Την ώρα που αποφασίζονται οι αιματηρές περικοπές μισθών, συντάξεων και δικαιωμάτων, την ώρα που η τρόικα ζητάει την κατάργηση του πενθημέρου και του οκταώρου, την ώρα που Γερμανοί αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι η Ελλάδα έχει μέλλον μόνο ως ειδική οικονομική ζώνη, την ίδια αυτή ιστορική ώρα από την κυβέρνηση διαρρέει μια καυτή είδηση: τι εισοδήματα και ακίνητη περιουσία δηλώνουν γνωστοί τραγουδιστές.
Πόσο προφανές επικοινωνιακό τέχνασμα, και πόσο φτηνό εντέλει! Για να αποσπαστεί προς στιγμήν η προσοχή από το μαστίγιο, νά ένα καροτάκι ηδονοβλεψίας, να ένας στόχος για φθόνο και σιχτίρισμα. Τι κι αν πουθενά δεν διαβάζεις ότι έχει διαπιστωθεί φοροδιαφυγή ή έχουν επιβληθεί κυρώσεις; Το θέμα δεν είναι η ουσία, αλλά να διασπαρεί η προσοχή και να κερδηθεί χρόνος, τα κρίσιμα εικοσιτετράωρα του παζαριού με την τρόικα, και η εντέλει βέβαιη επιβολή των αιματηρών οριζόντιων περικοπών. Αλλωστε οι σταρ της πίστας αποφεύγουν τη φορολόγηση με τους νόμιμους, καίτοι μη ηθικούς, τρόπους που έχουν διδάξει οι πολιτικοί άνδρες και μέγα μέρος της ιθύνουσας ελίτ: πληρώνονται μέσω εταιρειών που έχουν συστήσει, εγχωρίων ή εξωχωρίων, στις οποίες επίσης μεταβιβάζουν και τα ακίνητα περιουσιακά τους στοιχεία.
Αν το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο προκαλεί τέτοιες διαρροές για εντυπωσιασμό, επιθυμεί πράγματι να επιτελέσει τον ρόλο του, θα πρέπει να κινηθεί ταχύτατα και αθόρυβα, αφενός για να εισπράξει βεβαιωθέντες φόρους και πρόστιμα, αφετέρου, για να πατάξει τις χρόνιες μεγάλες πληγές, αυτές που όλοι γνωρίζουν και κανείς δεν προσεγγίζει. Ενα παράδειγμα: Σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις των υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης, από το λαθρεμπόριο καυσίμων το κράτος χάνει μισό δισ. ευρώ ετησίως από φόρους.
- Ακόμη και οχήματα του στρατού και της αστυνομίας λέγεται ότι τροφοδοτούνται με λαθραία καύσιμα.
- Κι όμως το κύκλωμα λαθρεμπορίας ουδέποτε χτυπήθηκε· αντιθέτως, απομακρύνθηκε ένας γεν. γραμματέας του ΥΠ.ΟΙΚ., ο Δ. Σπινέλης, που κατάφερε να βρεί μαι μέθοδο εντοπισμού των λαθρεμπόρων.
- Ο ίδιος άνθρωπος παρέδωσε επίσης μερικές δεκάδες χιλιάδες ονόματα εξακριβωμένων φοροφυγάδων, σε ένα CD που χάθηκε επί δεκατέσσερις μήνες, τους μήνες του Μνημονίου, των διαρθρωτικών αλλαγών και των φοροεπιδρομών, με υπουργό Οικονομικών τον συγκυβερνώντα σήμερα Β. Βενιζέλο.
Αλλη περίπτωση: Το παρεμπόριο φτηνών κινέζικων και απομιμήσεων.
- Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης πέρυσι είχε εκτιμήσει ότι το παρεμπόριο στερεί το κράτος από φορολογικά έσοδα 6 δισ. ευρώ ετησίως, από δε το νόμιμο εμπόριο αφαιρεί ετήσιο τζίρο 20 δισ. ευρώ.
- Τα κοντέινερ μπαίνουν στη χώρα κάτω απ’ τη μύτη των τελωνείων, και διακινούνται υπό την ανοχή ή την ολιγωρία των οικονομικών, αστυνομικών και δημοτικών αρχών έξω από τα νόμιμα μαγαζιά που αιμορραγούν και ρημάζουν.
Και άλλα πολλά. Ολα είναι γνωστά από τις πρώτες ώρες της κρίσης. Πέρασαν δυόμισι χρόνια καταστροφών· το λαθρεμπόριο, το παρεμπόριο, η φοροδιαφυγή, εξακολουθούν αμείωτα. Και οι υπουργοί εξακολουθούν να κυβερνούν με διαρροές, φτηνά τρικ εντυπωσιασμού και οριζόντιες περικοπές.
http://vlemma.wordpress.com/2012/09/12/entyposiasmos-ousia/
===========================
H ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ… ΞΕΜΠΡΟΣΤΙΑΖΕΙ ΤΙΣ ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΕΙΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΕΣ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ!
ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΔΕΝ ΕΝΟΧΛΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΘΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Το τελευταίο που θα περίμενε κανένας από την άθλια Κομισιόν, την Κοινοτική γραφειοκρατία φανατική υπέρμαχο του κεφαλαίου, που επιβάλλει στους εργαζομένους της χώρας μας τη λαιμητόμο του μνημονίου, ήταν ότι θα εστρέφετο κατά των εφοπλιστών.
Και όμως, η άθλια Κομισιόν, όπως θα δούμε παρακάτω σε έγγραφό της, ήρθε να ξεμπροστιάσει τα εξοργιστικά και πρωτάκουστα εφοπλιστικά φορολογικά προνόμια στη χώρα μας, μόνο και μόνο στο όνομα της προστασίας της ενιαίας απελευθερωμένης και ανταγωνιστικής αγοράς της ΕΕ, με δύο λόγια για να προστατέψει και να προασπίσει την ιερά αρχή του “υγιούς ανταγωνισμού” στην ΕΕ!!!
Η ενόχληση της ΕΕ δεν είναι τα εφοπλιστικά προνόμια αυτά καθ’εαυτά αλλά το γεγονός ότι αυτά τα ειδικά φορολογικά προνόμια των εφοπλιστών της χώρας μας, τους δίδουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των εφοπλιστών των άλλων κοινοτικών χωρών!
Προφανώς η έρευνα και το ξεμπρόστιασμα της ελληνικής φορολογικής ασυλίας προς τους εφοπλιστές, προήλθε μετά από “κάρφωμα” και πιέσεις των εφοπλιστικών λόμπυ άλλων κοινοτικών χωρών και έχει ως στόχο την ακύρωση των ειδικών ελληνικών εφοπλιστικών φορολογικών προνομίων.
Έστω και έτσι, όμως, ο ελληνικός λαός μπορεί να επιβεβαιώσει από τα πιο ανέλπιστα και επίσημα χείλη τα εφοπλιστικά φορολογικά υπερπρονόμια και ίσως να δει και το “ψαλίδισμά” τους μέσα από τις προσφυγές της Κομισιόν στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια…Μπορούν έτσι και διάφοροι “ευρωλάγνοι” στο χώρο της Αριστεράς να βρουν κάποια επιχειρήματα δικαίωσης…
Σύμφωνα, λοιπόν, με διασταυρωμένες πληροφορίες, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν έχει αποστείλει από τις 17 Αυγούστου(!) έγγραφο στην ελληνική κυβέρνηση -με το οποίο θέτει συνολικά 35 κρίσιμα ερωτήματα, με στόχο να διερευνήσει την ύπαρξη κρατικών μέτρων προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα και, στην περίπτωση που διαπιστωθεί η ύπαρξη τέτοιων μέτρων, να ελέγξει κατά πόσο τα μέτρα αυτά είναι συμβατά με την εσωτερική αγορά. Για την αποστολή απαντήσεων τέθηκε προθεσμία 20 ημερών, η οποία παρήλθε, για να σταλούν και να ελεγχθούν ώστε να διαπιστωθεί εάν θα κινηθεί νομική διαδικασία εις βάρος της χώρας μας. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως η κυβέρνηση θα πρέπει να καταργήσει αμέσως όσες φοροαπαλλαγές αντίκεινται στο κοινοτικό δίκαιο προκειμένου να μην παραπεμφθεί η χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Η Ε.Ε. κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει μεταξύ άλλων αναφορά για τις οκτώ εξής φοροαπαλλαγές:
1. Ειδικός φόρος επί των ακινήτων
Ο Νόμος 3091/2002 προβλέπει ότι οι εγκατεστημένες στην Ελλάδα ναυτιλιακές εταιρείες του Α.Ν. 89/1967 και λοιπές πλοιοκτήτριες εταιρείες εμπορικών πλοίων απαλλάσσονται από έναν ειδικό φόρο που θα όφειλαν κανονικά προκειμένου τα ακίνητα που ιδιοχρησιμοποιούν αποκλειστικώς ως γραφεία ή αποθήκες για την κάλυψη λειτουργικών τους αναγκών ή τα οποία εκμισθώνουν σε παρόμοιες εταιρείες να χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς ως γραφεία ή αποθήκες για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών.
Ο Νόμος 3943/2011 φαίνεται ότι είναι ο πλέον πρόσφατος με τον οποίον επανήλθε σε ισχύ η συγκεκριμένη απαλλαγή για τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Άλλες απαλλαγές: Απαλλαγή από τον φόρο χωρητικότητας, μείωση των καταβλητέων εξόδων που σχετίζονται με την εργασία, απαλλαγή από τη φορολογία υπεραξίας και μερισμάτων, τη φορολογία κληρονομιάς, τα τέλη χαρτοσήμου, τον φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου κ.ά. Η προκαταρκτική άποψη της Επιτροπής είναι ότι δεν μπορεί να γίνει δεκτή κανενός είδους ενίσχυση για τις εταιρείες οι οποίες δεν είναι γνήσιες ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
2. Φόρος συγκέντρωσης κεφαλαίου
Ο Ν. 1676/1986 προβλέπει μεταξύ άλλων ειδικό φόρο 1% επί της συγκέντρωσης κεφαλαίου, ήτοι επί της σύστασης, μετατροπής ή συγχώνευσης εταιρείας, της αύξησης κεφαλαίου ή της εισφοράς κεφαλαίου. Το άρθρο 22 στοιχείο β’ του Ν. 1676/86 που προέβλεπε την απαλλαγή από τον φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου της συμπλοιοκτησίας, των ναυτιλιακών κοινοπραξιών και των κάθε μορφής ναυτιλιακών εταιρειών καταργήθηκε με το άρθρο 24 παρ. 3 του Ν. 3763/09 για την ενσωμάτωση της Οδηγίας ΦΠΑ.
3. Ενιαίος ειδικός φόρος επί των πετρελαιοειδών
Οι ελληνικές αρχές καλούνται να αιτιολογήσουν το γιατί οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να απαλλάσσονται από τη φορολογία αυτή και εάν αυτό είναι συμβατό με τις κατευθυντήριες γραμμές.
4. Απαλλαγή από λοιπή φορολογία βάσει του Ν. 3763/2009
Το άρθρο 39 του Ν. 3763/2009 τροποποίησε το άρθρο 35 του Ν. 814/1978 προκειμένου να συμπεριληφθούν οι εταιρείες οι οποίες έχουν συσταθεί στην Ελλάδα βάσει του άρθρου 25 του Ν. 27/1975 στο πεδίο εφαρμογής από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση υπέρ του Δημοσίου, από κάθε τέλος χαρτοσήμου και από κάθε άλλη επιβάρυνση, με ορισμένες εξαιρέσεις σε σχέση με κέρδη προερχόμενα από τις δραστηριότητες που περιγράφονται στο ίδιο άρθρο 25 του Ν. 27/1975. Η Ε.Ε. ζητά να μάθει τον σκοπό της τροποποίησης και να διευκρινίσει η Αθήνα κατά πόσο άλλους είδους απαλλαγές κατέστησαν εφαρμοστέες στις ναυτιλιακές εταιρείες με διατάξεις του Ν. 3763/2009 ή με οποιαδήποτε άλλη πρόσφατη φορολογική νομοθεσία.
5. Μείωση συναφούς με την εργασία κόστους
Η Ελλάδα καλείται να εξηγήσει αναλυτικά τον τρόπο με τον οποίο συμμορφώνεται ή αυθαιρετεί με τα προβλεπόμενα για μείωση του ύψους ή απαλλαγή από την καταβολή εισφορών κοινωνικής ασφάλισης ή/και από την καταβολή φόρου εισοδήματος από τους ναυτικούς, αλλά μόνον για τους ναυτικούς οι οποίοι είναι πολίτες της Ε.Ε./του ΕΟΧ και εφόσον εργάζονται σε πλοία (συμπεριλαμβανομένων των οχηματαγωγών ro-ro) που εξυπηρετούν τακτικές γραμμές επιβατικών μεταφορών μεταξύ λιμένων της Ε.Ε./του ΕΟΧ.
6. Νόμος 2843/2000
Με τον Νόμο 2843/2000 δημιουργήθηκε μια ειδική μορφή ανώνυμης εταιρείας, η ΕΕΠΝ, της οποίας αποκλειστικός σκοπός είναι η πραγματοποίηση επενδύσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Σύμφωνα με το άρθρο 23 του ίδιου νόμου το εισόδημα που αποκτάται από την ΕΕΠΝ και το εισόδημα που αποκτούν εξ αυτής οι μέτοχοι, είτε υπό τη μορφή μερισμάτων είτε υπό τη μορφή διανομών κεφαλαίου και της υπεραξίας αυτού, απαλλάσσονται από κάθε άμεσο ή έμμεσο φόρο, εισφορά ή κράτηση.
7. Ετήσιες εισφορές σε σχέση με δάνεια – Νόμος 128/75
Βάσει του Ν. 128/1975, με ελάχιστες εξαιρέσεις, επιβάλλεται ετήσια εισφορά 0,6% (0,05% σε μηνιαία βάση) επί του μέσου ανεξόφλητου μηνιαίου υπολοίπου κάθε δανείου που έχει χορηγηθεί από τράπεζα προς έναν κάτοικο Ελλάδας. Επικρατεί η εντύπωση ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες απαλλάσσονται από αυτή τη εισφορά.
8. Καθεστώς των πλοίων ναυτιλιακής εταιρείας πλοίων αναψυχής (πλοίων ΝΕΠΑ) και ευνοϊκές φορολογικές ρυθμίσεις που ισχύουν για αυτές.
Σχόλια