Ο πρόεδρος του κόμματος της Κοινωνίας Αξιών καθηγητής κ. Δημ. Μπουραντάς, στη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξηε τύπου στην ΕΣΗΕΑ παρουσίααε ανάμεσα στα άλλα και 40 μέτρα εφαρμογής για άμεσα αποτελέσματα, τα οποία έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Οι Γενικοί Γραμματείς, να επιλέγονται με αυξημένη πλειοψηφία 3/5 από τη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκηση, Δημόσιας Τάξη και Δικαιοσύνης, μέσα από τα ικανότερα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης. Η επιλογή θα γίνεται από δημοσίους υπαλλήλους που φέρουν τον ανώτατο στην επετηρίδα, τα βιογραφικά τους, τις αξιολογήσεις τους σε όλη την υπηρεσία τους και με συνέντευξη από την ολομέλεια της Διαρκούς Επιτροπής. Ένας Γενικός Γραμματέας ανά Υπουργείο ως Υπηρεσιακός Διοικητής. Τεκμηρίωση: Αυτά τα στελέχη γνωρίζουν πολύ καλύτερα το αντικείμενο του κάθε Υπουργείου και έχουν πολύχρονη εμπειρία Διοίκησης. Να καταργηθούν ταυτόχρονα οι εξωτερικοί έμμισθοι Σύμβουλοι τους και οι Ειδικοί Γραμματείς. Η Δημόσια Διοίκηση έχει μεγάλο αριθμό καταρτισμένων στελεχών για τις θέσεις αυτές. Από τα μέτρα αυτά θα υπάρξει και μεγάλο οικονομικό όφελος.
Να ενισχυθούν κατά προτεραιότητα οι εταιρείες με εξαγωγική δραστηριότητα.
Τεκμηρίωση: Απλούστευση του θεσμικού περιβάλλοντος με ταυτόχρονη κατάργηση πολλών γραφειοκρατικών εμποδίων για την εξαγωγή προϊόντων. Εκμετάλλευση των ηλεκτρονικών δυνατοτήτων οργάνωσης, ελέγχου και διαχείρισης, για την διευκόλυνση των διαδικασιών.
Να σταματήσει η αναποτελεσματική πολιτική των μειώσεων μισθών και συντάξεων.
Τεκμηρίωση: Τα αποτελέσματα μίας τέτοιας ενέργειας θα είχαν άμεσο θετικό αντίκτυπο στην πορεία της οικονομίας, πέραν του ευνοϊκού ψυχολογικού περιβάλλοντος που θα δημιουργηθεί για την πραγματική οικονομία. Η συντήρηση του εισοδήματος στις οικογένειες, θα επιδράσει θετικά στην αγορά εργασίας, στην αγορά προϊόντων αλλά και στην ανεργία.
Να επιδιωχθεί η προώθηση στοχευμένων παραγωγικών δημοσίων επενδύσεων, που ταυτόχρονα θα ενισχύουν την ζήτηση, αλλά και το παραγωγικό δυναμικό της οικονομίας.
Τεκμηρίωση: Οι επενδύσεις αυτές, με την συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα (δυνατότητα ΣΔΙΤ, μπορούν να συμπεριληφθούν και κοινοτικοί πόροι), θα έχουν ισχυρή θετική επίδραση στη αναθέρμανση της οικονομικής δραστηριότητας. Χρειάζονται επίσης άμεσα μέτρα ενίσχυσης του κλάδου κατασκευών, δημοσίων έργων και υποδομών.
Να δοθούν κίνητρα επανεκκίνησης του κατασκευαστικού τομέα, με πρώτο την καθιέρωση ενός και μόνο φόρου για τα ακίνητα.
Συντονισμένη καμπάνια από επαγγελματικούς και άλλους φορείς για την Ελληνοποίηση των προμηθειών.
Τεκμηρίωση: Οι Ελληνικές επιχειρήσεις, οι δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμοί να αυξήσουν τα ποσοστά προμηθειών τους σε μια τεράστια γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών (όπως γραφική ύλη, πάγιος εξοπλισμός, αναλώσιμα κλπ) με εγχώρια προϊόντα. Εκτιμώμενο οικονομικό όφελος της τάξεως των δις ευρώ, συγκεκριμένα 2 δις αύξηση τζίρου, 400 φορείς).
Έλεγχος των ΜΚΟ από ορκωτούς λογιστές ή ελεγκτές της Δημόσιας Διοίκησης.
Τεκμηρίωση : Από το 2000 έως το 2010 κατασπαταλήθηκαν σε 431 Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) 115.388.814 ευρώ. Τα περισσότερα δόθηκαν το 2003, και έφταναν στα 18.095.076 ευρώ. Ξεχωρίζει η ΜΚΟ της μητέρας του πρώην πρωθυπουργού, Μαργαρίτας Παπανδρέου (ΚΕΔΕ – Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη) με 929.510 συνολικά, την περίοδο 2000-2007. Τα ποσά που αφορούν την περίοδο 2000-2010 θα εμφανίζονταν σημαντικά μεγαλύτερα αν οι φάκελοι της πρώτης τριετίας δεν είχαν πολτοποιηθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο! (Blogger: Ρωσία: Πράκτορες όσες ΜΚΟ λαμβάνουν χρήματα από το εξωτερικό)
Δημιουργία Μόνιμων Κλειστών Λαϊκών Αγορών Παραγωγών, για αγροτικά και Κτηνοτροφικά προϊόντα σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας.
Τεκμηρίωση: Την κατάσταση μπορούν να την πάρουν στα χέρια τους οι Δημοτικές Αρχές, χωροθετώντας υπαίθριες αγορές σε κεντρικά σημεία της. Να διασφαλιστεί ότι πρόσβαση θα έχουν αποκλειστικά παραγωγοί με προτεραιότητα σε συλλογικότητες. Να επιτρέπεται η πώληση και μεταποιημένων προϊόντων (λάδι, κρασί, τυριά, μέλι κ.λπ.) κάτω από διαρκή επίβλεψη και ελέγχους τόσο ως προς τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας όσο και προς τις οικονομικές συναλλαγές.
Η νέα ΚΥΑ δίνει το δικαίωμα σε αλλοδαπούς επαγγελματίες, που δεν είναι μόνιμοι κάτοικοι Ελλάδας, να έρχονται και να πωλούν το εμπόρευμά τους επί ελληνικού εδάφους. Μέχρι σήμερα άδεια για λαϊκή αγορά μπορούσαν να λάβουν μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι της Ελλάδας με ελληνική ιθαγένεια ή πολίτες άλλου κράτους - μέλους της ΕΕ, ομογενείς παλιννοστούντες κ.λπ., καθώς και υπήκοοι τρίτων χωρών που διαμένουν στην Ελλάδα νόμιμα για πέντε χρόνια. Η διάρκεια της άδειας των παραγωγών - πωλητών ήταν εξάμηνη, αλλά με τη νέα υπουργική απόφαση θα γίνεται δωδεκάμηνη για ορισμένες περιπτώσεις. Το ζήτημα μπορεί να αντιμετωπισθεί μόνο με την έννοια του σεβασμού των νόμων του κράτους υποδοχής, την διενέργεια υγειονομικών ελέγχων και την μείωση του χρόνου αδείας με ταυτόχρονη αύξηση των παράβολων που θα πρέπει να πληρωθούν στο Δημόσιο για τις άδειες αυτές. Θα πρέπει να διαχωριστούν πλήρως τα προϊόντα γης και θάλασσας από τα βιομηχανικά προϊόντα.
Μόνο για τα προϊόντα γης και θάλασσας είναι αναγκαίο να βρεθούν κατάλληλοι, μόνιμοι χώροι όπου θα διενεργούνται οι λαϊκές αγορές ώστε να έχουν την υποδομή που απαιτείται (μόνιμες κατασκευές – σύστημα καθαρισμού, εποπτεία, συγκοινωνία κ.λ.π). Οι πωλητές βιομηχανικών προϊόντων, δεν θα πρέπει να συμμετέχουν στις λαϊκές αγορές, που αφορούν τα προϊόντα γης και θάλασσας.
Καθιέρωση καθολικού πόθεν έσχες σε όλα τα φυσικά πρόσωπα. Αυστηροί έλεγχοι σε όλους όσους προκύψουν από στοιχεία και διασταυρώσεις ότι ενώ είχαν πολυτελή διαβίωση και αύξηση περιουσίας ήταν φορολογικά "πτωχοί" με σκοπό την ανακάλυψη και φορολόγηση των πραγματικών εισοδημάτων τους. Δήμευση περιουσιακών στοιχείων προϊόντων φοροδιαφυγής.
Μετάταξη στο Υπουργείο αγροτικής Ανάπτυξης υπαλλήλων από άλλες υπηρεσίες Γεωπόνων στη Παραγωγή.
Τεκμηρίωση: Οι γεωπόνοι που υπηρετούν στο ΥΠΑΑΤ, στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, στις αιρετές Περιφέρειες και στους Δήμους της χώρας είναι περίπου 2.740, ενώ σύμφωνα με το αρχείο της, η Πανελλήνια Ένωση Γεωπόνων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΕΓΔΥ) έχει σήμερα 2.310 μέλη. Οι γεωπόνοι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι του ΥΠΑΑΤ είναι 569, δηλαδή μόνο το 1/5 των ανωτέρω υπαλλήλων υπηρετούν σήμερα στο ΥΠΑΑΤ. Την περίοδο 1981-1987 έγινε πολύ μεγάλος αριθμός προσλήψεων γεωπόνων μονίμων δημ.υπαλλήλων και αναμένεται σημαντική συρρίκνωση του συνολικού αριθμού των γεωπόνων κατά την επόμενη πενταετία λόγω των επικείμενων συνταξιοδοτήσεων, εάν δεν γίνουν προσλήψεις”.
Μείωση της επιχορήγησης των κομμάτων κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ που είναι 3.73 ευρώ /ψήφο. Να γίνει 2 ευρώ /ψήφο στην Ελλάδα.
Τεκμηρίωση : Η επιχορήγηση των κομμάτων σήμερα ανέρχεται σε 9,39 ευρώ / ψήφο: τόσα είναι τα χρήματα που πήρε κάθε ελληνικό κόμμα το 2010 σε κρατικές επιχορηγήσεις. Το ποσό είναι τρεις φορές μεγαλύτερο από το μέσο όρο των κρατών της ΕΕ. Η Γερμανία δαπανά μόνο 3,08 ευρώ και ο μέσος όρος των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι μόλις 3,73 ευρώ!
Δημιουργία Δημόσιας Επενδυτικής Τράπεζας και δημιουργία Επενδυτικού ομολόγου μέσω της αξιοποίησης της Δημόσιας περιουσίας.
Τεκμηρίωση: Όλα τα ακίνητα του Δημοσίου δεσμεύονται και μετοχοποιούνται, προκειμένου να δημιουργηθεί μια Δημόσια Επενδυτική Τράπεζα. Αν δεχθούμε ότι θα μετοχοποιηθούν 50 δισεκατομμύρια Κρατικής Περιουσίας (που είναι μικρό νούμερο σε σχέση με τις δυνατότητες της συνολικής Κρατικής περιουσίας), τότε με μια μόχλευση 4 (η οποία θεωρείται υγιής, η συγκεκριμένη Τράπεζα θα μπορέσει να παράσχει χρηματοδότηση 200 δισεκατομμυρίων Ευρώ… !!!!!).
Ο αστυνομικός στο δρόμο σε περιπολίες και σε καθαρά επιχειρησιακούς ρόλους για την ασφάλεια του Έλληνα πολίτη.
Τεκμηρίωση: Αρχική απαίτηση για λειτουργία του μοντέλου Μηδενικής ανοχής σε κάποιες περιοχές και του συμμετοχικού μοντέλου σε κάποιες άλλες, μέσα από την μεταβίβαση των ηπιότερων αρμοδιοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας στις Δημοτικές αστυνομίες, προκειμένου να αποδεσμευθεί από τα ηπιότερα έργα και να αναλάβει καθαρά επιχειρησιακά καθήκοντα αστυνόμευσης. Εξειδίκευση του προσωπικού της Ελληνικής αστυνομίας για συγκεκριμένα έργα-υπηρεσίες και παραμονή τους στις θέσεις αυτές κατ΄ ελάχιστο 10-12 έτη, έτσι ώστε να αποδίδουν το μέγιστο στα συγκεκριμένα αντικείμενα με ειδικές εκπαιδεύσεις και σεμινάρια. Στις μη εξειδικευμένες θέσεις να υπάρξει διαβάθμιση του βαθμού δυσκολίας και επικινδυνότητας. Οι θέσεις χαμηλού βαθμού διαβάθμισης θα καλύπτονται από πλεονάζον προσωπικό που θα μεταταχθεί από διάφορες άλλες δημόσιες υπηρεσίες, έτσι ώστε οι αστυνομικοί να επιτελούν το έργο για το οποίο έχουν εκπαιδευτεί.
Ενιαία Αρχή καταπολέμησης της Διαφθοράς (οικονομικά εγκλήματα, δωροδοκίες, δωροληψίες, καταχρήσεις κλπ), που θα αναφέρεται κατ΄ ευθείαν στον Υπουργό Δικαιοσύνης.
Ταυτόχρονη θεσμοθέτηση σύγχρονων μεθόδων εντοπισμού με την αξιοποίηση της τεχνολογίας αλλά και του ‘’εικονικού διαφθορέα’’.
Τεκμηρίωση: Σκοπός της θα είναι η έρευνα, διαπίστωση και παραπομπή των υποθέσεων διαφθοράς στη Δικαιοσύνη. Η διαδικασία θα υποβοηθείται κατάλληλα από τις αστυνομικές και εισαγγελικές αρχές. Ταυτόχρονα θα πρέπει να ληφθούν λειτουργικά μέτρα καταπολέμησης της διαφθοράς σε όλη τη Δημόσια διοίκηση. Ουσιαστικό Λειτουργικό ρόλο θα πρέπει να έχει και η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Οι δωροδοκίες, απιστίες και καταχρήσεις δημοσίων πόρων να χαρακτηρίζονται ως ιδιώνυμα αδικήματα και για τους πολιτικούς, τους εργαζόμενους σε δημόσιες επιχειρήσεις, τους δημόσιους λειτουργούς αλλά και αυτούς που επιχειρούν την δωροδοκία.
Τεκμηρίωση: Τα ατιμωτικά αυτά αδικήματα να μην παραγράφονται και να εκδικάζονται άμεσα. Οι ένοχοι να τιμωρούνται με έκπτωση από το αξίωμα, σοβαρά πρόστιμα, κατάσχεση όλων των περιουσιακών στοιχείων που αποκτήθηκαν παράνομα και φυλάκιση.
Απασχόληση των ανέργων σε κοινωνική εργασία (θερινά σχολεία, υποστήριξη οικογενειών κλπ) με αύξηση και επιμήκυνση του επιδόματος ανεργίας.
Αξιοποίηση των πόρων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και μεταφορά πόρων από άλλες δράσεις σε δράσεις αντιμετώπισης της ανεργίας.
Τεκμηρίωση: Δημιουργία προγράμματος και μηχανισμού αποδοχής, τεχνικής υποστήριξης και οικονομικής ενίσχυσης (από το ΕΣΠΑ και άλλων συναφών κοινοτικών κονδυλίων), ανέργων που επιθυμούν να ασχοληθούν με την γεωργία και την κτηνοτροφία.
Μισθολογικές επιδοτήσεις περιορισμένης διάρκειας για την πρόσληψη εργαζομένων με ψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, με σκοπό την μείωση της ανεργίας, ανάμεσα στους απόφοιτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Τεκμηρίωση: Τα σχέδια στήριξης στην απασχόληση πρέπει να συνεχίζουν να στοχεύουν τους μακροχρόνια άνεργους, τους αυτοεργοδοτούμενους και τους νέους. Η άντληση περισσότερων κονδυλίων μπορεί να γίνει από τα ταμεία της Ε.Ε. Σύμφωνα με το ψήφισμα «Πρωτοβουλία για την προσφορά ευκαιριών στους νέους», περίπου ένας στους πέντε Ευρωπαίους πολίτες έως 25 ετών αδυνατεί να βρει δουλειά με τη νεανική ανεργία να αγγίζει το 22,1% στην ΕΕ (5,5 εκατομμύρια), σημειώνοντας άλμα επτά και πλέον ποσοστιαίων μονάδων κατά την τριετία 2008-2011.
Ταυτόχρονα, υπολογίζεται ότι σχεδόν 7,5 εκατομμύρια άτομα ηλικίας 15 έως 24 ετών βρίσκονται εκτός κάθε διαδικασίας απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης, ενώ ένα μεγάλο μέρος των νέων αποτυγχάνει να εκπληρώσει τις εκπαιδευτικές του δυνατότητες ή να αποκτήσει τις δεξιότητες που απαιτεί η αγορά εργασίας. Η ανεργία «χτυπάει» τους νέους και στην Ελλάδα, αφού σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία του ΟΑΕΔ για τον Απρίλιο του 2012, 211.097 άτομα (ποσοστό 27,12%), κάτω των 30 ετών, αναζητούν εργασία.
Το Ευρωκοινοβούλιο στη τελευταία διάσκεψή του εξέδωσε ψήφισμα και ζητά:
Εξεύρεση πιο φιλόδοξων πηγών χρηματοδότησης για την καταπολέμηση της νεανικής ανεργίας και εντατικοποίηση των προσπαθειών για την αντιμετώπιση της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης.
Υιοθέτηση της «Εγγύησης για τους νέους» (να τεθεί ελάχιστο διάστημα τεσσάρων μηνών παραμονής για τους εκτός εργασίας, εκπαίδευσης ή κατάρτισης) και άμεση καταβολή τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ από την Κομισιόν, σε κράτη-μέλη για να προωθηθεί αυτή η πρωτοβουλία.
Αποτελεσματικότερη διασύνδεση και αντιστοίχηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Επαναφορά του θεσμού των stage σε υγιή βάση όπως προβλέπεται.
Τεκμηρίωση: Ο θεσμός αυτός έχει συμβάλει στη στρεβλωμένη εικόνα της απασχόλησης και της ανεργίας στη χώρα μας, αφού ο υποαπασχολούμενος ‘’stagiaire’’ θεωρείται απασχολήσιμος και όχι άνεργος. Ο θεσμός αυτού του είδους απασχόλησης είχε πανευρωπαϊκά τρία χαρακτηριστικά γνωρίσματα:
- Δεν καταβάλλονταν ασφαλιστικές εισφορές για σύνταξη γήρατος αλλά μόνο για παροχές ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
- Καταβάλλονταν πολύ μικρή αμοιβή για τις υπηρεσίες των απασχολούμενων (άλλωστε σκοπός είναι η απόκτηση εμπειρίας).
- Περιορισμένη διάρκεια (μέχρι το πολύ 8 μήνες).
Εξορθολογισμός του κόστους λειτουργίας της ‘’Δημοκρατίας’’.
Μείωση του ΦΠΑ στο 7% σε όλο το Τουριστικό προϊόν και Ολοκληρωμένη στρατηγική προώθησης των Τουριστικών προϊόντων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για επίτευξη 20 εκατ. τουριστών το 2013. Προώθηση σε νέες αγορές (π.χ. Κίνα, Ρωσία).
Δημιουργία ελκυστικού τιμολογιακού καθεστώτος για τα λιμάνια και το αεροδρόμιο της Αθήνας,
Τεκμηρίωση: Το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι από τα ακριβότερα της Ευρώπης, εξυπηρετεί 15 εκατ. επιβάτες ετήσια, ενώ έχει δυναμικότητα για 35 εκατ..
Εκτός από το επιτυχημένο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης ‘’ήλιος και θάλασσα’’, να επιδιωχθεί ανάπτυξη και στο ποιοτικό εναλλακτικό τουρισμό, στο πολιτισμό, στην ελληνική γαστρονομία, στον αθλητισμό, με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της φύσης κάθε περιοχής, τους χειμερινούς προορισμούς, για τουριστική δραστηριότητα όλο το χρόνο. Επίσης ανάπτυξη εξειδικευμένων μορφών υψηλού τουρισμού (συνεδριακός, ιατρικός κλπ).
Μείωση όλων των ενοικίων του κράτους κατά 40%
Άμεση και εκτεταμένη εφαρμογή των Ηλεκτρονικών προμηθειών στο Δημόσιο Τομέα.
Διασφάλιση είσπραξης του Φ.Π.Α. με την ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών που θα επιτρέψει τη μείωση των συντελεστών. Από την αύξηση των εσόδων μπορούν να χρηματοδοτηθούν προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης πολιτών που δεν καλύπτουν τις στοιχειώδεις ανάγκες τους.
Ενίσχυση του θεσμού της Φορολογικής Διαιτησίας με στόχο την αποσυμφόρηση των Διοικητικών Δικαστηρίων.
Άμεση προετοιμασία επενδυτικών σχεδίων και εκκίνηση διεθνών διαγωνισμών, ώστε κοινοπραξίες κατασκευαστικών εταιρειών, ιδιωτών επενδυτών και άλλων να αναλάβουν την εκτέλεση και συντήρηση συγχρόνων δικτύων αυτοκινητοδρόμων, λιμένων, αεροδρομίων, σταθμών και λιμένων αναψυχής
Τεκμηρίωση: Ο τομέας Δημόσιων επενδύσεων, οι στοχευμένες κατασκευές που θα υποβοηθήσουν τις μεταφορές, τις επικοινωνίες, το τουρισμό κλπ., είναι απαραίτητες για την οικονομική ανάπτυξη. Το κόστος κατασκευής θα μπορούσε να αναληφθεί έναντι αποκλειστικής εκμετάλλευσης για μερικές δεκαετίες.
Δημιουργία Ενιαίας Οργανωτικής Μονάδας Επενδύσεων, όπου θα εντάσσονται θα συγχρονίζονται και θα ολοκληρώνονται όλες οι υπηρεσίες που αφορούν τις εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις της επένδυσης (π.χ. πολεοδομία, αρχαιολογία, εφορία κλπ.)
Εντοπισμός και οικονομική ενίσχυση των οικογενειών που δεν μπορούν να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες επιβίωσης.
Κατάργηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων με την μορφή που λειτουργούν σήμερα και αντικειμενικοποίηση κριτηρίων αξιολόγησης. Κατάλληλη εφαρμογή της κανονικής κατανομής αξιολόγησης στο προσωπικό.
Αλλαγή του τρόπου Αμυντικής Σχεδίασης από την οποία προκύπτουν η Δομή Δυνάμεων και τα εξοπλιστικά προγράμματα στις Ε.Δ., γιατί παράγει μη ορθολογικές και κατά συνέπεια αυξημένες δαπάνες.
Αλλαγή του μοντέλου στρατολογίας των νέων και ενεργοποίηση της Ελληνικής εφεδρείας, με συνεχή επανεκπαίδευση στα πρότυπα του Ελβετικού μοντέλου
Δημιουργία ενιαίου υπουργείου Ναυτιλίας, που να έχει σαφή δομή και αρμοδιότητες, όπως και το Λιμενικό σώμα
Τεκμηρίωση: Σήμερα οι υπηρεσίες του Λιμενικού είναι κατακερματισμένες.
Προσανατολισμός ανάπτυξης της Ελλάδας ως σημείο εκκίνησης της κρουαζιέρας στην Μεσόγειο με ταυτόχρονη ανάπτυξη όλων των χερσαίων υποδομών.
Τεκμηρίωση: Άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα. Ανάπτυξη εσωτερικού θαλάσσιου τουρισμού με ενίσχυση των εταιρειών εκμετάλλευσης πλοίων μέχρι 100 επιβατών και σύνδεση διαφόρων τουριστικών προορισμών.
Χάραξη εθνικής στρατηγικής ανάπτυξης του ελληνόκτητου στόλου στο Αιγαίο, ως χώρου ιδιαίτερης εθνικής σημασίας, ώστε να διαφυλαχθούν τα εθνικά συμφέροντα. Ενίσχυση των θαλασσίων μεταφορών που συνδέουν τα νησιά με την ενδοχώρα.
Δημιουργία Υπηρεσίας Ασφαλείας Συνόρων και Λαθρομετανάστευσης.
Τεκμηρίωση: Αυτή η υπηρεσία θα αποτελείται από τρία τμήματα. Το ένα θα είναι η αντίστοιχη Υπηρεσία Θαλάσσιας Ασφάλειας (coast guard). Το δεύτερο θα είναι Υπηρεσία Ασφαλείας Συνόρων και το τρίτο τμήμα θα είναι Ειδική Υπηρεσία Λαθρομετανάστευσης εκ στελεχών της ΕΛΑΣ που θα έχει αρμοδιότητα κατ’ αποκλειστικότητα στις πόλεις και στην ενδοχώρα. Τα τρία τμήματα θα υπάγονται σε ενιαία διοίκηση υπό τον Υφυπουργό Μεταναστευτικού (πρέπει να προβλεφθεί), ή υπό τον Υπουργό προστασίας του πολίτη. Η υπηρεσία αυτή θα συνεπικουρείται κατά περίπτωση και από το Λ.Σ, τις Ε.Δ. και την Ελληνική Αστυνομία, κάτω από ένα ειδικό εθνικό σχέδιο αντιμετώπισης της λαθρομετανάστευσης σε όλη τη χώρα.
Άμεση ολοκληρωμένη μηχανοργάνωση των υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής ασφάλισης, με ένα αξιόπιστο ενιαίο σύστημα, χωρίς το οποίο η βελτίωση των υπηρεσιών κοινωνικής ασφάλισης και υγείας καθώς και η μείωση των ελλειμμάτων καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής.
Τεκμηρίωση: Σύνδεσή του με τα συστήματα του TAXIS για δραστική μείωση της εισφοροδιαφυγής με αυστηρότητα στις ποινές για παραβιάσεις της νομοθεσίας για την εισφοροδιαφυγή και τη “μαύρη” εργασία. Σωστή καταγραφή αυτών που δικαιούνται και λαμβάνουν κοινωνικές παροχές και σε τι βαθμό, γιατί αλλιώς δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει δίκαια και με ανταπόδοση το ασφαλιστικό σύστημα.
Ειδικό μικρό τέλος π.χ. 1 τοις χιλίοις για όλες τις χρηματοπιστωτικές συναλλαγές που δεν αφορούν συμβάσεις παραγώγων και 2 τοις χιλ για όλες τις χρηματοπιστωτικές συναλλαγές που αφορούν συμβάσεις παραγώγων. Τα έσοδα θα διατεθούν για την ενίσχυση του ασφαλιστικού συστήματος.
πηγή
Σχόλια