Το κείμενο της ημέρας... (31-12-2022)

Κατασκευή δουλικών συνειδήσεων...

Πειρατές της Δευτέρας, 14/10/2013 


Από τις πιο ..ζουμερές διαλέξεις... Αξίζει τις 2 ώρες και κάτι να την παρακολουθήσετε... σίγουρα θα αποτελέσει μια ικανοποιητική απάντηση για τις πολιτικές συμπεριφορές που παρατηρούμε από το 2010 και μέχρι και σήμερα...

  • ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΕΚΛΟΓΙΚΕΥΣΗΣ

  • ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΣΥΜΦΩΝΙΑ (ΜΕΘΟΔΟΙ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΜΑΖΩΝ)

  • ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΣΥΜΦΩΝΙΑ. (1.43.00)

"Αν μπορέσω να ωθήσω, έναν άνθρωπο, ένα κοινωνικό υποκείμενο να έχει μια συμπεριφορά αντίθετη με τις αξίες του, τις προτιμήσεις του, με τις πεποιθήσεις του... τότε αργά ή γρήγορα  για να δικαιολογήσει αυτήν την ασύμβατη με τις αξίες του συμπεριφορά, θα εξαναγκασθεί άρρητα να αλλάξει στάση, ώστε η στάση του να έρθει εκ των υστέρων να δικαιολογήσει  την ασύμβατη μέχρι τότε συμπεριφορά του. Άρα να αλλάξει πεποιθήσεις για να δικαιολογήσει τις πράξεις του. Δηλαδή να εκλογικεύσει.
Αυτή η διαδικασία έπρεπε να γίνει χωρίς κίνητρο αμοιβής.
Διότι αν έχω το επιχείρημα - πρόσεχε δεν είμαι πια δούλος - ...σε ποιους απευθύνεται ο Φέστινγκερ.
σε νομικά απελεύθερους πρώην δούλους που έχουν χάσει όμως την ιδιότητα του δούλου, συνεπώς δεν έχουν τα πατήματα, τα γαντζώματα που είχε ο δούλος, εγώ γιατί το κάνω είμαι δούλος, το θέλει ο αφέντης μου...εγώ ταυτίζομαι είμαι αντανάκλαση των συμφερόντων του αφεντικού μου...εγώ είμαι τίποτα. Δεν είμαι ελεύθερος. Αυτό είναι ένα πάτημα που διαθέτει ο δούλος δεν το διαθέτει ο ελεύθερος μετά τις αστικές επαναστάσεις.
Άρα θα πρέπει να την έχει αυτήν την συμπεριφορά  "ελεύθερα", κάποιος να την επιλέξει δηλαδή χωρίς να πιεστεί ...υπέρμετρα και επίσης χωρίς να έχει το δεύτερο οικονομικού τύπου πάτημα - κίνητρο ότι τα πήρα γι' αυτό, ότι με πληρώσανε. Γιατί τότε θα πει: "Είχα αυτή τη συμπεριφορά..τα πήρα ...μου τάχωσε, με εξαργύρωσε δεν αλλάζω όμως στάση. Έχω τη δικαιολογία γιατί τ'όκανα. Τ'όκανα για πάρω λεφτά" . Άρα δεν πρέπει να έχει ούτε το κίνητρο ότι τα πήρα - που τον "σώζει", ούτε το κίνητρο, δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς γιατί ήμουν με το πιστόλι στον κρόταφο ..θα μου τίναζε τα μυαλά στον αέρα. Πρέπει να το κάνει τρόπον τινά ελεύθερος και να δικαιολογηθεί υπό την ιδιότητα όχι του δούλου, αλλά του ελεύθερου πολίτη με ελεύθερη βούληση τότε και μόνον τότε μπορεί να χειραγωγηθεί ο ελεύθερος πολίτης για να αλλάξει νοοτροπία - στάση ... "

  ===================

Σχόλια