Του Δρ. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ (ΝΤΙΝΟΥ) ΑΥΓΟΥΣΤΗ
Είναι γεγονός ότι καθημερινά ασκείται έντονη κριτική με απαρίθμηση των απειλών που συνεπάγεται η παγκοσμιοποίηση. Στον δυτικό κόσμο οι πολίτες είναι τρομαγμένοι από τις μεγάλες και αστραπιαίες μεταβολές.
Αφενός γιατί δεν κατανοούν τις παγκόσμιες διεργασίες στην οικονομία και αφετέρου επειδή διαπιστώνουν ότι μέχρι στιγμής η παγκοσμιοποίηση δεν λειτούργησε προς όφελός τους. Αυτό επιβεβαιώνεται και μέσα από τα στοιχεία σχετικής μελέτης της Παγκόσμιας Τράπεζας. Η παγκοσμιοποίηση είναι καλή για την ευρωπαϊκή, ενδεχομένως και για την παγκόσμια οικονομία, αλλά αυτό δεν έχει νόημα για τους πολίτες της όταν τα οφέλη δεν κατανέμονται με δίκαιο και ισότιμο τρόπο.
Όλα τα παραπάνω οδηγούν τον άνθρωπο σε καταστάσεις απολύτως εξαρτώμενες από τις οποίες δύσκολα μπορεί να ξεφύγει. Η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας ευνοεί πάντα τη σκοτεινή πλευρά των συναλλαγών και την κίνηση ξεπλύματος βρώμικου χρήματος (οι οίκοι αξιολόγησης αξιολογούν τα πάντα χωρίς οι ίδιοι να αξιολογούνται ποτέ). Με αποτέλεσμα να καταστρέφουν την παγκόσμια οικονομία, να γεμίζουν με χρέη τους λαούς εξαγοράζοντας τους πολιτικούς του σε όλες τις χώρες, να δημιουργούν νέους πολέμους ή να συντηρούν τους πολέμους για να σπέρνουν χάος και να πωλούν τα όπλα τους. Μόνο έτσι μπορούν να τους κλέβουν το βιός τους.
Η παγκοσμιοποίηση ωστόσο δεν αφορά μόνο την οικονομία. Παγκοσμιοποίηση σημαίνει και την ενίσχυση της πολυπολιτισμικότητας μέσω της εξαγωγής κουλτούρας. Στόχος της παγκοσμιοποίησης είναι η κατευθυνόμενη καλλιέργεια του πνεύματος, της παιδείας αλλά και της συνολικής πνευματικής παράδοσης και η δημιουργία μιας κοινής παγκόσμιας κουλτούρας!
Η ισοπέδωση των εθνικών χαρακτηριστικών, μοιραία οδηγεί σε ενίσχυση των ακραίων κύκλων που περιχαρακώνονται γύρω από την λεγόμενη εθνική καθαρότητα. Το ζητούμενο όμως δεν είναι να βάζουμε στην ίδια μοίρα τους σκοτεινούς κύκλους που απεργάζονται την εθνική και θρησκευτική αποδόμηση με εκείνους που αρνούνται συνεργασία με οτιδήποτε διαφορετικό.
Οι φιλοξενούμενοι λαοί πρέπει και δικαιούνται της ανθρώπινης αλληλεγγύης, χωρίς αυτό θα λειτουργεί σε βάρος των φιλοξενούντων. Κάθε άνθρωπος που φθάνει κατατρεγμένος σε μια ξένη γη, δικαιούται περίθαλψης και μιας ανθρώπινης συμπεριφοράς. Με την προϋπόθεση ότι κι αυτός θα προσαρμοστεί στα δεδομένα της χώρας που τον φιλοξενεί. Δεν θα αλλάξουμε εμείς για να γίνουμε αρεστοί στους ξένους! Δεν θα χαλάσουμε τις εκκλησιές μας για να κτίσουμε μιναρέδες!
Υστερόγραφο: Ολόκληρη κυβέρνηση αρνείται να λάβει χριστιανικό όρκο! Στο κράτος που το ελευθέρωσε ο Κολοκοτρώνης (κι άλλοι πολλοί Οπλαρχηγοί και απλοί αγωνιστές), ο οποίος έλεγε χαρακτηριστικά: «Δύο φορές βαφτίστηκα! Μια φορά με λάδι για να γίνω Χριστιανός και μια φορά με αίμα για να λευτερώσω την Ελλάδα»!
Δρ. Αυγουστίνος (Ντίνος) Αυγουστή
Αναπλ. καθηγητής στο Παν. Θεσσαλίας
Από το Μονάγρι Λεμεσού
a.avgoustis@hotmail.com
Είναι γεγονός ότι καθημερινά ασκείται έντονη κριτική με απαρίθμηση των απειλών που συνεπάγεται η παγκοσμιοποίηση. Στον δυτικό κόσμο οι πολίτες είναι τρομαγμένοι από τις μεγάλες και αστραπιαίες μεταβολές.
Αφενός γιατί δεν κατανοούν τις παγκόσμιες διεργασίες στην οικονομία και αφετέρου επειδή διαπιστώνουν ότι μέχρι στιγμής η παγκοσμιοποίηση δεν λειτούργησε προς όφελός τους. Αυτό επιβεβαιώνεται και μέσα από τα στοιχεία σχετικής μελέτης της Παγκόσμιας Τράπεζας. Η παγκοσμιοποίηση είναι καλή για την ευρωπαϊκή, ενδεχομένως και για την παγκόσμια οικονομία, αλλά αυτό δεν έχει νόημα για τους πολίτες της όταν τα οφέλη δεν κατανέμονται με δίκαιο και ισότιμο τρόπο.
- Τί σημαίνει όμως στην πραγματικότητα παγκοσμιοποίηση και «Νέα Παγκόσμια Τάξη»; Παγκοσμιοποίηση σημαίνει πολυεθνικές εταιρίες και χρηματοπιστωτικό μονοπώλιο και ανάδυση παγκόσμιων χρηματοπιστωτικών αγορών που ευαγγελίζονται μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης και αύξηση κερδών για τις επιχειρήσεις. Παγκοσμιοποίηση σημαίνει εδραίωση της οικονομικής ορθοδοξίας του νεοφιλελευθερισμού και την επέκταση πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων σε περιοχές και χώρες που δεν γειτνιάζουν με τα πολιτικά ισχυρά κράτη.
Όλα τα παραπάνω οδηγούν τον άνθρωπο σε καταστάσεις απολύτως εξαρτώμενες από τις οποίες δύσκολα μπορεί να ξεφύγει. Η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας ευνοεί πάντα τη σκοτεινή πλευρά των συναλλαγών και την κίνηση ξεπλύματος βρώμικου χρήματος (οι οίκοι αξιολόγησης αξιολογούν τα πάντα χωρίς οι ίδιοι να αξιολογούνται ποτέ). Με αποτέλεσμα να καταστρέφουν την παγκόσμια οικονομία, να γεμίζουν με χρέη τους λαούς εξαγοράζοντας τους πολιτικούς του σε όλες τις χώρες, να δημιουργούν νέους πολέμους ή να συντηρούν τους πολέμους για να σπέρνουν χάος και να πωλούν τα όπλα τους. Μόνο έτσι μπορούν να τους κλέβουν το βιός τους.
- Υπάρχουν αρκετά στοιχεία που αναδεικνύουν τις τρομερές προσπάθειες να μας υποδουλώσουν. Ένα 99% του πληθυσμού της Γης, κυβερνάται από την «ελίτ» που είναι μικρότερη του 1%! Η παγκοσμιοποίηση είναι μια μηχανή που δεν θα σταματήσει από μόνη της εκτός και αν καταστραφεί από την επίγνωση της ανθρωπότητας…
Η παγκοσμιοποίηση ωστόσο δεν αφορά μόνο την οικονομία. Παγκοσμιοποίηση σημαίνει και την ενίσχυση της πολυπολιτισμικότητας μέσω της εξαγωγής κουλτούρας. Στόχος της παγκοσμιοποίησης είναι η κατευθυνόμενη καλλιέργεια του πνεύματος, της παιδείας αλλά και της συνολικής πνευματικής παράδοσης και η δημιουργία μιας κοινής παγκόσμιας κουλτούρας!
- Στην εποχή της «Νέας Παγκόσμιας Τάξης» όπου με τρόπο ασύμμετρο και συνωμοτικό κατεδαφίζεται συθέμελα κάθε έννοια εθνικού κράτους προς όφελος μιας αμφιλεγόμενης παγκόσμιας πολυπολιτισμικότητας, μοιάζει με ουτοπία, σχεδόν απαγορεύεται, να κάνουμε αναφορά στις έννοιες της πατρίδας, να μιλάμε για ιδανικά, να πιστεύουμε στον θεό και (όπως μας υπαγορεύει το γλωσσάριο των προθύμων) να μιλάμε για κατοχή!!
Η ισοπέδωση των εθνικών χαρακτηριστικών, μοιραία οδηγεί σε ενίσχυση των ακραίων κύκλων που περιχαρακώνονται γύρω από την λεγόμενη εθνική καθαρότητα. Το ζητούμενο όμως δεν είναι να βάζουμε στην ίδια μοίρα τους σκοτεινούς κύκλους που απεργάζονται την εθνική και θρησκευτική αποδόμηση με εκείνους που αρνούνται συνεργασία με οτιδήποτε διαφορετικό.
Οι φιλοξενούμενοι λαοί πρέπει και δικαιούνται της ανθρώπινης αλληλεγγύης, χωρίς αυτό θα λειτουργεί σε βάρος των φιλοξενούντων. Κάθε άνθρωπος που φθάνει κατατρεγμένος σε μια ξένη γη, δικαιούται περίθαλψης και μιας ανθρώπινης συμπεριφοράς. Με την προϋπόθεση ότι κι αυτός θα προσαρμοστεί στα δεδομένα της χώρας που τον φιλοξενεί. Δεν θα αλλάξουμε εμείς για να γίνουμε αρεστοί στους ξένους! Δεν θα χαλάσουμε τις εκκλησιές μας για να κτίσουμε μιναρέδες!
- Η ελληνική φιλοξενία ήταν από τα χρόνια του Ομήρου και είναι και σήμερα μοναδική και ξεχωριστή. Το ιστορικό μας παρελθόν και το ορθόδοξο χριστιανικό φρόνημα μας έχουν επιβάλει την φιλοξενία και την ανθρωπιά ως στάση ζωής προς οιονδήποτε δυστυχισμένο και κατατρεγμένο άνθρωπο, ανεξαρτήτως χρώματος, θρησκεύματος και πολιτισμού.
Υστερόγραφο: Ολόκληρη κυβέρνηση αρνείται να λάβει χριστιανικό όρκο! Στο κράτος που το ελευθέρωσε ο Κολοκοτρώνης (κι άλλοι πολλοί Οπλαρχηγοί και απλοί αγωνιστές), ο οποίος έλεγε χαρακτηριστικά: «Δύο φορές βαφτίστηκα! Μια φορά με λάδι για να γίνω Χριστιανός και μια φορά με αίμα για να λευτερώσω την Ελλάδα»!
Δρ. Αυγουστίνος (Ντίνος) Αυγουστή
Αναπλ. καθηγητής στο Παν. Θεσσαλίας
Από το Μονάγρι Λεμεσού
a.avgoustis@hotmail.com
Σχόλια