Διαφήμιση των βρετανικών σιδηροδρόμων, 1907.
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΙΑΝΤΖΗ
Νέο κύμα καταργημένων δρομολογίων ανακοίνωσε την Παρασκευή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Από σήμερα το τρένο δεν θα ξανασφυρίξει ούτε τρεις ούτε μία φορά στο μεγαλύτερο μέρος της Πελοποννήσου και σε πολλές περιοχές όλης της Ελλάδας. Εξαιρούνται μερικές τοπικές γραμμές, π.χ., Διακοπτό - Καλάβρυτα, Πάτρα - Ρίον. Είναι γραμμές ζημιογόνες, μας λένε εδώ και μήνες, αν και για την ακρίβεια είναι γραμμές που οι διοικήσεις των σιδηροδρόμων τις «κατάντησαν» ζημιογόνες, τις παραμέλησαν, τις υποβάθμισαν, τις εξαθλίωσαν, με αποτέλεσμα να τις αποφεύγουν ακόμα και οι πιο φτωχοί, παρά το δέλεαρ του σχετικά χαμηλού εισιτηρίου.
- Την ίδια μέρα που η Ελλάδα αποφάσιζε την κατάργηση δεκάδων δρομολογίων, η εφημερίδα Γκάρντιαν έγραφε για ένα σχέδιο επαναχρησιμοποίησης αχρηστευμένων σιδηροδρομικών γραμμών στη Βρετανία ή και δημιουργίας νέων ενόψει της… κλιματικής αλλαγής.
- Στην Ελλάδα τα τρένα θυσιάζονται στο βωμό της αυτοκινητοβιομηχανίας, του πετρελαίου και των ιδιωτικών κατασκευαστικών εταιρειών. Η κυβέρνηση αυξάνει την τιμή των διοδίων και της βενζίνης και παραχωρεί κίνητρα για αγορά ΙΧ αυτοκινήτων και, ταυτόχρονα, υμνεί την πράσινη ανάπτυξη.
Ένα ζημιογόνο δρομολόγιο γίνεται η ίδια η ύπαρξή μας σε μια εποχή που η τεχνολογία και η επιστήμη θεωρητικά επιτρέπουν σε όλα τα λουλούδια ν’ ανθίσουν, σε όλους τους ανθρώπους να ζήσουν.
http://www.prin.gr/2011/02/zimiogonoi.html
Σχόλια