EURO – NAZI – UNION: Η ΨΕΥΤΙΚΗ ''ΤΡΑΓΙΚΗ'' ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΖΑΜΑΛΑ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΑΤΑΡΟΥΣ

Ο ''ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ'' ΣΑΝ ΟΠΛΟ ΜΕ ΓΕΜΑΤΗ ΤΗ ΘΑΛΑΜΗ

Του ΑΝΔΡΕΑ ΖΑΦΕΙΡΗ

Ένα τραγούδι που μιλάει για την  ιστορία της «ξεριζωμένης» προγιαγιάς της τραγουδίστριας, κέρδισε τον διαγωνισμό της Eurovizion. Και είναι να αναρωτιέται κανείς αν αξίζει πραγματικά να ασχοληθεί κανείς με το αισθητικό/καλλιτεχνικό πλαίσιο ενός διαγωνισμού, που αυτοκυρώθηκε όταν το S.A.G.A.P.O. του Μιχάλη Ρακιντζή δε μπόρεσε να ανέβει πάνω από την 17η θέση.

Και ίσως μόνο η απαξίωση να αξίζει σε ένα διαγωνισμό πιο troll και από troll,  και το άρθρο να ήταν περιττό, εάν δεν υπήρχε μια μικρή λεπτομέρεια:

Πλην υποψιασμένων Λακεδαιμονίων , εκατομμύρια σε όλη την Ευρώπη, ακόμη και αυτοί που δεν πείστηκαν για την «καλλιτεχνική αξία» του άσματος και υποψιάστηκαν ότι κάτι άλλο τρέχει, πληροφορήθηκαν ότι :

« στις 18 Μαΐου του 1944το αιμοσταγές κομμουνιστικό καθεστώς, διέταξε τη μαζική εκτόπιση του τουρκογενούς φύλου των Τατάρων της Κριμαίας, με την υποψία ότι είχαν συνεργαστεί με τους Ναζί κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου».

…με την υποψία!

Το τραγούδι αύριο δε θα το θυμάται κανείς. Η πληροφορία όμως έμεινε. Εντελώς τυχαία η «αντικειμενική» αυτή πληροφορία αφορά την πιο ευαίσθητη, πολιτικοστρατιωτικά, ζώνη της Ευρώπης, αυτή τη στιγμή.

Και το πιο τραγικό είναι ότι ίσως και εντός αριστεράς να υπάρχουν φωνές που μπορεί-έστω και χαμηλόφωνα- να σιγοψιθυρίζουν για την «αντικειμενικότητα» της παραπάνω «αλήθειας».

Δυστυχώς όμως η ιστορία έχει άλλη άποψη:

Το πρώτο διάστημα της εισβολής στην ΕΣΣΔ, το 1941, οι Ναζί αντιμετώπισαν τους τοπικούς πληθυσμούς όπως ακριβώς προέβλεπε το σχέδιο: σαν αναλώσιμους υπανθρώπους. Μετά τη τραγική κατάληξη της μάχης της Μόσχας, όταν φάνηκε ότι ο πόλεμος θα κρατούσε πολύ περισσότερο από 5 μήνες, όπως αρχικά υπολόγιζαν, προσπάθησαν να δημιουργήσουν συμμαχίες, με βάση τις εθνικές ιδιατερότητες, στις κατακτημένες περιοχές.

Στη περιοχή της Κριμαίας , για την οποία το σχέδιο εποικισμού προέβλεπε, μετά τον πόλεμο, τον πλήρη εκγερμανισμό της, η στρατολόγηση των Τατάρων είχε ξεκινήσει νωρίτερα. Ήδη από τον Οκτώβριο του 1941 είχαν δημιουργηθεί «αστυνομικά σώματα» Τατάρων, με γερμανούς αξιωματικούς ως επικεφαλής, που αριθμούσαν συνολικά 9.000 Τατάρους. Κάθε ομάδα αποτελούνταν από 50-170 στρατιώτες, εξοπλισμένους με όπλα του σοβιετικού στρατού, κατά το 1/3 φορούσαν γερμανικές στολές και ήδη, μέχρι το τέλος του φθινοπώρου του 1941 είχαν δολοφονήσει πάνω από 40.000 κατοίκους της Κριμαίας. Κυρίως ρώσους αλλά και έλληνες.

Από τον Οκτώβριο του 1942 οι ομάδες αυτές, από «αστυνομικά σώματα», μετεξελίχθηκαν σε στρατιωτικές μονάδες, με βαρύτερο εξοπλισμό.

Σύμφωνα με τα επίσημα γερμανικά αρχεία στις μονάδες αυτές υπηρετούσαν 20.000 Τάταροι (το 9% του συνολικού πληθυσμού των Τατάρων, σύμφωνα με την απογραφή του 1939). Επίσης από τις 10.000 Τατάρους που υπηρετούσαν στο Κόκκινο Στρατό πριν τη γερμανική εισβολή, χιλιάδες λιποτάκτησαν προς τους Ναζί.

Ήταν τόση η προθυμία των Τατάρων, ώστε ο ίδιος ο Χίτλερ, στην ομιλία του στις 24 Μαΐου 1942 στο Reichstag, αναφέρθηκε στις εθνότητες που πολεμούσαν «ώμο τον ώμο, με τους γερμανούς στρατιώτες… Εσθονοί, Λιθουανοί, Ουκρανοί και Τάταροι…».

Βέβαια η υλική ανταμοιβή για την στήριξη αυτή δεν ήταν αμελητέα. Και τα οικονομικά κίνητρα ισχυρά. Με την διάλυση των κολχόζ η καλύτερη γη δόθηκε στους Τατάρους. Σπίτια, αγροκτήματα, περιουσίες (ρώσων και ελλήνων) αρπάχτηκαν .

Ολόκληρα χωριά καταστράφηκαν και οι κάτοικοι δολοφονήθηκαν. Τα χωριά TsabliLiaki,Tsair και άλλα ήταν τα Καλάβρυτα και το Δίστομο της Κριμαίας.

Στη μάχη της Σεβαστούπολης, μια από τις πιο σημαντικές μάχες του πολέμου,τα ταταρικά τάγματα είχαν ενεργή συμμετοχή. Εκτελούσαν εν ψυχρώ κάθε σοβιετικό αιχμάλωτο. Μαρτυρίες αιχμαλώτων στο κόλπο Alushta βεβαιώνουν τις εν ψυχρώ δολοφονίες. Οι ίδιοι σώθηκαν μετά από παρέμβαση ιταλών στρατιωτών.

Πορεία 3.000 αιχμαλώτων προς το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Felnygorodok διασταυρώθηκε με Ταταρικό απόσπασμα και 1500 αιχμάλωτοι εκτελέστηκαν εν ψυχρώ.

Μετά το 1943, και ενώ ο πόλεμος είχε αλλάξει τροπή, άρχισε η «αυτομόληση» Τατάρων στις μονάδες των παρτιζάνων. Το Δεκέμβριο εντάχθηκαν στις παρτιζάνικες ομάδες, και έγινα δεκτοί, 406 Τάταροι. 219 από αυτούς υπηρετούσαν πριν στις δωσίλογες  «αστυνομικές δυνάμεις».  Τον Ιανουάριο του 1944 οι Τάταροι που υπηρετούσαν στις ανταρτικές μονάδες ήταν 598.

Μάλλον λοιπόν η γιαγιά της  Τζαμάλα δεν είπε την αλήθεια στην εγγονή της. Αλλά και η εγγονή της, μάλλον δεν άκουσε ποτέ για τάγμα Τατάρων εθελοντών που πολεμάει «ώμο με τον ώμο» με τα ναζιστικά τάγματα του Αζόφ, στην ανατολική Ουκρανία. Και σίγουρα δε ξέρει ότι στα τάγματα αυτά έχουν στρατολογηθεί και «αδέλφια» από τους Γκρίζους Λύκους.

Το πώς γίνεται προσπάθεια να αξιοποιηθεί ο πολιτισμός σαν όπλο το ζήσαμε και στη Αθήνα πρόσφατα. Όταν το ίδρυμα “opensociety”  του Soros, μαζί με την ουκρανική και αμερικανική πρεσβεία, προσπάθησαν να διοργανώσουν φιλοmeidan festival, που έχει ήδη διατρέξει τη μισή Ευρώπη. « Δυστυχώς», στην Αθήνα, «αναβλήθηκε λόγω τεχνικών προβλημάτων», από τη δράση του αντιφασιστικού κινήματος.  

-------------

Στο πανηγύρι της Γιουροβίζιον επιβεβαιώθηκε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η λαϊκή εύπεπτη πολιτική και οι εύκολες απαντήσεις στα εθνικά (και οικονομικά)  ζητήματα και πόσο ασήμαντη είναι εν τέλει η ποιότητα στη μουσική όσο και η βαθύτητα στην ανάλυση των οικονομικών και εθνικών συγκρούσεων.
Οι επιτροπές προηγούνται του κοινού!
Η ουκρανική συμμετοχή έφτασε τους  534 βαθμών (televoting συν επιτροπές) και ανέτρεψε τα προγνωστικά, υποσκελίζοντας την Αυστραλία (511 βαθμοί) και τη Ρωσία (491 βαθμοί). Έχει τη σημασία του το γεγονός ότι  για πρώτη φορά φέτος αποφασίστηκε να αλλάξει ο τρόπος μετάδοσης των αποτελεσμάτων: οι  επιτροπές κάθε χώρας φέτος έδιναν πρώτες τη βαθμολογία τους και στη συνέχεια ακολουθούσε  η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της ψηφοφορίας του κοινού.
Οι επιλογές των Τατάρων
Οι Τάταροι της Κριμαίας αλλά και άλλων περιοχών μιλούν ταταρικά, γλώσσα με τουρανικές ρίζες (τουρκομογγολικές) , είναι μουσουλμάνοι και ιστορικά εξυπηρετούσαν πάντα την οθωμανική αυτοκρατορία εναντίον της Ρωσίας (Νωρίτερα ήταν φίλα προσκείμενοι στους Μογγόλοιυς της Χρυσής Ορδής που κρατούσαν για ένα διάστημα τη Ρωσία φόρου υποτελή).  Η Ρωσία κατέλαβε το Χανάτο τους στην Κριμαία το 1783 και οι περισσότεροι Τάταροι αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν κυρίως σε περιοχές της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Όσοι έμειναν στην Ουκρανία, αργότερα, το 1944, συνεργάστηκαν με τους ναζί και μετά τη λήξη του Β Παγκοσμίου Πολέμου ο Στάλιν εκτόπισε τους περισσότερους σε τουρανικές περιοχές. Όσοι απόμειναν ανήκουν σήμερα με φανατισμό στους φιλευρωπαϊστές της Ουκρανίας.
Στη ζωή τίποτα δεν είναι ασπρόμαυρο και οι Τάταροι ασφαλώς είχαν το δικαίωμα να υπερασπιστούν τη μειονότητά τους με ό,τι μέσο και όποια συμμαχία θεωρούσαν πρόσφορη. Όμως οι ίδιοι έκαναν τις επιλογές αυτές μεταξύ των δυνατοτήτων που κατά καιρούς  είχαν και κανένας δεν τους ανάγκασε να επιλέξουν ως  πλησιέστερο συγγενή τους, τους ναζί.
Συγχαρητήρια Ποροσένκο
Ναι!!!» έγραψε ο Ποροσένκο σε μήνυμά του στο Twitter. «Μια εμφάνιση και μια νίκη απίστευτη! Όλη η Ουκρανία σας λέει ένα μεγάλο ευχαριστώ Τζαμάλα».
Παράλληλα και ο πρωθυπουργός Βολοντίμιρ Γκρόισμαν εξέφρασε μέσω Twitter τα «ειλικρινή συγχαρητήριά» του στην Τζαμάλα και ευχήθηκε «δόξα στην Ουκρανία!».
Διαμαρτυρία της Ρωσίας
Η 32χρονη τραγουδίστρια που ανήκει στη μουσουλμανική μειονότητα των Τατάρων της Κριμαίας κέρδισε χθες στην Eurovision με το τραγούδι που ερμήνευσε με τίτλο «1944», το οποίο αναφέρεται στην μαζική απέλαση από τις δυνάμεις του Ιωσήφ Στάλιν των Τατάρων της Κριμαίας εκείνη τη χρονιά.
«Όταν φτάνουν ξένοι/Μπαίνουν στα σπίτια σας/Σας σκοτώνουν όλους και λένε/ Δεν είμαστε ένοχοι, όχι ένοχοι», λέει η πρώτη στροφή του τραγουδιού.
Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο: «Οι φρικτές αυτές μνήμες από τον ξεριζωμό των Τατάρων της Κριμαίας από τον Στάλιν αναβίωσαν με την προσάρτηση της χερσονήσου της Κριμαίας από τη Ρωσία τον Μάρτιο του 2014: Τάταροι μαχητές τέθηκαν υπό κράτηση ή είδαν να γίνονται έρευνες στα σπίτια τους και σε επικεφαλής της κοινότητας αυτής απαγορεύτηκε η είσοδος στο έδαφος αυτό από την Μόσχα».
Η Ρωσία είχε διαμαρτυρηθεί σχετικά με τη συμμετοχή της Ουκρανίας στον διαγωνισμό λόγω των «πολιτικών» υπαινιγμών του τραγουδιού αυτού, σε αντίθεση με τον κανονισμό της Eurovision που απαγορεύει «τους στίχους, τη γλώσσα ή τις χειρονομίες πολιτικού ή παρεμφερούς χαρακτήρα».
Ωστόσο οι υπεύθυνοι της Eurovision έκριναν ότι οι στίχοι του τραγουδιού αυτού έχουν «ιστορικό» χαρακτήρα και επικύρωσαν τη συμμετοχή του.
Ένας από τους κύριους επικεφαλής του φιλοευρωπαϊκού κινήματος της πλατείας Μαϊντάν του Κιέβου, που οδήγησε στην καθαίρεση τον Φεβρουάριο του 2014 του τότε προέδρου της Ουκρανίας Βίκτορ Γιανουκόβιτς, δήλωσε ότι θα ήταν επίκαιρο η Ουκρανία, η οποία θα φιλοξενήσει τον επόμενο διαγωνισμό της Eurovision, να τον διοργανώσει στην Κριμαία.
«Θα αποδιδόταν δικαιοσύνη αν η επόμενη Eurovision γινόταν στα ιστορικώς πάτρια εδάφη της Τζαμάλα – την Κριμαία στην Ουκρανία», έγραψε στο Twitter ο Μουστάφα Νάγεμ.
=========
Για άλλη μια φορά, η εμετική και βαθιά κιτς Γιουροβίζιον αναδεικνύεται σε προνομιακότατο προπαγανδιστικό μέσο των κοινωνικών (ομοφυλοφιλία-μείωση του παγκόσμιου πλυθησμού ώστε να είναι πιο εποπτεύσιμος και χειραγωγίσιμος μιας και είναι αχρείαστος πλέον στην παραγωγή) αλλά και των γεωπολιτικών επιδιώξεων (ανακατατάξεις στην Ευρώπη και ειδικά στην Ανατολική) της Νέας (παναμερικανικής)Τάξης Πραγμάτων. (πηγή)
-----------------

Γιουροβίζιον: Πάντα υποταγμένη στις ιμπεριαλιστικές σκοπιμότητες 

Έχουμε διεξοδικά αποδείξει ότι η Γιουροβίζιον δεν είναι τίποτα άλλο από το ΚΙΤΣ του πλανητικού ντοπαρίσματος: Προϊόν και εργαλείο της ολοκληρωτικής δυναστείας του εμπορικού υπερθεάματος…
Εργαλείο, δηλαδή, πλήρως υποταγμένο και καθοδηγούμενο από αυτούς που παίζουν το ΤΕΛΟΣ της ανθρωπότητας…
Η «ιδεολογία» της Γιουροβίζιον είναι η «ιδεολογία» των κοπράνων του τηλεθεάματος, η «ιδεολογία» του οχετού της ισοπεδωτικής αυθάδειας, της καταναλωτικής ακαθαρσίας και της κακογουστιάς…
Ένα τέτοιο ιδεολογικό εργαλείο δεν καταστρέφει μόνο κάθε καλλιτεχνική δημιουργία και αισθητικό κριτήριο, αλλά παραμορφώνει και διαστρέφει βάναυσα και το ΙΣΤΟΡΙΚΟ και ΠΟΛΙΤΙΚΟ γίγνεσθαι: Επαναδιατυπώνει την Ιστορία και την Πολιτική σύμφωνα με τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις του πλανητικού ιμπεριαλισμού (4ο Ράιχ) και των... μαφιόζων του χρήματος.

Μόνο αφελείς, πλέον, μπορεί να πιστεύουν ότι τέτοια δήθεν καλλιτεχνικά υπερθεάματα βρίσκονται έξω από την πολιτική και την ΥΠΟΤΑΓΗ τους στο χρήμα…

Το πολιτικό τραγούδι της Ουκρανίας που βραβεύτηκε, αυτές τις διεθνείς ιμπεριαλιστικές σκοπιμότητες εξυπηρετεί, παραμορφώνοντας και επαναδιατυπώνοντας την Ιστορία, σύμφωνα με τα συμφέροντα του νεοταξικού ΦΑΣΙΣΜΟΥ…

----------

  ---------------------

Ένα τραγούδι με εντελώς αμφιλεγόμενο πολιτικό μήνυμα από την Ουκρανία κέρδισε στη Eurovision. Η Τζαμάλα ερμήνευσε το «1944» σε μουσική και στίχους δικούς της και κατάφερε να αναδειχθεί η νικήτρια της βραδιάς
«Όταν φτάνουν ξένοι / Μπαίνουν στα σπίτια σας / Σας σκοτώνουν όλους και λένε / Δεν είμαστε ένοχοι, όχι ένοχοι / Πού είναι η καρδιά σας;» λέει το κομμάτι στους στίχους του και μιλάει για το τέλος του Β' Παγκόσμιου Πολέμου, όταν ο Στάλιν απέλασε 240.000 Τατάρους. Ήδη κάποιοι στο ελληνικό διαδίκτυο νιώθουν και δηλώνουν συγκινημένοι.

Ποιοι ήταν όμως οι Τάταροι ώστε να αξίζει να τους υμνήσουμε, να τους κάνουμε και τραγούδι, να κερδίσουμε τέλος και στο διαγωνισμό; Όπως γράφει η ιστορικός Ελένη Νικολαϊδου, «στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο η χερσόνησος της Κριμαίας είχε περιέλθει στην κυριαρχία των ναζί, με μεγάλο ποσοστό του ντόπιου πληθυσμού να εκτελείται ή να αποστέλλεται στη Γερμανία σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Oι Τάταροι της Κριμαίας όμως συνεργάστηκαν ενεργά με τις Γερμανικές αρχές κατοχής, συμμετέχοντας στις λεγόμενες "Ταταρικές Εθνικές Επιτροπές", που συστάθηκαν από τα Γερμανικά όργανα πληροφοριοδοτών, και χρησιμοποιήθηκαν συχνά για την διείσδυση στα νώτα του Κόκκινου Στρατού από κατασκόπους και δολιοφθορείς».

Προδότες οι Τάταροι λοιπόν, κάτι σαν τους δικούς μας τους δωσίλογους ένα πράγμα. Πως να μην αναθαρρήσουν κάποιοι εγχώριοι τιμητές της νέας ευρωπαϊκής κατάστασης.

  =========

ο χατζηνίκος ζει... ΤΣΑΚΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑΖΙ!

ο χατζηνίκος ζει
ΤΣΑΚΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑΖΙ

Στην τρίτη σειρά, νίκος ο χατζηνίκος

 

 

Σχόλια