Μια τορπιλισμένη χώρα: η παρακμή της Ελλάδας σε ιστορίες υποβρυχίων

Σύσκεψη έγινε χθες το βράδυ στο Μέγαρο Μαξίμου για τα πολύπαθα υποβρύχια. Μακάρι να αποδειχθεί η αρχή του τέλους της αδιανόητης αυτής ιστορίας, μιας μεγάλης υπόθεσης διαφθοράς γύρω από τους ελληνικούς εξοπλισμούς - και, όπως περίπου όλες οι μεγάλες αντίστοιχες υποθέσεις  γερμανικής βεβαίως προελεύσεως. Οι μετέχοντες στη σύσκεψη ίσως θα άξιζε να γνωρίζουν μία άλλη ιστορία, για κάποια άλλα υποβρύχια, έναν αιώνα πριν. Ιστορία, που δίνει ανάγλυφα και το μέτρο της παρακμής αυτής της χώρας.
Το 1910, αμέσως μετά από τη νίκη του στις εκλογές, ένα από τα πρώτα μελήματα του Ελευθερίου Βενιζέλου ήταν η εκ βάθρων αναδιοργάνωση των ενόπλων δυνάμεων και των συμμαχιών της χώρας, η οποία, ας μην το ξεχνάμε, ήταν πτωχευμένη ήδη από το 1898, υπό διεθνή οικονομικό έλεγχο και είχε χάσει έναν πόλεμο μία χρονιά πιο πριν. Ο Βενιζέλος έκανε όχι απλώς άλματα, αλλά τομές: πολύ σύντομα, στους Βαλκανικούς Πολέμους, η ελληνική αεροπορία που ο ίδιος ίδρυσε πρωτοπορεί διεθνώς, όπως και το ναυτικό. Και η πτωχευμένη Ελλάδα που παρέλαβε ο Βενιζέλος, μέσα σε τέσσερα χρόνια, διπλασίασε την έκταση της.
Ηδη τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους  μία από τις πρώτες ενέργειες της κυβέρνησης είναι να αγοράσει υποβρύχια, από τη γαλλική Snainder. Οπλα περίπου “φουτουριστικά” για την εποχή τους, τα δύο υποβρύχια “Ξιφίας” και “Δελφίν” χτίστηκαν και παραδόθηκαν ταχύτατα, χωρίς προβλήματα και σκάνδαλα: ούτε έγερναν, ούτε συνδέθηκαν με μίζες, ούτε φυσικά έμειναν για χρόνια στη στεριά. Αντίθετα,  συμμετείχαν στους Βαλκανικούς Πολέμους μόλις δύο χρόνια από την παραγγελία τους! Κι έτσι, μια μέρα του Δεκεμβρίου 1912, πριν από 101 χρόνια, το “Δελφίν” έγραψε μια νέα σελίδα της διεθνούς ναυτικής ιστορίας όταν εκτόξευσε τις πρώτες τορπίλες στα παγκόσμια πολεμικά χρονικά. Αυτή ήταν η Ελλάδα.
Σήμερα, έναν αιώνα αργότερα, τα νέα γερμανικά υποβρύχια “Τύπος 214” του Πολεμικού Ναυτικού σκουριάζουν στη στεριά – όσα έχουν έρθει... Πληρώθηκαν (προκαταβολικά!) χρυσάφι, αποτέλεσαν πρωτοφανές σκάνδαλο και όχι απλώς δεν μπορούν να επιχειρήσουν, αλλά κάθε μέρα που περνάει, το ενδεχόμενο να βρεθούν στη θάλασσα απομακρύνεται καθώς το κόστος διαρκώς μεγαλώνει. “Στόλισαν” το πάνθεον της διαφθοράς των ελλήνων (και γερμανών φυσικά) απατεώνων, εις βάρος του ελληνικού λαού, της εθνικής οικονομίας και, κυρίως, της εθνικής αποστολής τους.  Ομως, σα να μην συμβαίνει τίποτα: μετά το αρχικό σκάνδαλο, μετά τα όσα ακολούθησαν τα αμέσως επόμενα από την παραγγελία χρόνια, το 2010 η ελληνική κυβέρνηση πλήρωσε εκατοντάδες εκατομμύρια, αλλά αποτέλεσμα μηδέν. Μέχρι στιγμής, τίποτα δεν άλλαξε.
Ελπίζει κανείς χθες να έγινε η αρχή να αλλάξει. Η ουσία όμως είναι, δυστυχώς, ότι από τα γαλλικά υποβρύχια του Βενιζέλου μέχρι τα γερμανικά του Ακη (και όχι μόνον), ο τόπος αυτός τορπιλίστηκε κανονικά... Πηγή
Blogger: βλέπε επίσης σχετικά: Εξοπλιστικά: Συνελήφθη πρώην διευθυντής εξοπλισμών

Σχόλια