Tο σπίτι, ένα Κοινωνικό Αγαθό και Δικαίωμα,μετατρέπεται σε “λάφυρο” της ασύδοτης τραπεζικής κερδοσκοπίας

TΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟY
ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ   Α  ΑΘΗΝΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ (ΔΗΠΑΕ)

ΜΕΡΟΣ  ΔΕΥΤΕΡΟ

1.ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ  ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

Η κυβέρνηση της Πορτογαλίας ανακοίνωσε ένα ευρύ πακέτο μέτρων για να αντιμετωπίσει την κρίση στέγης.

Α)Κατάργηση τού προγράμματος <<χρυσή βίζα>>σε ξένους επενδυτές με αντάλλαγμα την αγορά ακινήτων στην χώρα,με εισροή κεφαλαίων. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Β)Παροχή κινήτρων στους ιδιοκτήτες για μετατροπή τουριστικών καταλυμάτων σε κατοικίες πού θα εκμισθωθούν σε μόνιμους κατοίκους.

Γ)Περιορισμός των νέων αδειών για την λειτουργία καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Δ)Επιδότηση έως 10.000 ευρώ σε ιδιοκτήτες για την ανακαίνιση και εκμίσθωση παλαιών ακινήτων,αποκλειστικά με συμφωνίες μακροχρονης ενοικίασης(τουλάχιστον 5 χρόνων).

Ε)Θεσμοθέτηση της κοινωνικής αντιπαροχής.Μέ το <<εργαλείο>>αυτό θα αξιοποιηθούν κενά Δημόσια Ακίνητα,τά οποία θα διατεθούν σε ιδιώτες για την εκμετάλλευση,υπό αυστηρούς όρους.

2.ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ: ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ (ΙΣΠΑΝΙΑ)

Η περίπτωση της Βαρκελώνης είναι πρωτοποριακή όσον αφορά τις πολιτικές κατοικίες.

Το Σχέδιο για το Δικαίωμα στην κατοικία 2016—2025,σκοπεύει:

A.Στήν πρόληψη και την αντιμετώπιση των έκτακτων καταστάσεων(εξώσεων,αστεγίας) και του στεγαστικού αποκλεισμού(με επιδότηση ενοικίου και την δημιουργία Μονάδας κατά του στεγαστικού αποκλεισμού).

Β.Τήν διασφάλιση της καλής χρήσης της κατοικιας(μέσω της απογραφής των κενών κατοι κιών και εργαλείων για την επισκευή/αξιοποίησή τους και της ίδρυσης παρατηρητηρίου κατοικίας.

Γ.Τήν αύξηση της κοινωνικής και οικονομικά προσιτής κατοικίας(παραγωγή προστατευμένης κατοικίας,με στόχο 4.500 κατοικίες έως το 2025—Συνεταιριστική κατοικία,co-housing,δημιουργία μητροπολιτικού φορέα ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων περιορισμένου κέρδους,πρόγραμμα αγοράς κατοικιών,κινητοποίηση κενών κατοικιών).καί

Δ.Τήν διατήρηση-αποκατάσταση και βελτίωση του υπάρχοντος αποθέματος κατοικιών—μέσω επιχορήγησης και ενεργειακής αναβάθμισης.

2.Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στίς πολιτικές κατασκευής και αποκατάστασης κτιρίων,καθώς πρόκειται για τομείς,πού παράγουν θέσεις εργασίας(περίπου 15 θέσεις εργασίας ανά εκατομμύριο ευρώ πού επενδύονται στην κατασκευή κατοικιών).Στόχος:Να ενισχυθούν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις(ΜμΕ),με σχετικά αντικείμενα.

3.Τό ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ θα αφορά την ρύθμιση κοινών όρων και διαδικασιών για την εκμίσθωση ακινήτων ιδιωτών,κίνητρα για τους ιδιοκτήτες ,διαφανές πλαίσιο για την αξιοποίηση της  Δημόσιας περιουσίας,Δείκτες τιμών ενοικίασης με βάση τους μέσους όρους της αγοράς και διαδικασίες για συνέργειες μέσω διαφορετικών προγραμμάτων σε τοπικό επίπεδο.Αλλωστε,μια σταθερή επένδυση στον στεγαστικό τομέα μπορεί να δημιουργεί αμοιβαίες σχέσεις εμπιστοσύνης με τις εκατοντάδες χιλιάδες μικρούς ιδιοκτή τες για μακροπρόθεσμη διάθεση Ακινήτων,προστατεύοντας έτσι την κατοικία σε περιοχές πού πιέζονται από τουριστικές χρήσεις και παράλληλα να βοηθήσει στην λύση προβλημάτων,όπως αυτών της επαναστέγασης αστέγων αλλά και οικογενειών υπό έξωση.

4.Περιγραφή του Προγράμματος κατοικιών για κοινωνικό ενοίκιο του Δήμου της Βαρκελώ νης:

Τά   Βήματα

Α.Καταγραφή των κενών κατοικιών,αρχικά μέσω των μετρήσεων κατανάλωσης νερού και στην συνέχεια με σάρωση(επίσκεψη)πόρτα—πόρτα,των γειτονιών πού είναι σε προτεραιότητα.

Β.Στόχος της καταγραφής ήταν ο εντοπισμός διαμερισμάτων πού παραμένουν κενά για περισσότερο από (2)χρόνια και η ενημέρωση των ιδιοκτητών για το πρόγραμμα κοινωνικής ενοικίασης.

Γ.Αντιμετώπιση των εξής υποπεριπτώσεων:

1.Γιά κενά διαμερίσματα μικρών ιδιοκτητών παρέχονται κίνητρα και επιδότηση για την επισκευή τους με αντάλλαγμα την δέσμευση για διάθεση του ακινήτου στην δεξαμενή για ένα ελάχιστο χρονικό διάστημα,τουλάχιστον,(5)ετών.

2.Γιά ακίνητα ιδιοκτησίας εταιρειών και τραπεζών επιβάλλονται πρόστιμα η γίνεται επίταξη και χρήση του Ακινήτου,βάσει Νόμου του 2016.

Ετσι,κατά την πρώτη απογραφή,εντοπίστηκαν 3.690 κενές κατοικίες στην πόλη της Βαρκελώνης,το 25% των οποίων ανήκουν σε τράπεζες και περίπου το 20% χρειάζεται επισκευή.

3.ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΣΤΗΝ  ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗ   ΠΟΛΙΤΙΚΗ    

*Η Ελληνική πολιτική κατοικίας παγίως παραβιάζει την διεθνώς αναγνωρισμένη Αρχή της κοινωνικής πολιτικής και δεν προστατεύει ποτέ τους ενοικιαστές,πού κατά τεκμήριο,αντιμετωπίζουν τά πιο σοβαρά προβλήματα διαβίωσης.

*Δεν υπάρχει κάν στοιχειωδώς κάποιος μηχανισμός,πού θα μπορούσε να θεωρηθεί,οιονεί, <<δίχτυ προστασίας>>των νοικοκυριών ,των μονογονεϊκών οικογενειών(πρόσφατο παρά δειγμα,μία μητέρα με 3 μικρά παιδιά,πού βρίσκεται άπορη στον δρόμο,γιατί δεν μπορεί να πληρώσει το ενοίκιο.Κανένας επίσημος φορέας υπό τις υφιστάμενες συνθήκες δεν υφίσταται,στον οποίο μπορεί να απευθυνθεί η δύστυχη αυτή γυναίκα,πλήν ίσως,κάποιων σοβαρών,λιγοστών,όμως,ΜΚΟ,όπως και κάποιες Μητροπόλεις.

*Δεν προβλέπεται  βοήθεια για την μεγάλη κατηγορία εκείνων,πού ναι μέν έχουν κάποια στέγη,αλλά ζούν,σε,σχεδόν,πρωτόγονες συνθήκες διαβίωσης,υγιεινής,κλπ.Τήν ίδια ώρα,καθημερινά,κόβεται το ηλεκτρικό ρεύμα και το νερό, λόγω οφειλών,σε εκατοντάδες συμπολίτες μας..

*Ας σκεφτούμε τι γίνεται,σχετικά,σε άλλες χώρες,πχ στον Καναδά,όπου οι κρατικές κυβερνητικές υπηρεσίες,όπου σε ανάλογες περιπτώσεις,συνδράμουν,ουσιαστικά,τέτοιες οικογένειες,με την καταβολή από μέρους του Καναδικού κράτους,όλων των εξόδων διαβίωσης(ενοίκιο κατοικία,αγορά όλων των βασικών ειδών διατροφής,ηλεκτρικό ρεύμα,τηλέφωνο,φάρμακα,κλπ),η δε κοινωνική υπηρεσία με ει δικούς ψυχολόγους,συμπαρίσταται στην οικογένεια,συνεχώς.Κάποιοι,μπορούν να αντιτά ξουν το επιχείρημα,ότι,<<ωραία όλα αυτά>>,αλλά <<χρειάζονται χρήματα>>,αναφέρω μόνο το γεγονός,ότι το Ελληνικό Δημόσιο ενοικιάζει,10.000 ιδιωτικά ακίνητα,προς στέγαση των Δημοσίων υπηρεσιών του(Εφορίες,ΕΦΚΑ,Σχολεία,Πυροσβεστική Υπηρεσία,κλπ),καταβάλ λοντας,εκατομμύρια ευρώ(με εξοργιστικά ενοίκια),την ίδια ώρα πού χιλιάδες ακίνητα του Δημοσίου,του ΕΦΚΑ,αφήνονται να καταρρέουν και να καταστρέφονται,ενώ θα μπορού σαν,να αξιοποιηθούν,προς στέγαση των Υπηρεσιών του,κλπ.Σκέφτηκε ποτέ το Κράτος να νοικοκυρέψει τά οικονομικά του;Δυστυχώς,όχι.Πώς,λοιπόν,να περισσέψουν χρήματα του Ελληνικού λαού,για την ουσιαστική απάλειψη της κοινωνικής ένδειας ;Πρώτα και κύρια,τά κόμματα εξουσίας(ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ),αξιοποιούν το Δημόσιο Χρήμα,για την δική τους εξυπηρέτηση αλλά και των<<κομματικών  ημετέρων τους>>,όλα τά άλλα,γι αυτά τά κόμματα,είναι τριτεύοντα και με πολλούς αστερίσκους!…

*Η κατάργηση της προστασίας των μισθώσεων και των μισθωμάτων,η ραγδαία εμπορευματοποίηση  του Στεγαστικού Δανεισμού,έχει αυξήσει σημαντικά τις ανωτέρω περιπτώσεις.

*Επί πλέον,ουσιαστικά,ουσιαστικοί παρεμβατικοί μηχανισμοί(Κράτους,Περιφέρειας, Δήμου),δεν υπάρχουν.

*Εν κατακλείδι,η οικονομική πολιτική πού ασκείται έχει έντονη κοινωνική ανισομέρεια στην κατανομή των πόρων ,πού ευνοεί βέβαια,κυρίως,την οικοδομή και την ιδιοκτησία.

Ακόμη,δεν υπάρχει μία συστηματική κοινωνική πολιτική κατοικίας.

  1. Ο ΝΟΜΟΣ  5006/2022

1.Στις 10/9/22,ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη,στην ΔΕΘ<<ένα σχέδιο-τομή,ένα φιλόδοξο πρόγραμμα πού έρχεται για να αντιμετωπίσει το κρίσιμο πρόβλημα στέγασης>>,χωρίς,όμως,να προβλέπει,την αξιοποίηση,έστω,κάποιου τμήματος των πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης.

2.Οι όροι Δανειοδότησης,βάσει του Νόμου 5006/2022

Α.Δικαιούχοι των χαμηλότοκων Δανείων είναι άτομα ηλικία 25—39 ετών,εφόσον:

*Διαθέτουν συνολικό ετήσιο εισόδημα από 10.000 ευρώ μέχρι το ποσό του εισοδήματος πού αντιστοιχεί για την λήψη του επιδόματος θέρμανσης και επίσης ότι δεν διαθέτουν ακίνητο,κατάλληλο για την κατοικία τους.Δηλαδή,το σπίτι αυτό έπρεπε να είχε κατασκευα στεί πρίν 15 χρόνια.

* Αρχικά είχαν προβλεφθεί να διατεθούν 500 εκαταμμύρια ευρώ και το Υπουργείο Εργασίας φιλοδοξεί να χορηγήσει Δάνεια έως 150.000 ευρώ σε 10.000 δικαιούχους,καλύπτοντας έως και το 90% της αγοράς.ΕΔΩ,ΟΜΩΣ,ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΊΟΥ,αφού  στους 10.000,παραπάνω,δικαιούχους,για τά 500 εκατομμύρια,πού θα διατεθούν,θα λάβουν,έκαστος,μόνο 50.000 ευρώ,ΟΧΙ  150.000 ευρώ!…

Δηλώνεται δε από το Υπουργείο Εργασίας,ότι φιλοδοξία του παραπάνω Νόμου,είναι η δημιουργία οικογένειας,αλλά στην αγορά ακινήτων(Real estate),δεν βρίσκεται προς αγορά σπίτι για οικογένειες έναντι μόνο 50.000 ευρώ.

*Συνάγεται,λοιπόν,το συμπέρασμα ότι οι Δικαιούχοι θα πρέπει να διαθέτουν ένα σημαντικό ποσό για να μπορέσουν να το συμπληρώσουν μαζί με το Κρατικό Δάνειο ,προκειμένου για να αγοράσουν το σπίτι.Ομως πόσοι νέοι άνθρωποι διαθέτουν εισόδημα 10.000—16.000 ευρώ τον χρόνο,όπως ορίζει το πρόγραμμα,για να συμπληρώσουν το ποσοστό (του 10%) της ιδιωτικής συμμετοχής;

*Δυστυχώς,όπως τονίζουν,οι ειδικοί επί της Στεγαστικής Πολιτικής,το παραπάνω πρόγραμμα αφορά μόνο το 10% των ανθρώπων πού προσπαθούν να βρούν κία.

Επί πλέον,ο όρος του νέου Νόμου για Ατοκα Δάνεια σε πολύτεκνες οικογένειες αλλά με ηλικιακούς περιορισμούς,είναι Ανέφικτος,αφού δεν υπάρχουν πολλά  πολύτεκνα ζευγάρια,νεότερα των 39 ετών.

Ενας,ακόμη,περιοριστικός όρος πού τίθεται είναι ότι οι ενδιαφερόμενοι δεν πρέπει να διαθέτουν<<ακίνητο κατάλληλο για την κατοικία τους>>.Χαρακτηριστικά,ο νέος Νόμος δεν κάνει καμμία αναφορά του τι θεωρείται<<κατάλληλο>..Δηλαδή,πότε,θα πρέπει να αγοράσουν ένα Διαμέρισμα σε μια Πολυκατοικία.

Ακόμη,χειρότερα,ο ίδιος Νόμος,δεν διαφοροποιεί,ανάμεσα στα μεγάλα αστικά κέντρα και την επαρχία.Επίσης,καμμία αναφορά δεν γίνεται στον Νόμο αυτό,για αγορά μονοκατοικίας κη ανέγερση κατοικίας σε ιδιόkτητο οικόπεδο,αφού οι περισσότεροι στην επαρχία διαθέτουν τέτοιο οικόπεδο,ούτε περιάμβάνει το κόστος ανακαίνισης,πού είναι απαραίτητη για αγορά παλαιών διαμερισμάτων στις πολυκατοικίες.Συμπέρασμα;Για να δικαιούται κάποιος αυτό το Δάνειο πρέπει να είναι χαμηλόμισθος,αλλά και να διαθέτει ένα αποταμιευμένο δικό του ποσό.Οπότε,ο ενδιαφερόμενος,θα αναγκασθεί να προσφύγει σε Τραπεζικό Δανεισμό,δηλαδή,πελάτης,των <<ευαγών Ιδρυμάτων>>,με τους δικούς τους όρους και προϋποθέσεις.Μελλοντική έκρηξη και νέων <<κόκκινων Δανείων>>;Σφόδρα πιθανό.Στήν πραγματικότητα το Ελληνικό κράτος δεν αναλαμβάνει κανένα ουσιαστικό ρόλο,αλλά παραδίδει βορά και τους νέους δικαιούχους στις Τράπεζες.Αυτό όμως δεν αποτελεί Κρατική Στεγαστική Πολιτική,όπως συμβαίνει σε σοβαρές Ευρωπαϊκές χώρες.

3.Επίσης,ακόμη ρύθμιση για το  AIRBNB(βραχυχρόνια μίσθωση),δεν έχει γίνει,με αποτέλεσμα τά ενοίκια να έχουν εκτοξευθεί,πού ακόμη και αποθήκες,μετατράπηκαν από τους ιδιοκτήτες τους,εν μια νυκτί,σε <<διαμερίσματα>>για  AIR- BNB.Nά τονίσουμε εδώ ότι ξένοι <<επενδυτές>>,από Κίνα ,κλπ,έχουν αγοράσει πολλές πολυκατοικίες,ακόμη και στο κέντρο της Αθήνας,μετατρέποντας τά διαμερίσματα,προς χρήσηΑΙR- BNB,κάνοντας έξωση στους ενοικιαστές,με την βοήθεια δικηγορικών γραφείων,με δικολαβικές και παράνομες ις μεθόδους,δημιουργώντας δραματικές αυξήσεις στα ενοίκια(αφού h προσφορά διαμερισμά των περιορίζεται),δημιουργώντας παράλληλα και μεγάλα κοινωνικά προβλήματα.Αραγε,οι δικηγορικοί σύλλογοι τι κάνουν για όλα αυτά;Πλέον,οι γειτονιές πού ξέραμε,ανήκουν στο παρελθόν,αφού ολόκληρα οικοδομικά συγκροτήματα μέσα στον αστικό ιστό,μετατρέπονται σε κτίρια-μαμμούθ,όπου μπαινοβγαίνουν καθημερινά,κυρίως τουρίστες,διάρκειας παραμονής 5-6 ημερών,με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την γειτονιά και τις συνοικίες.Τό δέ κράτος,για το μόνο πού ενδιαφερεται είναι να πατάξει τήν μεγάλη φοροδιαφυγή στα AIR- BNB,τίποτε άλλο!.

4.Επιεικώς,κρινόμενος, ο παραπάνω Νόμος 5006/2022,πρόκειται για μία αναιμική προ σπάθεια  επίλυσης του οξύτατου στεγαστικού προβλήματος σε Αθήνα—Πειραιά(όπου οι άστεγοι υπολογίζονται σε,περίπου,5.000),μη αποφεύγοντας και πάλι την εμπλοκή σε ατέρμονες Δημόσιες γραφειοκρατικές διαδικασίες,αφού ένα μεγάλο μέρος των διατάξεων του Νόμου αυτού,παραπέμπεται σε μελλοντικές Υπουργικές αποφάσεις.

5.Ακόμη,στο ερώτημα γιατί  δεν αξιοποιήθηκαν οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και δεν εντάχθηκαν τά απαραίτητα κονδύλια,όταν υπεβλήθη το <<Σχέδιο Πισαρίδη>>στις Βρυξέλλες,προς έγκριση(και το οποίο μας επεστράφη 3 φορές για υποδρειχθείσες τροποποιήσεις),η απάντηση είναι,επειδή στο κυβερνητικό πρόγραμμα της κυβέρνησης Μητσοτάκη,δεν υπήρχε πουθενά τίποτα,για το Στεγαστικό Ζήτημα,αφού ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θεωρεί ως στρατηγική ευκαιρία επίλυσής του,την αξιοποίηση των παραπάνω κονδυ λίων.Απλό λάθος η σκόπιμη ενέργεια ΄διοχέτευσης των παραπάνω πόρων,προς εξυπηρέτηση άλλων διαπλεκόμενων συμφερόντων;Μάλλον,το δεύτερο.

5.Τά ψεύτικα τά λόγια τά μεγάλα.

Από τό Ταμείο Ανάκαμψης,η Ελλάδα δεν διεκδίκησε σκόπιμα τά ποσά πού προέβλεψαν άλλες χώρες της Ευρώπης—Ιταλία,Ισπανία,Πορτογαλία,κλπ—για στεγαστικά προγράμματα από το Ταμείο Ανάκαμψης.Η χώρα μας θά κατασκευάσει μόνο 100 οικίες  ( 70 στήν Αθήνα καί 30 στήν Θεσσαλονίκη)!…

Ετσι από το Ταμείο Ανάκαμψης:

–στην Πορτογαλία δόθηκαν 2,3 Δίς ευρώ για κατασκευή 12.000 κοινωνικών κατοικιών.

–στην Ισπανία  1 Δίς ευρώ για 20.000 κατοικίες.

–στην Ιταλία 175 εκατομμύρια για καταλύματα για τους πιο ευάλωτους.

–στην Ρουμανία 288 εκατομμύρια για φοιτητικές εστίες και Διαμερισματα πού προορίζονται για γιατρούς και εκπαιδευτικούς(στην Ελλάδα η πλήρης έλλειψη σχετικής κρατικής μέριμνας,κάνει πολύ δύσκολο,για καθηγητές,γιατρούς,πυροσβέστες,κλπ νά εγκατασταθούν και να εργαστούν στα νησιά μας,αφού το κόστος ενοικίασης  κατοικίας εκεί, είναι απαγορευτικό)!…

–στην Λετονία με 42,9 εκατ.ευρώ για επισκευή διαμερισμάτων πού προορίζονται για κοινωνικές κατοικίες.

–στο Λουξεμβούργο  48 εκατ.ευρώ για εθνικό πρόγραμμα κοινωνικής στέγασης σε σπίτια με ελεγχόμενο ενοίκιο.

–στην Σουηδία 1,2 Δίς για κοινωνική στέγαση με ελεγχόμενο ενοίκιο.

–στην Σλοβενία,κατασκευή,έως το 2026, 5.000 κατοικιών με χαμηλό ενοίκιο,για νέους,ευάλωτες ομάδες(πχ. Ρομά),ως και θύματα οικογενειακής βίας.

  1. ΟΕΚ

Μετά την κατάργηση του ΟΕΚ(Οργανισμού Εργατικής Κατοικάς)οι αρμοδιότητες και εκκρε μότητες των προγραμμάτων πού μεταφέρθηκαν στον ΟΑΕΔ.Ομως τά τελευταία χρόνια δεν έχουν αν απτυχθεί νέα προγράμματα(κατασκευής,επιδότησης ενοικίου/Δα νείου),αλλά η προσπά θεια επικεντρώνεται μόνο στο <<κλείσιμο>>εκκρεμών υποθέσεων.

7.ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

1.Προώθηση της κοινωνικής πολιτικής για στέγαση και ιδιαίτερα για τά ελάχιστα αποδεκτά πρότυπα διαβίωσης,πού αρμόζουν στην Ελληνική κοινωνία,ως μέλος της ΕΕ.

2.Προώθηση για όλες τις κοινωνίες της Εκπαίδευσης και της Πληροφορίας και όχι στον παραδοσιακό φιλανθρωπισμό για ακραίες περιπτώσεις φτώχειας και έλλειψης στέγης.

3.Τό τσουνάμι των 700.000 πλειστηριασμών σπιτιών πλησιάζει.Τό διεφθαρμένο και διαπλε κόμενο τρικομματικό σύστημα(ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ),ως μωρές παρθένες,περιμένουν τους ξένους <<προστάτες τους>>να το βοηθήσουν.Δέν καταλαβαίνουν είτε δεν θέλουν να δούν τι κατα στροφή επιφυλάσσουν στην ελληνική κοινωνία με την αρπαγή και τον αφελληνισμό χιλιάδων σπιτιών,κυρίως,χαμηλόμισθων νοικοκυριών,από τον επικυρωμένο,σχεδόν ,περί <<κόκκινων δανείων>>,Νόμο,από τον Αρειο Πάγο,δώρο στα διεθνή κοράκια και τους τρακαδόρους-<<επεν δυτές>>.Τράπεζες. Δέν αναλογίζονται,ότι τά Μνημόνια πού υπέγραψαν,έχουν φτωχοποιήσει και εξαθλιώσει τον Ελληνικό Λαό,για να σωθούν οι   ξένες τράπεζες!  Ενώ,λοιπόν,έπρεπε να δρά σουν,προχθές, συνεχώς, μηρυκάζουν το γελοίο<<ότι και σε άλλες χώρες οι πλειστηριασμοί δεν   απαγορεύονται>>!..

4.Τέλος,χρειάζεται ένα γενναιόδωρο οικοσύστημα κατασκευής κοινωνικών κατοικιών,με συνεργασία Κράτους-Περιφερειών –Δήμων  στην χώρα μας(υπάρχουν ,ανά την Ελλάδα, χιλιάδες ακατοίκητα σπίτια,πού εγκαταλειμένα καταρρέουν,και θα μπορούσαν να μετα τραπούν σε σύγχρονες κατοικίες,λύνοντας,έστω,μερικώς το πρόβλημα της στέγης.…)Αλλά πρίν από αυτά,η θέσπιση ενός θεσμικού πλαισίου είναι επιβεβλημένη.Τό πρόβλημα δεν λύνεται με πιλοτικές επιλεκτικές ενέργειες.Χρειάζονται σοβαρά κονδύλια και σοβαρός προγραμματισμός.Νά θυμόμαστε ότι το μέγα και δυσεπίλυτο πρόβλημα του Δημογραφι κού,εν μέρει,γιατί χρειάζονται καί άλλα μέτρα,μπορεί  να αμβλυνθεί,όταν μιαβλέπουμε  οικογένεια,ιδιαίτερα δε,μια πολυτεκνη οικογένεια,βλέπει μια σχετική σιγουριά, όταν έχει το <<δικό της κεραμίδι>>.Γιατί βλέπουμε και ένα άλλο είδος ρατσισμού,αυτόν πού αντιμετωπίζουν όταν πολυμελείς οικογένειες δεν βρίσκουν να ενοικιάσουν σπίτι,αφού οι ιδιο κτήτες τους το αρνούνται,με το πρόσχημα ότι τά <<παιδιά ενοχλούν με τις φωνές τους και χαλούν τις πόρτες και τους τοίχους.>>Τό κράτος και εδώ, δεν διαθέτει κανένα προστατευτικό μηχανισμό.

5.Νά αλλάξει προσανατολισμό ο Ο.Ε.Κ και η στεγαστική πολιτική πού οι κυβερνήσεις κάνουν μέσω<<κληρωτίδων>>,το ποιος,δηλαδή,θα κερδίσει τον λαχνό του σπιτιού,ενώ οι άλλοι απλά θα ονειρεύονται και θα ελπίζουν στην <<τύχη>>της επόμενης κλήρωσης.Στά ζάρια,λοιπόν,παίζει η Πολιτεία,το σοβαρότατο θέμα της θεμελίωσης μιάς οικογένειας πού αποτελεί το σπίτι.

Ομως,η χώρα του<<πάμε και όπου βγεί>>,αναμενόμενο είναι,ότι αργά η γρήγορα θα πέσει στα βράχια!…

8.Γιατί το Κράτος δεν κάνει τίποτα,έναντι, των <<επενδυτών>>;

Ας αρχίσουμε με την νέα μάστιγα της βραχυχρόνιας μίσθωσης(Air-BnB).

Το κράτος πρέπει να θεσπίσει ένα πλαίσιο διατάξεων,επικεντρώνοντας την προσοχή του στο ποιοι είναι και ποιοι κρύβονται πράγματι πίσω από την <<βιτρίνα>>.Επίσης να γίνεται και αυστηρός έλεγχος του πόθεν έσχες,γιατί πολλά ακούγονται.Αντίστοιχα σε άλλες χώρες,πχ,Γερμανία,η Αρχή FIU ασχολείται με τέτοιες υποθέσεις πού σχετίζονται με το ξέπλυμα μαύρου χρήματος και γίνονται μαζικές αγορές ακινήτων.

Απαγόρευση δραστηριοτήτων Air-BnB,σε κτίρια των ΝΠΔΔ

Τό Air-BnB θα επιτρέπεται μόνο για φυσικά πρόσωπα και μέχρι τρία(3)ακίνητα ανά ιδιοκτήτη διαχειριστή.

Θέσπιση φορολογικών ελαφρύνσεων για την μικτή μίσθωση.

Σοβαρή αύξηση του επιδόματος στέγης.

Επιβολή πλαφόν—ως ποσοστό του ενεργητικού—στην αξία του χαρτοφυλακίου κατοικιών.

Νά μπεί ένα <<φρένο>>στις εξώσεις,καθορίζοντας διαδικασίες με βάση την υπόσταση του ιδιοκτήτη.

Δυστυχώς,με εντολή των δανειστών,η αγορά ρυθμίζει τά πάντα και καταστρέφει ανθρώ πους και νοικοκυριά.Ο αφελληνισμός  της Ελλάδας σε πλήρη εξέλιξη.Ακόμη ένας λόγος ότι απαιτείται αμεσα η ουσιαστική διαπραγμάτευση για το Δημόσιο Χρέος και το σπάσιμο των Μνημονιακών θηλειών.

Ιδρυση της Τράπεζας Στέγης.

Η τράπεζα αυτή θα διαχειρίζεται:

*Κενά ανεκμετάλλευτα κτίρια του Δημοσίου,Δήμων,Εκκλησίας,κλπ

*Κενά εγκαταλειμένα κτίρια ιδιωτών σε διάφορες πόλεις,πού θα μετατραπούν σε κατοικίες.

*Κατοικίες και Διαμερίσματα ιδιωτών πού θα τις διαθέτουν στην Τράπεζα Στέγης προς μακροχρόνια ενοικίαση αστέγων,πολυμελών οικογενειών,έναντι ένος πακέτου κινήτρων(απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ,δωρεάν ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου,κλπ),με κρατική εγγύηση καλής κατάστασης και ανακαίνισης ακινήτου του κτιρίου μετά την λήξη της παραχώρησης

YΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ

ΣΠΑΤΑΛΕΣ,ΣΠΑΤΑΛΕΣ,ΣΠΑΤΑΛΕΣ !…

1..Οι σπατάλες και η διασπάθιση του Δημόσιου χρήματος συνεχίζεται,με την λογική,ότι αφού μας δανείζουν, εμείς θα τά παίρνουμε,αδιαφορώντας για τά ελλείμματα και τά υπέρογκα χρέη. Είναι ασύλληπτο πόσο χαμηλό είναι το επίπεδο αυτών πού μας κυβερνούν.Ακούς,πχ,τον Υπουργό Ανάπτυξης Αδωνι Γεωργιάδη,να δηλώνει με αφέλεια μαθητή δευτέρας Δημοτικού, ότι<<το ύψος του Δανεισμού μας δεν έχει σημασία,αλλά μόνο οι τόκοι εξυπηρέτησής του>>.Αν είναι δυνατόν!…Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας,γιατί κάποτε εκτός από τους τόκους, υπάρχουν και οι Δόσεις του Δανείου,τά λεγόμενα <<χρεωλύσια>>.Ετσι η εξυπηρέτηση του ΔΧ  από 10% του ΑΕΠ το 2019 ,θα φθάσει στο 15% έως το 2040.Το Χρέος και τά ελλείμματα προξένησαν μείωση του ΑΕΠ από 240 Δίς το 2009  στα 165 Δίς σήμερα,με ό,τι αυτό συνεπά γεται για την εξαθλίωση του Ελληνα πολίτη.

2.Τη μίσθωση δύο αυτοκινήτων SUV για τις ανάγκες της κυρίας Σακελλαροπούλου προχώρησε η Προεδρία της Δημοκρατίας για το έτος 2023.Όπως μαθαίνουμε το μίσθωμα των δυο οχημάτων για ένα έτος (σύμφωνα με την Σύμβαση) είναι 37.200   ευρώ ή αλλιώς 3.100 ευρώ τον μήνα.

Απορίας άξιο είναι ότι το μίσθωμα για το κάθε ένα ανέρχεται στα 1.550 ευρώ τον μήνα και  προ φανώς πρόκειται για υπερπολυτελή SUV.Την ώρα, λοιπόν, που η Προεδρία της Δημοκρατίας διαθέτει έναν ολόκληρο στόλο μέσω του οποίου ανά πάσα ώρα και στιγμή η κ. Σακελλα ροπούλου μπορεί να εξυπηρετηθεί, ποια ήταν αυτή η τόσο μεγάλη ανάγκη για την απόκτηση ακόμη δυο;.Η  νέα σύμβαση έγινε, μάλιστα, με τις εταιρείες «ΤΗRIFTY CAR RENTAL» και «AU TOHELLAS/HERTZ» με απευθείας ανάθεση και την σύμβαση -όπως είθισται- να διεκπεραιώνει η «Υπηρεσία Προστασίας Προέδρου Δημοκρατίας».Τα ερωτήματα πάντως παραμένουν με το βα σικότερο όλων να είναι: «Από την ημέρα που ανέλαβε η ΠτΔ (15 Μαρτίου 2020), πόσα αυτο κίνητα πήρε πρόσθετα», για να μπορέσουμε και… εμείς να κάνουμε μια σύγκριση με τους προκατόχους της.    (Πηγή:ieidiseis.gr)

Σχόλια