Η τραγωδία της περίθαλψης στην Ελλάδα

Το παρακάτω περιστατικό που κατέγραψε στο φέισμπουκ ο Δημήτρης Παπαθανασίου και αναφέρουμε παρακάτω είναι εντελώς ανώδυνο σχετικά με τα όσα διαδραματίζονται κάθε μέρα στη χώρα και με τα οποία ελάχιστα έως καθόλου ασχολούνται και τα “ΜΜΕ” και τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Όπως μου έλεγε φίλος γιατρός, αν μπορούσαν να μαζευτούν στο Σύνταγμα οι συγγενείς όσων χάθηκαν αδίκως σε μερικά χρόνια θα έπεφτε η κυβέρνηση.  ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
Δ.Κ.

Γράφει ο Dimitris Papathanasiou

Ένας δικός μου άνθρωπος χρειάστηκε σήμερα επείγουσα ιατρική περίθαλψη.

Δυστυχώς, τα συμπτώματα επιδεινώθηκαν ραγδαία και έγιναν αφόρητα μέσα στο ταξί που τον μετέφερε.

Μιλούσαμε στο τηλέφωνο και ζητούσε απεγνωσμένα βοήθεια κι από εμένα και από τον ταξιτζή, ο οποίος βρέθηκε πραγματικά αντιμέτωπος με δύσκολες συνθήκες.

Τον άκουσα να καλεί το 166 και να ζητά επίμονα το κοντινότερο νοσοκομείο.

-Να πάτε στο Σισμανόγλειο, του λένε από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής.

-Είμαστε στη Καλλιθέα, θα χρειαστώ τουλάχιστον δύο ώρες με τόση κίνηση για να φτάσουμε εκεί απαντά με απόγνωση.

Στο μεταξύ ο επιβάτης στο πίσω κάθισμα σφαδάζει από τους πόνους. Τότε με δική μου παρέμβαση ζητώ να μεταβούν στο κοντινότερο νοσοκομείο που εκείνη την ώρα μου έρχεται στο μυαλό, το Ιατρικό Φαλήρου.

Φτάσαμε με διαφορά μερικών λεπτων. Είδα τον ταξιτζή απ έξω να προσπαθεί να συνέλθει από το σοκ και τον ευχαρίστησα.

Δηλώνω σύνοδος του ασθενή και περιμένω έξω από τα επείγοντα. Καθα τρία με τέσσερα λεπτά εμφανίζεται μια νοσοκόμα με ένα χαρτάκι και με στέλνει στο ταμείο για εξετάσεις που είναι επείγουσες αλλά πρέπει πρώτα να πληρωθούν.

Πληρώνεις παίρνεις την απόδειξη την πας στο ιατρικό team και μετά γίνονται οι επείγουσες εξετάσεις. Χωρίς απόδειξη, πεθαίνεις. Ποιος όρκος του Ιπποκράτη και τέτοιες παπαριές…

Οι εξετάσεις πολλές. Εγώ είμαι σπασχολημένος με το να μου φέρνουν χαρτάκια, να παίρνω αποδείξεις και να τις μεταφέρω για να συνεχιστούν τα ιατρικά δέοντα…

Ο ασθενής χρειάζεται αξονική τομογραφία εγκεφάλου. Η διαδικασία η γνωστή. Έρχεται το χαρτάκι, πάω ταμείο, παίρνω τις αποδείξεις τις μεταφέρω στα ενδότερα…

Επιστρέφοντας διαπιστώνω ότι έχω πάρει δύο αποδείξεις για τη μια αξονική. Διαβάζω και μένω έκπληκτος. Η μια απόδειξη γράφει ΕΚΤΑΚΤΗ ΚΛΗΣΗ ΑΝΝΑ ΚΑΡΕΝΙΝΑ.

Αξία προ έκπτωσης 130 ευρώ, αξία μετά έκπτωσης 80 ευρώ!

Σκέφτομαι μέσα στον πανικό μου ότι χρεώνει πολύ ακριβά το κορίτσι του Τολστόι και απευθύνομαι στο λογιστήριο στο οποίο πλήρωσα ζητώντας εξηγήσεις:

-Τι είναι αυτή η έκτακτη κλήση που χρεώνεται 80 ευρώ, ρωτάω.

– Καλούμε ακτινολόγο για να κάνει διάγνωσή, μου απαντά ο κύριος πίσω από τα πληκτρολόγιο.

-Και γιατί δεν έχετε ακτινολόγο και πρέπει να χρεώνετε τόσο ακριβά μια διάγνωση ρωτάω κι απάντηση δεν παίρνω.

Ας κρατήσουμε ότι η Άννα Καρένινα εξελίχθηκε από τότε που την ξέραμε εμείς κι έγινε ακτινολόγος που συνεργάζεται με το Ιατρικό Κέντρο.

Για να μην τα πολυλογώ, ευτυχώς πήγαν όλα καλά. Ήταν κάτι παροδικό. Σε λιγότερο από τρεις ώρες και ελαφρύτεροι κατά 398 ευρώ αποχωρήσαμε από το νοσοκομείο, ξέροντας ότι τουλάχιστον μας περιέθαλψε η Άννα Καρένινα.

Καταλάβατε τώρα γιατί φωνάζουμε, όσοι φωνάζουμε, για ισχυρό και δημόσιο ΕΣΥ ή πρέπει να σας πω κι άλλες λεπτομέρειες για τους απατεώνες της ιδιωτικής υγείας;

Τα άρθρα που δημοσιεύουμε δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις μας και δεν δεσμεύουν παρά τους συγγραφείς τους. Η δημοσίευσή τους έχει να κάνει όχι με το αν συμφωνούμε με τις θέσεις που υιοθετούν, αλλά με το αν τα κρίνουμε ενδιαφέροντα για τους αναγνώστες μας.
=====================

Σχόλια