Δεκαεννέα
παραμένουν οι αποκρατικοποιήσεις στο πρόγραμμα αξιοποίησης περιουσίας
του ΤΑΙΠΕΔ που συνεχίζει ως έχει τη λειτουργία του για τρία ακόμα
χρόνια. Η μόνη διαφορά αυτού που περιλαμβάνεται ως παράρτημα του νόμου
που ψήφισε την Πέμπτη η Βουλή με το προηγούμενο ADP (Asset Development
Plan), όπως αποκαλείται τεχνικά το πρόγραμμα, είναι ότι τα δικαιώματα
ψήφου των ΕΛΤΑ περνούν στο λεγόμενο υπερταμείο (Ελληνική Εταιρεία
Συμμετοχών και Περιουσίας) και αντ’ αυτών μπαίνουν σε τροχιά
αποκρατικοποίησης τα δέκα περιφερειακά λιμάνια, αρχής γενομένης από αυτό
της Αλεξανδρούπολης. Αντιθέτως, τα δικαιώματα εκμετάλλευσης των
μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, που δεν έχουν
παραχωρηθεί στη γερμανική Fraport, περνούν στο υπερταμείο.
Εν τω μεταξύ, το τελευταίο διάστημα το ΤΑΙΠΕΔ έχει
δημοσιεύσει διεθνείς προσκλήσεις για την πρόσληψη συμβούλων για την πώληση όλων των συμμετοχών του. Αυτές περιλαμβάνουν το 5% του ΟΤΕ, το 31% του ΔΕΣΦΑ, το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το 35% των ΕΛΠΕ, το 17% της ΔΕΗ, το 23% της Εταιρείας Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης, το 11% της ΕΥΔΑΠ και το 65% της ΔΕΠΑ και την πώληση της Εγνατίας. Επιπλέον, οι ελληνικές αρχές αναλαμβάνουν την δέσμευση να ολοκληρώσουν όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να τελειώσει η παραχώρηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, συμπεριλαμβανομένης της νομοθέτησης νέου ρυθμιστικού πλαισίου για τα καζίνο της Αττικής και την προκήρυξη διαγωνισμού για άδεια στο Ελληνικό.
Επίσης, η κυβέρνηση αναλαμβάνει την υποχρέωση να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για το οικονομικό κλείσιμο μιας σειράς ολοκληρωμένων διαγωνισμών που εκκρεμούν. Αυτές είναι ο ΟΛΘ, η Αφάντου στη Ρόδο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η παράταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα, τρέχουν οι διαγωνισμοί για τις μαρίνες, αλλά και οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες ακινήτων. Οι 19 αποκρατικοποιήσεις του ΤΑΙΠΕΔ συμπληρώνονται από τις ολοκληρωθείσες του ΟΛΠ, των περιφερειακών αεροδρομίων και του Αστέρα Βουλιαγμένης.
Το πραγματικά καινούργιο στοιχείο του νέου επικαιροποιημένου μνημονίου είναι το γεγονός πως με βάση το άρθρο 73 ανοίγει ο δρόμος για τη μεταφορά στο υπερταμείο όλων των ακινήτων του Δημοσίου. Κάτι που επιχειρήθηκε να αποφευχθεί. Ειδικότερα, ιδρύεται «ομάδα εργασίας αποτελούμενη από εκπροσώπους του υπουργείου Οικονομικών, των κατά περίπτωση συναρμοδίων υπουργείων και των ΕΤΑΔ, ΤΑΙΠΕΔ και της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. με σκοπό τον εντοπισμό στο Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας ακινήτων που πληρούν κριτήρια τα οποία τα καθιστούν κατάλληλα για αξιοποίηση». Παράγοντες της αγοράς ερμηνεύουν τη διάταξη ως «πάσο» που θα κάμπτει τις κατά περίπτωση αντιδράσεις που εκδηλώνονται και τα κρούσματα άρνησης συνεργασίας.
Ηλίας ΜπέλοςΠηγή: kathimerini.gr
Εν τω μεταξύ, το τελευταίο διάστημα το ΤΑΙΠΕΔ έχει
δημοσιεύσει διεθνείς προσκλήσεις για την πρόσληψη συμβούλων για την πώληση όλων των συμμετοχών του. Αυτές περιλαμβάνουν το 5% του ΟΤΕ, το 31% του ΔΕΣΦΑ, το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το 35% των ΕΛΠΕ, το 17% της ΔΕΗ, το 23% της Εταιρείας Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης, το 11% της ΕΥΔΑΠ και το 65% της ΔΕΠΑ και την πώληση της Εγνατίας. Επιπλέον, οι ελληνικές αρχές αναλαμβάνουν την δέσμευση να ολοκληρώσουν όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να τελειώσει η παραχώρηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, συμπεριλαμβανομένης της νομοθέτησης νέου ρυθμιστικού πλαισίου για τα καζίνο της Αττικής και την προκήρυξη διαγωνισμού για άδεια στο Ελληνικό.
Επίσης, η κυβέρνηση αναλαμβάνει την υποχρέωση να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για το οικονομικό κλείσιμο μιας σειράς ολοκληρωμένων διαγωνισμών που εκκρεμούν. Αυτές είναι ο ΟΛΘ, η Αφάντου στη Ρόδο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η παράταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα, τρέχουν οι διαγωνισμοί για τις μαρίνες, αλλά και οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες ακινήτων. Οι 19 αποκρατικοποιήσεις του ΤΑΙΠΕΔ συμπληρώνονται από τις ολοκληρωθείσες του ΟΛΠ, των περιφερειακών αεροδρομίων και του Αστέρα Βουλιαγμένης.
Το πραγματικά καινούργιο στοιχείο του νέου επικαιροποιημένου μνημονίου είναι το γεγονός πως με βάση το άρθρο 73 ανοίγει ο δρόμος για τη μεταφορά στο υπερταμείο όλων των ακινήτων του Δημοσίου. Κάτι που επιχειρήθηκε να αποφευχθεί. Ειδικότερα, ιδρύεται «ομάδα εργασίας αποτελούμενη από εκπροσώπους του υπουργείου Οικονομικών, των κατά περίπτωση συναρμοδίων υπουργείων και των ΕΤΑΔ, ΤΑΙΠΕΔ και της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. με σκοπό τον εντοπισμό στο Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας ακινήτων που πληρούν κριτήρια τα οποία τα καθιστούν κατάλληλα για αξιοποίηση». Παράγοντες της αγοράς ερμηνεύουν τη διάταξη ως «πάσο» που θα κάμπτει τις κατά περίπτωση αντιδράσεις που εκδηλώνονται και τα κρούσματα άρνησης συνεργασίας.
Ηλίας ΜπέλοςΠηγή: kathimerini.gr
Σχόλια