Του Λεωνίδα Βaνικιώτη - "Επίκαιρα"
Ή ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, πέρα από τις επιπτώσεις που θα έχει για τους 1.400 εργαζομένους του, που ήδη έχουν δεχτεί μειώσεις στους μισθούς τους κατά 40%, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε αυξήσεις των τιμολογίων.
Μέχρι τώρα μόνο οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ ήξεραν -κι αυτοί από τις αφηγήσεις των παλαιότερων-γιατί ο Άγιος Νικόλαος είναι ο προστάτης άγιος της ΔΕΗ. Ο λόγος είναι ότι, αν δεν ηρεμούσε η θάλασσα ώστε να μπορέσουν οι μαούνες να πιάσουν λιμάνι και να παραδώσουν το κάρβουνο για να δουλέψουν οι μηχανές, ρεύμα δεν υπήρχε!
Η δύναμη της συνήθειας άφησε τον άγιο προστάτη των θαλασσινών να φυλάει τη ΔΕΗ ακόμη και τις τελευταίες δεκαετίες, που η ολοκλήρωση του εξηλεκτρισμού της χώρας, ένα έργο τιτάνιο στο μέγεθος του και αξιοθαύμαστο στην τεχνική του πληρότητα, μετέτρεψε την εξάρτηση από τις μαούνες σε αναχρονισμό και θέμα συζήτησης μόνο στις παρέες των συνταξιούχων. Στο εξής όμως, ελέω... Μνημονίων και τρόικας, μάλλον θα πρέπει να ξαναθυμηθούμε τον Άγιο Νικόλα, καθώς η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ θα μας κάνει πάλι να κοιτάμε τον καιρό ή τα εικονοστάσια για να ξέρουμε αν θα έχουμε ρεύμα.
Σημείο τομής στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ και διάλυσης επί της ουσίας της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας αποτέλεσε πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου -ούτε καν νόμος ή υπουργική απόφαση!- τον Ιούλιο του 2013, που μετέτρεψε σε νόμο μια πρόβλεψη που υπήρχε στο επικαιροποιημένο πρόγραμμα του Μνημονίου από τον Αύγουστο του 2010. Με βάση τη συγκεκριμένη απόφαση της κυβέρνησης προωθείται τάχιστα η πώληση τουλάχιστον του 30% της ΔΕΗ και του 66% του δικτύου μεταφοράς (ΑΔΜΗΕ ΑΕ).
Λέγοντας δίκτυο μεταφοράς αναφερόμαστε στο δίκτυο υψηλής και υπερυψηλής τάσης, τους πυλώνες -μπορεί να συγκριθεί με τις εθνικές οδούς-, ενώ το δίκτυο διανομής αναφέρεται στη χαμηλή και μέση τάση, τις τσιμεντένιες και ξύλινες κολόνες που διανέμουν την ηλεκτρική ενέργεια στην οικιακή κατανάλωση - και μπορεί να συγκριθεί με το μικρότερης σημασίας οδικό δίκτυο.
Αν η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ θα σημάνει εκτίναξη των οικιακών τιμολογίων και ενεργειακή πενία, η ιδιωτικοποίηση του δικτύου μεταφοράς, που υπηρετεί προνομιακά την παραγωγή και τις μεγάλες επιχειρηματικές μονάδες, θα έχει ακόμη πιο σοβαρές συνέπειες, καθώς ισοδυναμεί με ναρκοθέτηση της βιομηχανικής υποδομής της Ελλάδας και ακύρωση οποιουδήποτε μελλοντικού σχεδίου παραγωγικής αναβάθμισης.
Υπό μια έννοια, η προωθούμενη αποδιοργάνωση του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας καθιστά μη αντιστρεπτή -ή, έστω, πάρα πολύ δύσκολα αντιστρεπτή και με ασύλληπτο κόστος- τη συρρίκνωση της βιομηχανικής δραστηριότητας. Παγιώνει, με άλλα λόγια, την υποβάθμιση της ελληνικής οικονομίας σε μια οικονομία υπηρεσιών, χωρίς παραγωγική βάση, ούτε καν αυτή που διέθετε τις δεκαετίες του 1990 και του 2000, που ήταν φυσικά πολύ πιο ασθενής από την παραγωγική βάση του 1970 και του 1980! Πηγή
Ή ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, πέρα από τις επιπτώσεις που θα έχει για τους 1.400 εργαζομένους του, που ήδη έχουν δεχτεί μειώσεις στους μισθούς τους κατά 40%, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε αυξήσεις των τιμολογίων.
Μέχρι τώρα μόνο οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ ήξεραν -κι αυτοί από τις αφηγήσεις των παλαιότερων-γιατί ο Άγιος Νικόλαος είναι ο προστάτης άγιος της ΔΕΗ. Ο λόγος είναι ότι, αν δεν ηρεμούσε η θάλασσα ώστε να μπορέσουν οι μαούνες να πιάσουν λιμάνι και να παραδώσουν το κάρβουνο για να δουλέψουν οι μηχανές, ρεύμα δεν υπήρχε!
Η δύναμη της συνήθειας άφησε τον άγιο προστάτη των θαλασσινών να φυλάει τη ΔΕΗ ακόμη και τις τελευταίες δεκαετίες, που η ολοκλήρωση του εξηλεκτρισμού της χώρας, ένα έργο τιτάνιο στο μέγεθος του και αξιοθαύμαστο στην τεχνική του πληρότητα, μετέτρεψε την εξάρτηση από τις μαούνες σε αναχρονισμό και θέμα συζήτησης μόνο στις παρέες των συνταξιούχων. Στο εξής όμως, ελέω... Μνημονίων και τρόικας, μάλλον θα πρέπει να ξαναθυμηθούμε τον Άγιο Νικόλα, καθώς η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ θα μας κάνει πάλι να κοιτάμε τον καιρό ή τα εικονοστάσια για να ξέρουμε αν θα έχουμε ρεύμα.
Σημείο τομής στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ και διάλυσης επί της ουσίας της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας αποτέλεσε πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου -ούτε καν νόμος ή υπουργική απόφαση!- τον Ιούλιο του 2013, που μετέτρεψε σε νόμο μια πρόβλεψη που υπήρχε στο επικαιροποιημένο πρόγραμμα του Μνημονίου από τον Αύγουστο του 2010. Με βάση τη συγκεκριμένη απόφαση της κυβέρνησης προωθείται τάχιστα η πώληση τουλάχιστον του 30% της ΔΕΗ και του 66% του δικτύου μεταφοράς (ΑΔΜΗΕ ΑΕ).
Λέγοντας δίκτυο μεταφοράς αναφερόμαστε στο δίκτυο υψηλής και υπερυψηλής τάσης, τους πυλώνες -μπορεί να συγκριθεί με τις εθνικές οδούς-, ενώ το δίκτυο διανομής αναφέρεται στη χαμηλή και μέση τάση, τις τσιμεντένιες και ξύλινες κολόνες που διανέμουν την ηλεκτρική ενέργεια στην οικιακή κατανάλωση - και μπορεί να συγκριθεί με το μικρότερης σημασίας οδικό δίκτυο.
Αν η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ θα σημάνει εκτίναξη των οικιακών τιμολογίων και ενεργειακή πενία, η ιδιωτικοποίηση του δικτύου μεταφοράς, που υπηρετεί προνομιακά την παραγωγή και τις μεγάλες επιχειρηματικές μονάδες, θα έχει ακόμη πιο σοβαρές συνέπειες, καθώς ισοδυναμεί με ναρκοθέτηση της βιομηχανικής υποδομής της Ελλάδας και ακύρωση οποιουδήποτε μελλοντικού σχεδίου παραγωγικής αναβάθμισης.
Υπό μια έννοια, η προωθούμενη αποδιοργάνωση του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας καθιστά μη αντιστρεπτή -ή, έστω, πάρα πολύ δύσκολα αντιστρεπτή και με ασύλληπτο κόστος- τη συρρίκνωση της βιομηχανικής δραστηριότητας. Παγιώνει, με άλλα λόγια, την υποβάθμιση της ελληνικής οικονομίας σε μια οικονομία υπηρεσιών, χωρίς παραγωγική βάση, ούτε καν αυτή που διέθετε τις δεκαετίες του 1990 και του 2000, που ήταν φυσικά πολύ πιο ασθενής από την παραγωγική βάση του 1970 και του 1980! Πηγή
Σχόλια