οι Έλληνες είμασταν 10,4 εκατομμύρια. Απ΄αυτούς, μισθωτοί ήσαν 2,8 εκ. (26,9% του συνόλου), συνταξιούχοι ήσαν 2,6 εκ. (25%) και επαγγελματίες/μικροέμποροι ήσαν 1,2 εκ. (11,5%). Όλοι μαζύ κάνουν 6,6 εκ. ή το 63.4% του πληθυσμού.
Είναι το πιο φτωχό και ευάλωτο τμήμα των Ελλήνων, που χτυπήθηκε δυό φορές.
Την πρώτη, με τα 3 βγδελυρά Μνημόνια του 2010, του ’12 και του ’15. Κυρίως έκοψαν τις συντάξεις στο μισό και ούτε, ενώ κατήργησαν τον 13ο και 14ο μισθό. Περιέκοψαν επίσης δραστικά τους μισθούς του Δημοσίου, πράγμα που παρέσυρε και τους λοιπούς μισθούς της Οικονομίας. Χονδρικά, η καθαρή σύνταξη των Ευρώ 2,400 επί 14 κατέρρευσε στα Ευρώ 1,200 επί 12!! Επακολούθησε η επιστημονικά αναμενομένη ύφεσις, που στέρεψε την εγχώρια ζήτηση, άρα και τα έσοδα των υπολοίπων Ελλήνων, άλλων περισσότερο άλλων λιγώτερο. Εκτιμώ ότι το βλαβέν τμήμα του πληθυσμού πρέπει να είναι άνω του 80% του συνόλου. Δεν επηρεάστηκαν όσοι είχαν έσοδα εξ αλλοδαπής ή είχαν επαρκή περιουσία (λίπος), ώστε να μην τους αγγίξει η λαίλαψ της φτώχειας.
Την δεύτερη φορά χτυπήθηκε από τον πληθωρισμό της τελευταίας 3ετίας. Δεν ήταν «πληθωρισμός ζητήσεως», που λένε τα βιβλία. Δεν έγινε δηλαδή επειδή τα απανταχού Δημόσια υπερέβαλλαν σε δημόσιες δαπάνες, γιομίζοντας τις τσέπες των πολιτών με υπερβάλλον χρήμα σε σχέση με την αμετάβλητη προσφορά αγαθών. Ήταν απεναντίας «πληθωρισμός προσφοράς»! Δηλαδή, οι μεγαλοπαραγωγοί και οι μεγαλομεταπράτες με το «έτσι θέλω» ανέβασαν τις τιμές των προϊόντων τους με σκοπό την αύξηση των εσόδων τους και της αποδόσεως του επενδυθέντος κεφαλαίου τους! Ξεκίνησε απ΄έξω και γρήγορα ευθυγραμμίσθηκαν και οι δικοί μας μεγαλέμποροι και μεγαλοπαραγωγοί. Η εκτίμησις είναι ότι το καθαρό εισόδημα του φτωχού των Ευρώ 1,200 πρέπει να έχει χάσει περί τα Ευρώ 300, αφήνοντας την αγοραστική του δύναμη στα Ευρώ 900.
Ο Πρωθυπουργός δεν έκανε τίποτα εκτός από τον τροχονόμο, χαμογελαστό τουρίστα, αδιάφορο παρατηρητή. Για δύο λόγους:
Πρώτον, γιατί έχοντας ως χώρα προσχωρήσει στο πλουτοκρατικό άντρο της ΕΕ και δή αυτής της υπό το Ευρώ, δεν του παρέχονται παρεμβατικές δυνατότητες καθώς έχουν από προσχωρήσεως εκχωρηθεί στα φιλελευθεροκρατούμενα ευρωπαϊκά κέντρα αποφάσεων, που απορρίπτουν την κρατική παρέμβαση.
Δεύτερον, διότι έχει εξαπατήσει τον σχετικά συντηρητικότερο και Καραμανλογενή χώρο, υποτάσσοντάς τους σε ηλίθιες δοξασίες περί αυτοματικότητος της αγοράς και πανάκειας των ιδιωτικών επενδύσεων που όμως δεν έρχονται ποτέ! Δεν είναι απλώς άχρηστος, είναι χρησιμότατος στους εκμεταλλευτάς μας!
Αλλά είμαι άδικος… Φρόντισε για μια κατηγορία ενδεών: τα πολιτικά πρόσωπα. Την περασμένη Τρίτη (ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΚΩΝ ΥΠΕΡΕΞΟΥΣΙΩΝ) «πέρασε» μια βιαστική τροποποίηση, που ΑΠΑΛΛΑΣΣΕΙ τα στενά συγγενικά πρόσωπα των εν ευρεία εννοία πολιτικών από τη υποχρέωση δηλώσεως τυχόν «περιουσίας τους στην αλλοδαπή» !!!!!
Το μυαλό μου πήγε αμέσως στα παληά μου βιβλία και σε κάτι ειδικά σεμινάρια του εξωτερικού, όπου αναλύονται οι φορολογικοί παράδεισοι, οι δι’αριθμού και άνευ ονόματος τηρούμενοι τραπεζικοί λογαριασμοί, οι off-shore companies, τα SPVs, τα Trusts and Foundations κλπ…
Η φτώχεια θερίζει κι απλώνει. Ο Έλλην δεν ξεσπαθώνει. Ανέχεται, ή ευδαιμονεί μέσα στην άγνοιά του ή στην ευπιστία του περί του καλού πατερούλη Πρωθυπουργού.
Το κατά κεφαλήν εισόδημα πέφτει. Αλλά η κατά κεφαλήν ηλιθιότης ανεβαίνει!

 

Σχόλια