Ο μακαρθισμός της κας Κιντή, ή ο ολοκληρωτισμός του "φιλελέ Κέντρου"

Γεωργίου Βαγγέλης
Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, είχαν κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ οδηγίες πως να εκδιώξεις "κομμουνιστές" από δημόσιες θέσεις. «Οι Αμερικανοί δεν υποστηρίζουν τους "κόκκινους"» έγραφαν. Περίπου 70 χρόνια μετά, βλέπουμε ότι στην Ελλάδα, ξεπηδάν ανάλογες πρακτικές. Όποιος ασκήσει κριτική ή και εκφράσει την αντίθεσή του στην Ευρωζώνη πρέπει τουλάχιστον να κρίνεται ακατάλληλος για να αναλάβει την οποιαδήποτε θέση ευθύνης! Τουλάχιστον αυτό μας ¨διδάσκει" η καθηγήτρια και πρώην στέλεχος στο "Ποτάμι" Βάσω Κιντή, επιβεβαιώνοντας την ύπαρξη "ευρωπαϊστών" νοσταλγών του μακαρθισμού. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
Η κα. Κιντή βγήκε από τα ρούχα της όταν είδε πως στους αξιολογητές των Πανεπιστημίων, δηλαδή μέλος του Συμβουλίου Αξιολόγησης και Πιστοποίησης, ορίστηκε και ο καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο Θράκης Διονύσης Χιόνης. Και ορίστηκε όχι από την κυβέρνηση, ή από κάποιο κόμμα, αλλά από τα Επιμελητήρια ως εκπρόσωπός τους στο συγκεκριμένο Συμβούλιο, όπως ο νόμος ορίζει.
Ποιο είναι το αμάρτημα του κ. Χιόνη; Το γεγονός ότι υποστήριξε την έξοδο από το ευρώ. «Ο κ. Χιόνης την περίοδο της κρίσης –έγραψε η κα Κιντή σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης– υποστήριζε τη συντονισμένη έξοδο από το ευρώ και την επιστροφή στη δραχμή. Συγχαρητήρια στα επιμελητήρια που επέλεξαν αυτόν τον εκπρόσωπο ο οποίος, ισότιμα με τα άλλα μέλη, θα αξιολογεί τα πανεπιστήμια για την ποιότητά τους».
Όταν ο καθηγητής αντέδρασε, προτείνοντας να ακούσει τη διαφωνία της συναδέλφου του με επιστημονικά-οικονομικά επιχειρήματα, εισέπραξε την εξής απάντηση από την κα. Κιντή: «Τι επιστημονικά και οικονομικά επιχειρήματα να συζητήσει κανείς, ειδικά μετά από όλα όσα συνέβησαν, με έναν υποστηρικτή της δραχμής;».
Ο κ. Χιόνης διέπραξε ένα λάθος. Πώς θα μπορούσε να μιλήσει για οικονομικά με μια συνάδελφό του καθηγήτρια, της οποίας το γνωστικό αντικείμενο σχετίζεται με τη φιλοσοφία και όχι με τη νομισματική πολιτική; Όπως προκύπτει από την απάντησή της, η κα Κιντή θεωρεί "φιλοσοφικά" περιττή κάθε συζήτηση με έναν υποστηρικτή της εξόδου από την Ευρωζώνη.
Κι όχι μόνο αυτό. Επιπλήττει και τα Επιμελητήρια (Τεχνικό, Γεωτεχνικό και Οικονομικό) που τον όρισαν. Μήπως λειτουργεί κάποιος μηχανισμός που ελέγχει τις πολιτικές-επιστημονικές απόψεις ενός ακαδημαϊκού δασκάλου, ώστε να δίνει έγκριση για τη συμμετοχή του στο εν λόγω Συμβούλιο; Μήπως η κα Κιντή ξέρει κάτι περισσότερο από εμάς; Ή μήπως απλώς η ελευθερία των ιδεών σταματάει εκεί που αρχίζει το ευρώ;

Όπως ο Μακάρθι

Αν είναι έτσι, ή κάπως έτσι, η κα Κιντή έχει δίκιο! Μόνο όσοι έχουν βάλει στο εικονοστάσι τους ευρώ (σε κέρματα και χαρτονομίσματα) θα πρέπει να είναι άξιοι για τη συμμετοχή στο Συμβούλιο Αξιολόγησης των Πανεπιστημίων! Ελπίζουμε ότι η "φιλόσοφος" θα έχει την επιείκεια να μην συμπεριλάβει στη μεταμοντέρνα λίστα φρονημάτων, που φαίνεται να διατηρεί, και όσους έχουν επιδείξει ανεπαρκή (για τα μέτρα της) "ευρωπαϊσμό"...
Τι διαφορετικό, εξάλλου, έλεγε ο γερουσιαστής Μακάρθι και τα τσιράκια του όταν κράδαινε στις ομιλίες του τη λίστα με τα ονόματα "κομμουνιστών" που έβγαζε από την τσέπη του. Τόσες καριέρες καταστράφηκαν επειδή καλλιτέχνες, επιστήμονες, συγγραφείς κτλ θεωρήθηκαν ακατάλληλοι επειδή χαρακτηρίστηκαν "πούστηδες" ή "κομμουνιστές".
Δεν θέλω να πιστέψω πως όταν η κα. Κιντή καλεί κάποιον υδραυλικό για να της φτιάξει τον χαλασμένο νεροχύτη τον ανακρίνει για τα φρονήματά του έναντι του "ιερού ευρώ". Από την άλλη δεν μπορώ να αποκλείσω το ενδεχόμενο να μην βάζει νερό στο κρασί της: Να θεωρεί καλύτερο έναν "ευρωπαϊστή" ηλεκτρολόγο για το νεροχύτη της, παρά έναν ευρωσκεπτικιστή υδραυλικό! Φαντάζομαι ότι η κα Κιντή δεν θα είχε καμιά αντίρρηση να βρουν έναν εξωπανεπιστημιακό. Γιατί όχι, υπάρχει και ο Σάκης Ρουβάς που έκανε και τα ωραία σποτάκια του ΝΑΙ το 2015... Ευρωπαϊστής με τα ούλα του...

Απαγορεύονται οι αντιμνημονιακοί

Στην Ελλάδα όσοι ακαδημαϊκοί δάσκαλοι, δημοσιογράφοι και κυρίως δημόσιοι λειτουργοί κράτησαν μια αντιμνημονιακή στάση και μάλιστα είχαν το θράσος να θέσουν θέμα εξόδου από την Ευρωζώνη πλήρωσαν το τίμημα, άλλοτε μεγαλύτερο, άλλοτε μικρότερο. Πάντα υπήρχε κάποια κα Κιντή με τη ρομφαία του "ευρωπαϊσμού" να τιμωρήσει τα "μιάσματα". Τα παλιά συνθήματα έχουν, εξάλλου, εξελιχθεί: ευρω-πατρίς, ευρω-θρησκεία, ευρω-οικογένεια!
Η "φιλελέ" κα Κιντή επιβεβαιώνει με τη δημόσια παρέμβασή της πως ο ολοκληρωτισμός του "φιλελέ Κέντρου" όχι μόνο είναι υπαρκτός, αλλά και επιθετικός. Η ιδεοληψία της φτάνει μέχρι σημείου να πιστεύει ότι αν ήμασταν στη δραχμή ή αν είχαμε Grexit (είναι διαφορετικά πράγματα) δεν θα είχαμε την άνεση να συζητάμε [ελεύθερα;] σήμερα. Δηλαδή ή ευρώ ή Χούντα; Μπορεί να διαχωρίζει μετά βδελυγμίας την όποια σχέση της με αντίστοιχες πρακτικές του εμφυλιακού, μετεμφυλιακού και χουντικού παρελθόντος, αλλά αυτό που μετράει δεν είναι οι εκλεκτικές συγγένειες στο ρητορικό επίπεδο, αλλά στην πράξη.
Η καθηγήτρια Κιντή φαίνεται από την παρέμβασή της να πιστεύει ότι όσοι πιστεύουν τα αντίθετα από ό,τι η ίδια, τουλάχιστον στο ζήτημα του ευρώ, πρέπει να εξοστρακιστούν. Ό,τι και να πει στη συνέχεια η πρώτη αυθόρμητη και ως εκ τούτου αυθεντική αντίδρασή της πρόδωσε τον φανατικό που κρύβει μέσα της. Και εάν επρόκειτο για προσωπική ιδιαιτερότητα, το πρόβλημα θα ήταν μικρό. Δυστυχώς, πρόκειται για ολόκληρο ρεύμα, το οποίο αντιλαμβάνεται τη δημοκρατία μόνο με τους δικούς της ιδεολογικούς όρους.
Υπενθυμίζουμε ότι η κα Κιντή, ως καθηγήτρια, πληρώνεται από τους Έλληνες φορολογούμενους για να διδάσκει φιλοσοφία της επιστήμης, φιλοσοφία της ιστορίας, φιλοσοφία της γλώσσας και ηθική... Ωστόσο, απ΄ότι δείχνει, ανήκει στην κατηγορία των ακαδημαϊκών "Those who can't do, teach". Τέτοιες συμπεριφορές ήταν κανόνας στη Γερμανία του Μεσοπολέμου, στις ΗΠΑ του 1950 και βεβαίως στην Ελλάδα του Εμφυλίου, της μετεμφυλιακής πεερίοδου και της δικτατορίας. Στην Ελλάδα του 2020, όμως, δεν πρέπει να είναι ανεκτές ούτε ως εξαίρεση.
=================
Blogger:

... από το 2010 με την χρεοκοπία της χώρας, κάποιοι ανέλαβαν εργολαβικά την απαξίωση κάθε συζήτησης που έβαζε το ευρώ στο κέντρο της συζήτησης. Σαν τους πειθήνιους καλοατϊσμένους δούλους που μακαρίζουν το αφεντικό τους... (Τί ποιο λογικό για μια χώρα που χρεοκόπησε να ξαναδεί την πορεία της και να δει όλες τις λύσεις;)
=======================
Μέχρι που ο ξεπεσμός;
Της Μαρίας Νεγρεπόντη-Δελιβάνη


Θα ήλπιζε κανείς ότι μετά τον σάλο που προκλήθηκε εξαιτίας των προσβλητικών χαρακτηρισμών, εναντίον του πρώτου τη τάξει Έλληνα όλων των εποχών, του Καποδίστρια, δεν θα είχε συνέχεια η επιχείρηση αποδόμησης των ηρώων του ’21. Ωστόσο, η καταρχήν εύλογη αυτή υπόθεση διαψεύστηκε παταγωδώς, με το δεύτερο κρούσμα, αυτό, εναντίον του Καραϊσκάκη, που με τη σειρά του υπέστη εξευτελισμούς και απρέπειες, από το ίδιο πάντοτε μέλος της επιτροπής Ελλάδα ’21.
Την φορά αυτή, παρότι δεν ακούστηκε βέβαια καμιάς μορφής καταδίκη, ούτε από την επιτροπή Ελλάδα ’21, αλλά ούτε και από την Κυβέρνηση, υπήρξε ωστόσο μια μάλλον ακατανόητου περιεχομένου δήλωση της Ελλάδα ’21, που ισχυρίστηκε ότι ….συνέβη κάτι το «αλλόκοτο», και ότι η ανάρτηση του δεύτερου αυτού λιβέλου εναντίον της Επανάστασης, δεν ήταν δικό της έργο, παρότι έσπευσε να την εξαφανίσει.
Και εύλογα, πια, διερωτάται κανείς τι ακριβώς συμβαίνει στα ενδότερα αυτής της επιτροπής Ελλάδα ’21, όπου το πρώτο χτύπημα εναντίον του Καποδίστρια θεωρήθηκε ως «νηφάλια συζήτηση για την Επανάσταση, ύστερα από 200 χρόνια», ενώ το δεύτερο πανομοιότυπο συμβάν, ως «αλλόκοτο», με άγνωστους μέχρι στιγμής τους δράστες της ανάρτησής του.
Κάτω από τις συνθήκες αυτές εύλογα αναμένονται σε καθημερινή πια βάση παρόμοια χτυπήματα εναντίον όλων των ηρώων του ’21. Δηλαδή, μια πλήρης αποδόμηση της Επανάστασης του ’21.

Ευτυχώς, όμως, δεν είναι όλα μαύρα αφού υπάρχουν και κάποιες φωτεινές ανταύγειες μέσα από την ατέλειωτη αυτή παρακμή. Αναφέρομαι στην παραίτηση της καθηγήτριας Μαρίας Ευθυμίου, από μέλος της επιτροπής Ελλάδα ’21, που έγινε δεκτή με μεγάλη ανακούφιση από τους οργισμένους συμπατριώτες μας.
Όμως, ένα χελιδόνι δεν φέρνει την άνοιξη, και οι ανησυχίες γύρω από αυτόν τον εορτασμό, που όπως και να γίνει, και παρά τον αγώνα αναστροφής του κλίματος χάρη στη σύσταση κάποιων παράλληλων επιτροπών, η Ελλάδα ’21, με σύμβολο το «φουλαράκι» της, αλλά και τα τεράστια μέσα που διαθέτει, θα παραμείνει, εκπρόσωπος της Ελλάδας. Να εύχεται, λοιπόν, η κάθε Ελληνίδα και ο κάθε Έλληνας, να συμβεί κάτι, όχι οπωσδήποτε τραγικό, όχι οπωσδήποτε θανατηφόρο, όχι οπωσδήποτε μια εθνική καταστροφή, ώστε να ματαιωθεί αυτός ο εορτασμός, προκειμένου να μην εκτεθεί ανεπανόρθωτα η πατρίδα μας στα πέρατα της γης. Εκεί, όπου σε κάθε γωνιά της υπάρχουν αμέτρητοι θαυμαστές της Ελλάδας, που την σκέπτονται ως έθνος αιώνων και όχι φυσικά, όπως μερικοί εθνομηδενιστές την θέλουν , ως …..έθνος 200 ετών.
Όμως, ο ξεπεσμός, που θέλω να ελπίζω, ότι έφθασε ή βρίσκεται κοντά στον πάτο, εμφανίζεται ήδη με πολυάριθμα κεφάλια, ως λερναία ύδρα. Να συνεχίσω, λοιπόν, παραμένοντας πάντοτε στα θλιβερά πλαίσια του ανείπωτου αυτού ξεπεσμού μας, με ένα θέμα, που θα θεωρούσα απίστευτο, αν δεν το έβλεπα δημοσιευμένο στο σοβαρό site Slpress. Αναφέρεται σε δήλωση κάποιας αν. καθηγήτριας του ΕΚΠΑ, της κυρίας Βάσως Κιντή, η οποία άκουσον-άκουσον, επιχειρεί να επαναφέρει στο ελληνικό πανεπιστήμιο τις σκοτεινές εποχές των «κοινωνικών φρονημάτων», που ακόμη και οι καθαρίστριες τότε όφειλαν να εξασφαλίσουν το σχετικό πιστοποιητικό, προκειμένου να μπορούν να διοριστούν.
Η υπόθεση θα ήταν, ασφαλώς, κωμική και για γέλια μέχρι δακρύων, αν δεν αποτελούσε τμήμα μιας γενικότερης κατάπτωσης της πατρίδας μας.
Αυτή, λοιπόν, η αν. καθηγήτρια, εμφανίζεται προφανώς πεπεισμένη ότι κατέχει την απόλυτη αλήθεια, αλλά και το δικαίωμα να κρίνει ποίων υποψηφίων οι πεποιθήσεις/φρονήματα συνάδουν ή δεν συνάδουν, με τον διορισμό τους σε διάφορες θέσεις της πολιτείας, καθώς και να χρήζει τον εαυτό της τοποτηρητή της ποιότητας των ΑΕΙ!!!!!

Συγκεκριμένα, λοιπόν, η αν. καθηγήτρια κυρία Βάσω Κιντή, θεωρεί ακατάλληλο και προφανώς επικίνδυνο, για τη θέση μέλους του Συμβουλίου Αξιολόγησης και Πιστοποίησης, τον γνωστό οικονομολόγο Διονύση Χιόνη, καθηγητή του Πανεπιστημίου Θράκης, και παράλληλα …. κατακεραυνώνει τα τρία ελληνικά επιμελητήρια (Τεχνικό, Γεωτεχνικό και Οικονομικό), επειδή τον υπέδειξαν.
Ποια, όμως, είναι η φοβερή κατηγορία εναντίον του Διονύση Χιόνη, που τον καθιστά αποδιοπομπαίο, από την παραπάνω θέση, στα μάτια της αυτοδιορισμένης εποπτεύουσας αρχής των πάντων, δηλαδή της κυρίας Κιντή;
Απίστευτο, και όμως αληθινό. Συμβαίνει σε ελληνικό πανεπιστήμιο, στο Καποδιστριακό στον 21ο αιώνα!

Το κρίμα, λοιπόν, του κ. Χιόνη είναι ότι, από κοινού και με πολυάριθμους σοβαρούς και γνωστούς επιστήμονες της Ελλάδας και του εξωτερικού, πιστεύει ότι η επιστροφή στο εθνικό μας νόμισμα, μπορεί να σώσει την Ελλάδα.
Δεν έχει, φυσικά, ουδεμία σημασία το αν έχει ή όχι δίκαιο (εγώ πιστεύω ότι έχει δίκαιο) ο κ. Χιόνης. Αντιθέτως, το αγωνιώδες ερώτημα που έτσι δημιουργείται, με την προϋπόθεση βέβαια ότι η πρωτοφανής αυτή αντίδραση της κυρίας Κιντή εκληφθεί τελικώς ως σοβαρή (διότι έχει και οπαδούς που την ακολουθούν) είναι το που προς Θεού βρισκόμαστε, σε αυτή τη χώρα, και τι είδους σκοτεινές δυνάμεις χαλκεύουν τη ζωή και το μέλλον μας.
Εξυπακούεται ότι η κυρία Νίκη Κεραμέως θα κληθεί να λάβει θέση στο πράγματι απίστευτο, αλλά σοβαρότατων πιθανώς επιπτώσεων, αυτό περιστατικό που παραπέμπει κατευθείαν σε νέο σκοταδισμό. Θέλω να πιστεύω ότι η Υπουργός Παιδείας, που είχε την τύχη να έχει ως γονείς εξαίρετους ανθρώπους και συνάμα διεθνούς φήμης επιστήμονες, θα θέσει οριστικό τέρμα στη προσπάθεια επιβολής ενός νέου Μακαρθισμού.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "εστία" στις 28.05.2020
 

Σχόλια