"ΡΕΣΑΛΤΟ"
Λ. Λαζόπουλος: Παλιές και πιο πρόσφατες ‘αμαρτίες’
Γράφει ο aristerix
(Παλαιότερη ανάρτησή μας, 8/4/2013)
Σατιρικός καλλιτέχνης ο Λάκης. Αναμφισβήτητο το ταλέντο του. Μόνο που ό, τι λάμπει, δεν είναι πάντοτε χρυσός.
Αναμφίβολο και το χιούμορ του. Μόνο που υπάρχει το θέμα, πού το στρατεύει, ποια στερεότυπα αναπαράγει, προς τα πού στρέφει τα βέλη της σάτιρας κάθε φορά.
Πολλοί από τους παλαιότερους θαυμαστές του, έχουν πάψει προ πολλού να τον... παρακολουθούν. Έχουν γραφτεί πολλές και αξιόλογες κριτικές σχετικά με το ‘φαινόμενο Λαζόπουλος’. Περιοριζόμαστε σε μερικές μόνο παρατηρήσεις και στην υπενθύμιση μιας ‘μαύρης σελίδας’ του παρελθόντος.
-Σε μια από τις πρόσφατες εκπομπές του, μας παρουσιάζει ένα βίντεο με μια –όχι ιδιαίτερης καλλονής, τουλάχιστον με τα τηλεοπτικά πρότυπα- βασανισμένη γυναίκα που εμφανίζεται σε κάποια trash εκπομπή και ισχυρίζεται ότι την θεωρούν όμορφη.
Ο Λάκης μπαίνει σε ένα ‘διάλογο’ μαζί της, εξασκώντας επάνω της το χιούμορ του.
Είναι αλήθεια ότι υπερτερεί πνευματικά από την δύστυχη που, άλλωστε, μη έχοντας δικαίωμα στον αντίλογο, δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό της. Την αντιμετωπίζει σαν ‘νούμερο’, με όλες τις έννοιες. Σαν νούμερο στην τηλεθέαση της εκπομπής του επίσης.
Χωρίς τουλάχιστον να της έχει δώσει τα λίγα εκείνα ευρώ, που απ’ ό, τι φαίνεται είχε ανάγκη ώστε να πάει σ’ αυτό το άθλιο τηλεοπτικό σφαγείο της προσωπικής αξιοπρέπειας. Δε βαριέσαι, άλλοι πλήρωσαν, εμείς διασκεδάζουμε δωρεάν. Μόνο που η σάτιρα, από την αρχαιότητα σ’ αυτόν τον τόπο, είναι όπλο των αδυνάτων απέναντι στους ισχυρούς και όχι το αντίστροφο.
Γράφει ο aristerix
(Παλαιότερη ανάρτησή μας, 8/4/2013)
Σατιρικός καλλιτέχνης ο Λάκης. Αναμφισβήτητο το ταλέντο του. Μόνο που ό, τι λάμπει, δεν είναι πάντοτε χρυσός.
Αναμφίβολο και το χιούμορ του. Μόνο που υπάρχει το θέμα, πού το στρατεύει, ποια στερεότυπα αναπαράγει, προς τα πού στρέφει τα βέλη της σάτιρας κάθε φορά.
Πολλοί από τους παλαιότερους θαυμαστές του, έχουν πάψει προ πολλού να τον... παρακολουθούν. Έχουν γραφτεί πολλές και αξιόλογες κριτικές σχετικά με το ‘φαινόμενο Λαζόπουλος’. Περιοριζόμαστε σε μερικές μόνο παρατηρήσεις και στην υπενθύμιση μιας ‘μαύρης σελίδας’ του παρελθόντος.
-Σε μια από τις πρόσφατες εκπομπές του, μας παρουσιάζει ένα βίντεο με μια –όχι ιδιαίτερης καλλονής, τουλάχιστον με τα τηλεοπτικά πρότυπα- βασανισμένη γυναίκα που εμφανίζεται σε κάποια trash εκπομπή και ισχυρίζεται ότι την θεωρούν όμορφη.
Ο Λάκης μπαίνει σε ένα ‘διάλογο’ μαζί της, εξασκώντας επάνω της το χιούμορ του.
Είναι αλήθεια ότι υπερτερεί πνευματικά από την δύστυχη που, άλλωστε, μη έχοντας δικαίωμα στον αντίλογο, δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό της. Την αντιμετωπίζει σαν ‘νούμερο’, με όλες τις έννοιες. Σαν νούμερο στην τηλεθέαση της εκπομπής του επίσης.
Χωρίς τουλάχιστον να της έχει δώσει τα λίγα εκείνα ευρώ, που απ’ ό, τι φαίνεται είχε ανάγκη ώστε να πάει σ’ αυτό το άθλιο τηλεοπτικό σφαγείο της προσωπικής αξιοπρέπειας. Δε βαριέσαι, άλλοι πλήρωσαν, εμείς διασκεδάζουμε δωρεάν. Μόνο που η σάτιρα, από την αρχαιότητα σ’ αυτόν τον τόπο, είναι όπλο των αδυνάτων απέναντι στους ισχυρούς και όχι το αντίστροφο.
Με ποιον τα έβαλε ο Λάκης; Με
αυτούς που την εκμεταλλεύτηκαν για να κάνουν νούμερα; Μήπως βαθύτερα,
με το καπιταλιστικό σύστημα που οδηγεί τους συνανθρώπους μας στην
εξαθλίωση; Όχι βέβαια, τα έβαλε με την ίδια, που όχι μόνο είναι άσχημη αλλά δεν έχει και συναίσθηση από πάνω. Παράλληλα, έκανε κι αυτός τηλεθέαση, και μάλιστα δωρεάν εν προκειμένω.
-Από παλιά, έκπληκτοι οι τότε θαυμαστές του, έβλεπαν το ίνδαλμά τους, δίπλα στην κριτική και τη σάτιρα την οποία διακονεί, να εξευτελίζει και να ειρωνεύεται ανήμπορους ανθρώπους. Αναπαράγοντας όλα τα αρνητικά στερεότυπα μιας ‘διασκέδασης’ που δεν συναντάται παρά στο άπειρο με το ταλέντο και την ψυχαγωγία, στην κυριολεκτική της σημασία.
-Δεν ξέρω τι το αστείο έχει η εικόνα μιας ηλικιωμένης γυναίκας (μιας ‘’γριάς’’), που πέφτει στο δρόμο και τσακίζεται. Φαίνεται ότι το πηγαίο ταλέντο του Λάκη είναι αυτό που κάνει τους θεατές της εκπομπής του να ξεκαρδίζονται στο στούντιο. Εκεί που οι κάμερες είναι στημένες έτσι, ώστε να κρύβουν το ‘ότοκιου’ από όπου διαβάζει τις αυθόρμητες ατάκες του.
-Το κοινό ξεσπάει σε γέλια καθώς ακούει απρόσμενα ‘βρισιές’, σαν αυτές που όλοι χρησιμοποιούν καθημερινά. Με τον ίδιο τρόπο που έβγαζε γέλιο ο Γκιωνάκης ή ο Σταυρίδης όταν εμφανίζονταν ξαφνικά με τα σώβρακα στις παλιές ελληνικές ταινίες. (Κάποιος επίσης θα πρέπει να του πει, ότι στο τραγούδι δεν τα καταφέρνει το ίδιο καλά με την σάτιρα…)
-Ξαναζεσταμένα ανέκδοτα της γυμνασιακής του ηλικίας, αντιγραφές κάθε είδους. Αρνητική εντύπωση προκάλεσε στο παρελθόν, το γεγονός ότι ‘αντέγραψε’ στον τίτλο μιας από τις παραστάσεις του στο θέατρο, τον τίτλο της παλαιότερης θεατρικής επιτυχίας του 1979: «Πού πάει το λεωφορείο», έργου των Γιώργου Σκούρτη, Κώστα Μουρσελά, Αντώνη Σιμιτζή και Μήτσου Ευθυμιάδη. Τόσο ταλέντο, δεν μπορούσε να σκεφτεί κάτι πρωτότυπο; Το γεγονός ότι αργότερα παράλλαξε λίγο τον τίτλο («Πού πάει αυτό το λεωφορείο») δεν σώζει τα προσχήματα. Ας είναι. «Έκαστος εξ ετέρου σοφός»…
-Από παλιά, έκπληκτοι οι τότε θαυμαστές του, έβλεπαν το ίνδαλμά τους, δίπλα στην κριτική και τη σάτιρα την οποία διακονεί, να εξευτελίζει και να ειρωνεύεται ανήμπορους ανθρώπους. Αναπαράγοντας όλα τα αρνητικά στερεότυπα μιας ‘διασκέδασης’ που δεν συναντάται παρά στο άπειρο με το ταλέντο και την ψυχαγωγία, στην κυριολεκτική της σημασία.
-Δεν ξέρω τι το αστείο έχει η εικόνα μιας ηλικιωμένης γυναίκας (μιας ‘’γριάς’’), που πέφτει στο δρόμο και τσακίζεται. Φαίνεται ότι το πηγαίο ταλέντο του Λάκη είναι αυτό που κάνει τους θεατές της εκπομπής του να ξεκαρδίζονται στο στούντιο. Εκεί που οι κάμερες είναι στημένες έτσι, ώστε να κρύβουν το ‘ότοκιου’ από όπου διαβάζει τις αυθόρμητες ατάκες του.
-Το κοινό ξεσπάει σε γέλια καθώς ακούει απρόσμενα ‘βρισιές’, σαν αυτές που όλοι χρησιμοποιούν καθημερινά. Με τον ίδιο τρόπο που έβγαζε γέλιο ο Γκιωνάκης ή ο Σταυρίδης όταν εμφανίζονταν ξαφνικά με τα σώβρακα στις παλιές ελληνικές ταινίες. (Κάποιος επίσης θα πρέπει να του πει, ότι στο τραγούδι δεν τα καταφέρνει το ίδιο καλά με την σάτιρα…)
-Ξαναζεσταμένα ανέκδοτα της γυμνασιακής του ηλικίας, αντιγραφές κάθε είδους. Αρνητική εντύπωση προκάλεσε στο παρελθόν, το γεγονός ότι ‘αντέγραψε’ στον τίτλο μιας από τις παραστάσεις του στο θέατρο, τον τίτλο της παλαιότερης θεατρικής επιτυχίας του 1979: «Πού πάει το λεωφορείο», έργου των Γιώργου Σκούρτη, Κώστα Μουρσελά, Αντώνη Σιμιτζή και Μήτσου Ευθυμιάδη. Τόσο ταλέντο, δεν μπορούσε να σκεφτεί κάτι πρωτότυπο; Το γεγονός ότι αργότερα παράλλαξε λίγο τον τίτλο («Πού πάει αυτό το λεωφορείο») δεν σώζει τα προσχήματα. Ας είναι. «Έκαστος εξ ετέρου σοφός»…
–Δεν ξέρουμε πόσο διασκεδαστικό
μπορεί να μοιάζει, το γεγονός ότι μία γυναίκα κάποιας ηλικίας που
οικονομικοί λόγοι δεν της επιτρέπουν να έχει πλήρη και υγιή
οδοντοστοιχία, αναγκάζεται να υποστεί τον εξευτελισμό της παρουσίας της
σε τηλεοπτικές εκπομπές σκουπίδια, αρμοδιότητας άλλωστε του ΕΣΡ, για να
πάρει κάποια λίγα χρήματα.
Στου Λάκη πάντως, βγάζει γέλιο. Έτσι είναι, το ταλέντο στερεύει όταν τα βέλη της σάτιρας στρέφονται στους αδύνατους.
-Σκόπιμα βεβαίως ρηχό και θολό το πολιτικό μήνυμα που εκπέμπει. Ποιοι ‘μας έφεραν ως εδώ’; ‘’Οι πολιτικοί’’! Μόνο που όταν μας ‘έφερναν εδώ που μας έφεραν’ οι πολιτικοί, ο Λάκης ασχολιόταν με την Άντζελα Δημητρίου, βάζοντας στο στόχαστρο τα ελληνικά και τις γραμματικές της γνώσεις. Όταν δεν έπαιρνε συνέντευξη ‘επί του καναπέως’ από τη Δήμητρα Λιάνη- Παπανδρέου, της οποίας υπήρξε στενός φίλος την εποχή της παντοδυναμίας της.
Εκεί εξαντλείται η κριτική του ευφυούς κατά τα άλλα Λάκη: ‘Οι πολιτικοί’, τους οποίους σατιρίζει, όχι η Πολιτική… Ούτε βεβαίως το καπιταλιστικό σύστημα. Έτσι είναι άλλωστε, σε ένα τηλεοπτικό σύμπαν που τα ‘καλιαρντά’ του Ψινάκη μπορεί να τρέλαιναν άλλοτε τα μηχανάκια, οι εκφράσεις ‘εργατική τάξη’, ‘ταξική πάλη’, ‘αγώνας’, καπιταλισμός, αστική τάξη κ.ά. εξοβελίζονται σαν βωμολοχίες.
-Πάντοτε ευήκοος όμως στα ‘μηνύματα των καιρών’ ο Λάκης, την εποχή των μεγάλων συλλαλητηρίων για τη Μακεδονία, το 1992, τραγούδαγε κάνοντας ποδήλατο στην αρχή της εκπομπής του το δικής του έμπνευσης τραγούδι: «Λοιπόν που λέτε η Μακεδονία», στηλιτεύοντας στη συνέχεια τους ‘πολιτικούς’ σε ευθυγράμμιση τότε με τον ‘μακεδονομάχο’ Σαμαρά. Πασόκισε σαν άλλοτε αργότερα, φιλοΝΔ στη συνέχεια, ΠΑΣΟΚ και πάλι. ΣΥΡΙΖΑ στις μέρες μας, χτυπάει τώρα το ΚΚΕ από το μετερίζι του στον ΑΛΦΑ. Πάντα ‘υπέρ του αδυνάτου’…
Μια κριτική από τα παλιά
Στο τεύχος 4 του παλαιότερου περιοδικού ΑΛΛΑ (Δεκέμβρης ’93, σελ. 44), βρήκαμε μια κριτική για το ‘φαινόμενο Λάκης’ που αναδεικνύει κάποιες δυσάρεστες στιγμές της καριέρας του.
Δεν είναι μόνο το ότι ο Λάκης είχε αναλάβει τότε άτυπος υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του ομίλου Μαρινόπουλος. Στο πλαίσιο της διαφημιστικής του εκστρατείας ο όμιλος, επιχορηγούσε με 300 εκατομμύρια δραχμές διάφορους αξιόλογους θιάσους. Ο Λαζόπουλος βέβαια, είχε αναλάβει να κρίνει και να επιβραβεύσει τους αξιόλογους.
Πολλά ακούσαμε τότε για το ‘θεσμό της χορηγίας’, που ‘έλκει την καταγωγή από την αρχαιότητα’ κλπ, για να ‘κουμπώσει’ με τη διαφημιστική καμπάνια ενός ομίλου που ξεζούμιζε κυριολεκτικά τους εργαζόμενούς του.
Είχαν απευθύνει μια συγκινητική επιστολή οι εργαζόμενοι, και στους επιχορηγούμενους και στον ίδιο τον Λάκη, τον οποίον θαύμαζαν. Μεσουρανούσαν τότε βλέπετε οι τηλεοπτικοί ‘’10 Μικροί Μήτσοι’’.
Η συνέχεια είναι δυστυχώς πολύ χειρότερη. Την παραθέτουμε:
………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΤΕΡΑΤΑ
Οι βλαβερές Συνέπειες μιας Χορηγίας
Στου Λάκη πάντως, βγάζει γέλιο. Έτσι είναι, το ταλέντο στερεύει όταν τα βέλη της σάτιρας στρέφονται στους αδύνατους.
-Σκόπιμα βεβαίως ρηχό και θολό το πολιτικό μήνυμα που εκπέμπει. Ποιοι ‘μας έφεραν ως εδώ’; ‘’Οι πολιτικοί’’! Μόνο που όταν μας ‘έφερναν εδώ που μας έφεραν’ οι πολιτικοί, ο Λάκης ασχολιόταν με την Άντζελα Δημητρίου, βάζοντας στο στόχαστρο τα ελληνικά και τις γραμματικές της γνώσεις. Όταν δεν έπαιρνε συνέντευξη ‘επί του καναπέως’ από τη Δήμητρα Λιάνη- Παπανδρέου, της οποίας υπήρξε στενός φίλος την εποχή της παντοδυναμίας της.
Εκεί εξαντλείται η κριτική του ευφυούς κατά τα άλλα Λάκη: ‘Οι πολιτικοί’, τους οποίους σατιρίζει, όχι η Πολιτική… Ούτε βεβαίως το καπιταλιστικό σύστημα. Έτσι είναι άλλωστε, σε ένα τηλεοπτικό σύμπαν που τα ‘καλιαρντά’ του Ψινάκη μπορεί να τρέλαιναν άλλοτε τα μηχανάκια, οι εκφράσεις ‘εργατική τάξη’, ‘ταξική πάλη’, ‘αγώνας’, καπιταλισμός, αστική τάξη κ.ά. εξοβελίζονται σαν βωμολοχίες.
-Πάντοτε ευήκοος όμως στα ‘μηνύματα των καιρών’ ο Λάκης, την εποχή των μεγάλων συλλαλητηρίων για τη Μακεδονία, το 1992, τραγούδαγε κάνοντας ποδήλατο στην αρχή της εκπομπής του το δικής του έμπνευσης τραγούδι: «Λοιπόν που λέτε η Μακεδονία», στηλιτεύοντας στη συνέχεια τους ‘πολιτικούς’ σε ευθυγράμμιση τότε με τον ‘μακεδονομάχο’ Σαμαρά. Πασόκισε σαν άλλοτε αργότερα, φιλοΝΔ στη συνέχεια, ΠΑΣΟΚ και πάλι. ΣΥΡΙΖΑ στις μέρες μας, χτυπάει τώρα το ΚΚΕ από το μετερίζι του στον ΑΛΦΑ. Πάντα ‘υπέρ του αδυνάτου’…
Μια κριτική από τα παλιά
Στο τεύχος 4 του παλαιότερου περιοδικού ΑΛΛΑ (Δεκέμβρης ’93, σελ. 44), βρήκαμε μια κριτική για το ‘φαινόμενο Λάκης’ που αναδεικνύει κάποιες δυσάρεστες στιγμές της καριέρας του.
Δεν είναι μόνο το ότι ο Λάκης είχε αναλάβει τότε άτυπος υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του ομίλου Μαρινόπουλος. Στο πλαίσιο της διαφημιστικής του εκστρατείας ο όμιλος, επιχορηγούσε με 300 εκατομμύρια δραχμές διάφορους αξιόλογους θιάσους. Ο Λαζόπουλος βέβαια, είχε αναλάβει να κρίνει και να επιβραβεύσει τους αξιόλογους.
Πολλά ακούσαμε τότε για το ‘θεσμό της χορηγίας’, που ‘έλκει την καταγωγή από την αρχαιότητα’ κλπ, για να ‘κουμπώσει’ με τη διαφημιστική καμπάνια ενός ομίλου που ξεζούμιζε κυριολεκτικά τους εργαζόμενούς του.
Είχαν απευθύνει μια συγκινητική επιστολή οι εργαζόμενοι, και στους επιχορηγούμενους και στον ίδιο τον Λάκη, τον οποίον θαύμαζαν. Μεσουρανούσαν τότε βλέπετε οι τηλεοπτικοί ‘’10 Μικροί Μήτσοι’’.
Η συνέχεια είναι δυστυχώς πολύ χειρότερη. Την παραθέτουμε:
………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΤΕΡΑΤΑ
Οι βλαβερές Συνέπειες μιας Χορηγίας
Είναι γνωστό πως ο Ιππόδρομος υπάγεται στο Υπουργείο Πολιτισμού.
Λιγότερο ίσως γνωστό είναι πως ο όμιλος Μαρινόπουλου, εκτός από τις άλλες επιχειρηματικές του δραστηριότητες (ΠΙ- ΜΙ,TRESCO, MARK & SPENSER, CRETA MARKET, ΦΑΜΑΡ κλπ), διατηρεί και τα γνωστά Ιπποφορβεία Φηγαίας. Δεν εκπλήσσει καθόλου απ’ την πλευρά του η αναβάθμιση των δραστηριοτήτων του στον χώρο της τέχνης και του πολιτισμού στο πλαίσιο μιας «σύγχρονης δυναμικής διαφημιστικής στρατηγικής» με τη μέθοδο της χορηγίας.
Το δυσάρεστο είναι πως, απ’ ό, τι φαίνεται, «ιδιωτικοποιείται» ο Λάκης. Ο Λάκης Λαζόπουλος, κοινωνικά ευαίσθητος όπως έχει δείξει στο παρελθόν με το έργο και τη στάση του, αποτέλεσε τη βιτρίνα της διαφημιστικής χορηγίας 300 εκ. σε αξιόλογους θιάσους.
Οι εργαζόμενοι στη ΦΑΜΑΡ απεύθυναν ανοιχτή επιστολή στους επιχορηγούμενους και τους διαχειριστές της χορηγίας με τον τίτλο: ‘’10 ΜΙΚΡΟΙ ΜΗΤΣΟΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΚΑΙ ΧΙΛΙΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ».
Αφού εκθέτουν τις συνθήκες δουλειάς τους που συνθέτουν έναν εργασιακό μεσαίωνα («επιστημονική» εντατικοποίηση, χρονομέτρηση της απόδοσης, έλεγχος της απόστασης των εργαζομένων από τις κορδέλες και της κλίσης που έχει το σώμα στην παραγωγική αλυσίδα απ’ το τμήμα WORK STUDY, γραπτές άδειες με την ώρα αναχώρησης για την τουαλέτα και την ώρα άφιξης, χρονοδιακόπτης στο φως της τουαλέτας κλπ), σχολιάζουν:
«Οι συνθήκες δουλειάς μας δεν αφήνουν σε μας κανένα περιθώριο να συσχετίσουμε τους οργανωτές αυτών των εταιριών με την τέχνη και τον πολιτισμό. Πιστεύαμε κύριε Λαζόπουλε όταν λέγατε στους «10 Μικρούς Μήτσους»: «Σκάσε χαμένο, πρώτα είσαι εργαζόμενος και μετά Έλληνας», ότι κάτι ξέρατε για τα προβλήματά μας.»
Και συνεχίζουν απευθυνόμενοι στους καλλιτέχνες – αποδέκτες της χορηγίας:
Λιγότερο ίσως γνωστό είναι πως ο όμιλος Μαρινόπουλου, εκτός από τις άλλες επιχειρηματικές του δραστηριότητες (ΠΙ- ΜΙ,TRESCO, MARK & SPENSER, CRETA MARKET, ΦΑΜΑΡ κλπ), διατηρεί και τα γνωστά Ιπποφορβεία Φηγαίας. Δεν εκπλήσσει καθόλου απ’ την πλευρά του η αναβάθμιση των δραστηριοτήτων του στον χώρο της τέχνης και του πολιτισμού στο πλαίσιο μιας «σύγχρονης δυναμικής διαφημιστικής στρατηγικής» με τη μέθοδο της χορηγίας.
Το δυσάρεστο είναι πως, απ’ ό, τι φαίνεται, «ιδιωτικοποιείται» ο Λάκης. Ο Λάκης Λαζόπουλος, κοινωνικά ευαίσθητος όπως έχει δείξει στο παρελθόν με το έργο και τη στάση του, αποτέλεσε τη βιτρίνα της διαφημιστικής χορηγίας 300 εκ. σε αξιόλογους θιάσους.
Οι εργαζόμενοι στη ΦΑΜΑΡ απεύθυναν ανοιχτή επιστολή στους επιχορηγούμενους και τους διαχειριστές της χορηγίας με τον τίτλο: ‘’10 ΜΙΚΡΟΙ ΜΗΤΣΟΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΚΑΙ ΧΙΛΙΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ».
Αφού εκθέτουν τις συνθήκες δουλειάς τους που συνθέτουν έναν εργασιακό μεσαίωνα («επιστημονική» εντατικοποίηση, χρονομέτρηση της απόδοσης, έλεγχος της απόστασης των εργαζομένων από τις κορδέλες και της κλίσης που έχει το σώμα στην παραγωγική αλυσίδα απ’ το τμήμα WORK STUDY, γραπτές άδειες με την ώρα αναχώρησης για την τουαλέτα και την ώρα άφιξης, χρονοδιακόπτης στο φως της τουαλέτας κλπ), σχολιάζουν:
«Οι συνθήκες δουλειάς μας δεν αφήνουν σε μας κανένα περιθώριο να συσχετίσουμε τους οργανωτές αυτών των εταιριών με την τέχνη και τον πολιτισμό. Πιστεύαμε κύριε Λαζόπουλε όταν λέγατε στους «10 Μικρούς Μήτσους»: «Σκάσε χαμένο, πρώτα είσαι εργαζόμενος και μετά Έλληνας», ότι κάτι ξέρατε για τα προβλήματά μας.»
Και συνεχίζουν απευθυνόμενοι στους καλλιτέχνες – αποδέκτες της χορηγίας:
«Θεωρούμε λοιπόν, θλιβερό και απάνθρωπο η καλλιτεχνική και οικονομική σας επιβίωση να εξαρτώνται από την «καλή θέληση» κάθε Μαρινόπουλου χορηγού κι ακόμα περισσότερο που αυτά προέρχονται από τα κονδύλια της διαφήμισης.Μέχρι τότε εμείς υποσχόμαστε να λέμε όχι:
Ξέρουμε ότι τα χρήματα αυτά προέρχονται από την δική μας εκμετάλλευση, παράλληλα όμως, σας λέμε ότι η δουλειά μας συσσωρεύει τεράστια κέρδη. Τα 300 εκατομμύρια δεν είναι παρά τα έξοδα λίγων ημερών διαφήμισης του ομίλου στην τηλεόραση. Εμείς είμαστε βέβαιοι ότι ο Μαρινόπουλος δεν ξοδεύει ούτε μια δραχμή αν δεν έχει στόχο να εμποδίσει και τα δικά σας και τα δικά μας όνειρα να εκτοξευτούν.
Μέχρι τότε εμείς ξέρουμε ότι δεν θα μας σώσει κανείς. Μέχρι τότε οι φιλανθρωπίες θα λέγονται «χορηγίες’’ κι αυτοί που φυλακίζουν τα όνειρά μας «υγιής εμποροβιομηχανικός κόσμος».
‘’…σε όλους τους αδιάφορους και τους σοφούςΤη δημοσίευση της επιστολής ακολούθησε όργιο τρομοκράτησης στη ΦΑΜΑΡ. Με την απειλή της απόλυσης, πολλοί εργαζόμενοι υποχρεώθηκαν να υπογράψουν «δήλωση» αποκήρυξης του παραπάνω κειμένου. Θα νόμιζε κανείς ότι οι «δηλώσεις» που έτσι αποσπάστηκαν προορίζονταν μόνο για «εσωτερική χρήση»: Θάταν γελοίο να βγει ο Μαρινόπουλος και να πει ότι προσήλθαν αυθορμήτως οι εργαζόμενοι να του υπογράψουνε δηλώσεις νομιμοφροσύνης.
και στους άλλους που μας κάνουνε το φίλο…’’
Θα θέλαμε κι εσείς να κάνετε το ίδιο.
Μην επιτρέψετε στους επιχειρηματίες να έχουν σχέσεις ιδιοκτησίας με την τέχνη και τον πολιτισμό. Μην επιτρέψετε να καούν οι πίνακες του Βαν Γκογκ από τον Ιάπωνα επιχειρηματία ιδιοκτήτη τους.
Διαφορετικά ο σύγχρονος μεσαίωνας θα μας ισοπεδώσει όλους.
Νομίζουμε ότι η δική σας καλλιτεχνική δημιουργία ελευθερία είναι αλληλένδετη με τη δική μας ελευθερία και τη διάσωση της αξιοπρέπειάς μας.
Συμβάλετε στο να μην πάψουμε να ελπίζουμε, να οραματιζόμαστε και να παλεύουμε για το μέλλον.
Φροντίστε ώστε η δική σας και η δική μας υπερηφάνεια κι ευαισθησία να κυλίσουν στο ίδιο αυλάκι. Είναι δύσκολο αλλά αξίζει τον κόπο γιατί: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΥΤΟΠΙΑ»
Παγώσαμε όμως όταν ο ίδιος ο Λαζόπουλος, άτυπος υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων και ομόσταβλος πλέον του ΠΙ-ΜΙ καθώς φαίνεται, βγήκε και, υπεραμυνόμενος του θεσμού της χορηγίας, αμφισβήτησε τη γνησιότητα της επιστολής μιας και «έχει
στα χέρια του επιστολές με υπογραφές όλων σχεδόν των εργαζομένων στη
ΦΑΜΑΡ που υποστηρίζουν ότι δεν γνώριζαν την ύπαρξή της, αλλά και
διαφωνούν με το περιεχόμενο της». Η χορηγία βλάπτει δραστικά τη νοημοσύνη και την αξιοπρέπεια.
Ας δούμε όμως τις απόψεις που διατυπώνουν περί χορηγίας στην ανταπάντησή τους οι εργαζόμενοι:
«Λυπούμαστε που το λέμε αλλά τα επιχειρήματα υπέρ των χορηγιών είναι όμοια με αυτά που λένε αιώνες τώρα εκείνοι που θέλουν να δικαιολογήσουν τη φιλανθρωπία: «Τι θέλετε, να μη βοηθάνε οι πλούσιοι τους φτωχούς;» Οι σύγχρονες χορηγίες είναι φιλανθρωπίες, είναι διαφήμιση και δημόσιες σχέσεις και μάλιστα αφορολόγητες.
Όπως λοιπόν η φιλανθρωπία διαιωνίζει τη φτώχεια και δικαιώνει την ύπαρξη των πλουσίων, έτσι και η χορηγία ενώ διαιωνίζει την οικονομική μιζέρια των καλλιτεχνών και βαθαίνει την εξάρτησή τους από τους «φιλότεχνους χορηγούς», ταυτόχρονα δικαιώνει τους δεύτερους.
Είναι προκλητικό να επαινεί κάποιος τις χορηγίες και να μη νιώθει την ανάγκη να πει τίποτα για τον Προϋπολογισμό που αγνοεί τελείως τον πολιτισμό. Εμείς πιστεύουμε ότι θάπρεπε να φορολογούνται υποχρεωτικά οι έχοντες – όπως στην αρχαία Ελλάδα – εκεί μόνο σε περιόδους τυραννίας η χορηγία ήταν προαιρετική.»
Δεν έλειψαν κι οι καλλιτέχνες που ζορίστηκαν και αμφιταλαντεύτηκαν. Απ’ τη μια τα χρέη κι οι υποχρεώσεις, απ’ την άλλη η έγκληση των εργαζομένων:
Που διεκδικούν το δικαίωμα να έχουν γνώμη και να τη λένε, αυτό που τους αμφισβήτησε ο Λάκης. Που διεκδικούν ακόμα και το Λάκη από την εργοδοσία τους, δίνοντάς του το χέρι να σηκωθεί. Άλλο αν αυτός απάντησε σαν ασφαλίτης. Δίνοντας βέβαια και το αποφασιστικό χτύπημα στη λογική της χορηγίας που τόσο υπερασπίζεται, αφού έδειξε το τέλος του δρόμου με τη «δήλωση» που αναγκάστηκε να κάνει. Τι νόμιζες Λάκη, ότι ένας τύπος που βάζει χρονοδιακόπτες στις τουαλέτες των εργαζομένων, θα πέταγε έτσι τσάμπα 300 εκατομμύρια;
Πρώτη δημοσίευση: 08/04/2013, vathikokkino.com
ΠΗΓΗ: pandiera
Διαβάστε και εδώ:
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=10932
Ας δούμε όμως τις απόψεις που διατυπώνουν περί χορηγίας στην ανταπάντησή τους οι εργαζόμενοι:
«Λυπούμαστε που το λέμε αλλά τα επιχειρήματα υπέρ των χορηγιών είναι όμοια με αυτά που λένε αιώνες τώρα εκείνοι που θέλουν να δικαιολογήσουν τη φιλανθρωπία: «Τι θέλετε, να μη βοηθάνε οι πλούσιοι τους φτωχούς;» Οι σύγχρονες χορηγίες είναι φιλανθρωπίες, είναι διαφήμιση και δημόσιες σχέσεις και μάλιστα αφορολόγητες.
Όπως λοιπόν η φιλανθρωπία διαιωνίζει τη φτώχεια και δικαιώνει την ύπαρξη των πλουσίων, έτσι και η χορηγία ενώ διαιωνίζει την οικονομική μιζέρια των καλλιτεχνών και βαθαίνει την εξάρτησή τους από τους «φιλότεχνους χορηγούς», ταυτόχρονα δικαιώνει τους δεύτερους.
Είναι προκλητικό να επαινεί κάποιος τις χορηγίες και να μη νιώθει την ανάγκη να πει τίποτα για τον Προϋπολογισμό που αγνοεί τελείως τον πολιτισμό. Εμείς πιστεύουμε ότι θάπρεπε να φορολογούνται υποχρεωτικά οι έχοντες – όπως στην αρχαία Ελλάδα – εκεί μόνο σε περιόδους τυραννίας η χορηγία ήταν προαιρετική.»
Δεν έλειψαν κι οι καλλιτέχνες που ζορίστηκαν και αμφιταλαντεύτηκαν. Απ’ τη μια τα χρέη κι οι υποχρεώσεις, απ’ την άλλη η έγκληση των εργαζομένων:
«Φροντίστε ώστε και η δική σας και η δική μας υπερηφάνεια κι ευαισθησία να κυλίσουν στο ίδιο αυλάκι.»Γιατί η τέχνη είναι ζωή. Και η ζωή είναι τέχνη. Μας το δείχνουν με το γράμμα και τη στάση τους οι εργαζόμενοι στη ΦΑΜΑΡ. Που αντιστέκονται στους χρονοδιακόπτες, τα ΜΑΤ και τις απολύσεις. Που διεκδικούν το δικαίωμά τους στην τέχνη τον πολιτισμό και την αξιοπρέπεια.
Που διεκδικούν το δικαίωμα να έχουν γνώμη και να τη λένε, αυτό που τους αμφισβήτησε ο Λάκης. Που διεκδικούν ακόμα και το Λάκη από την εργοδοσία τους, δίνοντάς του το χέρι να σηκωθεί. Άλλο αν αυτός απάντησε σαν ασφαλίτης. Δίνοντας βέβαια και το αποφασιστικό χτύπημα στη λογική της χορηγίας που τόσο υπερασπίζεται, αφού έδειξε το τέλος του δρόμου με τη «δήλωση» που αναγκάστηκε να κάνει. Τι νόμιζες Λάκη, ότι ένας τύπος που βάζει χρονοδιακόπτες στις τουαλέτες των εργαζομένων, θα πέταγε έτσι τσάμπα 300 εκατομμύρια;
Πρώτη δημοσίευση: 08/04/2013, vathikokkino.com
ΠΗΓΗ: pandiera
Διαβάστε και εδώ:
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=10932
==========================================
Η «μάχη» της κατινιάς στην αγορά της τηλεθέασης αποκαλείται σάτιρα! Πάνε να μας επιβάλουν ως σάτιρα την αρρωστημένη διάθεση και το ανακάτεμα του βούρκου που πουλιέται στη διαφημιστική αγορά του ιδεολογικού ολοκληρωτισμού των καναλιών.
Όπως σε όλα τα ζητήματα, έτσι και στα... ζητήματα της αισθητικής οι έννοιες έχουν αναποδογυριστεί, συνακόλουθα η ιστορία και η θεωρία της τέχνης έχουν πεταχτεί στον κάλαθο των αχρήστων.
Έτσι, η σάτιρα από το ανηλεές μαστίγωμα της εξουσίας έγινε η εξουσία που μαστιγώνει τα θύματά της, τα «ψώνια» και τα «νούμερα» που η ίδια δημιουργεί.
Ο «νέος Αριστοφάνης» είναι ο τηλεοπτικός αστέρας της εξουσίας των καναλιών ο οποίος «διδάσκει» θορυβωδώς την αυτοϊκανοποίηση του νοσηρού ατομικισμού, ανακυκλώνει τον βούρκο και «ηδονίζεται» με αυτή την ανακύκλωση. Και αυτή την πολτοποίηση της σκέψης και της αισθητικής την αποκαλεί το Ιερατείο της «προόδου» σάτιρα.
Αυτό βεβαίως που λησμονούν όλοι αυτοί οι νέοι «θεωρητικοί» της τέχνης είναι ότι η «σκέψη» και η «αισθητική» της τηλεοπτικής αγοράς δεν μπορεί να παράγει κανένα απολύτως καλλιτεχνικό δημιούργημα, ούτε να δώσει ζωή στη σάτιρα.
Αντίθετα καταστρέφει αδυσώπητα και τη σκέψη και την αισθητική και τις ευαισθησίες και τα συναισθήματα, κάθε καλλιτεχνικό ταλέντο. Η «αισθητική» και οι «ευαισθησίες» του τηλεθεάματος είναι υποταγμένες πλήρως στο αδηφάγο κεφάλαιο, υπαγορεύονται από την αγορά της αχαλίνωτης ακροαματικής κερδοφορίας.
Εμπόριο διαστροφής
Τα κανάλια και ιδιαίτερα τα ιδιωτικά ποντάρουν πάνω στη νοσηρή περιέργεια και τα πιο κατώτερα ανθρώπινα ένστικτα. Έτσι, μέσω κοινωνικών-αισθητικών δολωμάτων, που ερεθίζουν τη νοσηρή περιέργεια και φαντασία, αποκομίζουν τεράστια κέρδη από τη βία, τα εγκλήματα, τα δράματα, τη σεξολαγνεία, την πορνολαγνεία κ.λπ.
Βεβαίως τα κανάλια δεν είναι ο πρωτογενής παράγοντας της σήψης. Ούτε φυσικά την αποτυπώνουν απλώς. Την εμπορεύονται, την ανακυκλώνουν και την αναπαράγουν. Τρέφονται από αυτήν και «ξερνούν» έτσι όλα τα παθολογικά φαινόμενα και τα εκκρίματα του «πολιτισμού» της «ελεύθερης αγοράς».
Κατά κανόνα η κριτική που γίνεται περιορίζεται στο σύμπτωμα της ασθένειας και όχι στα αίτια που τη γεννούν.
Τι δεν λέγεται όμως ή λέγεται με μισόλογα; Ότι είναι η ίδια η «ελεύθερη αγορά», που γέννησε αυτό το «τέρας» της παραπληροφόρησης και της υποκουλτούρας. Τα ιδιωτικά κανάλια είναι πλήρως υποταγμένα στους ανταγωνιστικούς νόμους της αγοράς.
Εδώ τα πάντα πουλιούνται και αγοράζονται. Η πληροφορία γίνεται εμπόρευμα. Η είδηση συσκευάζεται, λουστράρεται και πλαστικοποιείται προς πώληση. Αυτή η διαδικασία της υπερβολής, της διόγκωσης και του εντυπωσιασμού δεν αλλοιώνει απλώς την ουσία της ενημέρωσης, αλλά καταστρέφει και κάθε γέφυρα επικοινωνίας με το κοινωνικό γίγνεσθαι.
Σήμερα δεν έχουμε ενημέρωση, αλλά μεγάλες βιομηχανίες παραπληροφόρησης. Τα ιδιωτικά κανάλια είναι οι πομποί των ισχυρών κέντρων της οικονομικής εξουσίας και αποτελούν το σύγχρονο μοντέλο της άμεσης παρέμβασης αυτής της εξουσίας. Και είναι γνωστό ότι οι επιδιώξεις των μονοπωλιακών οικονομικών κέντρων είναι η συγκέντρωση και μονοπώληση των πάντων: ανθρώπων και πραγμάτων, ιδεών και συναισθημάτων…
Μέσα σε ένα τέτοιο καθεστώς καμιά πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία δεν μπορεί να υπάρξει. Τα πάντα είναι υποταγμένα και «εμπνέονται» από τις απαιτήσεις μιας οικονομικά κυρίαρχης και πολιτιστικά ευνούχας τάξης. Τα πάντα υπαγορεύονται από τη βιομηχανία του τηλεοπτικού θεάματος, από το κέρδος και τις ιδεολογικοπολιτικές ανάγκες του συστήματος. Το μόνο που μπορεί να παραχθεί είναι η ανοησία, ακριβώς γιατί η ανοησία (αισθητικά, ιδεολογικά και πολιτικά) είναι ισοπεδωτική, βάρβαρη και καταστροφική. Κατασκευάζει δούλους και λακέδες, όλα αυτά που χρειάζεται το ολοκληρωτικό καθεστώς των ισχυρών του χρήματος.
Μέσα σε αυτή τη βαρβαρότητα του τηλεοπτικού θεάματος αχρηστεύεται κάθε ταλέντο δημιουργικό και τσακίζεται κάθε καλλιτεχνική ιδιοφυία. Παράγονται μόνο οι ιδεολογικοί, καλλιτεχνικοί μεταπράτες, η υποκουλτούρα και η ηλιθιότητα, δηλαδή τα «νούμερα» και τα «ψώνια».
Αυτά τα τηλεοπτικά «κόπρανα» αποτελούν τα υποπροϊόντα του τηλεοπτικού θεάματος, δηλαδή τα «νούμερα» και τα «ψώνια» είναι το διαστροφικό υποπροϊόν αυτής της κατάστασης, τα «θύματα» της ισοπεδωτικής ανοησίας που παράγει το ίδιο καθεστώς της τηλεοπτικής αγοράς.
Γίνεται φανερό ότι αυτές οι εστίες της τηλεοπτικής διαστροφής δεν μπορούν να παράγουν σάτιρα. Αυτή απαιτεί πριν από όλα την αυτοαναίρεσή τους. Τηλεοπτική σάτιρα χωρίς να καρατομεί πρωταρχικά την τηλεοπτική εξουσία, το ολοκληρωτικό καθεστώς των ΜΜΕ και τα αφεντικά τους δεν νοείται.
Τι είναι σάτιρα
Το να γελάς με την ανθρώπινη εξαθλίωση, την ηδονοβλεψία, τα σεξοανέκδοτα και με επιλεκτικές, ξεκάρφωτες και κοινωνικά αφυδατωμένες εικόνες κιτσαριού δεν είναι σάτιρα.
Είναι η θορυβώδης αυτοϊκανοποίηση του νοσηρού ατομικισμού που πουλιέται!
Η σάτιρα αναπτύσσεται από την κοινωνική αποσύνθεση, αλλά αποτελεί ΑΡΝΗΣΗ αυτής της αποσύνθεσης και όχι χαρακτηριστική της εκδήλωση. Η μαχητική διάθεση, η πληθωρική υγεία, η φρεσκάδα του πνεύματος, οι μεγάλες ανθρώπινες αξίες και η ζωογόνα πνοή των μεγάλων κοινωνικών οραμάτων και ιδεών, βρίσκουν σε αυτή μια διέξοδο.
Η σάτιρα δεν γελοιοποιεί τον άνθρωπο, αλλά τις αλυσίδες του: Το σύστημα και τις δομές του, τα οποία εξαθλιώνουν τον άνθρωπο και διαστρέφουν την προσωπικότητά του. Όταν γελάς με την αθλιότητα και το ανθρώπινο δράμα αυτό δεν είναι σάτιρα, αλλά διανοητική και ηθική διαστροφή: Ο κομπασμός της καθεστωτικής βλακείας που αυτό-αναγορεύεται σε ευφυΐα, παίρνοντας σαν μέτρο σύγκρισης τα κόπρανα της δικής της βλακείας.
Το να γελάς με τον ανάπηρο ή με τα θύματα ενός πολέμου δεν είναι σάτιρα, αλλά κτηνώδης εξουσιαστική διαστροφή. Η «σάτιρα» που γελάει με τα θύματα δεν σατιρίζει τους θύτες, αλλά αντίθετα τους απαλλάσσει.
Η σάτιρα είναι το εντελώς αντίθετο από το ανέκδοτο και τη χυδαία ευχαρίστηση του κουτσομπολιού και του σόκιν. Είναι, όπως ήδη αναφέραμε, το ανηλεές μαστίγωμα των θυτών, των νόμων τους, της φιλοσοφίας τους και της ηθικής τους. Αυτό απαιτεί όραμα, δηλαδή μια ανώτερη ηθική δικαίωση. Πιο λιανά: Προϋποθέτει ενιαίο αντίκρισμα της ζωής, την ανασύνθεσή της (το ξεπέρασμα της αποσύνθεσης), το όραμα μιας νέας ανώτερης ζωής. Το να βρίσκεις ηδονή στο βούρκο δεν έχει τίποτα το κοινό με τη σάτιρα. Είναι η διαστροφή εκείνων που εκστασιάζονται με τα πνευματικά και συναισθηματικά τους κόπρανα: Με τα υποπροϊόντα της καπιταλιστικής σήψης και παρακμής.
Η σάτιρα είναι το «αντίδοτο» στην εξουσία, το κοφτερό ξίφος που «καρατομεί» τις κοινωνικές σχέσεις και τις μορφές που γεννούν, τρέφουν και γιγαντώνουν τα «νοσήματα» της εποχής μας: τον ψυχωτικό τεμαχισμό του ανθρώπου, την ψυχική εξαθλίωση, την πνευματική αλλοτρίωση, το ναρκισσισμό, τον εγωισμό, τον κυνισμό, την αναισθησία, τις ποικίλες διαστροφές και πολλά άλλα…
Η σάτιρα, ως ευφυής και λεπτή ικανότητα να διαπιστώνει και να παρουσιάζει την κωμική πλευρά της πραγματικότητας στρέφεται κατά των προσώπων εκείνων που είναι φορείς αυτών των ανταγωνιστικών κοινωνικών σχέσεων και των δομών εξουσίας. Μόνο τότε η σάτιρα επιτελεί την κοινωνική της λειτουργία: Να οργώνει και να οργανώνει το συναίσθημα και τη συνείδηση, να εκπέμπει μηνύματα κοινωνικής αλληλεγγύης και αγωνιστικής διάθεσης. Διαφορετικά αποξηραίνεται κάθε ζωικός χυμός της και μετατρέπεται σε ένα ανούσιο και αντιδραστικό παιχνίδι ανεκδοτολογικής ειρωνείας, διασκεδαστικό στις μικροαστικές παρεούλες που «σπάνε» την πλήξη τους, στον καναπέ, με χαζοχαρούμενα αστειάκια, υπαινιγμούς και υπονοούμενα, προσωπικά κουτσομπολιά και σεξολάγνους ηδονοβλεπτισμούς…
Η Σάτιρα προϋποθέτει αγωνιστική συμμετοχή στα πολιτικά πράγματα και πλήρη ανεξαρτησία από τους μηχανισμούς εξουσίας. Δηλαδή να μην είσαι ο ίδιος εξουσία, να μη συμμετέχεις σε δομές εξουσίας, να μην είσαι ενσωματωμένος στα όργανα εξουσίας και μάλιστα στα βάρβαρα όργανα της ολοκληρωτικής τηλεοπτικής εξουσίας. Μόνο τότε η σάτιρα αποκτάει τη λεπτή αίσθηση της πραγματικότητας, την πολιτική οξυδέρκεια και τη διανοητική υγεία που δίχως αυτά σάτιρα δεν υπάρχει. Δίχως αυτά το σατιρικό ταλέντο εκπίπτει στη μικροαστική διαστροφή, αντιδραστικό εργαλείο στα χέρια της εξουσίας, ακριβώς γιατί υπνωτίζει και αποχαυνώνει, διαιωνίζει την παρακμή και το κατεστημένο σύστημα ιδεών και ηθικής: Το σύστημα που παράγει την αθλιότητα, το ανθρώπινο δράμα, την αφυδάτωση των συναισθημάτων, τον ακρωτηριασμό της σκέψης, το ναρκισσιστικό ατομικισμό κ.λπ…
Σε αυτά τα ασφυκτικά καλούπια του συστήματος εξαντλείται το σατιρικό ταλέντο του Λαζόπουλου.
Λαζόπουλος: Το εργαλείο της Νέας Εποχής
Τα τηλεοπτικά σώου του Λαζόπουλου δεν παρεκκλίνουν από τα πρότυπα των αχαλίνωτων διαστροφών της εμπορευματοποίησης: Της ακροαματικότητας και του θεάματος. Δηλαδή όχι μόνο δεν αναιρούν τη λογική του καταναλωτικού θεάματος, αλλά αποτελούν την υπερτονισμένη έκφραση αυτής της αγοραίας λογικής.
Ο Λαζόπουλος υπερτονίζει την ύπουλη λογική του τηλεοπτικού θεάματος και αναπαράγει όλη τη φαιά ιδεολογία αυτού του θεάματος: Μια ιδεολογία που αλλοτριώνει τον άνθρωπο από τις βαθύτερες σκέψεις του και τα αισθήματά του, που τον κρατάει σε αδράνεια και λειτουργεί υπνωτικά και αποπροσανατολιστικά. Μια ιδεολογία που δολοφονεί ανελέητα τη σκέψη. Αυτός ο τηλεοπτικός…«Αριστοφάνης» είναι το πολτοποιημένο «πνεύμα» της Νέας Εποχής, το μακάβριο αποτύπωμα, αλλά και το ιδεολογικό εργαλείο αυτής της εποχής.
Δεν είδαμε ποτέ το Λαζόπουλο να γελοιοποιεί το σύστημα και τους μηχανισμούς του, να καρατομεί τα πρόσωπα και τα σύμβολα της πολυεδρικής καπιταλιστικής εξουσίας, τους «προφήτες» των Νέων Ιδεών και τους «εφιάλτες» του νεοταξικού Μεσαίωνα. Ιδιαίτερα δεν τον είδαμε ποτέ να γελοιοποιεί το είδωλό του (τηλεοπτικό είδωλο εξουσίας είναι), συνακόλουθα τα μεγάλα αφεντικά του, τα οποία παράγουν και επιβάλλουν (και μέσω των ΜΜΕ), όλων των ειδών τα σκουπίδια, το ιδεολογικό και ηθικό τσιμέντο της κτηνωδίας, της υποκουλτούρας, της αποβλάκωσης και του εκμαυλισμού της ανθρώπινης συνείδησης.
Ο Λαζόπουλος, απλώς γελοιοποιεί το «γελοίο» αυτών των εκμαυλισμένων θυμάτων: Τα «σκύβαλα» του καθεστώτος και ιδιαίτερα του τελετουργικού, τηλεοπτικού ολοκληρωτισμού. Ηδονίζεται να εξευτελίζει τα εξαθλιωμένα θύματα, το κατάντημα των ανθρώπων, το μίζερο σύμπτωμα της τηλεοπτικής βαρβαρότητας. Δεν γελοιοποιεί τη μήτρα της βαρβαρότητας, αλλά τα θύματά της, δηλαδή τα απόβλητα αυτής της «μηχανής» του τηλεοπτικού θεάματος που αλέθει ανθρώπους και ιδέες, συνειδήσεις και συναισθήματα, τα πάντα.
Η καρατόμηση των πολιτικών προσώπων κι αυτή είναι υποταγμένη στα ασφυκτικά πλαίσια του αγοραίου τηλεοπτικού σώου. Και εδώ απομονώνει το «σύμπτωμα» και γελοιοποιεί το παραπολιτικά «γελοίο». Μια ρηχή, πολιτική δημαγωγία, μια αποστειρωμένη επιθεώρηση λαϊκισμού και μικροπολιτικής προπαγάνδας. Τα πολιτικά πρόσωπα εμφανίζονται σαν σκόρπια εξαρτήματα μιας μηχανής, αφυδατωμένα κοινωνικά και ιδεολογικά, άδεια από ιστορική και κοινωνική ουσία, χωρίς ιδεολογική και πολιτική «ψυχή». Και εδώ η «σάτιρα» του Λαζόπουλου μένει σε κάποια εξωτερικά συμπτώματα της νόσου, δεν αμφισβητεί στο ελάχιστο το κοινωνικό σύστημα, αντίθετα είναι υποταγμένη πλήρως στη μικροπολιτική και στα πολιτικά παιχνίδια των ισχυρών μηχανισμών της καπιταλιστικής εξουσίας…
Απέναντι λοιπόν στα πολιτικά απόβλητα και απέναντι στη «δυστυχία» των εκκριμάτων του αγοραίου τηλεοπτικού «πολιτισμού», ο Λαζόπουλος διατρανώνει τη δική του ανάπηρη (αλλά ακριβοπληρωμένη) υπεροχή. Στείρος από ανατρεπτικές ιδέες, ενσωματωμένος πλήρως στους μηχανισμούς των ανακτορικών ιδεολογικών δομών, πελεκίζει άπληστα και αχόρταγα τους «ανάπηρους»!!!
Έχει την ψυχολογία και τη νοοτροπία των πωρωμένων εξουσιαστών. Εκείνων, δηλαδή, που ηδονίζονται να εξευτελίζουν τον άνθρωπο, να τον ρίχνουν στα έσχατα όρια της δουλοπρέπειας, αυτοπεριφρόνησης και ταπείνωσης. Και μόνο αυτό αποδεικνύει τη στειρότητα των ιδεών του και της ευαισθησίας του, τη σατιρική του ένδεια. Αποδεικνύει, δηλαδή, ότι και ο ίδιος αποτελεί αποτύπωμα αυτών που γελοιοποιεί, ότι είναι ένας άνθρωπος του συστήματος, που απλώς «τρυπάει» κάποιες «φουσκάλες» πυώδεις του καθεστώτος που υπηρετεί. Χτυπάμε το σαμάρι για να μην χτυπήσουμε το γάιδαρο. Το δόλιο τέχνασμα των «αριστερών» λακέδων πολυτελείας!!!
Ο λόγος του Λαζόπουλου, όπως κάθε λόγος καταναλωτικής καταγγελίας, λειτουργεί σαν ιδεολογικό εμβόλιο. Ομολογεί κάποια κτυπητά, εξωτερικά ελαττώματα του συστήματος για να συγκαλύψει καλύτερα τα βασικά ελαττώματα. Δηλαδή με μικρές δόσεις από το αναγνωρισμένο κακό ανοσοποιεί το σύστημα και το προστατεύει από τον κίνδυνο μιας γενικευμένης αμφισβήτησής του. Η «σάτιρα» του Λαζόπουλου το κάνει αυτό με επιτυχία. Με «αριστερό» μανδύα καταλύει κάθε διαλεκτική, κάθε αναδρομή πέραν από το επιφανειακά ορατό. Έτσι διαιωνίζει και ανακυκλώνει την υπάρχουσα αθλιότητα και βαρβαρότητα της καπιταλιστικής ζούγκλας…
Η «σάτιρα» του Λαζόπουλου δεν έχει σκοπό, ένα ηθικό σύστημα αξιών, ένα νέο ιδανικό, ένα νέο τραγούδι που να εμπνέει και να ενθουσιάζει. Εξαντλείται στον κυνισμό και στις λεκτικές απρέπειες, στοιχεία που υποκρύπτουν έλλειψη πίστης και οράματος, ή το σβήσιμο μιας πίστης.
Όλα αυτά φυσικά δεν αποτελούν απλώς το διακριτικό σήμα του μικροαστικού αναρχισμού, αλλά την «αριστερή μόδα» της Νέας Εποχής. Προϊόν αυτών των «Νέων Ιδεών» είναι ο Λαζόπουλος. Το ιδεολογικό εργαλείο του συστήματος (όπως κάθε τηλεοπτικός σταρ), το οποίο καταστρέφει κάθε πολιτικό και αισθητικό κριτήριο και «μπολιάζει» την κοινωνία με τα «νέα γούστα», τα ισοπεδωτικά νεοταξικά «γούστα»: Η «αισθητική» των κοπράνων…
Η φιλοσοφία του νοσηρού ατομικισμού
Το φιλοσοφικό βάθρο του Λαζόπουλου συνοψίζεται σε αυτό που κατά κόρον επαναλαμβάνει: «Να είσαι ο εαυτός σου»!!!
Ο «Εαυτός», όμως, διαμορφώνεται μέσα σε ένα δοσμένο κοινωνικό και ιδεολογικό περιβάλλον το οποίο κατασκευάζει όλων των ειδών τις ασθένειες και τις διαστροφές: Οικονομικές, ψυχολογικές, πνευματικές, εγκληματικές κ.λπ.
Συνεπώς όταν λέμε να «είσαι ο «εαυτός» αποδεχόμαστε ολοκληρωτικά αυτό το σύστημα και τις διαστροφές του. Και όχι μόνο το αποδεχόμαστε, αλλά γινόμαστε και κήρυκες αυτών των νοσημάτων. Κηρύσσουμε τη ζούγκλα των «εαυτούληδων». Δηλαδή, ανυψώνουμε το άτομο σε θεότητα, σε άτομο χωρίς όρια, χωρίς σύνορα, χωρίς αρχές, χωρίς αναστολές. Αυτό είναι ο Λαζόπουλος. Ένα καθεστωτικό γρανάζι που προπαγανδίζει, μέσω της δήθεν «σάτιράς» του και με τη «στάμπα» του «αριστερού προφήτη», το «ατομικό ένστικτο» που διαμορφώνεται μέσα στη βαρβαρότητα του αχαλίνωτου καπιταλιστικού ανταγωνισμού και του χυδαίου καταναλωτισμού.
Αυτός ο «μοντέρνος αριστερός» της τηλεοπτικής κακουργίας αναπαράγει όλους τους παρακμιακούς μύθους και τα μπαγιάτικα ιδεολογήματα του καθεστώτος που υπηρετεί.
Αποκρύβει ότι ο «εαυτός», δηλαδή ο άνθρωπος δεν είναι μια αφηρημένη οντότητα. Ο άνθρωπος σήμερα δεν είναι παρά ένα άτομο απωλεσμένο, αλλοτριωμένο και παραδομένο στην κυριαρχία απάνθρωπων όρων και συνθηκών.
Αποκρύβει, αυτός ο «αριστερός» ότι σήμερα υπάρχει σχίσμα του ανθρώπου, αλλοτρίωση του ανθρώπου από τον άνθρωπο. Ο «εαυτός» είναι το «δικαίωμα» του εγωιστικού ατόμου!
Ο «εαυτός» (ούτε αυτό το γνωρίζει ο « αριστερός προφήτης» των Νέων Ιδεών), είναι ο διαχωρισμός του ανθρώπου από τον άνθρωπο, είναι το ατομικό δικαίωμα του συμφέροντος που οδηγεί στο να μη βρίσκει ο καθένας στον άλλο την πραγματοποίηση αλλά τον περιορισμό της ελευθερίας του. Που οδηγεί στην ανταγωνιστική ζούγκλα των ατόμων.
Για μια τέτοια αγέλη ατόμων μονάδων μας μιλάει ο Λαζόπουλος, αναπαράγοντας όλη τη φαιά φιλοσοφία της Νέας Τάξης. Μια αγέλη «εαυτούληδων» που θα ποδηγετείται από τους κατασκευασμένους πλαστικούς ηγέτες (τύπου Τσίπρα) και θα χαχανίζει, στον καναπέ, από τα υπνωτικά δηλητήρια των τηλεοπτικών σταρ: Τους σύγχρονους γενίτσαρους του καθεστώτος.
Γι’ αυτό ο κύριος αυτός δεν θίγει ποτέ τους ομοίους του: Τα είδωλα της τηλεοπτικής εξουσίας, τους «σταρ» της παραπληροφόρησης και της απάτης, τα «προοδευτικά» Ιερατεία και τα αφεντικά τους.
Γελοιοποιεί απλώς τα «εξαμβλώματα», τα «ψώνια», τα μικρά και ασήμαντα «ψώνια». Τα «ψώνια» καρχαρίες δεν τολμά να τα αγγίξει…
Απεναντίας δίνει τροφή και κέρδη στους καναλάρχες. Ακριβώς γιατί συντηρεί και δίνει ακροαματικότητα στις εκπομπές που δήθεν σατιρίζει. Μια κερδοφόρα ανακύκλωση των τηλεοπτικών κοπράνων και ένα αχαλίνωτο σώου στα τηλεπαράθυρα…
Γρανάζι, από τα πλέον επικίνδυνα (γιατί υποδύεται το ρόλο του «αριστερού» και του «ποιοτικού») του τηλεοπτικού θεάματος και της δυναστείας της ακροαματικότητας είναι ο Λαζόπουλος. Το ροζ ιδεολογικό λαρύγγι του πλανητικού ολοκληρωτισμού…
Βρίσκεται ΕΔΩ:
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=2694
Διαβάστε επίσης:
α). Λαζόπουλος: Ο «μαέστρος» που αναπαλαιώνει
την καπιταλιστική παρακμή
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=2374
β). Λαζόπουλος: Ένα επαίσχυντο καρύκευμα
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=2751
==============
Ο Λαζόπουλος μας κουνάει απειλητικά το δάκτυλο
"ΡΕΣΑΛΤΟ"
Ο Λαζόπουλος έχασε την ψυχραιμία του!
Βάλλει με ασυγκράτητη μοχθηρία εναντίον όλων εκείνων που του έχουν ασκήσει κριτική…
Αυτός ο τηλεοπτικός σατράπης που ηδονιζόταν να πελεκίζει τα θύματα της καπιταλιστικής κακουργίας (και τα «ψώνια» της τηλεοπτικής κοπριάς υποπροϊόντα της καπιταλιστικής αγοράς είναι), επιχειρεί να βγει πάλι στον... αφρό με τον ίδιο τρόπο που ασκούσε το «σατιρικό», τηλεοπτικό του εμπόριο:
Την κανιβαλική ΕΠΙΘΕΣΗ κατά ΠΑΝΤΩΝ και ιδιαίτερα κατά της πολυφωνίας του διαδικτύου…
Μην έχοντας, βεβαίως, την καθεστωτική, δικτατορική τηλεοπτική ΔΟΜΗ (την αρένα που καρατομούσε τα θύματά του), η οποία στήριζε (αυτή η τηλεοπτική δομή εξουσίας) το εύθραυστο «Εγώ» του, χάνει παντελώς την ψυχραιμία του και αποκαλύπτει, ΑΝΟΙΚΤΑ, τη φαιά φιλοσοφία του: Αυτή που διαπερνούσε το τηλεοπτικό του έργο με την κάλυψη της σάτιρας…
Ανοικτά λοιπόν χαρακτηρίζει τα ιστολόγια «ηλεκτρονικές συμμορίες» και εμμέσως πλην σαφώς ζητάει τη ΦΙΜΩΣΗ τους!!!
Αυτός ο «εκλεκτός» έχει το δικαίωμα να πελεκίζει όποιον θέλει, αλλά απαγορεύει το ίδιο δικαίωμα στους άλλους, τους οποίους, αν το ασκήσουν, τους χαρακτηρίζει «συμμορίες»…
Διαβάστε την συνέντευξή του εδώ:
http://www.press-gr.com/2017/12/social-media_24.html
Ο άμοιρος διακατέχεται από τέτοια δικτατορική αυθάδεια και από τέτοιο νοσηρό ναρκισσισμό που δεν είναι να θέση να αντιληφτεί ότι η συνέντευξή του ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ όλες τις κριτικές και τις πολεμικές εναντίον του.
Οι ναρκισσιστικές διαστροφές του, επίσης, δεν του επιτρέπουν να κοιτάξει πέρα του εαυτού του. Γύρω από το δικό του «δράμα» περιστρέφεται: Το «δράμα» του βολεμένου εκατομμυριούχου!!!
Προσπαθεί να «σταθεί στα πόδια του» (!!!), μας λέει…
Για την κατακρεούργηση και την αποτέφρωση του ελληνικού λαού από το κόμμα του, γι αυτό το θανατηφόρο μπούλινγκ των «αριστερών» ανδρεικέλων εναντίον της ελληνικής κοινωνίας και του λαού της, τσιμουδιά δεν βγάζει ο «ευαίσθητος» μεταπράτης της αριστερής ΑΠΑΤΗΣ.
Μπροστά στο προσωπικό του «δράμα» (το «δράμα» μιας παρακμασμένης καθεστωτικής πόρνης), τι αξία μπορεί να έχει το δράμα ενός λαού;;;
Και εδώ απαστράπτει η φαιά φιλοσοφία του: Η φαιά φιλοσοφία της «αριστερής» ΠΑΡΑΚΜΗΣ…
Εμείς, βεβαίως, δεν περιμέναμε να χάσει την ψυχραιμία του για να τον μάθουμε.
Ανήκουμε σε αυτές τις «ηλεκτρονικές συμμορίες» που έχουν ασχοληθεί, συστηματικά, με τον Λαζόπουλο…
Έχουμε υπογραμμίσει και μάλιστα πολλές φορές τούτο:
«Ο Λαζόπουλος αποτελεί ένα από το πιο αιχμηρά, καθεστωτικά όπλα της «αριστερής διαστροφής».
Η «σάτιρά» του καμία σχέση με την ΣΑΤΙΡΑ δεν έχει: Είναι η «σκέψη» και η «αισθητική» της τηλεοπτικής αγοράς, μιας αγοράς υποταγμένης πλήρως στο μεγάλο κεφάλαιο, συνακόλουθα στη δικτατορία του τηλεοπτικού θεάματος και της αχαλίνωτης ακροαματικής κερδοφορίας…
Το χειρότερο είναι, όμως, η φρενοβλαβής ΑΠΑΤΗ, αυτής της «Σάτιρας»: Τη χρησιμοποιεί για την παραπολιτική χυδαιότητα και την κουτοπόνηρη παραμόρφωση των πολιτικών γεγονότων και απόψεων…».
Διαβάστε σχετικά εδώ:
http://resaltomag.blogspot.gr/2015/09/h.html
Θα επανέλθουμε με μια παλιά μας ανάλυση για το Λαζόπουλο, γραμμένη το Φεβρουάριο του 2008:
«Λαζόπουλος: Το καθεστωτικό όπλο της «αριστερής διαστροφής»
Βάλλει με ασυγκράτητη μοχθηρία εναντίον όλων εκείνων που του έχουν ασκήσει κριτική…
Αυτός ο τηλεοπτικός σατράπης που ηδονιζόταν να πελεκίζει τα θύματα της καπιταλιστικής κακουργίας (και τα «ψώνια» της τηλεοπτικής κοπριάς υποπροϊόντα της καπιταλιστικής αγοράς είναι), επιχειρεί να βγει πάλι στον... αφρό με τον ίδιο τρόπο που ασκούσε το «σατιρικό», τηλεοπτικό του εμπόριο:
Την κανιβαλική ΕΠΙΘΕΣΗ κατά ΠΑΝΤΩΝ και ιδιαίτερα κατά της πολυφωνίας του διαδικτύου…
Μην έχοντας, βεβαίως, την καθεστωτική, δικτατορική τηλεοπτική ΔΟΜΗ (την αρένα που καρατομούσε τα θύματά του), η οποία στήριζε (αυτή η τηλεοπτική δομή εξουσίας) το εύθραυστο «Εγώ» του, χάνει παντελώς την ψυχραιμία του και αποκαλύπτει, ΑΝΟΙΚΤΑ, τη φαιά φιλοσοφία του: Αυτή που διαπερνούσε το τηλεοπτικό του έργο με την κάλυψη της σάτιρας…
Ανοικτά λοιπόν χαρακτηρίζει τα ιστολόγια «ηλεκτρονικές συμμορίες» και εμμέσως πλην σαφώς ζητάει τη ΦΙΜΩΣΗ τους!!!
Αυτός ο «εκλεκτός» έχει το δικαίωμα να πελεκίζει όποιον θέλει, αλλά απαγορεύει το ίδιο δικαίωμα στους άλλους, τους οποίους, αν το ασκήσουν, τους χαρακτηρίζει «συμμορίες»…
Διαβάστε την συνέντευξή του εδώ:
http://www.press-gr.com/2017/12/social-media_24.html
Ο άμοιρος διακατέχεται από τέτοια δικτατορική αυθάδεια και από τέτοιο νοσηρό ναρκισσισμό που δεν είναι να θέση να αντιληφτεί ότι η συνέντευξή του ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ όλες τις κριτικές και τις πολεμικές εναντίον του.
Οι ναρκισσιστικές διαστροφές του, επίσης, δεν του επιτρέπουν να κοιτάξει πέρα του εαυτού του. Γύρω από το δικό του «δράμα» περιστρέφεται: Το «δράμα» του βολεμένου εκατομμυριούχου!!!
Προσπαθεί να «σταθεί στα πόδια του» (!!!), μας λέει…
Για την κατακρεούργηση και την αποτέφρωση του ελληνικού λαού από το κόμμα του, γι αυτό το θανατηφόρο μπούλινγκ των «αριστερών» ανδρεικέλων εναντίον της ελληνικής κοινωνίας και του λαού της, τσιμουδιά δεν βγάζει ο «ευαίσθητος» μεταπράτης της αριστερής ΑΠΑΤΗΣ.
Μπροστά στο προσωπικό του «δράμα» (το «δράμα» μιας παρακμασμένης καθεστωτικής πόρνης), τι αξία μπορεί να έχει το δράμα ενός λαού;;;
Και εδώ απαστράπτει η φαιά φιλοσοφία του: Η φαιά φιλοσοφία της «αριστερής» ΠΑΡΑΚΜΗΣ…
Εμείς, βεβαίως, δεν περιμέναμε να χάσει την ψυχραιμία του για να τον μάθουμε.
Ανήκουμε σε αυτές τις «ηλεκτρονικές συμμορίες» που έχουν ασχοληθεί, συστηματικά, με τον Λαζόπουλο…
Έχουμε υπογραμμίσει και μάλιστα πολλές φορές τούτο:
«Ο Λαζόπουλος αποτελεί ένα από το πιο αιχμηρά, καθεστωτικά όπλα της «αριστερής διαστροφής».
Η «σάτιρά» του καμία σχέση με την ΣΑΤΙΡΑ δεν έχει: Είναι η «σκέψη» και η «αισθητική» της τηλεοπτικής αγοράς, μιας αγοράς υποταγμένης πλήρως στο μεγάλο κεφάλαιο, συνακόλουθα στη δικτατορία του τηλεοπτικού θεάματος και της αχαλίνωτης ακροαματικής κερδοφορίας…
Το χειρότερο είναι, όμως, η φρενοβλαβής ΑΠΑΤΗ, αυτής της «Σάτιρας»: Τη χρησιμοποιεί για την παραπολιτική χυδαιότητα και την κουτοπόνηρη παραμόρφωση των πολιτικών γεγονότων και απόψεων…».
Διαβάστε σχετικά εδώ:
http://resaltomag.blogspot.gr/2015/09/h.html
Θα επανέλθουμε με μια παλιά μας ανάλυση για το Λαζόπουλο, γραμμένη το Φεβρουάριο του 2008:
«Λαζόπουλος: Το καθεστωτικό όπλο της «αριστερής διαστροφής»
================
Σχόλια