Ιπποκράτης Χατζηαγγελίδης: Εκπληκτικό-Το κλειδί για ανάπτυξη με 3 κινήσεις-Γιατί δεν τις κάνουν

 

---------------

  • Με τα ψίχουλα τoυ Σχοινά δεν σώζονται οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις

     

    Γιατί είναι επιβεβλημένη η φορολογική σεισάχθεια

    Δέχθηκα πολλά σχόλια, τα περισσότερα αρνητικά, για το άρθρο μου σχετικώς με ένα νέο, δίκαιο, λιτό και διαφανές φορολογικό σύστημα. Θα απαντήσω, αναλυτικώς και σε όλα, στο επόμενο άρθρο μου. Προηγείται, όμως, η παρουσίαση της Φορολογικής Σεισάχθειας, την οποία, άλλωστε, αφορούσαν εντυπωσιακώς πολλά από τα ερωτήματα που δέχθηκα. Δεν εκπλήσσομαι. Είναι διάχυτη και εμφανής η απόγνωση λόγω των συσσωρευμένων χρεών, που διαρκώς αυξάνονται, και της πραγματικής αδυναμίας να εξυπηρετηθούν όσο η ύφεση επιτείνεται.

    Χωρίς την οριστική διευθέτηση των συσσωρευμένων χρεών κανένα νέο φορολογικό σύστημα δεν έχει πιθανότητες επιτυχίας. Αντιστρόφως, μια ρύθμιση των συσσωρευμένων χρεών, για να είναι οριστική και αποτελεσματική, πρέπει πρωτίστως να συνοδεύεται από ένα φορολογικό σύστημα, το οποίο θα πάψει να δημιουργεί νέα συσσωρευμένα χρέη.

    Η πλήρης και καθολική Φορολογική Σεισάχθεια πρέπει να αναγγελθεί μαζί με το νέο Φορολογικό Σύστημα και να ισχύσει ταυτοχρόνως. Πρέπει να είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε, αφ’ ενός, να μην απαλλαγεί κανείς από τις νόμιμες υποχρεώσεις του και, αφ’ ετέρου, κανείς να μην αδικηθεί και να μην πληρώσει φόρο που δεν οφείλει.

    Αναλυτικώς:

    α. Από την ημέρα εφαρμογής του συστήματος, άπαντες διαθέτουν φορολογική ενημερότητα και μπορούν να εργασθούν, ακόμη και αν έχουν τελεσίδικη καταδίκη. Ποινικές δίκες λόγω μη πληρωμής χρεών, επιβληθείσες ποινές και συνέπειες αναστέλλονται.

    β. Το φορολογικό παρελθόν διαχωρίζεται και στεγανοποιείται από την παρούσα και μελλοντική σχέση κράτους-φορολογουμένου και περνάει στην αρμοδιότητα ειδικής υπηρεσίας. Η ειδική αυτή υπηρεσία θα συγκεντρώσει το σύνολο των πάσης φύσεως εκκρεμοτήτων και ανέλεγκτων υποθέσεων και εντός πενταετίας θα τις εκκαθαρίσει. Κάθε φάκελος θα εκκαθαρίζεται από δύο διαφορετικούς, ιδιώτες, πιστοποιημένους ελεγκτές. Οι ελεγκτές θα δρουν ανεξαρτήτως και χωρίς να γνωρίζουν ο ένας τον άλλο. Αν το πόρισμά τους έχει μικρή απόκλιση θα γίνεται δεκτό το μικρότερο ποσόν οφειλής. Αν η απόκλιση είναι μεγάλη, ο φάκελος θα επανεξετάζεται.

    γ. Πρόστιμα και τόκοι υπερημερίας διαγράφονται και επί του κεφαλαίου της οφειλής επιβάλλεται ετήσιο επιτόκιο ίσο με το ύψος του μέσου επιτοκίου δανεισμού του δημοσίου, την τελευταία 10ετία.

    δ. Οι υποχρεώσεις που προκύπτουν θα καταβάλλονται πλήρως σε μακροχρόνιες δόσεις με πολύ χαμηλό επιτόκιο ή μετρητοίς με πολύ ελκυστικές εκπτώσεις.

    ε. Αν ο φορολογούμενος διαφωνεί με το αποτέλεσμα του ελέγχου, θα έχει τη δυνατότητα προσφυγής στα φορολογικά δικαστήρια με την καταβολή του 10% του καταλογισθέντος φόρου ενώ, εάν δεν δικαιωθεί, πλέον της δικαστικής δαπάνης θα καταβάλει στο δημόσιο τον νόμιμο τόκο για το χρόνο που καθυστέρησε να καταβάλει το φόρο λόγω της δίκης,

    στ. Ταυτοχρόνως με την διεξαγωγή των εκκαθαρίσεων, κάθε φορολογούμενος μπορεί να εκχωρεί τελεσίδικες απαιτήσεις του έναντι τρίτων. Στην περίπτωση αυτή, ο εκτοκισμός του ανωτέρω εδαφίου (iii) διακόπτεται και το δημόσιο αναλαμβάνει την είσπραξη της οφειλής. Το μέτρο στοχεύει σε μια εκκαθάριση των απαιτήσεων μεταξύ επιχειρήσεων και γενικώς των φορολογουμένων με τελική αναγωγή στο δημόσιο, το οποίο έτσι αναλαμβάνει και το βάρος του τελικού αποτελέσματος, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα είναι αρνητικό. Όμως, η ανάληψη του βάρους αυτού θα είναι μια δίκαιη αναγνώριση των βαρών που είχε επισωρεύσει στην οικονομία η έντονη -έμμεση και άμεση- παρέμβαση του κράτους σε αυτήν.

    Πλεονεκτήματα από την ρύθμιση

    Η ρύθμιση αυτή θα έχει θετικές επιδράσεις και στο δημόσιο χρέος, λόγω του ότι το σύνολο των παγωμένων ή/και ανείσπρακτων απαιτήσεων του δημοσίου θα εξοφληθεί ή/και θα μπει σε ένα τακτικό και ασφαλή ταμειακό προγραμματισμό. Οι απαιτήσεις που ρυθμίζονται θα μπορούν να κατηγοριοποιούνται και, εν συνεχεία, να τιτλοποιούνται, δηλαδή να προσφέρονται ως εγγύηση ομολόγων του Δημοσίου, μειώνοντας δραστικώς το κόστος του κρατικού δανεισμού, άρα και του δημοσίου χρέους!

    Επίσης, η ρύθμιση αυτή θα απαλλάξει λογιστές, εφορίες, δικηγόρους και δικαστήρια από ένα τεράστιο όγκο υποθέσεων, οι οποίες χρονίζουν και παράγουν μόνο κόστος και ταλαιπωρία. Το όποιο κόστος εφαρμογής της ρυθμίσεως θα είναι πολύ χαμηλότερο του κόστους που καταβάλλουμε σήμερα όλοι. Προφανώς, το σημαντικότερο πλεονέκτημα μια τέτοιας ρυθμίσεως είναι ότι απαλλάσσει τους φορολογουμένους από το βάρος συσσωρευμένων υποχρεώσεων.

    Τα συσσωρευμένα βάρη εν μέσω κρίσεως δεν υπάρχει αντικειμενική δυνατότητα να αποπληρωθούν και απλώς παράγουν παράλογους τόκους υπερημερίας και άδικες ποινικές κυρώσεις ενώ θα εμπεδωθεί, και λόγω του νέου φορολογικού συστήματος που θα ισχύσει ταυτοχρόνως, αίσθημα φορολογικής δικαιοσύνης και ασφάλειας. Με τη ρύθμιση αυτή θα σταλεί το μήνυμα ότι το κράτος δεν είναι άδικο ούτε παράλογο, αλλά και δεν χαρίζεται σε κανέναν. Το μεγάλο χρονικό διάστημα που θα έχει κάθε φορολογούμενος για να αποπληρώσει τις όποιες υποχρεώσεις τελικώς του καταλογισθούν καθιστά την ρύθμιση απολύτως δίκαιη και εύλογη.

Σχόλια