της Μαριάννας Τζιαντζή
Και τότε ρίξανε τον κλήρο
να δούνε ποιος-ποιος θα πληρωθεί
οέ οέ οέ οέ...
Με κλήρωση πληρώθηκαν εργαζόμενοι σε έναν δημόσιο παιδικό σταθμό στην ιταλική πόλη Πράτο της Τοσκάνης.
Οι απλήρωτοι ήταν 18 έκτακτοι εκπαιδευτικοί και καθαρίστριες και το σχολικό ταμείο είχε μόνο 5.000 ευρώ. Αν πληρώνονταν και οι 18, ο καθένας θα έπαιρνε μόλις 277 ευρώ. Έτσι, ο διευθυντής αποφάσισε να κάνει κλήρωση. Οι πέντε τυχεροί, όπως διαβάζουμε στο Βήμα (http://www.tovima.gr/world/article/?aid=549601), ήταν τέσσερις εκπαιδευτικοί και μια καθαρίστρια. Οι άτυχοι πρέπει να περιμένουν τον προϋπολογισμό του 2014 για να λάβουν τον οφειλόμενο μισθό του Δεκεμβρίου.
Στον κλήρο λοιπόν, στα ζάρια κρίνεται πια αν κάποιοι θα κάνουν «κανονικά» Χριστούγεννα. Παμπάλαιη τακτική. Στα ζάρια πια κρίνεται ποιοι θα απολυθούν, αφού ήδη έχει αποφασιστεί το «πόσοι», στον κλήρο κρινόταν κάποτε, στα χρόνια της γερμανικής κατοχής, πόσοι Έλληνες έπρεπε να εκτελεστούν σε αντίποινα για κάποια αντιστασιακή ενέργεια.
Στο βωμό της θεάς Τύχης πρέπει να κάνουν σπονδές, μήπως εκείνη τους χαμογελάσει.
Όμως και αυτοί που πληρώνονται τακτικά, παίζουν κορόνα-γράμματα το είδος της καθημερινής τους εξαθλίωσης. Να πληρώσουν το ρεύμα ή τη δόση του στεγαστικού; Να τους κόψουν το νερό ή το τηλέφωνο;
Το επόμενο βήμα θα είναι η λοταρία. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να πληρώνουν, να αγοράζουν ένα λαχνό ώστε να μπουν στην κληρωτίδα κι έτσι να έχουν την ελπίδα ότι θα πληρωθούν. Μήπως όμως η λοταρία ήδη λειτουργεί; Ήδη οι εργαζόμενοι πληρώνουν χαράτσια, εισφορές αλληλεγγύης κι έκτακτους φόρους ώστε αυτοί που περισσεύουν να βουλιάξουν και κάποιοι τυχεροί να σωθούν.
Μόνο που κάθε μέρα ανακαλύπτουμε ότι για μας τα ντόρτια κι οι διπλές και γι’ άλλους οι εξάρες. πηγή
Και τότε ρίξανε τον κλήρο
να δούνε ποιος-ποιος θα πληρωθεί
οέ οέ οέ οέ...
Με κλήρωση πληρώθηκαν εργαζόμενοι σε έναν δημόσιο παιδικό σταθμό στην ιταλική πόλη Πράτο της Τοσκάνης.
Οι απλήρωτοι ήταν 18 έκτακτοι εκπαιδευτικοί και καθαρίστριες και το σχολικό ταμείο είχε μόνο 5.000 ευρώ. Αν πληρώνονταν και οι 18, ο καθένας θα έπαιρνε μόλις 277 ευρώ. Έτσι, ο διευθυντής αποφάσισε να κάνει κλήρωση. Οι πέντε τυχεροί, όπως διαβάζουμε στο Βήμα (http://www.tovima.gr/world/article/?aid=549601), ήταν τέσσερις εκπαιδευτικοί και μια καθαρίστρια. Οι άτυχοι πρέπει να περιμένουν τον προϋπολογισμό του 2014 για να λάβουν τον οφειλόμενο μισθό του Δεκεμβρίου.
- Φέτος στον Αϊ-Βασίλη δεν θα στείλουν γράμμα μόνο τα παιδιά των ανέργων ζητώντας....
- «μια δουλειά για τον μπαμπά». Θα γράψουν και τα παιδιά των απλήρωτων εργαζομένων που θα παρακαλούν τον άγιο να πληρωθεί ο γονιός τους.
Στον κλήρο λοιπόν, στα ζάρια κρίνεται πια αν κάποιοι θα κάνουν «κανονικά» Χριστούγεννα. Παμπάλαιη τακτική. Στα ζάρια πια κρίνεται ποιοι θα απολυθούν, αφού ήδη έχει αποφασιστεί το «πόσοι», στον κλήρο κρινόταν κάποτε, στα χρόνια της γερμανικής κατοχής, πόσοι Έλληνες έπρεπε να εκτελεστούν σε αντίποινα για κάποια αντιστασιακή ενέργεια.
- Οι απλήρωτοι είναι μια γκρίζα στρατιά στη ζώνη του εργασιακού λυκόφωτος. Ούτε απολυμένοι, ούτε κανονικοί μισθωτοί. Βρίσκονται στην αναμονή. Αναμονή που βαστάει μήνες, μερικές φορές και χρόνια.
Στο βωμό της θεάς Τύχης πρέπει να κάνουν σπονδές, μήπως εκείνη τους χαμογελάσει.
Όμως και αυτοί που πληρώνονται τακτικά, παίζουν κορόνα-γράμματα το είδος της καθημερινής τους εξαθλίωσης. Να πληρώσουν το ρεύμα ή τη δόση του στεγαστικού; Να τους κόψουν το νερό ή το τηλέφωνο;
- Να αφήσουν απλήρωτα τα κοινόχρηστα ή τα δίδακτρα του φροντιστηρίου των παιδιών;
- «Αυτά είναι τυχερά», λέγανε παλιά για όσες κοπέλες έκαναν έναν καλό ή έμεναν στο ράφι. Όμως κάποια πράγματα δεν θα έπρεπε να είναι και τόσο τυχερά.
Το επόμενο βήμα θα είναι η λοταρία. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να πληρώνουν, να αγοράζουν ένα λαχνό ώστε να μπουν στην κληρωτίδα κι έτσι να έχουν την ελπίδα ότι θα πληρωθούν. Μήπως όμως η λοταρία ήδη λειτουργεί; Ήδη οι εργαζόμενοι πληρώνουν χαράτσια, εισφορές αλληλεγγύης κι έκτακτους φόρους ώστε αυτοί που περισσεύουν να βουλιάξουν και κάποιοι τυχεροί να σωθούν.
Μόνο που κάθε μέρα ανακαλύπτουμε ότι για μας τα ντόρτια κι οι διπλές και γι’ άλλους οι εξάρες. πηγή
Σχόλια