Οι
φίλοι αναγνώστες που παρακολουθούν καιρό τώρα το παρόν ιστολόγιο, έχουν
αντιληφθεί ασφαλώς, ότι εξ επιλογής προτιμάται και διατηρείται ένας
συγκεκριμένος τρόπος γραφής και αποτύπωσης του λόγου. Δεν είμαι ούτε ο
Σεφέρης ούτε ο Γιανναράς, αλλά με λίγη θέληση και καθάριο νου είναι
εύκολο να γράψεις σωστά Ελληνικά, λιτά κατά βάσιν και φτιασιδωμένα όπου
απαιτείται. Γνωρίζω ότι τακτικοί αναγνώστες είναι πολλοί και λίγοι εξ
αυτών σχολιάζουν. Σε κάθε περίπτωση σάς ευχαριστώ όλους. Σας ευχαριστώ
διότι το ιστολόγιο είναι και αυτό ένας οργανισμός. Δεν πειράζει αν
υπάρχουν σχόλια ή όχι. Είναι σαν την ανθρώπινη ανάσα. Το χειμώνα
φαίνεται καθαρά ενώ το καλοκαίρι όχι. Ξέρεις, όμως, ότι η ανάσα είναι
εκεί, ξέρεις ότι αναπνέεις, αλλιώς είσαι νεκρός.
- Επιλέγω να ξεκινήσω έτσι το κείμενό μου διότι ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Έρχονται στιγμές όπου ο λόγος δεν αρκεί ή – τουλάχιστον - δεν αρκεί ο κόσμιος λόγος. Έχει και η υπομονή τα όριά της και τις ταλαντώσεις της. Και σαν την υπομονή… έτσι είναι και ο λόγος. Κάποτε έρχεται η ώρα που μιλάς και άσχημα. Θέλω, λοιπόν, να σας παρακαλέσω να κρίνετε το σημερινό κείμενο έχοντας κατά νου τα ανωτέρω και, αν τυχόν, απογοητεύσω κάποιον, ας είναι σίγουρος ότι δεν το κάνω σκόπιμα. Καλή συνέχεια.
Δεν
τολμάει να μιλήσει κανείς περί ιθαγένειας, περί ελληνικής γλώσσας, περί
ελληνικού πολιτισμού, αμέσως τον ταυτίζετε με το ΛΑΟΣ ή με τον
ακροδεξιό χώρο, ώσπου τελικά κρεμάτε σε όλους μας την ταμπέλα του
φασίστα και του ρατσιστή. Λοιπόν, για να τελειώνουμε μια για πάντα:
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ υπάρχει όταν κάποιος υποστηρίζει ότι εγγενείς λόγοι καθιστούν τους ανθρώπους της λευκής φυλής ανώτερους από εκείνους της μαύρης φυλής.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ δεν υπάρχει όταν λες ότι ένας πολιτισμός είναι διαφορετικός από κάποιον άλλον. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ δεν υπάρχει
όταν συγκρίνοντας μεταξύ τους τούς 2 πολιτισμούς καταλήξεις στο
συμπέρασμα ότι ο ένας υπερτερεί του άλλου. Όταν π.χ. αποδείξεις ότι η
επιρροή του ενός φτάνει μέχρι τις μέρες μας ενώ του άλλου εξαφανίστηκε
χωρίς να συντρέχει φυσική ή άλλη καταστροφή.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ δεν είναι
να πεις ότι το θέατρο, η πολιτική, η βουλή, η δημοκρατία, οι αρχές
διοίκησης της πόλης, οι αρχές που διέπουν τις ανθρώπινες σχέσεις
προέρχονται από την Ελλάδα και όχι από αλλού.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ είναι να υποστηρίξεις ότι εξ ορισμού ο Χριστιανός είναι καλύτερος άνθρωπος από τον Μουσουλμάνο.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ δεν υπάρχει
όταν υποστηρίζεις ότι είναι διαφορετικοί μεταξύ τους και ότι η
σύγκρουση των κοσμοθεωριών στις οποίες πιστεύουν, πολύ συχνά προκαλούν
ανυπέρβλητα εμπόδια στο στερέωμα μιας κανονικής ανθρώπινης σχέσης.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ είναι κάθε τι που δέχεσαι αξιωματικά και που αποβαίνει εις όφελος ενός ανθρώπου έναντι κάποιου άλλου.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ είναι να δέχεσαι ότι υπάρχουν ανώτεροι και κατώτεροι άνθρωποι.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ δεν είναι να αποδείξεις ότι υπάρχει ανώτερος και κατώτερος τρόπος σκέψης. Πώς να το κάνουμε;
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ είναι να ισχυρίζεσαι ότι επειδή με την βούρτσα μπορείς να βάψεις το ταβάνι τότε η πούτσα πρέπει να καεί στην πυρά.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ είναι να ισχυρίζεσαι ότι επειδή μόνο με την πούτσα μπορείς να κάνεις παιδιά τότε η βούρτσα πρέπει να πεταχτεί στα σκυλιά. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ δεν είναι να ισχυριστείς ότι κάθε πράγμα, είναι τόσο χρήσιμο όσο το έργο που επιτελεί άρα κάποιο από τα δύο είναι πολύτιμο.
Γράφουν
κάποια κωλόπαιδα στους τοίχους: “ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ Η ΓΗ”.
Αν είχαν μάθει
πέντε γράμματα σε ένα ταπεινό δημόσιο σχολείο με φιλότιμους δασκάλους,
ίσως και να το μπέρδευαν με τα λόγια του Περικλή: “ΑΝΔΡΩΝ ΕΠΙΦΑΝΩΝ ΠΑΣΑ
ΓΗ ΤΑΦΟΣ”.
Επειδή όμως είτε είναι αγράμματοι είτε καταξοδεύτηκαν σε
κάποιο ιδιωτικό κυνοτροφείο, είναι προφανές ότι και αυτοί έχουν
μπερδέψει την πούτσα με την βούρτσα.
Τι θα πει άραγε “ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ Η ΓΗ”;
Είστε μαλάκες. Είστε μαλάκες διότι το μοναδικό πράγμα που - στην
κυριολεξία - όπου και να το αφήσεις, σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου
και σε οποιαδήποτε εποχή του χρόνου, και το οποίο θα αφομοιωθεί πλήρως
είναι το σκατό.
Μόνο το σκατό μπορείς να το πετάξεις όπου να ‘ναι και να
αφομοιωθεί εντελώς. Απλώς, στην περίπτωσή, η μάνα σας έχεσε στο
μαιευτήριο. Μόνο τότε βρίσκει εφαρμογή αυτό που γράφετε στους τοίχους.
Και στο κάτω κάτω, αφού δεν οριοθετείστε από σύνορα, γιατί δεν πετάγεστε
μέχρι την Τουρκία ή το Ισραήλ και να λαλήσετε “ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ Η ΑΡΜΕΝΙΑ,
ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ, Η ΣΥΡΙΑ, Η ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ ΚΑΙ ΟΛΗ Η ΓΗ”; Γιατί προφανώς εκεί
θα σας πετάξουν το κωλάντερο έξω όπως έκαναν στον άλλο ευγενή που είχε
τέτοιες ανησυχίες, τον σερ τρύπιο-Λώρενς.
Βγαίνουν
οι άλλοι οι μαλάκες και συγκρίνουν τους λαθραίους της Ελλάδας με τους
Έλληνες μετανάστες της Αμερικής, της Αυστραλίας και της Γερμανίας. Και
μερικοί, ακόμα πιο μαλάκες, συγκρίνουν τους λαθραίους με τους Έλληνες
που ήρθαν από την Μικρά Ασία το 1922.
Και αυτοί, όπως και οι
προηγούμενοι, μπερδέψαν την πούτσα με την βούρτσα.
Ποια είναι επιτέλους
εκείνη η ομοιότητα των λαθραίων με τους Έλληνες που σκορπίστηκαν στα
πέρατα της γης; Εκείνη την εποχή, με την βιομηχανία να παράγει
ανελλιπώς, ήταν επιβεβλημένη η χρησιμοποίηση επιπλέον εργατικού
δυναμικού – όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά από πολλές χώρες.
Αφετέρου οι
Έλληνες μετανάστες αμέσως πριν εισέλθουν στην χώρα και στην παραγωγική
διαδικασία, περνούσαν από ενδελεχείς ιατρικές εξετάσεις και από ένα
πλήθος σημαντικών – ταπεινωτικών καμιά φορά – ελέγχων ώσπου στο τέλος
γινόταν πλήρης καταγραφή στοιχείων.
Τι σχέση έχει εκείνο το καθεστώς με
το μπουρδέλο που υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα;
Υπάρχει κρατικός
αξιωματούχος που να γνωρίζει επακριβώς το πλήθος των μεταναστών, υπάρχει
έστω ένας καριόλης δημόσιος υπάλληλος που είναι εις θέσιν να συντάξει
και να υπογράψει μια έκθεση στην οποία να αναφέρεται ο ακριβής αριθμός
των μεταναστών, ο τόπος διαμονής και τα στοιχεία του εργοδότη τους;
Υπάρχει ρε γαμώ το σπίτι σας ή δεν υπάρχει;
Γράφουν
κάποιοι άλλοι μαλάκες ότι η είσοδος των μεταναστών βοήθησε την ελληνική
οικονομία. ΠΩΣ; Μπορεί ένας από εσάς να προσδιορίσει με ακρίβεια ποιο
ήταν το θετικό οικονομικό επακόλουθο;
Είναι ΕΓΚΛΗΜΑ να ισχυρίζεσαι ότι
απαχολούνται στα ελληνικά χωράφια και ότι χωρίς αυτούς το ΙΚΑ θα είχε
καταρρεύσει. Δηλαδή πριν τους μετανάστες τι γινόταν;
Δεν βοσκούσαν τα
γίδια ή δεν είχαμε λεμόνια; Δεν είχε λεμόνια στα μανάβικα ή μήπως λόγω
των φτηνών εργατικών φθηνύναν τα λεμόνια;
Ίσα ίσα που - και πανάκριβα
είναι τα λεμόνια και έρχονται από την Αργεντινή.
Αντί να κρεμάσουμε στις
πλατείες αυτούς που κατέφαγαν τα αποθεματικά των ταμείων, πασχίζετε να
μας πείσετε ότι η ένταξη των μεταναστών στο ΙΚΑ ίσως να φανεί σωτήρια.
Παπάρια!
Και τί είναι το ΙΚΑ;
Κανά καφενείο;
Όποιος θέλει μπαίνει και
αφήνει και την πόρτα ανοιχτή για να μπει και ο επόμενος;
Από τη μια μέρα
στην άλλη φτιάχθηκε το ΙΚΑ;
Το ΙΚΑ φτιάχτηκε με θυσίες και ιδρώτα των
παππούδων μας, των πατεράδων μας και ημών των ιδίων.
Γαμώ τα πτυχία σας
και γαμώ τα οικονομικά που σπουδάσατε.
Τι
θα πει άραγε Μη Κυβερνητική Οργάνωση; Προφανώς μια οργάνωση
αυτοδιοίκητη, αυτοσυντήρητη, αυτοτελής και αυτάρκης. Ε μα πώς στο διάολο
είναι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις αφού όλες λαμβάνουν κονδύλια από τα
υπουργεία;
Πάλι κάποιοι μπέρδεψαν την πούτσα με την βούρτσα. Υπάρχει
ιδιωτικός υπάλληλος που να εισπράττει μισθό από το δημόσιο; ΟΧΙ.
Καλύτερα να μετονομαστείτε σε Κυβερνητικές Οργανώσεις ή σε Κυβερνητικούς
Οχετούς ή σε Κυβερνητικές Οδαλίσκες ή σε Κυβερνητικούς Ολετήρες.
Άει
στο διάολο φασιστόμουτρα, με κρατικά χρήματα πουλάτε ευαισθησίες.
Γράφει ο άλλος ο καραγκιόζης στην Καθημερινή,
ο αποτυχημένος οδοντίατρος, γράφει λοιπόν αυτός ο τενεκές ο ξεγάνωτος –
ούτε λίγο ούτε πολύ – ότι ο Παλαμάς είναι τουρκοβούλγαρος. Ρε
ξεφτιλισμένε, αφού την έγραψες που την έγραψες την μαλακία σου, γιατί
δεν γράφεις πώς τελειώνει το ποίημα;
Στ’ όνομα εγώ θα ομώνω ενός Σουλτάνου,
και θα κρατώ ενός Τσάρου το τσεκούρι.
Όσο να βγει απ’ τη γη κανείς Μανιάκης,
κανείς Σκεντέρμπεης απ’ το μνημούρι,
κι απ’ το χαμό κανένας Καραϊσκάκης.
Έννοια
σου ωρέ Μπουκάλα, και ο Μανιάκης εδώ είναι, και ο Σκεντέρμπεης ξύπνησε
και ο Καραϊσκάκης την βρίσκει τη στράτα του. ‘Ωρα είναι τώρα να πεταχτεί
καμιά Θάλεια και να μας πει ότι ο Σκεντέρμπεης είναι αλβανός.
Και δε μας λες ρε Μπουκάλα, επί τη ευκαιρία:
Έχεις γράψει ένα πόνημα με τίτλο: “ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ – ΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΞΕΝΗ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ”
Παραβλέποντας
το γεγονός ότι όποιος δεν μπορεί να γράψει αυτομάτως γίνεται κριτικός,
όποιος δεν μπορεί να ζωγραφίσει γίνεται κριτικός τέχνης και όποιος δεν
μπορεί να οινοποιήσει επιδίδεται στην οινοκριτική, να σε ρωτήσω κάτι;
Γιατί
επέλεξες να ασχοληθείς με την Ελληνική τέχνη του Λόγου και όχι –
ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ – με την Πακιστανική, την Αφγανή, τη Νιγηριανή, τη Σομαλική,
την Αλβανική κ.ο.κ.;
Μήπως είσαι φασίστας;
Αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν
λογοτεχνία;
Δεν έχουν ποίηση;
Καλά αυτοί μαλάκες είναι;
Δεν έχουν Όμηρο;
Δεν έχουν Σοφοκλή;
Έστω ένα Καζαντζάκη;
Του πούστη.. ένα Σικελιανό δεν
έχουν;
Στο κάτω κάτω ας έγραφες μια κριτική περί της υψηλής αίσθησης του
καθήκοντος, περί της αυταπάρνησης, περί της φιλίας και των ιδανικών που
απορρέουν από αυτήν, περί όλων αυτών που συνθέτουν έναν ευγενικό
πολιτισμό όπως αυτός εξυμνείται στην Παλαιά Διαθήκη.
Μα τι διάολο; Ούτε
οι Ιουδαίοι έχουν τέτοια παραδείγματα; Ολόκληρη Κνωσσό έχτισαν και δεν
υπάρχει μια αρχιτεκτονική μελέτη στα Εβραϊκά; Δεν έχεις ακούσει περί της
εβραϊκής τέχνης του λόγου; Δεν έχεις δίκιο. Ξέρεις πόσο γλαφυρά και
αριστοτεχνικά είναι δοσμένες οι κατάρες στην Παλαιά Διαθήκη;
Ας
ρωτήσω και κάτι άλλο.
Ας υποθέσουμε ότι το πόνημά σου – και όλα τα
υπόλοιπα βιβλία σου – από αύριο κυκλοφορούν ελεύθερα στο ίντερνετ.
Ποια
στάση θα κρατήσεις; Θα κάνεις μηνύσεις για καταπάτηση πνευματικών
δικαιωμάτων και για διαφυγόντα κέρδη;
Ω! μικρέ μου Παντελή…
Μην είσαι
τόσο σκληρός… Γιατί δεν σέβεσαι το ανθρώπινο δικαίωμα όλων των ανθρωπων
στην μόρφωση;
Έχει και φτωχούς ανθρώπους.
Τι σε ενοχλεί αν όλοι αυτοί
επιλέξουν να μορφωθούν δωρεάν;
Ανθρώπινο δικαίωμα δεν είναι και αυτό;
Από τα θεμελιώδη μάλιστα.
Ξέρεις τι θα κάνεις πονηρέ;
Θα ζητήσεις την
προστασία του νόμου ΓΙΑΤΙ ΡΕ ΚΩΘΩΝΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΤΕ ΜΟΝΟΝ
ΟΤΑΝ ΠΟΝΑΕΙ Η ΤΣΕΠΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΟΜΑΡΙ ΣΑΣ.
Όταν απειλείται το συμφέρον
σας και θίγεται ο εαυτούλης σας, τότε μπορείτε ΜΕ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ
να διακρίνετε τι είναι σωστό και τι λάθος, τι είναι νόμιμο και τι
παράνομο. Όπως βλέπεις Παντελή τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν μπορούμε να
τα βάζουμε στη ζυγαριά κατά πώς μας συμφέρει.
ΤΙ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ, ΤΙ ΛΑΘΡΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ, ΤΙ ΛΑΘΡΟΠΑΤΡΙΔΑΣ. Κάποιοι επιλέγουν να κατοικήσουν στην χώρα μου χωρίς καμιά υποχρέωση και χωρίς κανένα οικονομικό όφελος για εμένα και τους συμπολίτες μου και κάποιοι επιλέγουν να διαβάσουν τα βιβλία σου χωρίς καμιά υποχρέωση και με κανένα οικονομικό όφελος για σένα ή τον εκδοτικό οίκο.
ΧΡΗΜΑΤΑ είναι και τα μεν ΧΡΗΜΑΤΑ
είναι και τα δε. Τα δικά σας ευρώ είναι πιο στρόγγυλα και τα δικά μας
έχουν γωνίες;
Όπως ακριβώς θίγεσαι εσύ από την οικονομική αταξία έτσι
ΑΚΡΙΒΩΣ θίγομαι εγώ και οι συμπολίτες μου από την μείωση της συλλογικής
μας περιουσίας όπως αυτή μοιράζεται εξίσου σε όλους τους Έλληνες.
Είναι ή δεν είναι το ίδιο;
Πρέπει να αποφασίσεις.
Πρέπει να αποφασίσεις.
Βέβαια, ίσως να είναι λίγο δύσκολο να αποφασίσεις διότι μάλλον και εσύ μπέρδεψες την πούτσα με την βούρτσα.
Και για να τελειώνει κάποτε αυτό το παραμύθι.
Είστε
κομπλεξικοί διότι έχετε απόλυτη συναίσθηση της ασημαντότητάς σας.
Τον
καιρό που δίδασκαν και μαγαλουργούσαν ο Καβάφης και ο Παλαμάς, ο Κάλβος
και ο Παπαδιαμάντης, ο Καζαντζάκης και ο Βάρναλης, ο Σεφέρης, ο
Σικελιανός και τόσοι άλλοι ογκόλιθοι της λογοτεχνίας και της ποίησης,
ούτε το μελάνι για να βρέξουν την πένα τους δεν θα σας εμπιστεύονταν.
Είστε τόσο ασήμαντοι, τόσο - μα τόσο - ελάχιστοι, τόσο αφόρητα μικροί,
τόσο μικροσκοπικοί που αν σας χέσει η μύγα θα πνιγείτε στο σκατό. Αλλά
τι να περιμένει κανείς;
Τι να περιμένει κανείς όταν ο διανοητικά
ανάπηρος που παριστάνει τον πρωθυπουργό της χώρας μπερδεύει το πηλίκο με
το πηλήκιο και δεν αντιδρά κανείς εκτός από τον Γιανναρά;
Όταν στην
θέση του πρωθυπουργού βρίσκεται ένας διανοητικά ανεπαρκής και
εγκεφαλικά αφανισμένος, τι μπορεί να περιμένει κανείς από τους υποτελείς
του; Και μην προστρέξουν οι βιαστικοί να με απειλήσουν με μηνύσεις
διότι ο Γιανναράς τον αποκάλεσε
ΑΝΕΛΛΗΝΙΣΤΟ.
Θαρρώ ότι είναι μεγαλύτερη
προσβολή αυτή.
Όλα
αυτά τα κάνετε διότι βρίσκετε και τα κάνετε.
Σε ένα δάσος με γερόκορμα πεύκα, με λυγερά κυπαρίσσια και αειθαλείς βελανιδιές, στο χώμα ενός τέτοιου δάσους δεν υπάρχει χώρος ούτε για αγκάθια, ούτε για τσουκνίδες ούτε για βάτα.
Σε ένα τέτοιο δάσος τραγουδάει ό άνεμος που ξεκινάει από το Αιγαίο και τις ακρογιαλιές του Ομήρου, χαϊδεύει τα χρυσά σύννεφα του Δία, κατεβαίνει στον κάμπο των Μυρμιδόνων και πάλι λοξοδρομεί ανεβαίνοντας στην κορφή των Θεών και από εκεί πάνω φυσάει σε όλη την Ελλάδα.
Φυσάει από τη γη του Πύρρου μέχρι τον Μίνωα και από την Σπάρτη μέχρι την Μακεδονία του Αλέξανδρου και τα Άβδηρα του Δημόκριτου.
Φυσάει και θα σας πάρει και θα σας σηκώσει.
Σε ένα δάσος με γερόκορμα πεύκα, με λυγερά κυπαρίσσια και αειθαλείς βελανιδιές, στο χώμα ενός τέτοιου δάσους δεν υπάρχει χώρος ούτε για αγκάθια, ούτε για τσουκνίδες ούτε για βάτα.
Σε ένα τέτοιο δάσος τραγουδάει ό άνεμος που ξεκινάει από το Αιγαίο και τις ακρογιαλιές του Ομήρου, χαϊδεύει τα χρυσά σύννεφα του Δία, κατεβαίνει στον κάμπο των Μυρμιδόνων και πάλι λοξοδρομεί ανεβαίνοντας στην κορφή των Θεών και από εκεί πάνω φυσάει σε όλη την Ελλάδα.
Φυσάει από τη γη του Πύρρου μέχρι τον Μίνωα και από την Σπάρτη μέχρι την Μακεδονία του Αλέξανδρου και τα Άβδηρα του Δημόκριτου.
Φυσάει και θα σας πάρει και θα σας σηκώσει.
Χάθηκε
το δάσος και βάλτωσε ο τόπος. Χάθηκαν τα κυπαρίσσια και φουντώσαν τα
καλάμια.
Χάθηκε η ευθύτητα και άνθισε η ευλυγισία.
Πέθαναν οι ποιητές μας και ξεπετάχτηκαν οι κριτικοί.
Φτηνοί άνθρωποι, φτηνά γραψίματα.
Πεθάναν οι φιάλες και μείνανε οι φελλοί.
Χάθηκαν τα μπουκάλια με το ακριβό κρασί και μείναμε Μπουκάλα.
Χάθηκε η ευθύτητα και άνθισε η ευλυγισία.
Πέθαναν οι ποιητές μας και ξεπετάχτηκαν οι κριτικοί.
Φτηνοί άνθρωποι, φτηνά γραψίματα.
Πεθάναν οι φιάλες και μείνανε οι φελλοί.
Χάθηκαν τα μπουκάλια με το ακριβό κρασί και μείναμε Μπουκάλα.
Ρε σύρτε και γαμηθείτε μην το κάνει κανείς άλλος για σας.
ΠΗΓΗ
ΠΗΓΗ
Σχόλια