Κοντολέων στο 15ο SEED: Καμπανάκι Κινδύνου για την Ευρωπαϊκή Βιομηχανία από τις Πολιτικές των Βρυξελών
Του Αδάμ Αδαμόπουλου
Τις θέσεις του για το European Green Deal και τις επιπτώσεις του στη φορολογία και την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, διατύπωσε ο κ. Αντώνης Κοντολέων, πρόεδρος της EΒΙΚΕΝ, μιλώντας νωρίτερα στο διήμερο 15ο SEED που διοργανώνει το Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης (ΙΕΝΕ) στην Θεσσαλονίκη. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
Ο κ. Κοντολέων υποστήριξε ότι ο στόχος για τη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 55% έως το 2030 από τα επίπεδά τους το 2019 που έχει θέσει η ΕΕ είναι υπέρμετρα φιλόδοξος, επειδή βλέπουμε, όπως είπε, την ίδια ώρα, οι αναπτυσσόμενες χώρες να αυξάνουν τις δικές τους εκπομπές.
Τις θέσεις του για το European Green Deal και τις επιπτώσεις του στη φορολογία και την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, διατύπωσε ο κ. Αντώνης Κοντολέων, πρόεδρος της EΒΙΚΕΝ, μιλώντας νωρίτερα στο διήμερο 15ο SEED που διοργανώνει το Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης (ΙΕΝΕ) στην Θεσσαλονίκη
Ο κ. Κοντολέων υποστήριξε ότι ο στόχος για τη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 55% έως το 2030 από τα επίπεδά τους το 2019 που έχει θέσει η ΕΕ είναι υπέρμετρα φιλόδοξος, επειδή βλέπουμε, όπως είπε, την ίδια ώρα, οι αναπτυσσόμενες χώρες να αυξάνουν τις δικές τους εκπομπές και επομένως, εάν η Ευρώπη επισπεύσει τις προσπάθειες να μειώσει τις εκπομπές της στα προτεινόμενα επίπεδα, δεν θα έχουν τελικά το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, λόγω του ότι η Ευρώπη δεν αντιπροσωπεύει παρά ένα σχεδόν 8% των συνολικών εκπομπών ρύπων σε παγκόσμια κλίμακα.
Οι αλλαγές θα είναι οριακές, τόνισε!
Κατά τον επικεφαλής της ΕΒΙΚΕΝ, θα πρέπει να εξασφαλίσουμε πρώτα, τις πρώτες ύλες και τις απαραίτητες αποδοτικές τεχνολογίες και ανέφερε ως παράδειγμα τις τεχνολογίες CCS και CCU που δεν έχουν ωριμάσει ακόμη για να χρησιμοποιηθούν.
Εξέφρασε ακόμη την έντονη ανησυχία του για τους νέους φόρους που προωθούν οι Βρυξέλες, όπως ο Διασυνοριακός Μηχανισμός Προσαρμογής Άνθρακα (CBAM), δηλαδή, ο δασμός άνθρακα που επιβάλλεται σε προϊόντα εντάσεως άνθρακα, όπως ο χάλυβας, το τσιμέντο κ.λ.π., που εισάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και για τη σταδιακή μείωση της δωρεάν κατανομής δικαιωμάτων ρύπων που έχει αναγγείλει η Κομισιόν ότι θα εφαρμόσει από το 2026.
Ο κ. Κοντολέων τόνισε ότι τα εκτιμώμενα έσοδα για την ΕΕ από την εφαρμογή του Διασυνοριακού Μηχανισμού Προσαρμογής Άνθρακα στα 12 δισεκ. ευρώ, όταν από την φορολόγηση των βιομηχανικών επιχειρήσεων, μέσω της μείωσης της δωρεάν παραχώρησης δικαιωμάτων που παραχωρούνται στις βιομηχανίες εντάσεως ενέργειας, η ΕΕ θα αποκομίσει 10 δισεκ. ευρώ!
- Όπως είπε, αυτά τα μέτρα θα έχουν ως άμεση συνέπεια την ραγδαία αύξηση των τιμών σε ένα ευρύ φάσμα βιομηχανικών προϊόντων (αλουμίνιο, λιπάσματα, τσιμέντο και χάλυβας) και την κάθετη μείωση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής και συνακόλουθα της ελληνικής βιομηχανίας, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερες εξαγωγές.
Και αυτό δεν το γνωρίζουν οι καταναλωτές, πρόσθεσε με νόημα.
Έκανε ακόμη μνεία στο ζήτημα της ανισορροπίας που υφίσταται μεταξύ της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και της μείωσης της ζήτησης στη χώρα μας, για να εξηγήσει ότι οι υπεύθυνοι χάραξης της πολιτικής θεωρούν ότι θα πετύχουν να την αυξήσουν μέσα από τον εξηλεκτρισμό της οικονομίας.
Για τον επικεφαλής της ΕΒΙΚΕΝ το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι κανείς δεν μπορεί να επιβεβαιώσει το πώς θα παράγονται προϊόντα που εξάγονται στην ΕΕ από τρίτες χώρες (δηλαδή, αν έχουν παραχθεί με τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας) πράγμα που σημαίνει ότι θα έχει παραβιαστεί στην πράξη η επίτευξη συνθηκών ίσων όρων ανταγωνισμού και επομένως, ορισμένοι θα επωφελούνται από το χαμηλότερο κόστος άνθρακα.
Ο κ. Κοντολέων ολοκλήρωσε την παρουσίασή του λέγοντας ότι δυστυχώς, παρατηρούμε σήμερα τις βιομηχανίες εντάσεως ενέργειας όπως η χαλυβουργία, να συρρικνώνονται καθώς επιβαρύνονται με μη ανταγωνιστικές τιμές ενέργειας, παρά τις φθίνουσες τιμές πώλησης των προϊόντων τους.
- «Δεν είμαστε βέβαιοι ότι τα έχουν σκεφτεί καλά στις Βρυξέλες. Πιστεύουμε ότι προσπαθούν απλώς να βρουν περισσότερα χρήματα για να επιδοτήσουν την αγορά ή τους καταναλωτές για να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στην πραγματικότητα, προτιμούν να επιδοτούν την αγορά κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων αντί να επιδοτούν την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Αυτή είναι η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουμε», είπε χαρακτηριστικά!
================
Σχόλια