Νοητικές Οντότητες: Κλιματική Αλλαγή

 

.........

...σχολιάζοντας το όνειρο φίλου για επιστροφή στο πριν... με ταξίδια.... 

 "δεν θα πας πουθενά... Φοβάμαι, δηλαδή είμαι σίγουρος, το όχημα του ιού θα ενωθεί με ι το όχημα της "πράσινης μετάβασης", θα εξελιχθεί - αν δεν καταρρεύσει από τις αντιφάσεις του - σε επισιτιστική κρίση, κρίση τροφίμων - για να συνετιστούν -τιμωρηθούν έτσι η καταναλωτές της δύσης που τρώνε και πετάνε πολλά τρόφιμα! Θα είναι βεβαίως για το καλό τους, αφού: 1. Θα μειωθούν οι ασθένειες του πολιτισμού (παχυσαρκία, καρδιοπάθειες, κ.τ.λ.π.) 2. Θα δείξει επιτέλους ο δυτικός καταναλωτής εγκράτεια για να σωθεί ο πλανήτης! Ώρα να δοκιμάσει άλλα τρόφιμα που παράγονται με διαδικασίες φιλικές στο περιβάλλον! (Έντομα, τυπωμένες μπριζόλες- πρωτεϊνες). 3. Με τον σχεδιαζόμενο έλεγχο των μετακινήσεων των ατόμων ( όχι των λαθρομεταναστών) δεν θα έχουμε σπατάλη ενέργειας, αλλά θα μειωθούν και τα τροχαία δυστυχήματα. (Συνάμα δεν θα μπορεί να συγκροτηθεί κοινωνική αντίδραση, αφού η φυσική επαφή θα καταστεί ιδιαίτερα προβληματική έως αδύνατη...για πολλούς λόγους: οικονομικούς, ιατρικούς, διάφορους περιορισμούς κατά περίσταση..)"

----------------


Η υπουργός Μεταφορών της βρετανικής κυβέρνησης Trudi Harrison μίλησε πρόσφατα σε συνέδριο κινητικότητας για το μέλλον της προσωπικής κινητικότητας. Στα σχόλιά της, είπε ότι είναι απαραίτητο να απομακρυνθούμε από “μια νοοτροπία του 20ου αιώνα που επικεντρώνεται στην ιδιοκτησία ιδιωτικών αυτοκινήτων, προς μια μεγαλύτερη ευελιξία, με προσωπικές επιλογές και κοινές μεταφορές χαμηλών εκπομπών άνθρακα”.

Ο Harrison επαίνεσε όχι μόνο τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και τις υπηρεσίες ενοικίασης ποδηλάτων, τα ηλεκτρονικά πατίνια και τις πλατφόρμες κοινής χρήσης και ταξιδιού. Όλα αυτά αποσκοπούν στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα του Ηνωμένου Βασιλείου. Όπως συμβαίνει με όλες τις επιλογές, αυτό έχει ένα τίμημα, ειδικά για όσους ζουν σε αγροτικές περιοχές.

Επιπλέον, 300 κάτοικοι στο Κόβεντρι εξέφρασαν πρόσφατα την επιθυμία να εγκαταλείψουν τα προσωπικά τους αυτοκίνητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα τους δοθεί δάνειο κινητικότητας έως και 3.000 λίρες ως συμβιβασμός από την κυβέρνηση. Αυτό το πρόγραμμα δανείων κινητικότητας εφαρμόζεται από τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους. Τελικά, 73 οχήματα διαλύθηκαν και καταστράφηκαν αποδεδειγμένα. Όχι, δεν είναι αστείο, αλλά μακάρι να ήταν.

Όπως είναι κατανοητό, πολλοί Βρετανοί βρίσκουν το όλο τσίρκο ενοχλητικό. Κάποιοι αναρωτήθηκαν αν θα προτιμούσαν να αρχίσουν να ιππεύουν άλογα, και όλα αυτά στο όνομα της “προόδου”. Άλλοι συνδέουν αυτή τη δήλωση του Χάρισον με τη διαφαινόμενη κυβερνητική απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης για τα αυτοκίνητα μέχρι το 2030. Εξάλλου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ακριβώς φθηνά, οπότε η τιμολογιακή προσέγγιση είναι επίσης ένας καλός τρόπος για να πείσουμε τους πολίτες να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Πριν από λίγο καιρό είχα ήδη επιστήσει την προσοχή των αναγνωστών σε ένα ελιτίστικο σχέδιο που συζητείται σε ορισμένους κυβερνητικούς κύκλους, ένα σχέδιο για την κατάργηση της ιδιωτικής ιδιοκτησίας των αυτοκινήτων. Για πολλούς, η πιθανότητα ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι αληθινό είναι πέρα από κάθε φαντασία, γι’ αυτό και με έχουν αποκαλέσει “τρελό θεωρητικό συνωμοσίας” επειδή, μεταξύ άλλων, προσπαθώ να ρίξω φως σε αυτό το ενοχλητικό θέμα. Λοιπόν, ο χρόνος επιβεβαίωσε τη θέση μου και οι άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο αρχίζουν να συνειδητοποιούν την πολύ πραγματική πιθανότητα να εξαρτώνται πλήρως από την κυβέρνηση για να πάνε κάπου.

Αν νομίζετε ότι αυτό το σχέδιο περιορίζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, κάνετε μεγάλο λάθος. Έχουν γίνει και άλλες προσπάθειες απαγόρευσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου μέτρου στη Νότια Καλιφόρνια. Πρόκειται για το λεγόμενο Περιφερειακό Σχέδιο Μεταφορών 2021, το οποίο εγκρίθηκε πρόσφατα από το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Κυβερνήσεων του Σαν Ντιέγκο. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία ύψους 160 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο για τη μητροπολιτική περιοχή για την προώθηση των δημόσιων μεταφορών.

160 δισεκατομμύρια δολάρια είναι αρκετά πολλά για μια τόσο μικρή περιοχή, οπότε ένας από τους τρόπους με τους οποίους οι αξιωματούχοι σχεδίαζαν να το χρηματοδοτήσουν ήταν να χρεώνουν τους πολίτες με διόδια ανά χιλιόμετρο. Η κίνηση αυτή ήταν τόσο αντιδημοφιλής που αναβλήθηκε προς το παρόν. Έχω όμως την περίεργη αίσθηση ότι ο φόρος οδήγησης θα αναθεωρηθεί. Πιθανότατα θα προστεθούν νέα πρόστιμα στο πακέτο, νέες επιβαρύνσεις κάποιου είδους, και μετά τα ιδιωτικά αυτοκίνητα θα παραμείνουν μόνο για τους πλούσιους. Αναμένετε να δείτε παρόμοια μέτρα σε άλλες πόλεις και χώρες στο εγγύς μέλλον.

Τελικά, αν μας απαγορευτεί να οδηγούμε όπου θέλουμε, όταν θέλουμε και όπως θέλουμε – οι ελευθερίες μας μπορεί να περιοριστούν σοβαρά με τρόπους που πολλοί θεωρούσαν αδύνατους. Αν δεν κάνουμε κάτι για να σταματήσει αυτή η διαδικασία, θα έχει άσχημη κατάληξη σχεδόν για όλους.

Σχόλια