Από πότε ένας υπουργός της κατά τεκμήριο πλέον αποτυχημένης κυβέρνησης από τη Μεταπολίτευση μπορεί να θεωρείται asset για την χώρα; Από πότε κάποιος που συνέβαλε στην κονιορτοποίηση των ποσοστών του ΠΑΣΟΚ, μπορεί να επανέρχεται σαν “σωτήρας”; Ο λόγος φυσικά για τον Ηλία Μόσιαλο, ο οποίος κατάφερε να εξοργίσει εκατομμύρια Χριστιανούς, ανεμβολίαστους και εμβολιασμένους! ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που προκαλεί τους Έλληνες. Υπάρχει στο διαδίκτυο το βίντεο με δηλώσεις του, που ως υπουργός της κυβέρνησης Γιώργου Παπανδρέου το 2011, αντί να προσπαθεί να διεκδικήσει τις γερμανικές αποζημιώσεις, μας έστησε συλλήβδην στον τοίχο: «Οι Έλληνες έκαναν σπίτια με δανεικά των Γερμανών και δεν επιτρέπεται να έχουμε περισσότερες ιδιόκτητες πρώτες κατοικίες από τους Γερμανούς»!
Πόσο αχρεία είναι αυτή η δήλωσή του, όταν το 2009, η Γερμανία κατείχε μόλις το 7% του ελληνικού χρέους και επιπλέον με εξόφθαλμα ενοχοποιητικό-αντιεπιστημονικό τρόπο συνέκρινε μόνο πρώτες κατοικίες κι όχι συνολικές αποταμιεύσεις. Ήταν ένας τρόπος να “εξαγνίσει” τα Μνημόνια και να θάψει το ζήτημα των γερμανικών επανορθώσεων. O Μόσιαλος, άλλωστε, προκαλεί συχνά με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, προκειμένου να εξασφαλίσει δημοσιότητα! Και όπως βλέπουμε τα καταφέρνει.
Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι ο Μόσιαλος ουδέποτε έχει λάβει τη λαϊκή ψήφο. Το 2009 είχε τοποθετηθεί από τον ΓΑΠ τρίτος στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας. Έτσι έγινε βουλευτής και υπουργός. Και τώρα έχει οριστεί από την κυβέρνηση Μητσοτάκη εκπρόσωπος της Ελλάδας σε διεθνείς οργανισμούς για θέματα υγείας! Όταν λοιπόν κάποιος έχει θεσμικό ρόλο, οφείλει να συμπεριφέρεται με ευθύνη και σεβασμό στο θρησκευτικό αίσθημα των πολιτών και όχι να συμπεριφέρεται σαν τρολ.
Σύμβουλος στα “Ελληνικά Hoaxes”
Πριν μερικά χρόνια, ο Μόσιαλος εντάχθηκε στα “Ελληνικά Ηoaxes” ως σύμβουλος. Μάλιστα πέρυσι στο Forum των Δελφών, ήταν ταυτόχρονα καλεσμένοι ως ομιλητές, ο συντονιστής και μοναδικός δημοσιογράφος των Hoaxes και ο Μόσιαλος. Κατά ένα περίεργο τρόπο, όμως, φαίνεται ότι τα Hoaxes επιφυλάσσουν στο συνεργάτη τους προνομιακή μεταχείριση στο Facebook.
Μια αιτία που μπορούν να σε τιμωρήσει το FB είναι εάν προσβάλεις τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των χρηστών. Και πολύ καλά κάνει. Σύμφωνα με τους όρους χρήσης της πλατφόρμας, ουδείς μπορεί να εκφέρει απόψεις που θίγουν το θρησκευτικό συναίσθημα. Γι’ αυτό και ορθά, όταν κάποιος ποστάρει ανάρτηση τέτοιου περιεχομένου ή κάνει τέτοιο σχόλιο τιμωρείται με μερικό ή και ολικό αποκλεισμό.
Ουδείς μπορεί να αναρτήσει ατιμωρητί έστω και σατυρικά memes που προκαλούν το θρησκευτικό συναίσθημα των μουσουλμάνων, των εβραίων, των καθολικών, ή των ινδουιστών, ούτε καν τέτοια links. Φαίνεται, όμως, ότι στο γενικό αυτό κανόνα του Facebook υπάρχει εξαίρεση. Ο κανόνας δεν ισχύει για τον Μόσιαλο. Τα ελληνικά Hoaxes, που είναι κάτι σαν αστυνομία και δικαστές για λογαριασμό του Facebook έκαναν “γαργάρα” την πρόκληση του εκλεκτού συνεργάτη τους!
Έχω μπροστά μου πάνω από 200 screen shots που τράβηξαν φίλοι μου χρήστες του Facebook, οι οποίοι έκαναν αναφορά στο επίμαχο post του Μόσιαλου και άπαντες έλαβαν την απάντηση ότι «δεν παραβαίνει τους όρους χρήσης της κοινότητας»! Είναι προφανές ότι η “μισή Ελλάδα” έκανε αναφορά για κατάχρηση των όρων περί προσβολής του θρησκευτικού συναισθήματος. Το Facebook πρέπει να δέχτηκε τις περισσότερες καταγγελίες από οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, αν κρίνω από το πλήθος των αντιδράσεων στα κοινωνικά δίκτυα. Ακόμα και από ανθρώπους οι οποίοι δεν είναι πιστοί.Προσβολή του θρησκευτικού συναισθήματος
Εδώ εγείρεται ένα ερώτημα: Αν κάποιος είχε αναρτήσει κάτι αντίστοιχα προσβλητικό για τον Μωάμεθ ή για τον θεό των Εβραίων, με την ανάρτηση του Μόσιαλου για την Παναγία, τί θα είχε συμβεί; Σε μερικά λεπτά θα είχε κατεβεί η ανάρτηση και ο δράστης θα είχε αποκλειστεί πιθανότατα οριστικά. Γιατί δεν έγινε το ίδιο με την ανάρτηση του Μόσιαλου; Προφανώς, επειδή έχει προνομιακή μεταχείριση. Εκτός αν το Facebook, όταν λέει ρητορική μίσους ή προσβολή θρησκευτικών πεποιθήσεων, εννοεί όλες τις θρησκείες πλην της Ορθοδοξίας.
To γεγονός ότι ο Μόσιαλος επέλεξε την ημέρα που 400.000.000 Ορθόδοξοι και άλλα 2.000.000.000 χριστιανοί άλλων δογμάτων γιόρταζαν την γέννηση του Χριστού να ανεβάσει τέτοια ανάρτηση φέρνει το Facebook σε εξαιρετικά δυσχερή θέση. Το brand name του καταρρακώθηκε, όπως και η αξιοπιστία του. Κι αυτό, επειδή ο σύμβουλος των Hoaxes που ελέγχουν τις αναρτήσεις στην Ελλάδα, έπραξε ακριβώς τα αντίθετα από αυτά τα οποία υποτίθεται ότι τα Hoaxes ελέγχουν και καταπολεμούν. Και κυρίως έπραξε τα αντίθετα ατιμωρητί. Η επιλεκτική αυτή συμπεριφορά του Facebook, το οποίο προφανώς γνωρίζει καλά όλα τα παραπάνω, έχει καταστεί αντικείμενο καταλυτικής κριτικής. Και λογικό, αφού με την ανοχή του επιβεβαιώνει ότι κάποιοι ελάχιστοι “είναι πιο ίσοι από τους άλλους”, όπως έλεγε ο Όργουελ.
Ο Μόσιαλος ουδέποτε έχει προσβάλει άλλες θρησκείες σε σχέση με τον κορονοιό. Ουδέποτε έγραψε κάτι για το έθιμο των σιϊτών να αυτομαστιγώνονται στις πλατείες εν μέσω πανδημίας. Ουδέποτε έχει αναφερθεί στο γεγονός ότι ΜΚΟ απειλούν με αγωγές εάν οι πρόσφυγες-μετανάστες στην Ελλάδα τεθούν υπό καθεστώς υποχρεωτικού εμβολιασμού. Ουδέποτε έχει αναφερθεί σε μαζικές προσευχές άλλων δογμάτων. Ουδέποτε έχει αναφερθεί στις συγκεντρώσεις στα εκατοντάδες παράνομα τζαμιά. Γιατί; Επειδή προφανώς θεωρεί ότι τον παίρνει να χλευάζει και να προσβάλει το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων.
Δύο μέτρα και δύο σταθμά
Ο Μόσιαλος είχε την ευκαιρία να ζητήσει συγγνώμη. Το μόνο που είπε είναι ότι «αποκλειστικός μου στόχος ήταν η συστηματική ενημέρωση των πολιτών για να τηρούν τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας, προστασίας της ζωής τους»! Ας υποθέσουμε ότι λέει αλήθεια! Θα τολμούσε άραγε να κάνει αντίστοιχο σατυρικό ποστ για τις ανακοινώσεις μεγάλων ΠΑΕ και οπαδών, οι οποίοι αντιδρούν στο ενδεχόμενο διεξαγωγής αγώνων χωρίς θεατές; Θα τολμούσε ο κύριος καθηγητής να κάνει ένα αντίστοιχο σατυρικό ποστ για τον Βαγγέλη Μαρινάκη, τον Γιάννη Αλαφούζο και τον Ιβάν Σαββίδη; Εκεί ο “ειδικός” καταπίνει την γλώσσα του. Ως πολιτική “οπορτούνα” χλευάζει μόνο εκεί που ξέρει ότι δεν θα έχει ούτε επαγγελματικές ούτε πολιτικές συνέπειες.
Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων αναρωτιέται γιατί για ψύλλου πήδημα τιμωρείται ακαριαία από το FaceBook ενώ ο συνεργάτης των Hoaxes και συνεπώς συνεργάτης του FB απολαμβάνει τέτοιας ασυλίας, από την πλατφόρμα;
Είναι διάχυτη η πεποίθηση στην κοινή γνώμη, ότι το Facebook, ως πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, επιδεικνύει ζήλο και τιμωρεί άμεσα όσους χλευάζουν άλλα θρησκευτικά δόγματα, ενώ όταν χλευάζεται η Ορθοδοξία κάνει τα στραβά μάτια. Η θύελλα διαμαρτυριών όχι μόνο από πολίτες αλλά και από την επίσημη Εκκλησία δεν αφήνει περιθώρια για να υπεκφυγή. Το Facebook είναι υποχρεωμένο να δώσει απάντηση στο πλήθος των χρηστών του. Και επειδή δεν κάνουν το καθήκον τους τα Ελληνικά Hoaxes, ήρθε η ώρα να μιλήσει το ίδιο το Facebook.
Προφανώς, τόσο ο Μητσοτάκης όσο και το εν Ελλάδι Facebook δεν έχουν αντιληφθεί το μέγεθος της κοινωνικής αντίδρασης που προκάλεσε το ατόπημα του Μόσιαλου. Και σ’ αυτό το ατόπημα πλέον προστίθεται η οργή για τα δύο μέτρα και σταθμά, που εκθέτουν και το Facebook, αλλά και την κυβέρνηση που υπεκφεύγει δια της σιωπής.
============
Με τις ευλογίες του πολυχρονεμένου μας πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη γεμίσαμε ΛΟΑΤΚΙ υπουργούς και συμβούλους, καθώς και άθεους υπουργούς που ορκίζονται με πολιτικό όρκο.
Εσχάτως μας έσκασε και ο πασόκος μεν, αλλά εκλεκτός του πρωθυπουργού κ. Μόσιαλος, ο οποίος μη μπορώντας να αποκολληθεί από τις καταβολές του θέλησε να το παίξει δημιουργός κόμικς και διέπραξε βλασφημία ολκής.
Και εγώ διερωτώμαι:
Μα καλά, αυτοί οι βουλευτές της Ν.Δ., που σε κρυφοσυγκεντρώσεις διακηρύσσουν ότι είναι δεξιοί, τρομάρα τους, τόσο πια έχουν αλλοτριωθεί; Τόσο πολύ δεν μπορούν να σηκώσουν ανάστημα; Τόσο πολύ τηρούν αιδήμονα σιγή για να διατηρήσουν την καρέκλα; Όταν ξεκινούσαν την πολιτική τους καριέρα σ’ αυτήν την παράταξη, αυτά είχαν στο μυαλό τους; Να βγουν βουλευτές και να κάθονται ήσυχα σε μια γωνιά, βλέποντας τις αξίες τους να καταρρακώνονται από μαθητευόμενους μάγους και περιστασιακούς συμβούλους;
Έχουν αντιληφθεί την ευθύνη που φέρουν στους μάλλον αδύναμους ώμους τους; Μήπως είναι καιρός να αφυπνιστούν και να σώσουν ό,τι είναι δυνατόν να περισωθεί; Νισάφι πια!
Χριστουγεννιάτικο σόου με Πολάκη, Μπακογιάννη, Τζανακό, Μόσιαλο και Φίλη
Είμαι Έλληνας, πατέρας, Χριστιανός Ορθόδοξος κι απαιτώ σεβασμό από τον κάθε Μόσιαλο!
-------------------
Ἡ βλασφημία τοῦ Μόσιαλου εἶναι ἀποτέλεσμα τῆς βλασφημίας τῶν ποιμένων
Δυστυχῶς γιὰ μία ἀκόμα χρονιὰ τὸ κατανυκτικὸ πνεῦμα τῶν ἁγίων αὐτῶν ἡμερῶν ταράχθηκε ἀπὸ μία ἀκόμα βλάσφημη πράξη τῶν ὑποτιθέμενων προοδευτικῶν ἀνθρώπων τοῦ τόπου τούτου, ποὺ κόπτονται ἂν κάποιος προσβάλει τὴν ὁμοφυλοφιλία ἢ τὸ Ἰσλάμ, τὴν Ὀρθοδοξία δὲν χρειάζεται ὅμως νὰ τὴν ὑπερασπιστοῦν, τὴν ὑβρίζουν οἱ ἴδιοι. Ἔτσι οἱ πιστοὶ ἀσχολοῦνται τώρα μὲ τήν ὑβριστικὴ ἀνάρτηση τοῦ καθηγητοῦ κ. Ἠλία Μόσιαλου, ποὺ γιὰ νὰ χλευάσει τοὺς ἀρνητὲς τοῦ πρώτου, δευτέρου, τρίτου καὶ πάει λέγοντας ἐμβολίου, ἀναφέρεται προσβλητικὰ στὸ Πανάγιο Πρόσωπο τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, τὴν Ὑπερευλογημένη Δἐσποινα Θεοτόκο καὶ τὸν δίκαιο Μνήστορα Ἰωσήφ (ἐδῶ).Ὅμως οἱ κύριοι ὑπεύθυνοι γιὰ τὴν ἐλευθερία βλασφημίας στὴν Ἑλλάδα εἶναι οἱ "ποιμένες" τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.Διότι αὐτοὶ, φοβισμένοι ἀπὸ τὴν μία, ὑπερόπτες ὅμως ἀπὸ τὴν ἄλλη, ἐξ αἰτίας τῆς κρίσης τοῦ Κορονοϊοῦ ὕμνησαν μὲ ἀπίστευτους ὕμνους, θεώρησαν φιλαλήθεις καὶ ὑπηρέτες τοῦ Θεοῦ, ἐμπιστεύθηκαν καὶ ὑποτάχθηκαν σὲ ἐπιστήμονες ποὺ ἐκτὸς ἀπὸ τὸν τίτλο τοῦ τηλεαστέρος κάθε ἄλλο παρὰ τὰ παραπάνω ἐπαινετικὰ ἀξίζουν. Ἔτσι ἔδωσαν τὸ δικαίωμα σὲ ὅλους αὐτοὺς τοὺς βλάσφημους καὶ ἄθεους νὰ ἐπιτεθοῦν στὰ Θεία, νὰ κλείσουν ναούς, νὰ ἀμφισβητήσουν τὴν Θεία Κοινωνία, καὶ τώρα νὰ βλασφημοῦν ἀσύστολα.Ἂς πάρουμε ἕναν γνωστὸ ἀντιπρόσωπο αὐτοῦ τοῦ εἴδους "ποιμένος" τὸν Πειραιῶς Σεραφείμ.Ὁ δεσπότης αὐτὸς μόλις πρὶν περίπου ἕνα μῆνα στὴν τηλεόραση τοῦ ΣΚΑΙ, ἀναφερόμενος στὸν τηλεαστέρα....... Βασιλακόπουλο (ἀλήθεια πότε προλαβαίνουν νὰ παράγουν ἐπιστημονικό ἔργο μέ τόσες τηλεοπτικὲς ἐμφανίσεις;) καὶ ὅλους τοὺς συναδέλφους του, δηλ. καὶ τὸν . Μόσιαλο, τοὺς ἀναγνώρισε ὅτι "μια ιδιότητα - «ιερό λειτούργημα» που τον καθιστά «διάκονο του Θεού» και «μυσταγωγό της ανθρώπινης ζωής»" (ἐδῶ).Τέτοιοι ἔπαινοι ἐκφάστηκαν κι ἀπὸ ἄλλους Ἱεράρχες καὶ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο καὶ γιὰ τὸν Μόσιαλο.Τώρα ὅμως ὑποτίθεται ὅτι προσβλήθηκαν καὶ βγάζουν ἀνακοινώσεις ἐναντίον τους, λες καὶ δὲν ἤξεραν περί τινος εἴδους ἀνθρώπων πρόκειται.Ὁ Φαρισαϊσμὸς στὸ μεγαλεῖο του.Πῶς τολμοῦν αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι, ποὺ παρέδωσαν τὴν Ἐκκλησία στὸν Καίσαρα νὰ μιλοῦν;Ἂς μὴν ξεχνοῦμε μάλιστα, ὅτι ὁ βλάσφημος Μόσιαλος ἐπιτέθηκε μὲ τὴν βλασφημία του ἐνάντια στοὺς ἀρνητὲς τῶν ἑμβολίων, πράγμα ποὺ κάνουν συνεχῶς ὅλοι οἱ πεπεισμένοι τῶν λόγων του, Πειραιῶς, Ἀλεξανδρουπόλεως, Ἀθηνῶν, Βόλου, Φθιώτιδος κλπ. καθὼς καὶ πολλοὶ "εὐσεβεῖς" Χριστιανοί, κλείνοντας τοὺς ναούς, διώκοντας τοὺς πιστούς, ὑβρίζοντας καὶ ἀπειλώντας, ὅποιον θελήσει νὰ τοὺς ἀντισταθεῖ, ἀλλὰ χαριτολογώντας μὲ βλάσφημους ἄθεους τύπου Πορτοσάλτε κλπ.Ὁ Πειραιῶς Σεραφεὶμ ἦταν αὐτὸς ποὺ ὑμνοῦσε τὸν Βασιλακόπουλο καὶ ὕβριζε τοὺς ἱερεῖς (!!!) ἐξ αἰτίας τῆς ἄρνησής τους νὰ ἐμβολιαστοῦν μὲ τὰ λόγια "δεν έχουν θέση στην Εκκλησία, είναι εκτός του Ευαγγελικού μηνύματος, δρουν εναντίον του Χριστιανισμού" (ἐδῶ).Γιὰ τὸν Πειραιῶς δηλ. οἱ ἱερεῖς δροῦν ἐναντίον τοῦ Χριστιανισμοῦ, ἀλλὰ ὁ Μόσιαλος ὁ Βασιλακόπουλος, ἡ Παγώνη κλπ. εἶναι "διάκονοι τοῦ Θεοῦ".Ἄρα τί θέλουν τώρα οἱ "ποιμένες" νὰ ἀποδείξουν; Αὐτοὶ εἶναι οἱ κύριοι ὑπεύθυνοι καὶ βλάσφημοι.Χριστός ἐτέχθη!Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου=============Δημήτρης Νατσιός : Τομάρια και… παλιοτόμαρα
«Άλλο ο βυρσοδέψης, άλλο ο τσαγκάρης, άλλο ο δερματολόγος, άλλο ο βιβλιοδέτης και ο άλλο ο δικαστής κακουργοδικείου. Βέβαια όλοι αυτοί έχουν ένα κοινό σημείο: όλοι ασχολούνται με “τομάρια”. Αλλά πάντως με πολύ διαφορετικά τομάρια ο καθένας». Ερανίζομαι τον πρόλογο από το εξαιρετικό βιβλίο του π. Ιω. Κωστώφ «Αθεϊσμός: οίκος ανοχής».
Κατ’ αρχάς, λόγω διδασκαλικής συνήθειας, αναζήτησα τα ετυμολογικά της λέξης «τομάρι». Παράγεται από το ομηρικό ρήμα «τέμνω», κόβω. Από το «τέμνω» έχουμε τον τόμο, (=τεμάχιο, τμήμα), την τομή και από εδώ το υποκοριστικό, μεσαιωνικό «τομάριον» και στην νεοελληνική τομάρι, που σημαίνει δορά, δέρμα. Προφανώς επειδή τα δέρματα κατά την επεξεργασία τους, στα περίφημα γουναράδικα ή τουρκιστί ταμπάκικα, μύριζαν άσχημα -αν και το επάγγελμα ήταν επικερδέστατο, «γουναράδες βρωμεροί και στην τσέπη όλο φλουρί», γράφει ο λαογράφος Νικ. Πολίτης- η λέξη ταυτίστηκε με τους ουτιδανούς, με τους παλιανθρώπους. Πιο συχνά ο απλός λαός το χρησιμοποιεί στην… υπερθετική του μορφή, μιλώντας για «παλιοτόμαρα». Το τομάρι, αν και ουδέτερο, γέννησε και μια άλλη λέξη, που χαρακτηρίζει τον άνθρωπο, που αρχή και ρίζα παντός αγαθού θεωρεί τον εαυτό του, ο φιλοτομαριστής, ο υπέρμετρα εγωπαθής.
Στο παρόν άρθρο δεν μας ενδιαφέρουν τα τομάρια του βυρσοδέψη ούτε τα πετσιά του τσαγκάρη και του δερματολόγου η επιστήμη. Θα καταπιαστούμε με τα τομάρια, τα παλιοτόμαρα που λέει και ο λαός, που ενίοτε απασχολούν και τα ποινικά δικαστήρια. Το τομάρι, ως είδος ανθρωπολογικό, ανθεί σε τούτον τον τόπο, υπάρχει εν αφθονία. Λιπαίνεται βεβαίως και ευδοκιμεί λόγω και της περιρρέουσας ατιμωρησίας. Η τιμωρία και ως λέξη έχει διαγραφεί από το λεξιλόγιο των γονέων και διδασκάλων ή… διδασκλάβων όπως μας κατήντησαν, οι δε τιμωρίες της Δικαιοσύνης με τις άδειες και τα πενταετούς διάρκειας «ισόβια» δεσμά, φαντάζουν στα μάτια των τομαριών με ολιγοήμερες διακοπές και δωρεάν σίτιση. Εξάλλου τα ποικιλώνυμα τομάρια δεν βασανίζονται από ηθικά διλήμματα του τύπου «να κλέψω ή να μην κλέψω», αλλά από το «θα με πιάσουν ή δεν θα με πιάσουν». Οι περισσότεροι «νονοί της νύχτας» έχουν το στρατηγείο τους στις φυλακές, εκεί νιώθουν ασφάλεια και εξέρχονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να επιθεωρήσουν τα εργοτάξιά τους. Αν έβγαιναν, τα τομάρια, από την ειρκτή μέσα σε φέρετρο, όπως γίνεται στην «βάρβαρη» Αμερική, το έγκλημα θα περιοριζόταν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Αλλά εδώ είναι Ευρώπη, θερμοκήπιο και φυτώριο τομαριών.
Η πατρίδα μας ιδίως είναι από τους λίγους τόπους του κόσμου, ίσως ο μοναδικός, που εκτός από τα όμβρια ύδατα, βρέχει και… ανθρώπους. Είναι αυτοί που «πέφτουν από τα σύννεφα», καταπώς με περισσή πρωτοτυπία αναμασούν τα ημιμαθή μειράκια των καναλιών, όταν αποκαλυφθεί ανόμημα ενός υπεράνω πάσης υποψίας τομαριού, επωνύμου ή ανωνύμου.
Δεύτε ίδωμεν τώρα ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες και διακριτές κατηγορίες τομαριών στον τόπο μας. Διευκρινίζω ότι δεν θα αναφερθώ μόνο στους εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου, αλλά και σε τομάρια του κοινού «πνευματικού» δικαίου. (Θυμήθηκα αυτό το βαθύτατα θεολογικό που έλεγε ο οσιακής μνήμης γέροντας π. Γερβάσιος Ραπτόπουλος, «ο άγιος των φυλακισμένων», πολύ σπουδαία μορφή, στις ομιλίες του στους φυλακισμένους. «Είμαστε όλοι εγκληματίες, απλώς εσάς σας έπιασαν»).
Πρώτον: Τομάρια και παλιοτόμαρα είναι όσοι εκμεταλλευόμενοι την όποια επωνυμία απέκτησαν, εξευτελίζουν πρόστυχα κυρίως νεαρά κορίτσια, όντας οι ίδιοι περασμένης ηλικίας. («Τρία δε είδη εμίσησεν η ψυχή μου…. πτωχόν υπερήφανον, πλούσιον ψεύστην και γέροντα μοιχόν…», γράφει η Σοφία του Θεού). Το γιατί περίσσεψαν τα βδελυρά αυτά εγκλήματα – όχι μόνο σε επώνυμα τομάρια, αλλά και σε ανθρώπους της διπλανής πόρτας – και καθημερινώς ξεβράζονται τέτοια τομάρια η απάντηση είναι μία και ανήκει στον Ντοστογιέφσκι: «Χωρίς Θεό όλα επιτρέπονται». Ας προστεθεί εδώ και η έλλειψη υγιών παραδειγμάτων, μες στην οικογένεια που περιορίζεται στα «πρέπει» και όχι στο «πρέπον» και στην παρεχόμενη εκπαίδευση, που αντί να αρωματίζεται από όλο ευγένεια και αγνότητα Παράδοσή μας, παραδόθηκε στις ακαθαρσίες Δύσης και Ανατολής.
Δεύτερον: Τομάρια είναι όσοι νυχθημερόν ανεμίζουν το δρεπάνι του θανάτου, μέσω των διαύλων της τηλοψίας, μες στα σπίτια μας, κατατρομοκρατώντας τον λαό και ιδίως τους ηλικιωμένους που φοβούνται και τον αέρα που αναπνέουν. Παρηγοριά και ενθάρρυνση θέλει ο κόσμος και όχι φέρετρα και νεκροταφεία.
Τρίτον: Τα χειρότερα τομάρια είναι οι βλάσφημοι.
«Καν ακούσης τινός εν αμφόδω ή εν αγορά μέση βλασφημούντος τον Θεόν, επιτίμησον, καν πληγάς επιθείναι δέη, μη παραιτήση, ράπισον αυτού την όψιν, σύντριψον το στόμα, αγίασον σου την χείρα διά της πληγής, καν εγκαλώσιν τινές, καν εις δικαστήριον έλκωσιν, ακολούθησον, καν επί του βήματος ο δικαστής απαιτήση, είπε μετά παρρησίας ότι τον βασιλέα των αγγέλων εβλασφήμησεν…». (Ιωάννου Χρυσοστόμου, α’, Προς Ανδριάντας. Και σε νεοελληνική απόδοση. «Αν ακούσεις κάποιον σε δρόμo ή στην αγορά (ή σε ΜΜΕ, θα προσθέταμε), να βλασφημεί τον Θεό (ή την Θεοτόκο), έλεγξέ τον. Μην σταματήσεις ακόμη κι αν σου επιτεθεί. Χτύπησέ τον το πρόσωπο, «σύντριψον το στόμα» (σήμερα, σε πολύ απλή γλώσσα αυτό μεταφράζεται «σπάσ’ του τα μούτρα»), αγίασε το χέρι σου ακόμη και αν σε κατηγορήσουν κάποιοι ή σε σύρουν σε δικαστήρια. Και στο βήμα του κριτηρίου, να πεις με θάρρος, ότι το έπραξες γιατί βλαστήμησε (ο ραπισθείς) τον βασιλέα των αγγέλων».
Βαριά, σκληρά λόγια θα σκεφτεί κάποιος. Και μάλιστα από τον Χρυσόστομο άγιο, ο οποίος σε άλλη περίπτωση, για το ίδιο θέμα του ελέγχου, θα πει: «Χρη και τους επιτιμώντας τούτο συμμέτρως ποιείν», δηλαδή «Πρέπει εκείνοι που επιπλήττουν και ελέγχουν, να το κάνουν με μέτρο». (Εις Δαυίδ και Σαούλ, ομιλ. Γ, 2).
Υβρίζεται, βλασφημείται σήμερα η Θεοτόκος μας, η Εκκλησία του Χριστού. Πολιτικοί, δημοσιογράφοι, καλλιτέχνες, η κόπρος του Αυγεία, η επωνυματοφόρος σαχλαμάρα για να πουλήσει λίγη εξυπνάδα και βλακώδη «προοδευτισμό», ανοίγει τον οχετό του και βλασφημεί και σπιλώνει όσια και ιερά. Και τι κάνουμε; Φοβόμαστε μήπως μας πουν σκοταδιστές, ποιοι; Το σκότος το ψηλαφητόν. Εθνικιστές, ποιοι; Οι προδότες. Ρατσιστές, ποιοι; Οι εχθροί των Ελλήνων. Ο Άγιος Νικόλαος, η «εικόνα πραότητος», όταν ο αιρεσιάρχης Άρειος βλασφημούσε τον Υιό και Λόγο του Θεού, χαστούκισε τον βλάσφημο και τον έκλεισαν φυλακή. Ο Κύριος, όμως, τον επαίνεσε και τον δόξασε.
Στο ιστορικό του βιβλίο , «το χρονικό του Καρς», ο Χρήστος Σαμουηλίδης, Κιλκισιώτης συγγραφέας, περιγράφει τα πάθια, τους καημούς και τις σφαγές των Ελλήνων του Καυκάσου και την μετεγκατάστασής τους στην Ελλάδα, όσοι γλύτωσαν από τον αιμοσταγή Κεμάλ. Η σκηνή είναι από τον ερχομό των πλοίων για το «νόστιμον ήμαρ». «Εκείνη την στιγμή κατέφθασαν στο λιμάνι και δυο άνδρες του κλιμακίου της Μίσιας (=η ελληνική αποστολή που θα μετέφερε τους πρόσφυγες στην πατρίδα). Ο ένας βλέποντας την κατάσταση εκνευρίστηκε τόσο πολύ ώστε άρχισε να βρίζει Χριστούς και Παναγίες. Μόλις τον άκουσαν οι πρόσφυγες που δεν ήταν συνηθισμένοι ούτε να λένε ούτε να ακούνε παρόμοιες βρισιές, έγιναν έξαλλοι και στράφηκαν εναντίον του υβριστή, παρ’ όλο που είδαν ότι ήταν υπερασπιστής τους. Τον άρπαξαν και άρχισαν να τον δέρνουν άγρια». (σελ. 249). Ήταν αληθινοί Έλληνες…
Τώρα εξημερωμένοι και ανιάτως εξευρωπαϊσμένοι ανεχόμαστε τους καντιποτένιους να βλασφημούν την Θεοτόκο.
Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς
============
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ):
Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, απευθύνοντας τις πιο εγκάρδιες ευχές της προς όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, ανά την Ελλάδα και την Οικουμένη, για ένα ευλογημένο Δωδεκαήμερο, βρίσκεται στην ανάγκη να αντιμετωπίσει την συχνά επαναλαμβανόμενη ασεβή επιθετικότητα και τον ρατσισμό, που πολύ συχνά, τον τελευταίο καιρό, εκφράζει ο καθηγητής της Πολιτικής και Διοίκησης της Υγείας κ. Μόσιαλος, εναντίον των θεμελιακών Συμβόλων της χριστιανικής πίστεως, με το πρόσχημα της προστασίας από τη διάδοση του Κορωναϊού.
Τον προηγούμενο χρόνο, ο κ. Μόσιαλος πολεμούσε εναντίον της συμμετοχής των πιστών στο Ιερό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, υποστηρίζοντας, με ορθολογικά επιχειρήματα, ότι η Θεία Κοινωνία μολύνει τους μετέχοντας πιστούς και ότι θα «έπρεπε να έχει σταματήσει και να αλλάξει ο τρόπος μετάδοσής της». Τις φετινές άγιες ημέρες των Χριστουγέννων ο κ. Μόσιαλος συνεχίζει ακάθεκτος να αποκαλύπτει την αντιχριστιανική του εμπάθεια, με μια καρικατούρα που δήθεν αναπαριστά τη φυγή της Παναγίας και του Ιωσήφ στην Αίγυπτο, με τα αναγραφόμενα μηνύματα να εκφράζουν όχι μόνον την πλήρη θεολογική του άγνοια, αλλά και την εμφανή πρόθεσή του να αμφισβητήσει και να καθυβρίσει την αειπάρθενη σύλληψη και γέννηση του Θεανθρώπου από την Παρθένο Μαρία.
Από το Δημοτικό Σχολείο, οι βαπτισθέντες ορθόδοξοι μαθητές γνωρίζουν ότι το Σύμβολο της Ορθόδοξης Πίστεως περιλαμβάνει, εκτός των άλλων, τη μεγάλη αλήθεια της Εκκλησίας, για την Θεία Ενανθρώπηση και την διά της πίστεως αποδοχή της: «Τὸν δι' ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους καὶ διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν κατελθόντα ἐκ τῶν οὐρανῶν καὶ σαρκωθέντα ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου καὶ ἐνανθρωπήσαντα». Αυτό το σημείο χρησιμοποιεί ο ορθολογιστής κ. Μόσιαλος, τονίζοντας, ειρωνικά, ότι οι Χριστιανοί το καταπίνουν αμάσητο. Αυτός, βέβαια, με το δημοσιευμένο του σκίτσο, δείχνει ότι δεν τα καταπίνει αυτά, αλλά, ως «προοδευτικός» και ορθολογιστής που είναι, τα απορρίπτει και τα απεχθάνεται ως ανορθολογικά ζητήματα. Ωστόσο, όπως πολύ εύστοχα του διαμηνύει η Ιερά Σύνοδος, ο προοδευτικός άνθρωπος σέβεται τις πίστεις και τις διαφορετικότητες των άλλων και δεν τις χλευάζει, ακόμη και αν δεν συμφωνεί με αυτές, σημειώνοντας ότι δεν μπορεί να καλύπτεται πίσω από την ιδιωτικότητα, «ιδιαίτερα όταν κατέχει θέσεις κρατικής ευθύνης και εκφράζεται δημοσίως».
Η ελληνική πολιτική ηγεσία, οφείλει να γνωρίζει ότι ο κ. Μόσιαλος, ως αξιωματούχο στέλεχός της, την εκθέτει με τις απαράδεκτες, για τα δημοκρατικά μας ήθη, αντιχριστιανικές του θέσεις. Εκτός, βέβαια, αν δεν αφουγκράζεται, πλέον, αυτό που οι ορθόδοξοι Έλληνες αντιλαμβάνονται ότι, δηλαδή, αφενός ο κ. Μόσιαλος έχει καταφέρει, με τον αντιχριστιανικό του ορθολογισμό και την άμετρη ασέβειά του έναντι των Χριστιανών, να εκλαμβάνεται, από αυτούς, ως ένας διαρκής υβριστής και αποδομητής της χριστιανικής πίστεως, αφετέρου, η ελληνική Κυβέρνηση δείχνει ότι, όχι απλώς ανέχεται, αλλά, μάλλον, εγκρίνει και αποδέχεται την ασεβή και απρεπή ρατσιστική του στάση του έναντι της Ορθόδοξης Εκκλησίας και των πιστών της.
Ωστόσο, επειδή ο κ. Μόσιαλος ομιλεί ορθολογικά καλό θα είναι να σκέπτεται και ορθολογικά. Πόσο ορθολογικά, όμως, μπορεί να σκέπτεται ένας ορθολογιστής, πέφτοντας σε τέτοιες λογικές αντιφάσεις, όταν, από τη μία, απορρίπτει τον Χριστιανισμό για ανορθολογισμό και, από την άλλη, ο ίδιος, αν και έχει πλήρη θεολογική άγνοια, εμπλέκεται, ερμηνεύει και παίρνει θέση σε ανορθολογικά θεολογικά θέματα, όπως είναι το αειπάρθενο της Υπερευλογημένης Θεοτόκου;
Βεβαίως, αξίζει να συγχαρεί κανείς τους υπουργούς ή τους βουλευτές της ελληνικής Πολιτείας, που βγήκαν ευθαρσώς και καταδίκασαν αυτές τις συμπεριφορές. Όμως, οι Χριστιανοί πολίτες της χώρας ανέμεναν, όχι απλώς μια λεκτική καταδίκη του αμετανόητου προκλητικού ρατσιστή, αλλά την απομάκρυνσή του, από το αξίωμα που του έχει δοθεί. Διότι καλό θα είναι να μην ξεχνά η όποια σημερινή ή αυριανή πολιτική ηγεσία ότι, όταν κλείνει το μάτι ή τα μάτια σε τέτοιες αντιδημοκρατικές και αντισυνταγματικές συμπεριφορές των ορισθέντων από εκείνη εκπροσώπων της, τότε είναι φυσικό, να υποθέσουν οι πολίτες ότι και η ίδια καλύπτει και υιοθετεί έναν εξτρεμιστικό ορθολογισμό, που αρνείται την ελευθερία του πολίτη να πιστεύει και να λατρεύει τον Θεό του.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο ευαίσθητος λαός, μπορεί να σιωπά, αλλά δεν ξεχνά εύκολα τους ασεβείς που πολέμησαν ή πολεμούν την πίστη και τον σεβασμό που έχουν στα Ιερά τους Σύμβολα.
Και, φυσικά, δεν είναι «ορθολογικά» σοφό να λησμονούν κάποιοι αυτό που είπε ο ίδιος ο Χριστός, απευθυνόμενος στον Απ. Παύλο, λίγο πριν τη μεταστροφή του στη Χριστιανική πίστη αλλά και σε όλους τους εμφανείς ή αφανείς διώκτες Του, διά μέσου των αιώνων: «Σαοὺλ Σαούλ, τί με διώκεις; σκληρόν σοι πρὸς κέντρα λακτίζειν» (Σαούλ, Τι με καταδιώκεις; Είναι σκληρό για σένα να κλωτσάς στα καρφιά) (Πράξ 26, 14). Εις μάτην, συνεπώς, οι προσπάθειες που έχουν κάνει ή κάνουν τόσο οι προηγούμενοι όσο και οι σύγχρονοι διώκτες, διότι δεν μπόρεσαν, δεν μπορούν, ούτε θα μπορέσουν, να πετύχουν τη συντριβή της μοναδικής Αλήθειας του κόσμου, που είναι ο ίδιος ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός.
Το ΔΣ της ΠΕΘ
Σχόλια