12 φορές παρέτειναν το φαγοπότι

Διέλυσαν τη σύμβαση του προαστιακού με την εργοληπτική τρόικα των Siemens AG-ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ από την περασμένη Δευτέρα και το κρύβουν! 

Αντίθετα, μετά μανίας προπαγάνδιζαν επί μήνες πώς διακόσιοι μηχανοδηγοί με υψηλές αποδοχές βούλιαξαν τη χώρα, γιατί πρέπει να κλείσει ο μισός σιδηρόδρομος στις μέρες του ΔΝΤ και πως οι σοφές μετατάξεις των ΟΣΕτζήδων στις εφορίες αρχαιοτήτων θα αποκαταστήσουν τη δημοσιονομική τάξη! Το Δ.Σ. του ΟΣΕ, λοιπόν, αποφάσισε προ μιας εβδομάδας τη διάλυση της σύμβασης που είχε συνάψει με την προαναφερθείσα κοινοπραξία για το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου στα τμήματα Πειραιάς-Αθήνα-Τρεις Γέφυρες- ΣΚΑ-Αχαρνές-Τρεις Γέφυρες-Λιόσια, στο οποίο προβλεπόταν και κατασκευή ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης.
Η περιβόητη σύμβαση 994, αξίας 161,4 εκατ. ευρώ, είχε υπογραφεί τον Απρίλιο του 2005, το έργο χαρακτηριζόταν και τότε ολυμπιακό (!), είχε δοθεί έκπτωση-ρεκόρ (0,964%), κορόιδευαν όλη την κοινωνία ότι είχαν περιβαλλοντικές μελέτες και συμφωνήθηκε ότι όλα θα παραδίδονταν τον Δεκέμβριο του 2005! Δηλαδή 8 μήνες μετά!
Παρήλθαν έξι χρόνια από τότε. Στην κοινοπραξία δόθηκαν αλλεπάλληλες παρατάσεις. Μια ντουζίνα ακριβώς. Από διαφορετικές διοικήσεις του ΟΣΕ, που υπέθαλπαν το έγκλημα, και από δύο διαφορετικές κυβερνήσεις -της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, που μέσω των εκάστοτε εποπτευόντων (τον ΟΣΕ) υπουργών Μεταφορών ή Υποδομών (τέσσερις τουλάχιστον) συναινούσαν στη μετατροπή της σύμβασης 994 σε μνημείο διαπλοκής και διασπάθισης κρατικού χρήματος.
Από την περασμένη Δευτέρα το έργο αυτό είναι και επισήμως ένα παρατημένο εργοτάξιο, οι πολίτες παραμένουν άνευ προαστιακού, οι πλιατσικολόγοι μπορούν να βρουν πολύτιμα υλικά ακόμη και μισοτελειωμένων συστημάτων τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, ενώ η εργοληπτική παρέα οδεύει προς τη διεκδίκηση αποζημιώσεων.
Το έργο είναι μνημείο αδιαφάνειας (άλλο περιγράφεται στη σύμβαση που υποτίθεται ότι εκτελούνταν, άλλο προσδιόρισαν οι αποφάσεις του ΣτΕ και οι ύστερες μελέτες και άλλο εκτελούνταν), ενώ από τις αναθεωρήσεις τιμών που προβλέπονταν επήλθαν επί τόσα χρόνια επιβαρύνσεις περίπου 20 εκατ. ευρώ.
Τώρα η κοινοπραξία, που φέρεται να έχει εκτελέσει το 70% του τιμήματος του έργου, θα διεκδικήσει αποζημίωση βάσει δικαιωμάτων που έχει, και ο ΟΣΕ διά της ΕΡΓΟΣΕ θα επαναπροκηρύξει το εναπομείναν έργο.
Ποιος θα τρέξει να εγκαταστήσει νέο εργοτάξιο, πάντως, είναι ένα ζήτημα, όταν η Siemens-ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ το έχουν έτοιμο: και δεν θα προβούν στην παραμικρή δαπάνη.
Πάντως, το ποιος ωφελήθηκε από τον ατέλειωτο εργοληπτικό μαραθώνιο στις ράγες του προαστιακού είναι εύκολο να απαντηθεί.
  • Ασφαλώς, οι «άρχοντες» των δρόμων με τα διόδια (Αττική οδός και Ολυμπία οδός), που εισπράττουν τόσα χρόνια τα έσοδα από όσους υποχρεωτικά κινούνται σ' αυτούς, επειδή δεν φτιάχτηκε ένα σύγχρονο δίκτυο προαστιακού, ώστε από τον Πειραιά μέχρι το αεροδρόμιο, τη Χαλκίδα και το Κιάτο να υπάρχει επιτέλους προαστιακό τρένο.
  • Αντ' αυτού μακέτες, εξαγγελίες και πολιτικές αβρότητες στο πανίσχυρο κατασκευαστικό καρτέλ, που έχει και δεσπόζουσα θέση στα ΜΜΕ.
Πάντως, προς στιγμήν διαφαίνεται ότι στον ΟΣΕ πασχίζουν να κλείσουν γρήγορα τις εκκρεμότητες με τη σύμβαση 994, χρησιμοποιώντας τη συνδρομή και υπαλλήλων, που γνωρίζουν ότι πίσω από τα Πρωτόκολλα Παραλαβής Αφανών Εργασιών (ΠΠΑΕ) κρύβονται πληρωμές για έργα εκτός της σύμβασης!
Ποιος θα δώσει λογαριασμό για το τι έγινε και τι πληρώθηκε σ' αυτό το δημόσιο έργο;
Ποιος θα υπολογίσει τι έσοδα χάνει ο ΟΣΕ τόσα χρόνια που ο προαστιακός είναι εργοτάξιο διαρκείας;
Η «Ε», σε προσεχή δημοσιεύματα, θα εμφανίσει ντοκουμέντα που δείχνουν το βρώμικο παρασκήνιο πίσω από τη σύμβαση του προαστιακού, τις διαβουλεύσεις μηνών μέχρι τη διάλυση της σύμβασης, τον ατέρμονο διάλογο με την κοινοπραξία, τις αξιώσεις της, και τους... χαρούμενους υπουργούς, που π.χ. το 2005 έστελναν ραβασάκια στα ΜΜΕ για το πόσο καλή και αναγκαία ήταν η σύμβαση... *

http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=255537

Blogger: 

  1. Κουβέντα δεν έγινε σε κανένα άλλο μέσο για το σκάνδαλο.Απόδειξη της διαπλοκής ΜΜΕ κατασκευαστικών, μεγαλοπαραγόντων. Κάπως έτσι μερικοί μάγκες επί χρόνια λεηλατούν τον δημόσιο πλούτο χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανένα. (Ποιος υπάλληλος- εντελμένος - του ΟΤΕ ενεργοποίησε ρήτρες εναντίον τις Siemens;) Η παραπάνω υπόθεση είναι ένα δείγμα από το φαγοπότι που έχει στηθεί στο κουφάρι της Ελλαδίτσας με το πολιτικό προσωπικό δέσμιο των συμφερόντων είχε (έχει) το ρόλο του τροχονόμου των δισεκατομμυρίων με το αζημίωτο βεβαίως - βεβαίως. 

    Τα παραπάνω εμπλουτίστε τα με την πληροφορία: " Ψηφίστηκε τελικά στη Βουλή η διάταξη που προβλέπει την αποπληρωμή δανείου του Μεγάρου Μουσικής από το ελληνικό κράτος." Πηγή Τώρα βλέπετα καθαρά ποιούς εξυπηρετεί το κράτος. Γιάννης πίνει Γιάννης κερνάει ... και λογαριασμό δεν δίνει.  Κλείστε το  γαζοκούτι, αν δεν μπει νυστέρι στη διαπλοκή ΜΜΕ και επιχειρηματικών συμφερόντων δεν βλέπω το καταπώς θα βγούμε απ' το πηγάδι που μας έχουν ρήξει. Οι πληρωμένοι αλήτες στα "παράθυρα" συσκοτίζουν τα πράγματα και δεν αφήνουν να γίνει μια ουσιαστική συζήτηση για τι τι έχει συμβεί - ποιοί έχουν ευθύνες- ποιοί τα φάγανε για να πάπε επιτέλους παρακάτω.

     

    ===========

    Ιδού η επιχείρηση ποινική περαίωση

    Εννέα μήνες ήξεραν στον ΟΣΕ πως πρέπει να τερματιστεί η σύμβαση-σκάνδαλο του προαστιακού και το σκέφτονταν. «Διαβουλεύονταν» με την ανάδοχο κοινοπραξία Siemens - ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ, το υπουργείο Υποδομών σιωπούσε και το ανίκητο -μέχρι σήμερα- σύστημα διαπλοκής επιχειρούσε να ενταφιάσει την ποινική διερεύνηση του σκανδάλου με τη σύμβαση 994, σερβίροντας στην ανάκριση ακόμη και εκθέσεις πραγματογνωμόνων.  

    Οι Αρχές προειδοποιούσαν για την αμαρτωλή σύμβαση 994. Στην έγγραφη απάντησή της η Γενική Γραμματεία Επενδύσεων και Ανάπτυξης αναφέρει ότι το σύνολο του έργου δεν μπορεί να εκτελεστεί μ' αυτή τη σύμβαση. Ωστόσο, η έγγραφη αυτή απάντηση, όπως και της Διαχειριστικής Αρχής (δεξιά) απεκρύβησαν από την εξεταστική Από τον Ιούνιο του 2010, όταν η υπόθεση του προαστιακού απασχόλησε και την εξεταστική επιτροπή για τη Siemens και ενώπιόν της αποκαλύφθηκαν ακόμη και μεθοδεύσεις για ποινική «περαίωση», στον ΟΣΕ έφτασαν σαφείς απαντήσεις αλλά και καταλυτικές κρίσεις για την επίμαχη σύμβαση. Η Γενική Γραμματεία Επενδύσεων και Ανάπτυξης (υπουργείο Ανταγωνιστικότητας - Αρχή Πληρωμής) αλλά και η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή (ΕΔΑ Μεταφορών) ανατίναξαν τη σύμβαση.

    Ωστόσο, οι έγγραφες απαντήσεις και των δύο απεκρύβησαν και από την εξεταστική, καθώς, μεταξύ άλλων, απροκάλυπτα οδηγούν στο εδώλιο όσους διαχειρίστηκαν επί τόσα χρόνια τη σύμβαση, ενώ αναδεικνύουν και πολιτικές ευθύνες σε όλους τους υπουργούς που στη θητεία τους ανέχθηκαν τον εκτροχιασμό της σύμβασης.
    Η «Ε» σήμερα αποκαλύπτει δύο έγγραφα, τα οποία έχουν φτάσει στην ΕΔΙΣΥ (ήταν η θυγατρική του ΟΣΕ που τότε διαχειριζόταν τη σύμβαση 994 με την εργοληπτική τρόικα) στις 25 και στις 28 Ιουνίου 2010 και από τις δύο αρχές και τα οποία λένε: Διακόψτε τη σύμβαση. Αποκαλύπτουν επίσης ότι ο προαστιακός, αν επαναδημοπρατηθεί, θα λειτουργεί το σωτήριον έτος 2016!
    Η θυγατρική του ΟΣΕ, τότε, είχε δεχθεί αίτημα της κοινοπραξίας για παράταση των εργασιών μέχρι 31 Μαΐου του 2011 και ψαχνόταν.
    Ιδού όμως τι εγγράφως είχε απαντήσει, μεταξύ άλλων, η Γενική Γραμματεία Επενδύσεων και Ανάπτυξης:
    1 Εχει ήδη παραβιαστεί ο όρος της διακήρυξης για ολοκλήρωση του έργου 161,4 εκατ. ευρώ εντός οκτώ μηνών. Λόγω αυτού του όρου προσφορά υπέβαλε μόνο ο ανάδοχος και το έργο ανατέθηκε με συμβολική έκπτωση.
    2 Η παρέλευση 20 άπρακτων μηνών μέχρι την υπογραφή της σύμβασης δεν επιβεβαίωσε τον επείγοντα χαρακτήρα του έργου που επεκαλείτο η διακήρυξη.
    3 Η σύμβαση «πάσχει από τη διαδικασία ανάθεσης και ειδικότερα τους όρους διακήρυξης με τους οποίους περιορίστηκε ο ανταγωνισμός και στη συνέχεια αυτοί οι όροι δεν εφαρμόστηκαν».
    4 Διαπιστώθηκαν μεγάλες τροποποιήσεις που έγιναν από το αρχικώς ανατεθέν αντικείμενο με το τελικώς εκτελεσθέν. Κοινώς, άλλη «σύμβαση» εκτελείτο.
    5 Οταν μια αναθέτουσα αρχή διαπιστώσει ότι το αντικείμενο που ανατέθηκε δεν είναι δυνατόν να εκτελεστεί, είναι προτιμότερη η διακοπή της σύμβασης, η προσαρμογή των μελετών και η επαναδημοπράτησή του.
    6 Ηδη η υπηρεσία έχει εφαρμόσει διορθώσεις πληρωμών με μείωση κοινοτικής συμμετοχής, συνεπεία παραβάσεων κανόνων που ισχύουν για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα.
    7 Οι συνεχείς παρατάσεις αποτελούν τροποποίηση ουσιώδους όρου της προκήρυξης.
    8 Το σύνολο του έργου δεν είναι δυνατόν να εκτελεστεί μ' αυτή τη σύμβαση. Η αναθέτουσα αρχή (ΟΣΕ) πρέπει να προβεί άμεσα σε νέα προκήρυξη.
    Ολα αυτά περιλαμβάνονται στο έγγραφο της 25ης Ιουνίου της Αρχής Πληρωμής ΚΠΣ, Κοινοτικών Πρωτοβουλιών κ.ά. που υπογράφει ο προϊστάμενός της Δ. Σουσούνης.
    Ετερο έγγραφο της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μεταφορών, σταλμένο στις 28 Ιουνίου 2010 που υπογράφει η προϊσταμένη Ελένη Γιώτη, αναφέρει μεταξύ άλλων: «Δεδομένου ότι η υφιστάμενη σύμβαση κατασκευής ούτως ή άλλως δεν μπορεί να εκτελέσει σημαντικό φυσικό αντικείμενο έργου σύμφωνα με την ισχύουσα ΚΥΑ έγκριση περιβαλλοντικών όρων, θα πρέπει ταυτόχρονα να προχωρήσετε άμεσα και με ταχύτατες διαδικασίες σε επαναδημοπράτηση όλων την υπολειπόμενων εργασιών, ώστε να εξασφαλίζεται η ολοκλήρωση του έργου έως το 2016 το αργότερο». Για τα αυτονόητα λοιπόν απαιτήθηκαν εννέα μήνες.
    Εν τω μεταξύ η κοινοπραξία είχε έγκαιρα «γίνει δέκτης πληροφοριών περί προθέσεων τερματισμού της σύμβασης 994». Γι' αυτό το λόγο ο εκπρόσωπος της Siemens - ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ κ. Γ. Περδικάρης στις 17/6/2010 απέστειλε 4σέλιδη επιστολή προς τον δ.σ. της ΕΔΙΣΥ Β. Τσιαμαντή, την οποία κοινοποίησε προς τον γεν. γραμματέα Υποδομών κ. Θ. Τσιόκα και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Β. Θεοφανόπουλο.
    Μ' αυτή την επιστολή η κοινοπραξία ζητάει νέα παράταση και με επιχειρηματολογία ότι ΟΣΕ και Δημόσιο θα υποστούν ζημία αν διαλυθεί η σύμβαση.
    Εντύπωση προκαλεί ο ωμός τρόπος με τον οποίον η κοινοπραξία ζυγίζει τη μισθοδοσία «70 περίπου κλειδούχων οι οποίοι απαιτούνται για τη λειτουργία του συνολικού διαδρόμου», των οποίων οι θέσεις θα καταργηθούν όταν ολοκληρωθεί η σύμβαση 994 και η σηματοδότηση, «το συνολικό κόστος της οποίας θα ανέλθει στα 28,5 εκατ. ευρώ».
    Ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας εκτιμά ότι το ελληνικό Δημόσιο μπορεί να απαλλαγεί από τη μισθοδοσία των 70 κλειδούχων, την οποία εκτιμά σε 3,5 εκατ. ευρώ ετησίως. Μάλιστα υπολογίζει ότι για τέσσερα χρόνια που δεν θα υπάρχει σηματοδότηση η επιβάρυνση του Δημοσίου από την παραμονή των κλειδούχων θα φθάσει τα 14 εκατ. ευρώ.
    Επιπροσθέτως, πέραν της θεωρίας του κλειδούχου η κοινοπραξία του προαστιακού υποστηρίζει διά του κ. Περδικάρη ότι:
    * Υπάρχει κίνδυνος απώλειας κοινοτικών πόρων 48,7 εκατ. ευρώ αν καταγγελθεί η σύμβαση.
    * Επαναδημοπράτηση του έργου δεν είναι δυνατή προ της παρέλευσης τριετίας.
    * Κινδυνεύουν να απενταχθούν συμπληρωματικές συμβάσεις συνδεδεμένων έργων, λόγω μη ολοκλήρωσης του τμήματος της ηλεκτροκίνησης από την Αθήνα ώς τις Τρεις Γέφυρες. Συνολικά, πρόκειται για 150 εκατ. ευρώ.
    * Υπάρχουν κίνδυνοι ατυχημάτων, καταστροφών και κλοπών ακριβών υλικών εξαιτίας πλημμελούς φύλαξης και ημιτελών εγκαταστάσεων.
    Στο παρασκήνιο
    Αυτά συνέβαιναν τόσους μήνες στο παρασκήνιο για ένα έργο που αποτελεί case study όχι μόνο λόγω της εκτροπής της σύμβασης, η οποία είχε προβλεφθεί απ' όσους είχαν καθαρό μυαλό και ακόμα πιο καθαρά χέρια. Αλλά και γιατί ο προαστιακός έχει αποτελέσει την αγαπημένη εξαγγελία-μακέτα πλείστων υπουργών Μεταφορών. Από τον Χ. Βερελή έως τον Μιχάλη Λιάπη, τον Κ. Χατζηδάκη και τον Ευρ. Στυλιανίδη.
    Στα χέρια του Δ. Ρέππα έμειναν οι μακέτες, το εργοτάξιο-προαστιακός και στη μνήμη μας κάποια non paper προκατόχων του για την καλή και αναγκαία σύμβαση με την εργοληπτική τρόικα. Σκέτη προπαγάνδα για τα ΜΜΕ. Αύριο θα επανέλθουμε. *
    Η κοινοπραξία ζητεί νέα παράταση και εκτιμά ότι το ελληνικό Δημόσιο μπορεί να απαλλαγεί από τη μισθοδοσία των 70 κλειδούχων, την οποία εκτιμά σε 3,5 εκατ. ευρώ ετησίως! Η κοινοπραξία ζητεί νέα παράταση και εκτιμά ότι το ελληνικό Δημόσιο μπορεί να απαλλαγεί από τη μισθοδοσία των 70 κλειδούχων, την οποία εκτιμά σε 3,5 εκατ. ευρώ ετησίως!
    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=255897 

Σχόλια