Ο Ανδρέας Πάτσης δεν είναι η εξαίρεση, είναι ο κανόνας

 

Όπως και με κάθε νέα βρόμικη υπόθεση στην οποία εμπλέκονται πολιτικοί, κάποιοι συμπεριφέρονται σαν η υπόθεση του βουλευτή Γρεβενών της Νέας Δημοκρατίας, Ανδρέα Πάτση, ο οποίος θησαύριζε αγοράζοντας κόκκινα δάνεια, να είναι μια εξαίρεση στο πολιτικό σκηνικό της χώρας. Δεν είναι εξαίρεση, είναι ο κανόνας. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Η Ελλάδα έχει παραδοθεί στη Μαφία και σε πολιτικούς ικανούς για όλα. Και οι πολιτικοί ανήκουν στους μαφιόζους. Όπως τους ανήκουν και τα ΜΜΕ. Μαφιοκρατία.

Μετά την χρεοκοπία της χώρας -και την παραδοχή πως η Ελλάδα είναι και επίσημα προτεκτοράτο-, δεν υπάρχει αξιοπρεπής άνθρωπος που θα δεχτεί να γίνει βουλευτής.

Ποιος αξιοπρεπής άνθρωπος θα δεχόταν να είναι βουλευτής στη Βουλή ενός προτεκτοράτου;

Με την ευκαιρία, ποιος αξιοπρεπής άνθρωπος θα δεχόταν να δουλεύει στα ΜΜΕ μαφιόζων και ναρκέμπορων; Ποιος; Ποιος; Ποιος, μωρό μου, ποιος;

Αναρωτιούνται κάποιοι ποιοι ψηφίζουν όλα αυτά τα καθάρματα.

Εσείς, παιδιά, τους ψηφίζετε.

Τι, εσείς ψηφίζετε άλλους; Εσείς ψηφίζετε αυτούς που θα βγουν μετά από αυτούς που είναι τώρα στα πράγματα;

Μα τους έχουμε δει και αυτούς. Γιατί ήταν στα πράγματα πριν από αυτούς που είναι τώρα.

Και μετά από τους επόμενους -που ήταν και προηγούμενοι- θα θέλετε για επόμενους αυτούς που είναι τώρα.

Αυτή είναι η Ιστορία του προτεκτοράτου Ελλάδα.

Και κάποιοι επιμένουν σαν τις μύγες στα σκατά. Μια διαρκής ανάθεση με όλο και χειρότερα αποτελέσματα.

“Ναι, αλλά αυτή τη φορά θα είναι καλοί”

“Ναι, οι πολιτικοί είναι σάπιοι αλλά ο Μητσοτάκης είναι καλός. Οι γύρω του φταίνε.”

“Ναι, οι πολιτικοί είναι σάπιοι αλλά ο Τσίπρας είναι καλός. Οι γύροι του φταίνε.”

Ναι, ο αρχηγός είναι πάντα κάτι μεταξύ Χριστού και Σούπερμαν. Με λίγο από Παναγία.

Εν τω μεταξύ, σχεδόν όλοι ξεχνάνε πως οι πολιτικοί είναι απλά μαριονέτες· εκτός από επαγγελματίες ψεύτες. Επίσης, ξεχνάνε πως η πολιτική είναι επάγγελμα. Πλουτίζουν οι πολιτικοί και οι οικογένειές τους από το επάγγελμά τους.

Υπήρχε μια ευκαιρία μετά την χρεοκοπία της χώρας, να απαιτήσουν οι Έλληνες να αποδοθεί Δικαιοσύνη για αυτό το έγκλημα (σ.σ. “μπορούμε να ζήσουμε με λιγότερα χρήματα αλλά χωρίς Δικαιοσύνη η χώρα μας δεν έχει καμία ελπίδα”.)

Η ατιμωρησία για την χρεοκοπία της χώρας έχει επιφέρει πλήρη ατιμωρησία.

Λογικό είναι αυτό. Αν την σκαπουλάρεις με το στυγερό έγκλημα, μετά δεν φοβάσαι τίποτα.

Και η πλήρης ατιμωρησία οδηγεί σε πλήρη ανομία. Γιατί, φυσικά, η Μαφία έχει αγοράσει και τους δικαστές (σ.σ. Δεν γίνεται η Ελλάδα να είναι απόλυτα εξαρτημένη και η Δικαιοσύνη της να είναι ανεξάρτητη).

Αυτό ζούμε από το 2010 και μετά.

Εκατοντάδες χιλιάδες έφυγαν στο εξωτερικό, αναζητώντας ζωή με αξιοπρέπεια. Πολλοί άλλοι μένουν εδώ ξέροντας καλά πως δεν έχουν να περιμένουν τίποτα από τους πολιτικούς και έχουν πάρει απόφαση πως είναι μόνοι τους.

Δεν σάπισαν μόνο οι πολιτικοί, σάπισε και η κοινωνία.

Και τι ειρωνεία, εμείς την φτιάξαμε αυτήν την κοινωνία.

(Αλλά είμαστε καλοί άνθρωποι. Και αθώοι. Όλοι. Ο πειρασμός της αθωότητας. Θυματοποίηση.)

=====================


 ----------------------------------

-------------------------------

Μια προς μια έρχονται σιγά - σιγά στο φως οι «σκιές» που ακολουθούν το όνομα Ρεβέκκα Πιτσίκα, ακόμα μιας «άριστης» την οποία ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ορίσει πρόεδρο του Μητρώου Στελεχών της Ν.Δ.

Μετά τις αποκαλύψεις ότι η εταιρεία της κ. Πιτσίκα, People for Business IKE, έχει εισπράξει με απευθείας αναθέσεις συνολικά πάνω από 400.000 ευρώ από ΕΛΤΑ, ΕΡΤ και ΑΔΜΗΕ, αλλά και του διορισμού της κ. Πιτσίκα από τον υπουργό Εξωτερικών στον Οργανισμό Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων, αλλά και από τον υπουργό Επικρατείας σε Ομάδα Εργασίας αναφορικά με την εκπόνηση της έκθεσης «Ελλάδα 2050», σήμερα έρχεται στο φως μια άλλη πικάντικη λεπτομέρεια για τις μπίζνες της επί διακυβέρνησης Μητσοτάκη...

Όπως αποκαλύπτει ο Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μάριος Κάτσης η εταιρεία της Ρ. Πιτσίκα δεκαπλασίασε τα κέρδη της μέσα σε 1 χρόνο και έφτασε, όπως η ίδια αναφέρε σε ανακοίνωσή της, να έχει «ένα κύκλο εργασιών που αθροιστικά για την τελευταία τριετία θα ξεπεράσει τα 5,5 εκ. ευρώ» .

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θέτει σειρά ερωτημάτων, επισημαίνοντας ότι «η κ. Πιτσίκα φαίνεται πως δεν είναι απλά ένα «enfant gâté» του καθεστώτος. Είναι ο εκτελεστικός βραχίονας του επιτελικού κράτους να αλώσει κομματικά το Δημόσιο με διορισμούς από το μητρώο Μητσοτάκη με σκοπό τη δημιουργία ενός κράτους ΙΧ».

Αναλυτικά η δήλωση του Μ. Κάτση

Η εταιρία της Ρ. Πιτσίκα δεκαπλασίασε τα κέρδη της μέσα σε 1 χρόνο- Βραχίονας του κράτους ΙΧ του Μητσοτάκη

Το Πιτσίκα GATE είναι πολύ πιο βαθύ από όσο φαίνεται.

Έπειτα από τις αποκαλύψεις του Π. Πολάκη περί αναθέσεων που αγγίζουν το μισό εκατομμύριο € από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα εξέδωσε μια ανακοίνωση που όχι μόνο...μπάζει αλλά καρφώνεται κιόλας.

Η κ. Πιτσίκα στην ανακοίνωσή της όλο έκπληξη μας πληροφορεί με επικριτικό ύφος πως «η People for Business δραστηριοποιείται από το 2007, με πολλές και σημαντικές διακρίσεις και βραβεία» πως έχει «ένα κύκλο εργασιών που αθροιστικά για την τελευταία τριετία θα ξεπεράσει τα 5,5 εκ. ευρώ» ενώ όλο νόημα σημειώνει πως «έχουμε συμμετάσχει αρκετές φορές – και την τελευταία τριετία – ως εταιρεία σε διαγωνισμούς για έργα του δημόσιου κάποιους τους έχουμε κερδίσει, κάποιους τους έχουμε χάσει»

Προσπερνούμε το γεγονός πως η ίδια ομολογεί πως την τελευταία τριετία έχει τζιράρει 5.5εκ € που όλως τυχαίως ταυτίζεται με την περίοδο διακυβέρνησης του κόμματος του οποίου διατηρεί το μητρώο στελεχών.   

Μπορεί να μας πει η κ. Πιτσίκα ή κάποιος από την κυβέρνηση, πως γίνεται μέσα σε ένα χρόνο η εταιρία People for Business να δεκαπλασίασε τα κέρδη μετά φόρων σύμφωνα με το δημοσιευμένο ισολογισμό της; Φαίνεται έπιασαν τόπο τα πήγαινε-έλα στα Υπουργεί​α και τις ΑΕ του Δημοσίου.

Μπορεί να μας πει η κ. Πιτσίκα τι μέσο όρο κερδών είχε η εταιρία από το 2007 που συστήθηκε έως και το 2019 που βγήκε η ΝΔ του συνεργάτη της κ. Μητσοτάκη να συγκρίνουμε;                                         
Με περισσό θράσος που μόνο όσοι νιώθουν «ανέλεγκτοι» διαθέτουν επικαλείται πως οι απευθείας αναθέσεις είναι νόμιμες άρα κακώς την καταγγέλουμε.

Μπορεί όντως οι απευθείας αναθέσεις να είναι νόμιμες και υπό προϋποθέσεις αναγκαίες, όμως μπορεί να μας απαντήσει που έχει ξαναδεί διαδικασία απευθείας ανάθεσης-αστραπή που ο φορέας (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας/αρ. Σύμβασης 46/2022) ζητάει προσφορές στις 23-5-2020 και στις 25-05-2022 επιλέγεται η εταιρία της PfB ως ανάδοχος;

Μια στάση στον ΟΑΣΑ 2 ημερών η κυρία Πιτσίκα και τζίραρε! Ελπίζουμε να μην μαθαίνει τέτοια success stories στους εγγεγραμμένους στο μητρώο στελεχών της ΝΔ γιατί θα ξαναχρεοκοπήσουν τη χώρα.

Να σημειωθεί ότι η ανακοίνωσή της είναι η μόνη επίσημη τοποθέτηση επί του θέματος παρά τις αποκαλύψεις ότι πρωτοκλασάτοι Υπουργοί όπως οι κ.κ. Δένδιας και Γεραπετρίτης  την είχαν διορίσει σε εποπτευόμενους φορείς. 

Η κ. Πιτσίκα φαίνεται πως δεν είναι απλά ένα «enfant gâté» του καθεστώτος. Είναι ο εκτελεστικός βραχίονας του επιτελικού κράτους να αλώσει κομματικά το Δημόσιο με διορισμούς από το μητρώο Μητσοτάκη με σκοπό τη δημιουργία ενός κράτους ΙΧ. Και να της μείνει και κάτι στην τσέπη...

Υ.Γ.: Eπειδή ένα βραβείο-πιστοποίηση που επικαλείται η κ. Πιτσίκα είναι το Greate place to Work το έχει λάβει κατά σύμπτωση και η ΔΕΗ Ανανεώσιμες, μήπως η κ. Πιτσίκα μέσω της PfB έκανε για λογαριασμό του Υπερταμείου τη στελέχωση της ΔΕΗ με γαλάζιους διευθυντές και επέλεξε και τον σημαιοφόρο των golden boys κ. Στάσση; Αναμένουμε απαντήσεις.

============



 =================================

Μια απίστευτα περιληπτικά περιεκτική προσέγγιση του πρόσφατου θέματος των κόκκινων δανείων, από έναν φίλο που μπορεί να έχουμε ιδεολογικές διαφορές, αλλά δεν είναι μαλωμένος με την κοινή λογική και κυρίως γνωρίζει πολύ καλά για τι πράγμα μιλάει.
 
 
"Με την ευκαιρία της ειδησεογραφίας για την επαγγελματική δραστηριότητα του συναδέλφου και βουλευτή Γρεβενών κ. Ανδρέα Πάτση και για την διαγραφή του από τη Ν.Δ., κάποιες γενικότερες σκέψεις.
Η παρατεταμένη υπερδεκαετής οικονομική κρίση προκάλεσε την αναπόφευκτη «έκρηξη» των κόκκινων δανείων των τραπεζών σε όλη την Ευρώπη. Ο μέθοδος που υιοθετήθηκε για την εκκαθάριση αυτών των δανείων ήταν η πώλησή τους σε AIFs (Funds), η διαγραφή τους από τους ισολογισμούς των τραπεζών (ώστε να αποκτήσουν πιστοληπτική φερεγγυότητα και ικανότητα με βάση τις αξιολογήσεις των Οίκων) και η δυνατότητα των δανειοληπτών να εξοφλήσουν τα δάνεια τους σε πολύ μικρότερο ύψος. Το αποτέλεσμα θα είναι η επανεκκίνηση της οικονομίας απαλλαγμένη από στρεβλώσεις και βαρίδια της κρίσης. Σημειωτέον ότι όλες οι τράπεζες δέχθηκαν γαλαντόμα οικονομική στήριξη και ενίσχυση από τους μηχανισμούς στήριξης της Ε.Ε. (με αυξανόμενη την κρατική παρουσία στη μετοχική σύνθεση) και έτσι τα κόκκινα δάνεια σε ποσοστό σχεδόν 100% εξοφλήθηκαν με χρήματα των ευρωπαίων φορολογουμένων και επομένως και από τους δανειολήπτες, στο βαθμό που συνέχιζαν την εργασία τους εντός της κρίσης και υπερφορολογούνταν.
Τι συνέβη στην Ελλάδα. Τα κόκκινα δάνεια πωλήθηκαν σε Funds του εξωτερικού και σε αξία περίπου του 50% του ύψους του κάθε δανείου με εμπράγματη ασφάλεια και σε αξία περίπου 5% του ύψους του κάθε δανείου χωρίς εμπράγματη ασφάλεια (κάρτες, προσωπικά δάνεια κ.λπ.). Οι εξωγχώριες αυτές εταιρίες (Funds) ανέθεσαν την είσπραξη των δανείων αυτών σε εγχώριες εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις (ΕΔΑΔΠ), οι οποίες στην πλειοψηφία τους είναι θυγατρικές, ή συνδεδεμένες, των τραπεζών και χρησιμοποιούν ως εγκατάσταση τους τα υποκαταστήματα των τραπεζών και με προσωπικό αποσπασμένο από την ίδια την τράπεζα. Επομένως, ο δανειολήπτης καλείται να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει το δάνειο του με την ΕΔΑΔΠ, για λογαριασμό του Funds, προσερχόμενος στο κατάστημα της τράπεζας που γνωρίζει ήδη πολλά χρόνια και συναντώντας τον πρώην τραπεζικό υπάλληλο, που και αυτόν τον γνωρίζει χρόνια από την προσπάθειά του να εξυπηρετήσει παλαιότερα το δάνειο του στην τράπεζα. Εννοείται ότι ουδέποτε ενημερώνεται για το πραγματικό ύψος του δανείου του σήμερα, ήτοι στο ύψος που το αγόρασε το Funds από την τράπεζα και ουδέποτε λαμβάνει οποιαδήποτε απάντηση για τις καταβολές του στο παρελθόν και το τελικό ύψος της οφειλής του μετά από αυτό. Το μόνο που του προτείνεται είναι νέα ρύθμιση του δανείου μονομερώς και σε αυθαίρετο ύψος, κατά το δοκούν της ΕΔΑΔΠ.
Από την περίπτωση του κ. Πάτση προκύπτει, μάλιστα, ότι οι ίδιες οι τράπεζες δανείζουν τις εξωγχώριες εταιρίες για την αγορά των δικών τους κόκκινων δανείων. Colpo grosso !!
Μία απορία μου είναι με ποια φορολογικά στοιχεία φορολογούνται τα κέρδη των ΕΔΑΔΠ και πώς εξασφαλίζεται ο φορολογικός τους έλεγχος ;
Και η απορία μου που λύθηκε, πλέον, είναι γιατί δεν υπήρξε ένα θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας εγχώριων Funds. Διότι κανείς δεν ήθελε να έχει την ευθύνη του ελέγχου ποιά δάνεια αγοράζουν τα Funds και πώς τα διαχειρίζονται. Η παρέμβαση του συστήματος στα εξωγχώρια Funds είναι «αόρατη» στην Ελλάδα. Ευνοούν αυτούς που θέλουν και αν θέλουν.
Με αυτά και με εκείνα, πάντως, πραγματική επανεκκίνηση της οικονομίας δεν θα έχουμε. Όσο οι δανειολήπτες είναι εγκλωβισμένοι και έρμαιοι στα χέρια των ΕΔΑΔΠ και των Funds.
Τουλάχιστον να μη νομίζουν ότι δεν τους έχουμε καταλάβει!"
===================
Εφόσον οι τράπεζες δεν θέλουν "για λόγους κύρους" και για να μην καλλιεργηθεί η "κουλτούρα μη πληρωμών" να κουρέψουν τα δάνεια των δανειοληπτών και προτιμούν για λόγους "καθαρίσματος" των χαρτοφυλακίων τους και "εξυγίανσης" των εταιρειών τους να τα μεταβιβάζουν με αδιαφανείς συμβάσεις έναντι μειωμένου ποσοστού σε κερδοσκοπικές εταιρείες ειδικού σκοπού, αγνώστων λοιπών στοιχείων τότε μόνο μια λύση υπάρχει.
1. Να γίνει άμεσα αναμεταβίβαση όλων των δανείων στις δανείστριες τράπεζες
2. Να μεταβιβάσουν αυτά εν συνεχεία ΜΟΝΟ σε ανώνυμες εταιρείες απόκτησης απαιτήσεων οι οποίες έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην Ελλάδα σύμφωνα με τις διαταξεις του ν, 4354/2015, ώστε οι αγοράστριες να υπόκειται σε πλήρη κρατικό έλεγχο, αλλά και δικαστικό όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο
3. Οι μεταβιβάσεις αυτές να καλύπτονται απο πλήρη διαφανεια και οι συμβάσεις να δημοσιοποιούνται και να βρίσκονται στην διάθεση παντός που έχει εννομο συμφέρον. Επίσης να δημοσιοποιείται το πραγματικό τίμημα αγοράς της κάθε απαίτησης
4. Να επιβληθεί πλαφόν κέρδους (αποκλειομένης της τοκογονίας) για το κάθε επενδυτή που να μην ξεπερνά το 20-25% επ του πραγματικού ποσοστού αγοράς της εκάστοτε απαίτησης. Από το άνω ποσοστό κέρδους θα καλύπτονται και τα έξοδα διαχείρισης των απαιτήσεων αυτών και να απαγορευθεί οι αγοράστριες εταιρείες να λαμβάνουν δάνεια για την αγορά αυτών των απαιτήσεων απο Ελληνικές Τράπεζες
5. Οι διαχειρίστριες εταιρείες να είναι υποχρεωμένες πριν ζητήσουν την δικαστική είσπραξη των απαιτήσεων να τηρούν όλες τις διατάξεις για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών με τους δανειολήπτες Στην περίπτωση που οι δανειολήπτες δεν συμμορφωθούν ή δεν τηρήσουν αυτές τις εξωδικαστικές ρυθμίσεις τότε μονο να δίδεται η δυνατότητα στους δικαιούχους των δανείων να αιτηθούν δικαστικά την αναγκαστική είσπραξη τους.
6. Οι ρυθμίσεις αυτές να μην ξεπερνούν το όριο δεκαετίας και στη ουσία θα αποτελούν μια δεύτερη ευκαιρία ώστε οι δανειολήπτες να διατηρήσουν την περιουσία τους και να καθαρίσουν το όνομα τους απο τον Τειρεσία.
7. Στην περίπτωση που το υπόλοιπο της οφειλής παραμένει αδύνατον να εξοφληθεί μέσα στο άνω διάστημα να δίδεται τον δανειολήπτη παράλληλα με μια ρύθμιση χρόνος να διαθέσε σε ελεύθερη εκποίηση περιουσιακά του στοιχεία ώστε να βοηθηθεί στην αποπλήρωση της οφειλής του. Αν το μοναδικό περιουσιακό του στοιχείο είναι η κατοικία του τότε είτε ο δικαιούχος να έχει την δυνατότητα να προβεί σε ανάλογο κούρεμα μέχρι το 120% της πραγματικής εμπορικής του αξίας και να ρυθμίσει το σύνολο εξόφλησης αυτης της αξίας, είτε να δοθεί στον δανειολήπτη η δυνατότητα να εξοφλήσει μέρους της οφειλής του σε βάθος δεκαετίας και με την παρέλευση της δεκαετούς ρύθμισης να εκποιηθεί το ακίνητο ώστε να εισπράξει ο δικαιούχος του δανείου το υπόλοιπο κατά τα ανωτέρω αναφερόμενα
Τυχόν διάθεση του δικαιούχου να επεκταθεί του ανωτάτου οριου δεκαετούς ρύθμισης δεν αποκλείεται υπό την προϋπόθεση ότι για την αιτία αυτή δεν θα αξιώσει παραπάνω απαίτηση της νόμιμης (κεφάλαιο αγοράς + 20% κέρδος)
Έτσι μόνο υπάρχει σοβαρή πιθανότητα θα επιλυθεί το πρόβλημα των κόκκινων δανείων και να ξαναμπέι σε μια νέα τροχιά η πραγματική οικονομία και το τραπεζικό σύστημα της χώρας
Ευνόητο είναι ότι παράγοντες όπως η ανεργια, ο πληθωρισμος, η υπερφορολόγηση, η ενεργειακή κρίση αν δεν επιλυθούν ταυτόχρονα κανένα απολύτως σχέδιο δεν πρόκειται να ευοδωθεί Αλλή οι παραπάνω παράγοντες δεν θα επηρεάσουν μόνο τους δανειολήπτες αλλά και τους επενδυτές καθώς τα ακίνητα θέλοντας ή μη εδω θα παραμείνουν είτε το οικονομικό πεδίο της Ελλάδας καταστεί ελπιδοφόρο είτε μετατραπεί σε καμένη γη
 

Σχόλια