έχουμε και λέμε:
1. από την: Ανοιχτή Συνέλευση ενάντια στην Πράσινη Ανάπτυξη και στα Αιολικά στα Άγραφα
..δεν χρειάζεται και πολύ μυαλό για να μαντέψει κανείς τι έγινε στη γέφυρα αυτή με τις βροχές...
-------------------
2.
Φερτά υλικά μαζεμένα μετά τη πρώτη βροχή πράγμα που προμηνύει τι θα ακολουθούσε μετά από μεγαλύτερης έντασης βροχόπτωση. Τίποτα δεν εισακούστηκε, οι πολίτες σε δεύτερη μοίρα, πρώτα να ικανοποιήσουν τις εταιρίες που θέλουν να μετατρέψουν τη περιοχή μας σε απέραντο εργοτάξιο.
Το νερό δεν είχε χώρο διαφυγής αφού κάτω από τη γέφυρα τα υποστυλώματα εμπόδιζαν τα φερτά υλικά με το ποτάμι να σπάει το δρόμο και να περνάει από πάνω. Είναι ξεκάθαρο ότι παίζαμε με τις πιθανότητες τόσο καιρό και αυτό το γνώριζαν οι αρμόδιοι από τη πρώτη στιγμή.
Η γέφυρα του 'Αργύρη' κόπηκε, μαζί και η μοναδική σύνδεση των χωριών της δυτικής Αργιθέας και της κοιλάδας του Αχελώου με τη Καρδίτσα !
Είχαμε προειδοποιήσει πολλές φορές στο παρελθόν για αυτό που ήταν σίγουρο ότι θα συμβεί με τη πρώτη μεγάλη νεροποντή, ένα προαναγγελθέν έγκλημα στη πλάτη των κατοίκων της περιοχής που δεν εισακούστηκαν ούτε στο ελάχιστο οι φόβοι τους και τώρα το πληρώνουν με το χειρότερο τρόπο.
Στη γέφυρα αυτή, η εταιρία που έβαλε τις ανεμογεννήτριες στον Τύμπανο Αργιθέας για να διασφαλίσει τη διέλευση των μηχανημάτων της ώστε να μην γκρεμιστεί από το βάρος τους, έβαλαν υποστυλώματα από κάτω και με το πέρας των έργων θα τα αφαιρούσαν πράγμα που δεν έγινε ποτέ παρόλες τις αντιδράσεις.
Στην ίδια περιοχή που πριν τρία χρόνια ακριβώς τον Σεπτέμβριο του 2020 με τις καταστροφικές πλημμύρες του Ιανού σε απόσταση ελάχιστων χιλιομέτρων έπεσαν τέσσερις γέφυρες (γέφυρα Μουζακίου, Καραϊσκάκη, Μπαλάνου, Ελληνόκαστρου ) και θρηνήσαμε ανθρώπινες ζωές χωρίς να ιδρώσει το αυτί κανενός.
Οι φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους με τα υποστηρίγματα κάτω από τη γέφυρα το καλοκαίρι του 2022 και τα φερτά υλικά της πρώτης βροχής (φωτό 2-3) μέχρι σήμερα που κόπηκε η γέφυρα (φωτό 1)
-----------------
Είχαν προειδοποιήσει με επιστολές την Περιφέρεια Θεσσαλίας τόσο το 2022 όσο και το 2023. Μόλις στις αρχές Ιουλίου τοπικά ΜΜΕ προειδοποιούσαν αλλά κανείς δεν άκουγε.
Ο λόγος; Για τη «γέφυρα του Αργύρη» στο Μουζάκι Καρδίτσας στην οποία είχαν τοποθετηθεί υποστυλώματα προκειμένου να μεταφέρουν ανεμογεννήτριες με αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται η ελεύθερη ροή του νερού ενώ είχαν μαζευτεί υλικά λόγω των υποστυλωμάτων. Κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να καταρρεύσει ο δρόμος γύρω από τη γέφυρα, καθώς τα ορμητικά νερά μην έχοντας διέξοδο «έκοψαν» το δρόμο. Οι αρμόδιοι κώφευαν, ελπίζουμε όχι και η Δικαιοσύνη.
Η «γέφυρα του Αργύρη» είναι μια παλιά μικρή γέφυρα στην επαρχιακή οδό Μουζακίου Δρακότρυπας που ανήκει στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Η γέφυρα ενώνει τη Θεσσαλία με τα ορεινά χωριά του Δήμου Μουζακίου και την Άρτα. Τα τελευταία χρόνια είχαν τοποθετηθεί στη γέφυρα υποστυλώματα προκειμένου να περάσουν φορτηγά αυτοκίνητα με τα «πτερύγια ανεμογεννητριών». Τα υποστυλώματα εμπόδιζαν την ελεύθερη ροή των υδάτων του ποταμού. Μετά και την κατάρρευση τεσσάρων γεφυρών και τις εκτεταμένες καταστροφές στην περιοχή από την κακοκαιρία του ΙΑΝΟΣ το Σεπτέμβριο του 2020, κάτοικοι και φορείς ανησυχούσαν. Με επιστολές τους είχαν ενημερώσει για τους κινδύνους την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Ένας από αυτούς ο δήμαρχος Μουζακίου, Στάθης Θεοφάνης.
«Είχαμε στείλει έγγραφο στην Περιφέρεια εδώ και ενάμιση χρόνο και προειδοποιούσαμε για τον κίνδυνο αλλά δεν μας άκουσε κανείς. Ανησυχούσαμε πάρα πολύ και ζητούσαμε να βγάλουν τα υποστυλώματα και να φτιάξουν καινούργια γέφυρα» τονίζει στο Documento ο δήμαρχος Μουζακίου, Θεοφάνης Στάθης.
Στις 7 Μαρτίου ο πρόεδρος της Δρακότρυπας, Κωστάκη
Σεραφείμ και ο Γενικός Διευθυντής του Συνεταιρισμού Δρακότρυπας, Μπάλλας Ηλίας απέστειλαν επιστολή προς τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κωνσταντίνο Αγοράστό. Η επιστολή κοινοποιούνταν τόσο στο Δήμαρχο Μουζακίου, Στάθη Θεοφάνη όσο και το Δήμαρχο, Αργιθέας, Ανδρέα Στεργίου. Σε αυτή, γινόταν λόγος για «μεγάλη καταπόνηση που έχει υποστεί τα τελευταία χρόνια η γέφυρα «από την καθημερινή διέλευση βαρέων οχημάτων α) της βιομηχανίας εμφιάλωσης νερού «ΘΕΩΝΗ» β) της κατασκευής του αιολικού της «ΔΕΗ Ανανεώσιμες » γ) της τεχνικής εταιρείας «ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» που ασχολείται με τα έργα αποκατάστασης του Ιανού».
Επίσης, όπως υπογράμμιζαν, «πρόσφατα τοποθετήθηκαν υποστυλώματα για να περάσουν φορτηγά αυτοκίνητα με πτερύγια ανεμογεννητριών τα οποία στη συνέχεια θα αφαιρεθούν για να εξασφαλιστεί η ελεύθερη ροή των νερών του ποταμού».
«Η γέφυρα είναι πλέον επικίνδυνη, με τον κίνδυνο ατυχήματος να ελλοχεύει και θα πρέπει άμεσα να αντικατασταθεί από μία καινούργια διπλής κατεύθυνσης» υπογράμμιζαν.
Παρά τις επισημάνσεις, ουδείς αρμόδιος έπραξε το παραμικρό. «Είχαμε στείλει επιστολές και είχαμε ενημερώσει αλλά κανείς δεν μας άκουσε».
-------------------------
Σχόλια