Είμαι σίγουρος πως είναι σε όλους γνωστό ότι πουλήσαμε σε εταιρεία
γερμανικών (και κοπελούζειων) συμφερόντων δεκατέσσερα αεροδρόμια. Τις
τελευταίες μέρες προσπαθώ να δώσω απάντηση σε ένα ερώτημα σχετικό μ'
αυτή την πώληση αλλά δεν τα καταφέρνω. Το πιάνω από δω... το πιάνω απο
κει... τζίφος. Ανάθεμα η ώρα που άκουσα τον υπουργό υποδομών Χρήστο
Σπίρτζη να δηλώνει: "Υπογράψαμε τη σύμβαση με πολύ πόνο.... Βρήκαμε
όταν πήραμε από την ΥΠΑ τις συμβάσεις, κάποιους όρους που έπρεπε να
διορθωθούν. Δεν δώσαμε εμείς τα αεροδρόμια. Τα έδωσαν όσοι έκαναν τον
διαγωνισμό που έβαλαν τους συγκεκριμένους όρους".
Τότε ακριβώς ήταν που γεννήθηκε μέσα μου το ερώτημα για το οποίο μίλησα πρωτύτερα: Τελικά, ποιός πούλησε τα αεροδρόμια; Η δεξιά κυβέρνηση που είχε κάνει την συμφωνία ή η -πρώτη και δεύτερη φορά- αριστερή κυβέρνηση που την υπέγραψε;
Εκείνο που έχω ως δεδομένο (και, συνεπώς, ξεκινώ την αναζήτηση απάντησης απ' αυτό) είναι ότι αυτή η κυβέρνηση, πριν γίνει κυβέρνηση, ήταν ξεκάθαρα αντίθετη στην πώληση των αεροδρομίων. Αυτό αποδεικνύεται ξεκάθαρα από αναρίθμητες δηλώσεις τού ίδιου του Αλέξη Τσίπρα, μικρό δείγμα των οποίων παραθέτω:
- Ιωάννινα, 21/3/2014: "Το αεροδρόμιο, τα λιμάνια, η παράκτια ζώνη, όλα πωλούνται έναντι πινακίου φακής, την ίδια ώρα που για τους εργαζόμενους ένα μέλλον υπάρχει: Ειδικές οικονομικές ζώνες, εργασία πολλών ωρών, έναντι ελάχιστων ευρώ και κανενός δικαιώματος (...) O ΣυΡιζΑ θα υπερασπιστεί τη δημόσια περιουσία -δρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια- θέτοντας ως προτεραιότητα τις ανάγκες της κοινωνίας."
- Καρδίτσα, 9/4/2014: "Υπάρχουν, τέλος, οι μεγάλοι αγώνες για την υπεράσπιση του περιβάλλοντος, οι μεγάλοι αγώνες για να μην εκποιηθεί ο δημόσιος πλούτος, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια."
- Λαμία, 29/11/2014: "Στόχος της τρόικας δεν είναι τα δανεικά, είναι τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, ο δημόσιος πλούτος της χώρας."
- Ιωάννινα, 30/11/2014: "Αναρωτιόμαστε: τι όφελος μπορεί να έχει για την ανάπτυξη του τόπου η ιδιωτικοποίηση του αεροδρόμιου στο Άκτιο; Ή το να μην υλοποιούνται μέχρι σήμερα τα αναγκαία έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων; Η απάντηση είναι: κανένα όφελος. Πουλάνε ό,τι βρουν μπροστά τους και εγκαταλείπουν ότι δεν μπορούν να πουλήσουν."
- Ηράκλειο, 13/12/2014: "Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Αεροδρόμιου στα Χανιά. Είναι προφανές πόσο σημαντικό είναι για την επικοινωνία της Κρήτης με την Ελλάδα και τον κόσμο. Αλλά το ΤΑΙΠΕΔ το ξεπουλάει, για να μετατραπεί σε κερδοφόρο μαγαζί. Και έτσι. ένα κομμάτι από το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον μετατρέπεται σε ιδιωτικό κέρδος."
- Ηράκλειο, 23/1/2015: "Δεν θα επιτρέψουμε η δημόσια περιουσία και οι υποδομές να περάσουν στα νύχια του ΤΑΙΠΕΔ και των ποικιλώνυμων συμφερόντων. Τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, ο βόρειος οδικός άξονας δεν είναι κερδοφόρα φιλέτα προς χάρισμα."
Εκτός από τον Τσίπρα, όμως, παρόμοιες δηλώσεις έκαναν και άλλα σημερινά κυβερνητικά στελέχη, ακόμη και μετά τις εκλογές τού Ιανουαρίου, όπως:
- Σκουρλέτης (Σκάι, 8/9/2014): "Λέτε επένδυση την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου των Χανίων. Για πηγαίνετε κάτω να δείτε τι επιπτώσεις θα έχει. Σύσσωμη η κοινωνία των Χανίων, εργαζόμενοι, επιχειρηματικός κόσμος εναντιώνονται."
- Σταθάκης (Λονδίνο, 25/11/2014): "Σήμερα, τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι στην πλειοψηφία τους κερδοφόρα και σε θέση να αποζημιώνουν όσα από αυτά είναι ελλειμματικά. Άρα δεν επιβαρύνουν με κανένα τρόπο τα δημόσια ταμεία. Η ενέργεια αυτή, η οποία κινείται στα όρια της νομιμότητας, πραγματοποιείται την ίδια στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματικών ενώσεων και των τοπικών κοινωνιών που πλήττονται αντιτίθενται στην εκποίηση τους. Η πώληση της δημόσιας αυτής υποδομής προσβάλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον και ως ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουμε κατηγορηματικά της αντίθεση μας σε αυτή." (σ.σ.: Το ρεπορτάζ προβλήθηκε από τα Νέα με τίτλο "Σταθάκης: Εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων".)
- Σκουρλέτης (Σταρ, 22/1/2015): "Δεν είναι επένδυση να πωλείται ο ΟΠΑΠ και να δίνονται με leasing τα περιφερειακά αεροδρόμια την ώρα που απογειώνεται ο τουρισμός."
- Καμμένος (Μέγκα, 10/2/2015): "Τα αεροδρόμια δεν είναι επένδυση. Τα αεροδρόμια αυτή τη στιγμή αν προχωρήσουν, στη συγκεκριμένη εταιρεία, δηλαδή στο γερμανικό αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το αποτέλεσμα θα είναι ότι στα περισσότερα νησιά θα κοπούν οι συνδέσεις με τις εταιρείες φθηνού εισιτηρίου."
- Φλαμπουράρης (Μέγκα, 26/2/2015): "Δεν είναι σωστή η λογική ότι βουτάς όλα τα αεροδρόμια της χώρας και τα δίνεις."
- Φλαμπουράρης (Σκάι, 10/3/2015): "Η γνώμη μου είναι ότι δεν μπορεί 14 αεροδρόμια να δοθούν πακέτο."
- Φλαμπουράρης (Real News, 15/3/2015): "Δεν πρόκειται να πουληθεί δημόσια περιουσία, ούτε τα λιμάνια, ούτε τα αεροδρόμια, ούτε ο σιδηρόδρομος. Αξιοποίηση με συμμετοχή του Δημοσίου."
- Φίλης (Σκάι, 3/4/2015): "Δεν πρόκειται να υπογράψουμε συμβάσεις που έχουν προχωρήσει και οι οποίες ξεπουλάνε υποδομές. Οι υποδομές είτε είναι αεροδρόμια είτε λιμάνια πρέπει να έχουν έντονη την παρουσία του ελληνικού δημοσίου. Δεν μπορεί να γίνει ιδιωτικοποίηση."
Αυτά είναι τα δεδομένα που σας έλεγα. Αυτά είναι που με πείθουν ότι η -πρώτη και δεύτερη φορά- αριστερή κυβέρνησή μας ήταν πράγματι αντίθετη με την πώληση των αεροδρομίων. Γι' αυτό τείνω να πιστέψω πως η πώληση, παρ' ότι έβαλαν την τζίφρα τους, δεν έγινε από τούτα τα καλά, τα ευαίσθητα, τα αριστερά παιδιά αλλά από τους προκατόχους τους, τους δεξιούς.
Έτσι, αποκτώ και μια σιγουριά ότι με το ίδιο σθένος και με την ίδια προσήλωση στα αριστερά τους ιδεώδη, αυτά τα καλά, τα ευαίσθητα, τα αριστερά παιδιά θα αντιμετωπίσουν όλες τις περιπτώσεις ξεπουλήματος του εθνικού μας πλούτου.
Επί τέλους, ησύχασα. Τώρα μπορώ να κοιμάμαι ήσυχος. Έχω φύλακα άγγελό μου την αριστερά.
Πηγή
Τότε ακριβώς ήταν που γεννήθηκε μέσα μου το ερώτημα για το οποίο μίλησα πρωτύτερα: Τελικά, ποιός πούλησε τα αεροδρόμια; Η δεξιά κυβέρνηση που είχε κάνει την συμφωνία ή η -πρώτη και δεύτερη φορά- αριστερή κυβέρνηση που την υπέγραψε;
Χρήστος Σπίρτζης, υπουργός υποδομών. Ο πόνος του είναι έκδηλος. |
Εκείνο που έχω ως δεδομένο (και, συνεπώς, ξεκινώ την αναζήτηση απάντησης απ' αυτό) είναι ότι αυτή η κυβέρνηση, πριν γίνει κυβέρνηση, ήταν ξεκάθαρα αντίθετη στην πώληση των αεροδρομίων. Αυτό αποδεικνύεται ξεκάθαρα από αναρίθμητες δηλώσεις τού ίδιου του Αλέξη Τσίπρα, μικρό δείγμα των οποίων παραθέτω:
- Ιωάννινα, 21/3/2014: "Το αεροδρόμιο, τα λιμάνια, η παράκτια ζώνη, όλα πωλούνται έναντι πινακίου φακής, την ίδια ώρα που για τους εργαζόμενους ένα μέλλον υπάρχει: Ειδικές οικονομικές ζώνες, εργασία πολλών ωρών, έναντι ελάχιστων ευρώ και κανενός δικαιώματος (...) O ΣυΡιζΑ θα υπερασπιστεί τη δημόσια περιουσία -δρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια- θέτοντας ως προτεραιότητα τις ανάγκες της κοινωνίας."
- Καρδίτσα, 9/4/2014: "Υπάρχουν, τέλος, οι μεγάλοι αγώνες για την υπεράσπιση του περιβάλλοντος, οι μεγάλοι αγώνες για να μην εκποιηθεί ο δημόσιος πλούτος, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια."
- Λαμία, 29/11/2014: "Στόχος της τρόικας δεν είναι τα δανεικά, είναι τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, ο δημόσιος πλούτος της χώρας."
- Ιωάννινα, 30/11/2014: "Αναρωτιόμαστε: τι όφελος μπορεί να έχει για την ανάπτυξη του τόπου η ιδιωτικοποίηση του αεροδρόμιου στο Άκτιο; Ή το να μην υλοποιούνται μέχρι σήμερα τα αναγκαία έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων; Η απάντηση είναι: κανένα όφελος. Πουλάνε ό,τι βρουν μπροστά τους και εγκαταλείπουν ότι δεν μπορούν να πουλήσουν."
- Ηράκλειο, 13/12/2014: "Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Αεροδρόμιου στα Χανιά. Είναι προφανές πόσο σημαντικό είναι για την επικοινωνία της Κρήτης με την Ελλάδα και τον κόσμο. Αλλά το ΤΑΙΠΕΔ το ξεπουλάει, για να μετατραπεί σε κερδοφόρο μαγαζί. Και έτσι. ένα κομμάτι από το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον μετατρέπεται σε ιδιωτικό κέρδος."
- Ηράκλειο, 23/1/2015: "Δεν θα επιτρέψουμε η δημόσια περιουσία και οι υποδομές να περάσουν στα νύχια του ΤΑΙΠΕΔ και των ποικιλώνυμων συμφερόντων. Τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, ο βόρειος οδικός άξονας δεν είναι κερδοφόρα φιλέτα προς χάρισμα."
Εκτός από τον Τσίπρα, όμως, παρόμοιες δηλώσεις έκαναν και άλλα σημερινά κυβερνητικά στελέχη, ακόμη και μετά τις εκλογές τού Ιανουαρίου, όπως:
- Σκουρλέτης (Σκάι, 8/9/2014): "Λέτε επένδυση την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου των Χανίων. Για πηγαίνετε κάτω να δείτε τι επιπτώσεις θα έχει. Σύσσωμη η κοινωνία των Χανίων, εργαζόμενοι, επιχειρηματικός κόσμος εναντιώνονται."
- Σταθάκης (Λονδίνο, 25/11/2014): "Σήμερα, τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι στην πλειοψηφία τους κερδοφόρα και σε θέση να αποζημιώνουν όσα από αυτά είναι ελλειμματικά. Άρα δεν επιβαρύνουν με κανένα τρόπο τα δημόσια ταμεία. Η ενέργεια αυτή, η οποία κινείται στα όρια της νομιμότητας, πραγματοποιείται την ίδια στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματικών ενώσεων και των τοπικών κοινωνιών που πλήττονται αντιτίθενται στην εκποίηση τους. Η πώληση της δημόσιας αυτής υποδομής προσβάλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον και ως ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουμε κατηγορηματικά της αντίθεση μας σε αυτή." (σ.σ.: Το ρεπορτάζ προβλήθηκε από τα Νέα με τίτλο "Σταθάκης: Εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων".)
- Σκουρλέτης (Σταρ, 22/1/2015): "Δεν είναι επένδυση να πωλείται ο ΟΠΑΠ και να δίνονται με leasing τα περιφερειακά αεροδρόμια την ώρα που απογειώνεται ο τουρισμός."
- Καμμένος (Μέγκα, 10/2/2015): "Τα αεροδρόμια δεν είναι επένδυση. Τα αεροδρόμια αυτή τη στιγμή αν προχωρήσουν, στη συγκεκριμένη εταιρεία, δηλαδή στο γερμανικό αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το αποτέλεσμα θα είναι ότι στα περισσότερα νησιά θα κοπούν οι συνδέσεις με τις εταιρείες φθηνού εισιτηρίου."
- Φλαμπουράρης (Μέγκα, 26/2/2015): "Δεν είναι σωστή η λογική ότι βουτάς όλα τα αεροδρόμια της χώρας και τα δίνεις."
- Φλαμπουράρης (Σκάι, 10/3/2015): "Η γνώμη μου είναι ότι δεν μπορεί 14 αεροδρόμια να δοθούν πακέτο."
- Φλαμπουράρης (Real News, 15/3/2015): "Δεν πρόκειται να πουληθεί δημόσια περιουσία, ούτε τα λιμάνια, ούτε τα αεροδρόμια, ούτε ο σιδηρόδρομος. Αξιοποίηση με συμμετοχή του Δημοσίου."
- Φίλης (Σκάι, 3/4/2015): "Δεν πρόκειται να υπογράψουμε συμβάσεις που έχουν προχωρήσει και οι οποίες ξεπουλάνε υποδομές. Οι υποδομές είτε είναι αεροδρόμια είτε λιμάνια πρέπει να έχουν έντονη την παρουσία του ελληνικού δημοσίου. Δεν μπορεί να γίνει ιδιωτικοποίηση."
Η δουλειά τέλειωσε. Ο Δημήτρης Κοπελούζος (αριστερά) και ο επί των επενδύσεων αντιπρόεδρος της Fraport Αλεξάντερ Τσίνελ αλληλοσυγχαίρονται. |
Αυτά είναι τα δεδομένα που σας έλεγα. Αυτά είναι που με πείθουν ότι η -πρώτη και δεύτερη φορά- αριστερή κυβέρνησή μας ήταν πράγματι αντίθετη με την πώληση των αεροδρομίων. Γι' αυτό τείνω να πιστέψω πως η πώληση, παρ' ότι έβαλαν την τζίφρα τους, δεν έγινε από τούτα τα καλά, τα ευαίσθητα, τα αριστερά παιδιά αλλά από τους προκατόχους τους, τους δεξιούς.
Έτσι, αποκτώ και μια σιγουριά ότι με το ίδιο σθένος και με την ίδια προσήλωση στα αριστερά τους ιδεώδη, αυτά τα καλά, τα ευαίσθητα, τα αριστερά παιδιά θα αντιμετωπίσουν όλες τις περιπτώσεις ξεπουλήματος του εθνικού μας πλούτου.
Επί τέλους, ησύχασα. Τώρα μπορώ να κοιμάμαι ήσυχος. Έχω φύλακα άγγελό μου την αριστερά.
Πηγή
- και ακόμα ένα μπουκέτο εγγραφών για το ίδιο θέμα - το ξεπούλημα των αεροδρομίων. (Θα εντυπωσιασθείτε, αν εντυπωσιάζεσθε ακόμα, από την ευκολία με την οποία μικρός άλλαξε απόψεις και ...ξεπουλάει! )
Σχόλια