Το imperium, το νέο έτος 2020 και η χρεοδουλοπαροικία: Το σενάριο για τα επόμενα 40 χρόνια

Του ΠΕΤΡΟΥ ΜΗΛΙΑΡΑΚΗ (*) Ήδη ο ερχομός του νέου έτους εορτάζεται, ως συνήθως, με ευχές και προσδοκίες. Όλοι από καρδιάς ευχόμαστε το 2020 να είναι χρονιά με υγεία και πρόοδο για τον καθένα από εμάς και τις οικογένειές μας και ταυτοχρόνως προσδοκούμε το 2020 να είναι ειρηνικό και να φέρει ευημερία στην κοινωνία μας και σε όλους τους Λαούς όπου Γής.  ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
Ταυτοχρόνως όμως προβληματιζόμαστε για το «τί» ισχύει γενικώς στο παγκόσμιο γίγνεσθαι και ασφαλώς ειδικότερα για το  «τι» ισχύει για την πατρίδα μας την Ελλάδα. Ιδού λοιπόν μαζί   με τις ευχές και τα παρακάτω.
  • οι δεσμεύσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας
Οι δεσμεύσεις της χώρας αποτελούν νομικά κείμενα δημοσιευμένα στο οικείο ΦΕΚ και συνιστούν κανόνες της έννομης τάξης. Ταυτοχρόνως όμως και η πολιτική καλείται να διαδραματίσει τον κυρίαρχο ρόλο. Τούτων δοθέντων το παρόν κείμενο επιδιώκει να συμβάλει στην άρση των συγχύσεων και στην ακύρωση του λαϊκισμού που περιφέρεται πρόχειρες λύσεις.
  • η«εκπόνηση ενός σεναρίου» για όσους ζήσουν τα επόμενα 40 χρόνια!..
Η κοινή γνώμη τελεί υπό το κράτος πλήρους σύγχυσης υπό την έννοια ότι πληροφορείται την ύπαρξη και εκπόνηση διαφόρων σεναρίων ως προς τη «βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους». Ενταύθα, όμως, επικεντρωνόμαστε στο βασικότερο σενάριο που προκύπτει μέσω κυρίως του έγκυρου Bloomberg. Το σενάριο δε αυτό έχει ως εξής:
Ο μακροπρόθεσμος ρυθμός ανάπτυξης της Ελλάδας θα είναι 1,3% και συνεπώς θα υπάρξει κατά μέσο όρο πρωτογενές πλεόνασμα 2,6% στο ΑΕΠ. Τούτο θα έχει ως αποτέλεσμα  η Ελλάδα να ανταποκριθεί στα υπεσχημένα  και στις δεσμεύσεις της για τη μείωση του δημόσιου χρέους  κάτω από το 60% στο ΑΕΠ, αλλά αυτό θα συμβεί μέχρι  το έτος 2060.
Έτσι λοιπόν σε συνθήκες κριτηρίων του Maastricht και δεσμεύσεων της Ελλάδας, όσα Ελληνόπουλα γεννηθούν το 2020, στα 40 τους χρόνια θα έχουν απολαύσει το ιδανικό δημόσιο χρέος για την Πατρίδα τους, ενώ όσοι γεννήθηκαν το έτος 1960 και σήμερα είναι 60 ετών, εφόσον θα έχουν επιβιώσει στα 100 τους χρόνια, το 2060, θα έχουν τότε με τα δισέγγονα ή τρισέγγονά τους κατακτήσει το ιδανικό δημόσιο χρέος!
  • περαιτέρω υπ´ όψιν και τα εξής
Με τούτα τα δεδομένα θα πρέπει να επισημειωθεί ότι:
1) Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και λόγω της επελθούσας ήδη κρίσης από το 2008, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στις 17 Δεκεμβρίου 2010 συμφώνησε ότι υφίσταται άμεση ανάγκη θέσπισης μόνιμου μηχανισμού σταθερότητας από τα κράτη-μέλη της ζώνης του ευρώ.
  • 2) Έτσι διαμορφώθηκε ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας («ΕΜΣ»-«ESM») στον οποίο ανατέθηκε το έργο το οποίο διεκπεραίωνε προσκαίρως η Ευρωπαϊκή Διευκόλυνση Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας («ΕΔΧΣ»-«EFSF») και ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Χρηματοοικονομικής Σταθεροποίησης («ΕΜΧΣ»-«EFSM») παρέχοντας, όπου ήταν αναγκαίο, χρηματοπιστωτική συνδρομή σε κράτη-μέλη της ζώνης του ευρώ.
3) Στις 25 Μαρτίου 2011, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο εξέδωσε την απόφαση 2011/199/ΕΕ που τροποποίησε το πρωτογενές ευρωπαϊκό ενωσιακό δίκαιο κατά το μέρος που αφορούσε στο άρθρο 136 ΣΛΕΕ, δηλαδή της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Με το άρθρο αυτό θεσπίστηκε νέος κανόνας, σε επίπεδο αυστηρής ευρωπαϊκής έννομης τάξης. Προστέθηκε δε η ακόλουθη παράγραφος: «Τα κράτη-μέλη με νόμισμα το ευρώ μπορούν να θεσπίσουν μηχανισμό σταθερότητας ο οποίος θα ενεργοποιείται εφόσον κρίνεται απαραίτητο προκειμένου να διασφαλίζεται η σταθερότητα της ζώνης του ευρώ στο σύνολό της. Η παροχή τυχόν απαιτούμενης χρηματοπιστωτικής συνδρομής δυνάμει του μηχανισμού θα υπόκειται σε αυστηρούς όρους».
  • η Ελλάδα δανείστηκε για να διαφυλαχθεί η χρηματοπιστωτική σταθερότητα της ζώνης του ευρώ
Είναι πρόδηλο ότι σε επίπεδο πολιτικών αποφάσεων, προκειμένου να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα της χρηματοπιστωτικής συνδρομής (ενόψει κρίσης), αλλά και προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος μετάδοσης μιας επικίνδυνης χρηματοπιστωτικής κρίσης, οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων των κρατών-μελών με νόμισμα το ευρώ συμφώνησαν στις 21 Ιουλίου του 2011 να «αυξηθεί η ευελιξία του ΕΜΣ με επιβολή κατάλληλων προϋποθέσεων». Οι πολιτικοί εκτίμησαν ότι υφίσταται «ισχυρή αλληλεξάρτηση εντός της ζώνης του ευρώ», όπου η παραμικρή περιδίνηση μπορεί «να δημιουργήσει σοβαρούς κινδύνους για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα των κρατών μελών με νόμισμα το ευρώ, οπότε μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο η χρηματοπιστωτική σταθερότητα της ζώνης του ευρώ στο σύνολό της» (sic).
  • Τα προαναφερόμενα, δεν αποτελούν άποψη του γράφοντος, αλλά εντός εισαγωγικών («») αφορούν «πολιτική θέση» η οποία καταγράφηκε στη Συνθήκη του ΕΜΣ. Με αυτά τα δεδομένα ο ΕΜΣ ιδρύθηκε προκειμένου να παρέχει στήριξη σταθερότητας αλλά: «βάσει αυστηρών όρων, κατάλληλων για το επιλεγμένο μέσο χρηματοπιστωτικής συνδρομής, εφόσον – η συνδρομή αυτή – είναι απαραίτητη για τη διαφύλαξη της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας της ζώνης του ευρώ στο σύνολό της και των κρατών μελών της».
Τα προαναφερόμενα που τίθενται και πάλι εντός εισαγωγικών («») καταδεικνύουν ότι κράτος-μέλος το οποίο ζητεί (γιατί μόνο με αίτημα του κράτους-μέλους παρέχεται η σχετική δανειοδότηση) τη συνδρομή και στήριξη του ΕΜΣ, εκ προοιμίου γνωρίζει τους αυστηρούς όρους υπό τους οποίους θα υπάγεται η ένταξή του στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Από την άλλη όμως πλευρά ο αντισυμβαλλόμενος ΕΜΣ εκ προοιμίου έχει αποδεχθεί ότι η συνδρομή αυτή λαμβάνει χώρα όχι μόνο χάριν και χάρις του κράτους- μέλους περί του οποίου η συνδρομή, αλλά ακριβώς και για να διαφυλαχθεί η χρηματοπιστωτική σταθερότητα της ζώνης του ευρώ στο σύνολό της,  καθώς και για να διαφυλαχθεί η χρηματοπιστωτική σταθερότητα ενός εκάστου των κρατών-μελών της ζώνης του ευρώ.
  • Οίκοθεν συνάγεται ότι μια Σύμβαση που αφορά δανειοδότηση μέσω του ΕΜΣ στηρίζεται στην εξυπηρέτηση αμοιβαίων συμφερόντων τα οποία αφορούν όχι μόνο στο δανειζόμενο κράτος-μέλος, αλλά αφορούν και κάθε κράτος-μέλος, ήτοι το σύνολο των λειτουργιών του ευρωσυστήματος.
Στη διαπραγμάτευση συνεπώς δεν μπορεί να υπάρχει μονομερής επιβολή μέτρων σε βάρος του δανειζόμενου κράτους-μέλους, αλλά πρέπει αντιστοίχως να λαμβάνονται υπ’ όψιν και οι συνεπακόλουθες αντανακλάσεις εντός του όλου ευρωσυστήματος. Και τούτο γιατί σε περίπτωση που λόγω επαχθών όρων δεν θα υπάρξει λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητα στο επιβαλλόμενο πρόγραμμα, είναι αδιαμφισβήτητες οι επιπτώσεις συνολικώς σε βάρος της ζώνης του ευρώ.
Ασφαλώς οι «Συνθήκες» που συνάπτονται σε διακρατικό και διεθνικό επίπεδο,  «δεν ερωτούν» τις κοινωνίες και τις οικονομίες κατά πόσο μπορούν ό,τι θεσπίζεται να είναι και εφαρμόσιμο.
Η ιστορική ευθύνη, όμως που (θα) αφορά στις εξελίξεις θα χρεώνεται κυρίως «στουςπολιτικούς » αλλά και «στην πολιτική», που ως πρόσωπα και ως  «σύστημα» αναλαμβάνουν τεράστια ευθύνη όταν υφίσταται δυσαρμονία «Συνθηκών δανεισμού»  και «συνθηκών διαβίωσης».
  • Και τούτο γιατί ό,τι τυχόν δυσμενές επακολουθήσει θα χαρακτηρίζει την «ποιότητα της πολιτικής» εν γένει με το ερώτημα, κατά πόσον αφορά «σύστημα» Δημοκρατικής Αρχής και Αλληλεγγύης,  εφόσον  η βουλιμία του ισχυρού μέρος των δανειστών έχει καταστεί imperium επί του ασθενούς μέρους του δανειζόμενου.
Σε κάθε περίπτωση ,άλλωστε , το καθεστώς της  «χρεοδουλοπαροικίας» πρέπει να αντιμετωπισθεί ευθέως και αμέσως.
Ευχές ώστε το 2020 να είναι η αρχή κατά της  «χρεοδουλοπαροικίας»!. 
(*) Ο Πέτρος Μηλιαράκης δικηγορεί στα Ανώτατα Ακυρωτικά Δικαστήρια της Ελλάδας και στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια του Στρασβούργου και του Λουξεμβούργου (ECHR και GC- EU)
=================
BLOGGER:
 
 Όσο τα κόμματα αποδέχονται το ευρώ και την παραμονή μας στην ευρωζώνη, τόσο πολύ διολισθαίνουν προς την ταύτιση.
Όσοι ακούτε ότι μπορεί από τα κόμματα και τα κινήματα της αντιπολίτευσης να ασκηθεί μια άλλη καταστρεπτική πολιτική πέραν αυτής των μνημονίων, κλείστε τα’ αυτιά σας, συνειδητά ψεύδονται. Και κυρίως, όσοι ισχυρίζονται ότι θα ασκήσουν πολιτική που αντιβαίνει στις αρχές του ευρώ ψεύδονται ασυστόλως ή έχουν μαύρα μεσάνυχτα. Ο καυγάς γίνεται για την εξουσία, χωρίς εξουσία.
Εδώ υπάρχει μια μικρή απλή οικονομική ιστορία που εξηγεί πως η δομή του ευρώ οδηγεί σε μια και μοναδική πολιτική που εξισώνει τα κόμματα, πως συνδέονται με την προστασία του ευρώ και των κατόχων του, και πως η αξία του ευρώ είναι αντιστρόφως ανάλογη του ύψους της ανεργίας και της λιτότητας, δηλαδή της φτώχειας της μεσαίας τάξης.
Με άλλα λόγια λιτότητα και ανεργία είναι οι δυο όψεις του ευρώ. Αυτά το ευρώ σίγουρα τα εξασφαλίζει, το ζούμε άλλωστε.
Η δημιουργία του ευρώ, όπως προκύπτει από την μελέτη της Συνθήκης του Μάαστριχτ, της Συνθήκης της Λισσαβόνας και της Συμφωνίας του Δουβλίνου για την «Ανάπτυξη και την Σταθερότητα», είχε σαν στόχο την δημιουργία των όρων της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης (=κοινή δασμολογική πολιτική, κοινή κανονισμοί παραγωγής εμπορευμάτων, ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων, εργασίας και προϊόντων, κοινή νομισματική πολιτική, κοινό νόμισμα, και κοινή περιοριστική δημοσιονομική πολιτική) με τελικό σκοπό την διαρκή σταθερή ανάπτυξη της Ευρώπης.
Οίκοθεν νοείται ότι ένα τέτοιο εγχείρημα θα απαιτούσε ένα συνεπές ισχυρό νόμισμα με σκοπό να πείσει τους διεθνείς επενδυτές να το ζητούν και να το κάνουν μέρος του χαρτοφυλακίου τους εφ’ όσον η υψηλή του αξία θα έχει μόνιμο χαρακτήρα με την έννοια ότι είναι μέσο αποθησαυρισμού, όπως ο χρυσός, αλλά και ακόμα πιο ισχυρό.
Κατά συνέπεια το νέο νόμισμα, το ευρώ, θα έπρεπε ευθύς εξ αρχής να προικιστεί με τις αρχές της «κουλτούρας σταθερότητας» όπως εύστοχα ονόμασε τους κανόνες που διέπουν την δημιουργία και την λειτουργία του ευρώ ο οικονομολόγος J.A. Kregel. Η «κουλτούρα σταθερότητας» έχει να κάνει με αυτή καθαυτή φύση του ευρώ, κατά κύριο λόγο, και με τους περιορισμούς άσκησης της δημοσιονομικής πολιτικής από τα κράτη μέλη της ευρωζώνης κατά δεύτερο λόγο.
Όπως προκύπτει από την προσεκτική μελέτη των οικονομικών των παραπάνω Συμφωνιών το ευρώ έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σε σχέση με τα αλλά κυκλοφορούντα νομίσματα.
Ο πρώτος κανόνας της «κουλτούρας σταθερότητας» έχει να κάνει με την διοίκηση του ευρώ. Κατ’ αρχήν διοικείται από έναν στην κυριολεξία αυτόνομο και ανεξάρτητο οργανισμό, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), με μοναδικό στόχο την διατήρηση των τιμών σταθερών, σε οτιδήποτε εκφράζεται με ευρώ, βραχυχρονίως και μακροχρονίως. Με βάση αυτόν τον απόλυτο στόχο του μηδενικού πληθωρισμού εσαεί, θα μπορούσε να πείσει τους διεθνείς επενδυτές και τα διεθνή κεφάλαια να αποκτήσουν το ευρώ, και να αφήσουν το δολάριο ή άλλο νόμισμα, εφ’ όσον η αγοραστική του αξία θα είναι αμετάβλητη μέσα στο χρόνο.
Κατά συνέπεια έπεται του ευρωπαϊκού νομισματικού συστήματος έχει οικοδομηθεί με στόχο να μπορεί η ΕΚΤ να επιβάλει μέτρα που θα αποσκοπούν στην προστασία της αξίας του ευρώ δηλαδή πάντα ο προσδοκώμενος πληθωρισμός στην ευρωζώνη να είναι μηδενικός. Αυτό το θέμα της υψηλής πολιτικής είχε ως αντικείμενο, που μάλλον στην Ελλάδα πέρασε στα ψιλά και πολύ ψηλά.
Έτσι λοιπόν η ΕΚΤ ανέλαβε σε πρώτη φάση προϋπολογιστικά την προσφορά χρήματος στις αγορές χρήματος και σε δεύτερη φάση, μέσω μηχανισμών καθορισμού των απαιτουμένων διαθεσίμων, των μηχανισμών της ανοικτής αγοράς και του ελέγχου των τραπεζών ως προς τις δυνατότητες τους παροχής πιστώσεων, τον εξορθολογισμό της προσφοράς χρήματος με πρωταρχικό στόχο πάντα τον μηδενικό πληθωρισμό στην ευρωζώνη.
Εδώ εγείρεται το ερώτημα για το πώς μπορεί η ΕΚΤ προσφέροντας μια δεδομένη ποσότητα χρήματος πάντα να επιτυγχάνει εντός της ευρωζώνης μηδενικό πληθωρισμό.
Εφ’ όσον ο πληθωρισμός είναι ο εχθρός της αξίας του ευρώ και εφ’ όσον ο πληθωρισμός -σύμφωνα με τους νεοκλασικούς- πηγή έχει την αύξηση των μισθών και των ημερομισθίων, η τιμή ισορροπίας πώλησης του ευρώ (επιτόκιο) θα πρέπει να αντιστοιχεί σε εκείνη την τιμή-επιτόκιο που θα γεννά τόση υψηλή ανεργία όση θα είναι ικανή να πείσει τους διεθνώς κατόχους του να μην το εγκαταλείψουν ούτε στο μακρύ μέλλον.
Με άλλα λόγια το ποσοστό ανεργίας της ευρωζώνης που εξισώνει τον πληθωρισμό με το μηδέν είναι που καθορίζει την αξία του ευρώ.
Όσο πιο μεγάλη η ανεργία, τόσο μικρότερος πληθωρισμός, τόσο μεγαλύτερη η αξία του ευρώ, τόσο μεγαλύτερη η σταθερή του ζήτηση.
Έτσι λοιπόν οι Τραπεζίτες της Κεντρικής Τράπεζας της Ευρώπης ανεπαισθήτως έγιναν τα πολιτικά αφεντικά των ευρωπαϊκών λαών υπέρ του ανά τον κόσμο κεφαλαιούχων. Θα επανέλθουμε σε αυτό το θέμα αλλά μάλλον θα έγινε ήδη αντιληπτό γιατί καλπάζει η ανεργία στην Ευρώπη και στο Νότο ιδιαιτέρως και γιατί συμπιέζονται τα εισοδήματα των εργαζομένων.
Ο δεύτερος κανόνας της «κουλτούρας σταθερότητας» είναι ότι εφ’ όσον η δημιουργία χρήματος ανατέθηκε σε ένα ιδιωτικό οργανισμό και έτσι το ευρώ έγινε ‘ιδιωτικό χρήμα’ στην κυριολεξία, τα κράτη της ευρωζώνης αμέσως ή εμμέσως αποκλείονται από την δημιουργία του χρήματος. Μετατρέπονται σε απλά μαγαζιά που χτυπάνε την πόρτα μιας ιδιωτικής Τράπεζας για να δανειστούν με ενέχυρο ομόλογα, τα οποία όμως η ΕΚΤ απαγορεύεται να τα προεξοφλήσει. Έτσι τα κράτη αποκλείονται από την δημιουργία του ευρώ αμέσως και εμμέσως και κάθε σχέση Υπουργείων Οικονομικών και ΕΚΤ εξαφανίζεται.
Τα κράτη μέλη λοιπόν γίνονται υποχείρια των ιδιωτικών τραπεζών που επιβάλουν τους όρους τους για κάθε ανάγκη που έχει ένα κράτος μέλος. Αν ένα κράτος δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει τις ανάγκες του, ειδικά αυτές που φαίνονται μη παραγωγικές στους μετόχους των ιδιωτικών τραπεζών (υγεία, παιδεία, συντάξεις, πολιτισμό), πρέπει να επιβάλουν λιτότητα και να καταστήσουν τους προϋπολογισμούς τους ισοσκελισμένους.
Ο δεύτερος κανόνα της «κουλτούρας σταθερότητας» λοιπόν έχει να κάνει με τους περιορισμούς στην δημοσιονομική πολιτική. Ουσιαστικά δημοσιονομική πολιτική και νομισματική πολιτική ασκούνται από την ΕΚΤ στην Ευρωζώνη. Οι πολιτικοί απλά επιβάλουν τα μέτρα του ιδιωτικού χρηματοπιστωτικού συστήματος.
Αποτέλεσμα, από το ιδιωτικό χρήμα κατ’ ανάγκη οδηγούμεθα στα ιδιωτικά κράτη. Κάτι όπως στην εποχή των φέουδων και των φεουδαρχών. Οίκοθεν νοείται ότι όλη η νομοθεσία των κρατών προσαρμόζεται στο νόμισμα.
Εφ’ όσον το νόμισμα είναι ιδιωτικό, πάει πολλά βήματα πίσω η Δημοκρατία και πιο πολλά πίσω η πολιτική. Οι πολιτικοί είναι όργανα του ανά τον κόσμο κεφαλαιούχων και Τραπεζιτών. Είναι θλιβερό να είσαι πια πολιτικός στην Ευρώπη. Δεν ασκείς πολιτική αλλά υπακούς σε μια έξωθεν πολιτική. Βγάζεις λεφτά όμως και ζεις καλά.
Συνοψίζοντας τα παραπάνω για το ευρώ.
Το ευρώ, ως προς την ζήτηση του είναι ο ιδεατός χρυσός, με την έννοια ότι ζητείται ως μέσον αποθησαυρισμού εξ ου και η αξία του στις παγκόσμιες αγορές.
Το ευρώ ως προς την προσφορά του είναι σπάνιο νόμισμα, σπανιότερο ακόμα και από τον χρυσό, χωρίς μεταβολές στην αγοραστική του αξία εφ’ όσον είναι συνδεδεμένο με τον μηδενικό πληθωρισμό.
Είναι το σπανιότερο προϊόν στον κόσμο από όλα τα εμπορεύματα που υπάρχουν στον κόσμο και η άξια του είναι αντιστρόφως ανάλογη της σπανιότητας του πράγμα που εγγυάται η ΕΚΤ. Η τιμή του χρυσού μεταβάλλεται καίτοι ο χρυσός είναι σπάνιος. Το ευρώ είναι ακόμα σπανιότερο.
Με άλλο λόγια το ευρώ έχει αξία ως επένδυση παρά ως μέσο κυκλοφορίας, όπως τα άλλα νομίσματα, και η απόδοση του εξαρτάται από το ύψος της ανεργίας.
Κατά συνέπεια η πραγματική αξία του ευρώ δεν εξαρτάται από την δημιουργία πραγματικού πλούτου από την δαπάνη του, είναι ουδέτερο, αλλά από το αποθησαυρισμό του και κατά συνέπεια από την λιτότητα σε όλη την ευρωζώνη. Το ευρώ τελικά είναι ένα επικίνδυνο χρήμα.
Παρ’ όλα αυτά δεν παύει αυτή την στιγμή το ευρώ να καθορίζει απολύτως την πολιτική στη Ευρώπη, πέρα από τους τετριμμένος τίτλους αριστεράς, δεξιάς, κέντρου, και σοσιαλδημοκρατίας.
Μέσα στο ευρώ αυτές είναι έννοιες άνευ σημασίας αφού χάρις στο ευρώ έχουμε φτάσει στην Ευρώπη και στην Ελλάδα η οικονομική δύναμη της ΕΚΤ και των Τραπεζών να είναι πιο θεμελιακή από την φυσική δύναμη ή την δύναμη του κράτους.
Φυσικά αυτό είναι κάτι προσωρινό γιατί η συνέχιση του θα σημάνει την απώλεια του οποιουδήποτε πλούτου της Ευρώπης.
Μόνο η ενεργός παρέμβαση του κράτους με όλα του τα εφόδια του και το νόμισμα του είναι αυτή που κάνει εφικτή την δημιουργία, μέσω της ανάπτυξης, πλούτου και τον πλούτο πηγή ισχύος και πολιτισμού. Χωρίς αυτή την παρέμβαση κάθε πολίτης, επιχειρηματίας, εργαζόμενος θα πρέπει να νοιώθει υπερβολικά ανασφαλής στην κοινωνία που ζει και τραγικά μόνος.
Όσο πιο γρήγορα λοιπόν ανατρέψουμε την επιβεβαιωμένη εξίσωση ΝΔ=ΠΑΣΟΚ=ΣΥΡΙΖΑ=ΚΚΕ που εκφράζει το ευρώ της ανισότητας, της υπανάπτυξης και της κρίσης τόσο πιο γρήγορα θα μπούμε στην ανάκαμψη του Έθνους μας.
Οτιδήποτε γίνεται αυτή την στιγμή στην Πατρίδα μας δεν γίνεται για την σωτηρία της αλλά για να πεισθούν οι ανά τον κόσμο κεφαλαιούχοι ότι το ευρώ θα είναι πάντα ισχυρό ακόμα και αν ένας λαός θυσιαστεί.
Ας προσέχουμε λοιπόν όλοι την Ανάγκη, με την θουκυδίδεια έννοιά της, που έρχεται.
spyridonstalias@hotmail.com

=================
Η οικονομική ανάπτυξη μειώθηκε μεν αισθητά στη νεοφιλελεύθερη εποχή και τα χρέη αυξήθηκαν σημαντικά σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες, αλλά όχι για τους πολύ πλουσίους - ενώ οι κρίσεις πολλαπλασιάσθηκαν, διευκολύνοντας σε μεγάλο βαθμό τη μεταφορά πλούτου από τα κάτω προς τα επάνω, με αποκορύφωμα τη χρηματοπιστωτική του 2008 που έδωσε τη δυνατότητα στις κεντρικές τράπεζες να επέμβουν, δρομολογώντας τη μεγαλύτερη ληστεία όλων των εποχών του 99% των ανθρώπων από το 1% των ελίτ.

Επίσης των αδύναμων χωρών από τις ισχυρές, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Ελλάδα μετά την κρίση χρέους της Ευρωζώνης - η οποία, με καθυστέρηση 40 ετών, ανακάλυψε σήμερα το νεοφιλελευθερισμό, μεταξύ άλλων ξεπουλώντας τα πάντα σε εξευτελιστικές τιμές και παρουσιάζοντας το έγκλημα ως ιδιωτικοποιήσεις. Πώς χαρακτηρίζεται όμως ιδιωτικοποίηση η πώληση του ΟΛΠ στην κρατική κινεζική COSCO, των αεροδρομίων στην κρατική γερμανική FRAPORT, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην κρατική ιταλική (πηγή) κοκ.;

Από την άλλη πλευρά, πώς θα ξεφύγει από την κρίση η Ελλάδα, όταν το κράτος έχει δώσει τον έλεγχο όλων του των περιουσιακών στοιχείων (ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ) και των εισπράξεων του (ΑΑΔΕ), μαζί με το χρηματοπιστωτικό του σύστημα συμπεριλαμβανομένης της κεντρικής τράπεζας στους ξένους που θα τα παραχωρήσουν σε δικές τους κρατικές επιχειρήσεις ή/και σε ιδιώτες; Πόσο μάλλον όταν η εγχώρια πολιτική και οικονομική ελίτ είναι άπατρις, αποτελώντας την 5η φάλαγγα που συνεργάζεται με τους Γερμανούς κατακτητές, ενώ δεν θα έχει καμία αντίρρηση να κάνει το ίδιο με τους Τούρκους;

Σε κάθε περίπτωση, οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές απέτυχαν σε όλα τα μέτωπα - από τις τράπεζες που έγιναν πολύ μεγάλες για να χρεοκοπήσουν (too big to fail) με αποτέλεσμα να ληστεύονται οι φορολογούμενοι για να διασωθούν, έως τις μεγάλες επιχειρήσεις που σήμερα έχουν αναλάβει την παροχή δημοσίων υπηρεσιών (ακόμη και των φυλακών στις Η.Π.Α.), οπότε είναι επίσης too big to fail. Εν τούτοις, όσο μεγαλύτερες είναι οι αποτυχίες της, τόσο πιο ακραία γίνεται η ιδεολογία - με τις κυβερνήσεις να χρησιμοποιούν τις κρίσεις ως ευκαιρία για να ιδιωτικοποιήσουν τις υπόλοιπες δημόσιες υπηρεσίες, να διαρρήξουν το κράτος προνοίας, να απορρυθμίσουν τις τράπεζες (=να τις αφήνουν ανεξέλεγκτες) και να ρυθμίσουν τους Πολίτες (=να τους ελέγχουν αστυνομικά).

Bιλλιάρδος
===================

Σχόλια