Οι Γερμανοί κυνηγούν -και στον Σκαραμαγκά- μίζες
Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση κάνει τον τριτεγγυητή και δίδει και προίκα, προκειμένου οι Γερμανοί να πουλήσουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά στην συνδεδεμένη με την Abu Dhabi Mar εταιρεία Privinvest, στο Μόναχο οι μίζες πίσω από ελληνικά υποβρύχια της σύμβασης 8/2000 έχουν βγει στον αφρό.Η Εισαγγελία του Μονάχου απειλεί τη Ferrostaal με την επιβολή προστίμου, ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ, για παράνομη προμήθεια που αυτή έδωσε στο πλαίσιο της σύμβασης κατασκευής υποβρυχίων για την Ελλάδα, πλοίων και μονάδων παραγωγής ενέργειας σε Αφρική και χώρες της Νότιας Αμερικής.
Η Ferrostaal και η Thyssen, μέχρι πρότινος ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (που σήμερα κατέχει μόνο το 25% μετά τη συναλλαγή με το Αμπού Ντάμπι), σύμφωνα με την Εισαγγελία του Μονάχου είχαν συστήσει θυγατρική, τη MFI, που μοίραζε μίζες σ' όλο τον κόσμο κατοχυρώνοντας ακριβές συμβάσεις. Η θυγατρική αυτή διαδραμάτισε ρόλο και στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την εμπλοκή και της HDW, της γερμανικής εταιρείας που αρχικά ήλεγξε τα Ναυπηγεία με την απόκτησή τους το 2002.
Η MFI, θυγατρική κατά 50% της Ferrostaal και της Thyssen, σύμφωνα με τη δικογραφία του Μονάχου, φέρεται να έχει εκταμιεύσει ποσά άνω των 82 εκατ. ευρώ σε (Ελληνες) μεσάζοντες, για πληρωμές που σχετίζονται με την ελληνική παραγγελία των αρχικά τριών υποβρυχίων τύπου 214 (περιλαμβάνεται και ο «Παπανικολής»), που έγιναν τέσσερα, αξίας 1,8 δισ. ευρώ.
Η «Ζιντόιντσε Τσάιτουνγκ», που επικαλείται τις ίδιες πληροφορίες, αναφέρει ότι και η Ferrostaal επιβεβαίωσε ότι διεξάγονται συζητήσεις με την Εισαγγελία του Μονάχου για το πρόστιμο και ότι σύντομα θα υπάρξει συμφωνία.
Η Ferrostaal, που κατηγορείται για τα αδικήματα της διαφθοράς και των δωροδοκιών, προτιμά και αυτή συμβιβασμό τύπου Siemens, δηλαδή πρόστιμο και αρχείο. Εν τω μεταξύ, το μεγαλύτερο μέρος του προστίμου θα κληθεί να το πληρώσει η ΜΑΝ, καθώς τα περισσότερα από τα επίμαχα συμβόλαια με τις μίζες αφορούν το χρονικό διάστημα που αυτή ήλεγχε μετοχικά τη Ferrostaal. Μεταπώλησε το 70% αυτής στην IPIC, συμφερόντων Αμπού Ντάμπι.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι μεταξύ των ελεγχόμενων από την Εισαγγελία του Μονάχου προσώπων της Ferrostaal συγκαταλέγεται και ο Ματίας Μίτσελριχ, κορυφαίο στέλεχός της και γνωστός στην Ελλάδα από τη Hochtief και τη συμμετοχή του επί μακρόν στο έργο του αεροδρομίου των Σπάτων.
Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά σχετικά με τα ακριβά υποβρύχια τύπου «Παπανικολή», τα οποία βαραίνουν και μίζες πέραν του πρωτότυπου υψηλού κόστους της κατασκευής τους, η ελληνική κυβέρνηση δεν προβληματίστηκε. Εδωσε υποσχετική στους νέους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά για νέες παραγγελίες δύο υποβρυχίων ιδίου τύπου και έπεται συνέχεια. *
http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=01/11/2010&id=218952
Σχόλια