Γεώργιος Αϋφαντής & Τέμπη.

=========================

https://enromiosini.gr/arthrografia/georgios-ayfantis-presvis-e-3/

Ακούστε τον κ. Γεώργιο Αϋφαντή (πρέσβης ε.τ.) {στην εκπομπή «Αντιθέσεις» στις 10.03.2023}
 
«Από τη στιγμή που αναμείχθηκε στον Πειραιά η κινεζική εταιρεία Cosco και ιδίως όσο πλησίαζε η στιγμή που θα αναλάμβανε πλήρως το λιμάνι, όπως και έγινε τελικά το 2015, η εξαθλίωση του ΟΣΕ και της σιδηροδρομικής μεταφοράς έγινε στόχος και επιδίωξη συγκεκριμένων υπηρεσιών ξένων χωρών με μεγάλη επιρροή στην Ελλάδα σε μια προσπάθεια να ανασχεθεί η εμπορική διείσδυση της Κίνας, δηλ. σε μια προσπάθεια να μην μπορεί να προωθήσει σιδηροδρομικά από το λιμάνι τα κινεζικά προϊόντα στην ευρωπαϊκή αγορά και δη στη Γερμανία.
Αυτό το πέτυχαν αναμιγνυόμενοι σε ό,τι έχει να κάνει με τον ΟΣΕ: ενισχύοντας τις συμμορίες που κλέβανε τα υλικά, ενισχύοντας την διαφθορά μέσα στον ΟΣΕ, εξαγοράζοντας αξιωματούχους και στο τέλος επιβάλλοντας την εκποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς για 45 εκ., δηλ. για όσα δίνει ένας εφοπλιστής για ένα τάνκερ μέσης ηλικίας και μέσης κατάστασης…
Οι Ιταλοί μπήκαν εκεί έχοντας ξεκαθαρίσει ότι δεν προτίθενται – δεν είχαν και τα οικονομικά μέσα – να αναπτύξουν τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα. Μπήκαν εκεί για να μην τον αγοράσουν Κινέζοι. Και οι άνθρωποι που τους το έδωσαν φέρουν βαρύτατη ευθύνη γιατί εκποίησαν εθνικό πλούτο για να είναι αρεστοί στις ΗΠΑ και στη Γερμανία, για να είναι, όπως λένε, στη σωστή πλευρά της ιστορίας».

------------------------------

 

=====================

 

Η Τουρκία να γίνει το... λιμάνι της Κίνας στην Ευρώπη αντί του Πειραιά

 «πατέρας» της Γαλάζιας Πατρίδας, ο υποναύαρχος ε.α. Τζεμ Γκιουρντενίζ σε δηλώσεις του στο Σπούτνικ προτείνει η Τουρκία να γίνει η εναλλακτική για το λιμάνι του Πειραιά, όπου η κινεζική εταιρεία COSCO είναι εταίρος, όσο η πίεση των ΗΠΑ αυξάνεται. Αυτό μεταδίδει σε ρεπορτάζ της η ανταποκρίτρια του OPEN στην Τουρκία, Μαρία Ζαχαράκη. 

Σύμφωνα με τον Γκιουρντενίζ, «ενώ η Κίνα χτίζει έναν τεράστιο εμπορικό δρόμο προς την Ευρώπη με την πρωτοβουλία «Belt and Road» [σ.σ. «μία ζώνη, ένας δρόμος», μέγα-σχέδιο της κινεζικής εξωτερικής πολιτικής που ξεκίνησε το 2013 και προβλέπει ανάληψη επενδύσεων σε υποδομές χωρών κατά μήκος του παλιού Δρόμου του Μεταξιού που την συνδέει με την Ευρώπη], η πίεση των ΗΠΑ αυξάνεται για το λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα, όπου η κινεζική εταιρεία είναι εταίρος».

Ο απόστρατος υποναύαρχος Τζεμ Γκιουρντενίζ υποστήριξε ότι τα λιμάνια στην Τουρκία θα μπορούσαν να είναι μια εναλλακτική του Πειραιά.

«Το λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα, η οποία έχει εμβαθύνει τη στρατιωτική της συνεργασία με τις ΗΠΑ, συνιστά κίνδυνο για τους μελλοντικούς στόχους της Κίνας.

  • Με αμερικανικό ναυτικό και αμερικανικές δυνάμεις σε Αλεξανδρούπολη και Κρήτη, με τις προμήθειες που προορίζονται για Ουκρανία να μεταφέρονται μέσω Αλεξανδρούπολης, με άλλα λόγια με το Βόρειο Αιγαίο να γίνεται στρατηγικά εξίσου σημαντικό για τις ΗΠΑ όσο τα τουρκικά Στενά, το λιμάνι του Πειραιά δεν μπορεί να αναμένεται να εξελιχθεί σε κόμβο για τα συμφέροντα εξωτερικού εμπορίου της Κίνας. Σε περίπτωση μελλοντικής κλιμάκωσης μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, η Ελλάδα μπορεί να κλείσει αυτό το λιμάνι για κινεζική χρήση ή να δυσχεράνει τη χρήση του από την Κίνα».

Ο Gurdeniz εκτίμησε ακόμα ότι «το γεγονός πως το αεροπλανοφόρο USS George H.W. Bush επισκέφθηκε το λιμάνι του Πειραιά στις αρχές Φεβρουαρίου θα πρέπει να θεωρηθεί ως μήνυμα όχι μόνο προς το ελληνικό κοινό αλλά και προς την κινεζική κυβέρνηση. Αντιβαίνει στις αρχές της γεωπολιτικής το γεγονός ότι η Ελλάδα, που έχει γίνει η 51η πολιτεία των ΗΠΑ, είναι για την κινεζική πρωτοβουλία Belt and Road ο τερματικός σταθμός εισόδου στην Ευρώπη. Μπορούμε λοιπόν να περιμένουμε σοβαρές εντάσεις σε αυτό το λιμάνι στο εγγύς μέλλον».

«Η εναλλακτική λύση είναι το λιμάνι Τσανταρλί στη Σμύρνη»

Μπορούν, λοιπόν, τα τουρκικά λιμάνια να αποτελέσουν εναλλακτική για το ελληνικό λιμάνι του Πειραιά; Σύμφωνα με τον Gurdeniz, ναι.

«Υπάρχει ένα λιμάνι κινεζικής ιδιοκτησίας στην περιοχή Ambarl? της Κωνσταντινούπολης, στη Θάλασσα του Μαρμαρά, το οποίο είναι ήδη ένας από τους πιο σημαντικούς κόμβους εισόδου για το σχέδιο Belt and Road. Η πιο αξιόλογη εναλλακτική λύση για το λιμάνι του Πειραιά είναι το Τσανταρλί στη Σμύρνη. Από το 2014, υποστηρίζω ότι το Τσανταρλί πρέπει να παρουσιαστεί ως εναλλακτική του Πειραιά και να πειστεί η κινεζική κυβέρνηση να μεταφέρει τον Πειραιά στο Τσανταρλί. Μετά το άνοιγμα της γέφυρας Δαρδανέλια 1915, αυτή η γραμμή έγινε πολύ πιο χρήσιμη. Σήμερα, δοθείσης της καταστάσεως, η πλησιέστερη εναλλακτική που θα προτιμούσε η Κίνα είναι το λιμάνι του Τσανταρλί. Είμαι βέβαιος ότι και η τουρκική κυβέρνηση εργάζεται για αυτό το θέμα», υποστήριξε.

Σχόλια