Η δωρική μάνα των Τεμπών Καρυστιανού διέσυρε κυβέρνηση - Κοινοβούλιο - Δικαιοσύνη.
Μανώλης Κοττάκης
Επιστρέφοντας αργά στο σπίτι προχθές βράδυ έπειτα από κοπιώδη μέρα στην εφημερίδα και στο ρεπορτάζ, άρχισα την αποσυμπίεσή μου από το Κανάλι της Βουλής, το οποίο διευθύνει ο καλός φίλος και εξαίρετος συνάδελφος Νίκος Σίμος.
Τέτοια ώρα, περασμένες 11, μεταδίδει σπάνιες συναυλίες ή και συνεντεύξεις προσωπικοτήτων εκτός πολιτικής, που με ηρεμούν. Προχθές όμως μετέδιδε σε προχωρημένη ώρα τη συνεδρίαση της Εξεταστικής για τα Τέμπη, στην οποία κατέθετε η μάνα ενός νέου κοριτσιού που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα: η Μαρία Καρυστιανού. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
Αναλογίστηκα για λίγο αν αυτοί που δίνουν μάχη σήμερα για παρά φύσιν τεκνοθεσίες θα μπορούσαν να βγάλουν από μέσα τους τους λυγμούς και τις ανάσες αυτής της δωρικής και αξιοπρεπούς μάνας που καθήλωσε το Κοινοβούλιο όταν μιλούσε για την αδικοχαμένη κόρη της. Η απάντηση είναι αυτονόητος. Οχι. Αλλά το θέμα μου σήμερα, αγαπητοί, δεν είναι αυτό. Το θέμα μου είναι η εκπεσούσα δημοκρατία μας.
Στη συνεδρίαση αυτή διεξήχθη μεγάλη συζήτηση για έννοιες όπως λαϊκή κυριαρχία, δημοκρατία, πλειοψηφία-μειοψηφία, Δικαιοσύνη και έγιναν κανονικά τα αποκαλυπτήρια ενός ολόκληρου συστήματος το οποίο συμπράττει για τη «συγκάλυψη». Λέξη της μάρτυρος. Η κυβέρνηση που έκανε τα πάντα για να στείλει φυλακή τους πολιτικούς της αντιπάλους για το Μάτι, όπως η Ρένα Δούρου, τώρα κάνει τα πάντα για να μπαζώσει την αλήθεια για τα Τέμπη επειδή αφορούν τον εαυτό της.
Ειδικώς στο σκέλος με το παράνομο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας το οποίο (θυμίζω) ήλεγξε ο Στρατός και καταγγέλλεται ότι συνδέεται με λαθρεμπόριο καυσίμων. Η μετρημένη στα λόγια της Μαρία Καρυστιανού, παρά την οργή της, αφού ζήτησε τον λόγο από την Πολιτεία για το γεγονός ότι της παρέδωσαν τα οστά του παιδιού της καμένα (!) από τη φωτιά που ξέσπασε μετά το δυστύχημα, εξαπέλυσε ένα δριμύ κατηγορώ και μοιράστηκε μαζί με τους βουλευτές της αντιπολίτευσης (Σαρακιώτης – ΣΥΡΙΖΑ , Αποστολάκη – ΠΑΣΟΚ, Κομνηνάκα – ΚΚΕ, Παπαδάκης – Λύση, Δημητριάδης – «Σπαρτιάτες», Βρεττός – ΝΙΚΗ) την απελπισία της για την ποιότητα της δημοκρατίας στην πατρίδα.
Για να φθάσει έως εκεί και για να «πακετάρει» την κυβέρνηση, το Κοινοβούλιο και τη Δικαιοσύνη ως ένα ενιαίο σύστημα εξουσίας που καταστρέφει τις αποδείξεις και παρακωλύει την αναζήτηση της αλήθειας απαρίθμησε τα εγκλήματα που έχουν γίνει: Το γεγονός ότι καταστράφηκαν αρχικώς από αξιωματούχους του ΟΣΕ οι συνομιλίες φόρτωσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας με παράνομο υλικό στη Θεσσαλονίκη. Το γεγονός ότι οι συγγενείς των θυμάτων ζήτησαν μετ’ επιτάσεως από τον προηγούμενο ανακριτή να τις αναζητήσει προτού καταστραφούν. Το γεγονός ότι αυτός κινήθηκε έναν ολόκληρο μήνα μετά, με συνέπεια να επιτραπεί η καταστροφή τους. Το γεγονός ότι με εντολή του υφυπουργού Επικρατείας Τριαντόπουλου (έπειτα από οδηγία του πρωθυπουργού, όπως υποστήριξε μάλιστα η κυρία Καρυστιανού) μπαζώθηκε και αλλοιώθηκε ο τόπος του δυστυχήματος πέντε μέρες μετά. Το γεγονός ότι απομακρύνθηκαν τα βαγόνια του συρμού με δαπάνη που κόστισε 650.000 ευρώ στην Περιφέρεια.
Το γεγονός ότι η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Γεωργία Αδειλίνη φέρεται ειπούσα προς την ίδια και άλλους συγγενείς των θυμάτων να κοιτάξουν μπροστά, «η ζωή συνεχίζεται» και να μην ασχοληθούν με το παρελθόν! Το γεγονός ότι ο Αδωνις Γεωργιάδης είπε στη Βουλή πως, «αν αποκαλύπταμε τα προβλήματα ασφαλείας στα τρένα δεν θα έμπαινε κανείς μέσα σε αυτά». «Και ακόμη κυκλοφορεί ελεύθερος», όπως σημείωσε δηκτικά. Το γεγονός ότι η Εξεταστική Επιτροπή έχει καλέσει υπουργούς και αξιωματούχους της περασμένης εικοσαετίας αλλά δεν καλεί τον υφυπουργό Τριαντόπουλο και τον πρόεδρο των Μηχανοδηγών Γενηδούνια.
Παρακολουθώντας την κατάθεσή της η βουλευτής της Νέας Αριστεράς Πέτη (Θεοπίστη) Πέρκα ένιωσε την ανάγκη να τη ρωτήσει αν έχει νόημα να παραμένει η ίδια σε αυτή την Εξεταστική ή αν έχουμε να κάνουμε με μια «ανάπηρη δημοκρατία». Στο σημείο αυτό η Καρυστιανού ξέσπασε: «Ενα μόνο σχόλιο. Σπουδαία η δημοκρατία. Αλλά θέλει προσοχή. Δεν μπορεί να βγαίνει ένας δολοφόνος, να κάνει ένα έγκλημα και επειδή έχει πολλούς φίλους και είμαστε δημοκράτες και προασπιζόμαστε τη δημοκρατία να λέμε “δεν πειράζει, θα τον αθωώσουμε γιατί η πλειοψηφία είναι φίλοι του και η πλειοψηφία θέλει αυτό”. Ναι, πλειοψηφία, αλλά δεν θα έπρεπε να υπάρχουν και κάποια όρια; Εδώ μιλάμε για ένα έγκλημα 57 ανθρώπων. Μιλάμε για δύο τρένα που συγκρούστηκαν μετωπικά. Ποια δημοκρατία μου λέτε; Κρίμα για τη δημοκρατία να την εξευτελίζουμε».
Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλά να προστεθούν επ’ αυτού, παρά μόνο ένα: προσέξτε το modus operandi. Τον τρόπο δράσης στις εξεταστικές. Και στις υποκλοπές και στα Τέμπη. Εχουν δύο κοινά χαρακτηριστικά: Το κράτος καταστρέφει τις αποδείξεις. Στις υποκλοπές καταστράφηκαν οι υποκλαπείσες ηχογραφημένες συνομιλίες πολιτικών προσώπων, στα Τέμπη οι συνομιλίες μεταξύ στελεχών του ΟΣΕ. Και οι δύο αφορούσαν αδικήματα. Και στις υποκλοπές και στα Τέμπη η Ν.Δ. δεν καλεί ουσιώδεις μάρτυρες για τη διαλεύκανση των υποθέσεων. «Πλειοψηφία το λέμε αυτό εμείς εδώ» σχολίασε δηκτικά ο Εβρίτης βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Παράσχος Παπαδάκης. Για πρώτη φορά μεταπολιτευτικώς η «πλειοψηφία» εξελίσσεται σε πρόβλημα για τη δημοκρατία μας. Συνήθως ήταν η λύση!
===============
-------------
Αποκαλυπτικό δημοσίευμα του Politico αναφέρει ότι η ελληνική κυβέρνηση απέρριψε την κλήση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας να προχωρήσει σε έρευνες περί πιθανής ποινικής ευθύνης δύο πρώην υπουργών Μεταφορών για την τραγωδία των Τεμπών.
Σε επιστολή της εισαγγελέως της EPPO (Ευρωπαϊκή Εισαγγελία) Πόπης Παπανδρέου προς τις ελληνικές αρχές στις 2 Ιουνίου, σημειώθηκε ότι κατά τη διάρκεια της έρευνας «προέκυψαν υποψίες για φερόμενα ποινικά αδικήματα από πρώην μέλη της κυβέρνησης», ονομάζοντας τους Κώστα Αχ. Καραμανλή και Χρήστο Σπίρτζη.
«Σας ζητάμε να προχωρήσετε τις δικές σας ενέργειες», σημείωνε η εισαγγελέας στην επιστολή, σύμφωνα με το Politico.
Στο δημοσίευμα σημειώνεται ότι το σήμα για έρευνα κατά των δύο πρώην υπουργών «βασίζεται στην ιδιαίτερη ελληνική νομοθεσία, βάσει της οποία μόνο η Βουλή διεξάγει τις εν λόγω έρευνες για καταγγελίες εις βάρος πρώην υπουργών».
Η επιστολή αναφερόταν σε «παράβαση καθήκοντος» από τον Χρήστο και σε «υπεξαίρεση εις βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου, από το οποίο η ζημιά που προκλήθηκε ξεπερνά συνολικά τις 120.000 ευρώ» σε σχέση με επισκευές και αναβαθμίσεις σιδηροδρομικών σημάτων και διακοπτών από τον υπουργό της ΝΔ Κώστα Καραμανλή.
«Η ελληνική κυβέρνηση “έθαψε” την υπόθεση, χρησιμοποιώντας την πλειοψηφία στη Βουλή για να απορρίψει την ανάγκη για σύσταση επιτροπής διερεύνησης. Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία θεωρεί ότι αυτή η ιδιορρυθμία στην ελληνική νομοθεσία -ότι οι δράσεις κατά υπουργών εναπόκεινται στη Βουλή- παραβιάζει το δίκαιο της ΕΕ και έχει υποβάλλει αναφορά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή».
«Η Επιτροπή έχει λάβει γνώση της κατάστασης, αλλά το τι θα γίνει, δεν μπορώ να το σχολιάσω», δήλωσε στο Politico η γενική εισαγγελέας της Ευρώπης, Λάουρα Κοβέσι.
«Η δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για τους δύο πρώην υπουργούς παραπέμφθηκαν στο Ανώτατο Δικαστήριο στην Αθήνα και από εκεί στη Βουλή. Έπειτα, οι βουλευτές έπρεπε να αποφασίσουν εάν θα συγκροτήσουν προανακριτική επιτροπή για να εξεταστεί εάν η υπόθεση πρέπει να παραπεμφθεί στο ειδικό δικαστήριο. Οι δικογραφίew απεστάλησαν στον πρόεδρο της Βουλής στις 29 Ιουνίου», σύμφωνα με έγγραφο που επικαλείται το Politico.
«Tον Νοέμβριο, η πρόταση απορρίφθηκε και η υπόθεση αρχειοθετήθηκε», συμπληρώνει το δημοσίευμα.
Η απάντηση του Χρήστου Σπίρτζη
Ο πρώην υπουργός Μεταφορών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε στο Politico ότι είχε υποστηρίξει τη σύσταση προκαταρκτικής Επιτροπής, ούτως ώστε να καταρριφθούν οι καταγγελίες εναντίον του. Μάλιστα πρόσθεσε ότι είχε ζητήσει να αντιμετωπιστεί όπως οποιοσδήποτε άλλος πολίτης, τονίζοντας ότι δεν πρέπει να υπάρξει παραγραφή λόγω ειδικής ρύθμισης. «Η ΝΔ δεν υποστήριξε το αίτημά μου», σημείωσε.
Σε τοποθέτησή του στη Βουλή τον Νοέμβριο ο Χρήστος Σπίρτζης «είπε ότι η έρευνα θα αποδείξει την αθωότητά του και θα δώσει μία οριστική απάντηση στην προσπάθεια της ΝΔ να διασπείρει την πολιτική ευθύνη».
Η αντίδραση του Κώστα Αχ. Καραμανλη
Από την πλευρά του, ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής αρνήθηκε να απαντήσει σε αίτημα του Politico για σχολιασμό. Παρέπεμψε τους δημοσιογράφους σε ομιλία του στη Βουλή τον περασμένο Νοέμβριο.
Το δημοσίευμα του Politico καταλήγει ως εξής:
«Η ελληνική Βουλή αποφάσισε να ορίσει Εξεταστική Επιτροπή για να διερευνήσει την υπόθεση των Τεμπών. Πρόκειται για μία Επιτροπή η αξιοπιστία της οποίας έχει ήδη τεθεί υπό αμφισβήτηση. Αντί να προσανατολιστεί στο δυστύχημα αυτό καθ’ αυτό, η έρευνα καλύπτει όλη την ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση για συγκάλυψη, ενώ την περασμένη εβδομάδα η οικογένεια του νεκρού μηχανοδηγού έστειλε επιστολή στην Επιτροπή, κατηγορώντας τους εκπροσώπους της ΝΔ στην Επιτροπή για προσπάθεια αντιστροφής της ευθύνης, επικαλούμενη ιατρικά έγγραφα.
“Πού είναι οι προσπάθειες αποκάλυψης της αλήθειας;”, διερωτήθηκε η Μαρία Καρυστιανού, η οποία έχασε την 20χρονη κόρη της στα Τέμπη. “Όταν έμαθα πώς λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, δεν ήθελα να φορτώσω ούτε λαχανικά πάνω στο τρένο”».
Διαβάστε επίσης: Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών: Φορτώνει όλη την ευθύνη στον σταθμάρχη ο CEO της Hellenic Train
==============
Politico για Τέμπη: «Η ελληνική κυβέρνηση θάβει την υπόθεση», η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ψάχνει 2 υπουργούς
Το Politico αποκαλύπτει ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, απέρριψε την κλήση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας να προχωρήσει σε δράση για την πιθανή ποινική ευθύνη δύο πρώην υπουργών Μεταφορών.
Σύμφωνα με το ieidiseis.gr :
«Διαδηλωτές ξεχύθηκαν στους δρόμους πέρυσι αφού 57 άνθρωποι -πολλοί από τους φοιτητές- έχασαν τη ζωή τους στο χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα της χώρας, στις 28 Φεβρουαρίου. Κατηγόρησαν την κακοδιαχείριση και διαφθορά σε ανώτατο επίπεδο για τη μετωπική σύγκρουση ανάμεσα σε φορτηγό τρένο και επιβατικό στα Τέμπη στα βόρεια της χώρας», υπενθυμίζει το δημοσίευμα.
Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (EPPO) υποστήριξε αυτές τις υποψίες τον περασμένο μήνα (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ), όταν κατηγόρησε 23 υπόπτους-συμπεριλαμβανομένων 18 δημοσίων υπαλλήλων- για εγκλήματα που συνδέονται με την εκτέλεση συμβάσεων για συστήματα τηλεχειρισμού και σηματοδότησης στο δίκτυο, συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ.
Ωστόσο, η EPPO είχε ακόμη μεγαλύτερους στόχους στο στόχαστρό της: δύο πρώην υπουργούς.
Σε επιστολή που απέστειλε η εισαγγελέας της EPPO Πόπη Παπανδρέου στις 2 Ιουνίου στις ελληνικές αρχές -και η οποία ήρθε σε γνώση του Politico- σημείωσε ότι κατά τη διάρκεια της έρευνας για το δυστύχημα «προέκυψαν υποψίες σχετικά με φερόμενα ποινικά αδικήματα που διαπράχθηκαν από πρώην μέλη της ελληνικής κυβέρνησης».
«Αυτά τα φερόμενα ποινικά αδικήματα αφορούν παράβαση καθήκοντος που διέπραξε ο πρώην υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και κατάχρηση που διέπραξε ο πρώην υπουργός Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής», έγραφε στο έγγραφο η Πόπη Παπανδρέου, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
«Σας ζητάμε να προχωρήσετε τις δικές σας ενέργειες», συνέχιζε η ίδια.
Όπως γράφει το Politico, αυτή η απαίτηση για δράση κατά των δύο πρώην υπουργών βασίζεται σε μια ιδιαιτερότητα της ελληνικής νομοθεσίας, σύμφωνα με την οποία μόνο η Βουλή μπορεί να διεξάγει έρευνες για τέτοιες καταγγελίες σε βάρος πρώην υπουργών.
Ωστόσο, «η ελληνική κυβέρνηση έθαψε πολιτικά την υπόθεση», γράφει το Politico, «χρησιμοποιώντας την κοινοβουλευτική της πλειοψηφία για να απορρίψει την ανάγκη σύστασης διερευνητικής επιτροπής».
Αρχικά, ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απέδωσε το περιστατικό σε «τραγικό ανθρώπινο λάθος», αλλά αναγκάστηκε να αλλάξει στάση αφού κατηγορήθηκε ότι προσπάθησε να συγκαλύψει τον ρόλο της κυβέρνησης.
Η EPPO θεωρεί ότι η ελληνική συνταγματική ιδιορρυθμία -ότι μόνο η Βουλή μπορεί να αναλάβει δράση κατά των υπουργών- παραβιάζει το δίκαιο της ΕΕ και έχει αναφερθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Εναπόκειται στην Επιτροπή να παρακολουθήσει τις ασυμβατότητες της εθνικής νομοθεσίας με τη νομοθεσία της ΕΕ», δήλωσε η γενική εισαγγελέας της Ευρώπης Laura Codruța Kövesi σε συνέντευξή της στο Politico, όταν ρωτήθηκε για το μπλόκο στην Ελλάδα. «Η Επιτροπή γνωρίζει την κατάσταση, είναι πολύ δημόσια, αλλά τι θα κάνουν, δεν μπορώ να σχολιάσω», πρόσθεσε.
Υπουργική ευθύνη
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής παραιτήθηκε μετά το δυστύχημα, δηλώνοντας ότι παραιτείται «ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα». Επανεξελέγη στην εκλογική του περιφέρεια στις Σέρρες με το κυβερνών κόμμα της Νέας Δημοκρατίας στις εθνικές εκλογές του Ιουνίου.
Ο Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος διετέλεσε υπουργός Μεταφορών στην προηγούμενη αριστερή κυβέρνηση του Σύριζα, δεν επανεξελέγη.
Η Παπανδρέου της EPPO έγραψε ότι αναφερόταν στον Σπίρτζη για «το έγκλημα της παράβασης καθήκοντος».
Έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για τον Καραμανλή, λέγοντας ότι αναφέρεται στην υπόθεσή του για «το αδίκημα της κατάχρησης κατά των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου, από το οποίο η ζημιά που προκλήθηκε ξεπερνά συνολικά τις 120.000 ευρώ» σχετικά με επισκευές και αναβαθμίσεις σε σήματα και διακλαδώσεις σιδηροδρομικών γραμμών.
Η δικογραφία της EPPO για τους Σπίρτζη και Καραμανλή παραπέμφθηκε στο Ελληνικό Ανώτατο Δικαστήριο και από εκεί στο ελληνικό κοινοβούλιο. Στη συνέχεια, το Κοινοβούλιο έπρεπε να αποφασίσει εάν θα συγκροτούσε προανακριτική επιτροπή για να εξετάσει εάν η υπόθεση έπρεπε να παραπεμφθεί ενώπιον ειδικού δικαστηρίου.
Το ελληνικό Ανώτατο Δικαστήριο έστειλε τις δικογραφίες στον Κωνσταντίνο Τασούλα, πρόεδρο της Βουλής, στις 29 Ιουνίου, σύμφωνα με έγγραφο που ήρθε σε γνώση του Politico.
Τον Νοέμβριο, η Βουλή εξέτασε εάν θα συγκροτούσε προανακριτική επιτροπή για πρώην υπουργούς, συμπεριλαμβανομένων των Σπίρτζη και Καραμανλή. Το κεντροαριστερό κόμμα ΠΑΣΟΚ αναφέρθηκε στα ευρήματα της EPPO κατά τη διάρκεια της συζήτησης και υποστήριξε την ιδέα. Τελικά, όμως, η πρόταση απορρίφθηκε και η υπόθεση αρχειοθετήθηκε.
Η απάντηση Σπίρτζη στο Politico – Κανένα σχόλιο από Καραμανλή, Τασούλα και κυβέρνηση
Ο Σπίρτζης δήλωσε στο Politico ότι προσωπικά είχε υποστηρίξει τη σύσταση προκαταρκτικής έρευνας από τη Βουλή ως έναν τρόπο απόρριψης των καταγγελιών εναντίον του και πρόσθεσε ότι είχε ζητήσει να αντιμετωπίζεται όπως οποιοσδήποτε άλλος Έλληνας πολίτης. Πρόσθεσε ότι δεν πρέπει να υπάρχει παραγραφή λόγω της ειδικής ρύθμισης για τους υπουργούς. «Δυστυχώς, η Νέα Δημοκρατία δεν υποστήριξε το αίτημά μου», πρόσθεσε. Μιλώντας στο κοινοβούλιο στα τέλη Νοεμβρίου, είπε ότι η έρευνα θα αποδείξει την αθωότητά του και θα δώσει «μια οριστική απάντηση στην προσπάθεια της Νέας Δημοκρατίας να διασπείρει πολιτική ευθύνη».
Ο Καραμανλής δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο και αναφέρθηκε σε μια ομιλία που έκανε στη Βουλή τον Νοέμβριο. Τότε, ο κ. Καραμανλής είπε ότι αντιτίθεται στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ για μια ερευνητική επιτροπή. «Αμέσως παραιτήθηκα και δημοσιοποίησα την παραίτησή μου στον δρόμο της επιστροφής [σ.σ από τα Τέμπη] και πριν καν φτάσω στην Αθήνα», είπε. «Αυτό υπαγορεύτηκε από τα ήθη και τις αρχές μου. Ανέλαβα αντικειμενική πολιτική ευθύνη όχι μόνο για τη δική μου θητεία, αλλά και για τους όρους όλων των προκατόχων μου. Αυτό είναι εξαιρετικά σπάνιο στα πολιτικά ήθη της χώρας μας».
Η Βουλή αποφάσισε τελικά να συστήσει μια ευρύτερη κοινοβουλευτική έρευνα για να «διερευνήσει το έγκλημα στα Τέμπη και όλες τις σχετικές πτυχές».
«Ωστόσο, η αξιοπιστία της έχει ήδη διαβρωθεί», σχολιάζει το Politico και συνεχίζει: Αντί να επικεντρωθεί στο δυστύχημα, η έρευνα διατρέχει ολόκληρη την ιστορία του ελληνικού σιδηροδρομικού συστήματος των τελευταίων δεκαετιών, ενώ η κυβερνητική πλειοψηφία της Νέας Δημοκρατίας απέρριψε προτάσεις για διακομματική εκπροσώπηση στην προεδρία.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατηγορούν την κυβέρνηση για συγκάλυψη, ενώ την περασμένη εβδομάδα η οικογένεια του μηχανοδηγού που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα έστειλε νομική ειδοποίηση στην επιτροπή, κατηγορώντας τον εκπρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας στην επιτροπή ότι «προσπάθησε να ρίξει την ευθύνη στον αποθανόντα οδηγό χρησιμοποιώντας ιατρικά έγγραφα, δημιουργώντας εντυπώσεις για ιατρικά ζητήματα που υποτίθεται ότι τον κατέστησαν ανίκανο για εργασία».
«Πού είναι λοιπόν η προσπάθεια ότι θα αποκαλύψουμε την αλήθεια;»ρώτησε η Μαρία Καρυστιανού, που έχασε την 20χρονη κόρη της στο δυστύχημα, κατά την ομιλία της (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ) στην επιτροπή την Τετάρτη. «Όταν έμαθα πώς λειτουργούσε ο σιδηρόδρομος, ούτε λαχανικά δεν θα φόρτωνα πάνω του», είπε.
Η ίδια υπογράμμισε ότι θα έπρεπε να καταθέτει σε δικαστήριο και όχι στο κοινοβούλιο, σημειώνοντας ότι οι βουλευτές δεν είχαν την επάρκεια για μια τέτοια έρευνα. Διαμαρτυρόμενη για την ασυλία που δόθηκε στον Καραμανλή ως βουλευτή, κατηγόρησε τους συναδέλφους του ότι δεν έχουν «νομική ικανότητα», για να αναλάβουν μια υπόθεση που είχε στερήσει ο «τις ζωές τόσων νέων ανθρώπων».
Σχόλια