Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΔΡΙΒΑ (*)
Η ανάγκη για πολιτική ανάλυση στην ώρα των σκιών, έβαλε στη δημόσια συζήτηση το ζήτημα της αναδιάταξης του πολιτικού σκηνικού μέσα από τη Συμφωνία των Πρεσπών.
Οι δύο ερωτήσεις του προλόγου που αφορούν τη νοοτροπία του Έθνους, έχουν τουλάχιστον μια κοινή απάντηση. Και οι δύο τύποι πολιτών, προσπαθούν να διαχωρίσουν το συναίσθημα και το ήθος από την πολιτική πραγματικότητα. Το αποτέλεσμα ήταν μια πραγματικότητα χωρίς πολιτική και χωρίς ήθος.
Καμιά ομοιότητα μεταξύ πλειοψηφίας και πολιτικής αρχής.
Οι φιλήκοοι των ξένων, δεν ήταν σαφώς αφελείς ώστε να φορούν μόνο “χρυσοκέντητα” υφάσματα. Μικρά και μεσαία πανεπιστήμια του αγγλοσαξωνικού κόσμου, πολύ ευφυώς διδάσκουν στον φοιτητικό τουρισμό (κυρίως σε πολίτες πρώην αποικιών τους) διάφορα αφηγήματα και ιδέες που μπορούν να μπουν σε αυτό που ο Raymond Aron ονόμαζε “πολιτική πραξεολογία”.
Γυρνώντας από αυτά τα ιδρύματα και έχοντας δει τα “καθρεφτάκια” που κάθε ιθαγενής αγαπά να τον θαμπώνουν, αποφασίζει το ένδυμα με το οποίο θα ντύσει τις νέες γνώσεις του που τείνουν στο συν άπειρον και που τον καθιστούν “πολίτη του κόσμου”. Η πατρίδα δεν τον χωρά, δε νιώθει να του προσφέρει κάτι, είναι και αυτή -όπως λένε πολλά αφηγήματα που δέχονται- “ένα νοητό κατασκεύασμα”. Είτε το ένδυμα είναι “φιλελεύθερο” , είτε ένα κουρέλι “διεθνιστικό”, είναι σίγουρα ενάντια σε οτιδήποτε δίνει στην ταυτότητα εθνική συνείδηση.
(*) PhD Cand. ”Ελληνοαμερικανικές Σχέσεις”, Γραμματέας. ΑΗΕΡΑ Solon HJ04
===================
Η ανάγκη για πολιτική ανάλυση στην ώρα των σκιών, έβαλε στη δημόσια συζήτηση το ζήτημα της αναδιάταξης του πολιτικού σκηνικού μέσα από τη Συμφωνία των Πρεσπών.
- Πράγματι, μπορεί ο στόχος της συγκυβέρνησης (και πλέον, κυβέρνησης) να ήταν αυτός. Ωστόσο αυτό που έχει σημασία είναι η αναζήτηση της νοοτροπίας η οποία δημιούργησε πολιτικά αδίστακτους ανθρώπους, ικανούς να στρέφονται ενάντια στην ίδια τους τη χώρα. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
- Η χώρα που σε μαθαίνει να την απεχθάνεσαι.
- Τον πιο εύστοχο και “μετριοπαθή” ορισμό αυτής της ομάδας ανθρώπων η οποία άνθισε στις μέρες της μεταπολίτευσης, τον έδωσε ο Πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδας, ο Ιωάννης Καποδίστριας.
Οι δύο ερωτήσεις του προλόγου που αφορούν τη νοοτροπία του Έθνους, έχουν τουλάχιστον μια κοινή απάντηση. Και οι δύο τύποι πολιτών, προσπαθούν να διαχωρίσουν το συναίσθημα και το ήθος από την πολιτική πραγματικότητα. Το αποτέλεσμα ήταν μια πραγματικότητα χωρίς πολιτική και χωρίς ήθος.
- Από την μεταπολίτευση και μετά, η κακέκτυπη αντιγραφή των ξένων πολιτικών προτάσεων, των προτάσεων εκείνων που δημιουργήθηκαν σε χώρες με άλλα βιώματα, όχι παρόμοια με τα ελληνικά, σμιλεύτηκε ένας άνθρωπος που την “πρόοδο”, την “ανάπτυξη”, τον “εκσυγχρονισμό” καθώς και άλλους όρους, τους ταύτιζε με την περιφρόνηση και την περιύβριση του παρελθόντος.
- Ένας από τους πρωθυπουργούς της Μεταπολίτευσης μάλιστα, ο οποίος εργάστηκε αδιάκοπα για την επικράτηση αυτής της νοοτροπίας, έγραφε πως είναι αναγκαίο η Ελλάδα να αφήσει τις ιστορικές μνήμες προκειμένου να προχωρήσει. (blogger: για όσους δεν κατάλαβαν πρόκειται για τον πολιτικό απατεώνα Σημίτη)
Καμιά ομοιότητα μεταξύ πλειοψηφίας και πολιτικής αρχής.
Οι φιλήκοοι των ξένων, δεν ήταν σαφώς αφελείς ώστε να φορούν μόνο “χρυσοκέντητα” υφάσματα. Μικρά και μεσαία πανεπιστήμια του αγγλοσαξωνικού κόσμου, πολύ ευφυώς διδάσκουν στον φοιτητικό τουρισμό (κυρίως σε πολίτες πρώην αποικιών τους) διάφορα αφηγήματα και ιδέες που μπορούν να μπουν σε αυτό που ο Raymond Aron ονόμαζε “πολιτική πραξεολογία”.
Γυρνώντας από αυτά τα ιδρύματα και έχοντας δει τα “καθρεφτάκια” που κάθε ιθαγενής αγαπά να τον θαμπώνουν, αποφασίζει το ένδυμα με το οποίο θα ντύσει τις νέες γνώσεις του που τείνουν στο συν άπειρον και που τον καθιστούν “πολίτη του κόσμου”. Η πατρίδα δεν τον χωρά, δε νιώθει να του προσφέρει κάτι, είναι και αυτή -όπως λένε πολλά αφηγήματα που δέχονται- “ένα νοητό κατασκεύασμα”. Είτε το ένδυμα είναι “φιλελεύθερο” , είτε ένα κουρέλι “διεθνιστικό”, είναι σίγουρα ενάντια σε οτιδήποτε δίνει στην ταυτότητα εθνική συνείδηση.
- Τα ευχάριστα νέα είναι ότι το Σκοπιανό, έδειξε ότι η Ελλάδα παραμένει εξαιρετικά συμπαγής σε μνήμη ακόμη και αν αυτή συνδέεται περισσότερο συναισθηματικά παρά μέσω γνώσεων.
- Έτσι και αλλιώς, και η πολύχρωμη ομάδα των αποδομιστών του έθνους, το ίδιο συναισθηματική είναι.
- Τα δυσάρεστα νέα είναι οτι το πρόκριμα για ανέλιξη σε νευραλγικές θέσεις κατά τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης, δόθηκε στη μειοψηφία. Δόθηκε έτσι το έναυσμα για έναν πολιτικό χάρτη που προκρίνει την εθνική ξιπασιά, τον διαχωρισμό με βάση την εργαλειοποίηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την κοινωνική πολυδιάσπαση, την πολιτική και κοινωνική ελευθεροπληξία.
- Όλοι αυτοί που με απύθμενο θράσος και ανεξήγα αδίστακτο ύφος χαίρονται και πανηγυρίζουν για το “καλωσόρισμα” της Βόρειας Μακεδονίας, είναι γιατί η σκέψη του παρελθόντος, οποιουδήποτε παρελθόντος που φιλοξένησε λαμπρά γεγονότα, τους καθιστά ελλιποβαρείς, μικρούς και διψασμένους για απομυθοποίηση. Η ιδεολογική κηδεμονία αυτών των “ειρηνοποιών”, δεν έχει καμιά σχέση με την πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών.
(*) PhD Cand. ”Ελληνοαμερικανικές Σχέσεις”, Γραμματέας. ΑΗΕΡΑ Solon HJ04
===================
Σχόλια