του Στράτου Γ. Σιμόπουλου*
Η φιλελεύθερη προσέγγιση στην οικονομία δεν σημαίνει και αυτόματη προσέγγιση στα θέματα εθνικής ταυτότητας, με όρους συνταγματικού πατριωτισμού και κοσμοπολιτισμού.
Ο συνταγματικός πατριωτισμός θεωρεί ως θεμέλιο του έθνους την προσχώρηση του λαού κάθε χώρας στις αξίες της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης. Είναι δηλαδή, για εμάς σύνδεση της έννοιας του Έλληνα με την έννοια της επικράτειας του ελληνικού κράτους, χωρίς κάποιο άλλο κοινό συνδετικό στοιχείο, χωρίς μια κοινότητα καταγωγής και κοινών πολιτισμικών συνιστωσών. Με άλλα λόγια θεωρεί την Ελλάδα τόπο και τους κατοίκους πληθυσμό και όχι χώρα και λαό αντίστοιχα.
Προσωπικά, ανήκω σε αυτούς που βλέπουν φιλελεύθερα την οικονομία, αλλά θεωρούν ότι οι χώρες δεν είναι τόποι και οι λαοί δεν είναι πληθυσμοί. Μέσα από την προσέγγιση μου αυτή προέρχονται και οι απόψεις μου για τα εθνικά θέματα, το μεταναστευτικό, για τις έννοιες της οικογένειας και της θρησκείας.
Στη Νέα Δημοκρατία οι απόψεις, τις οποίες εκφράζω είναι πλειοψηφικές και αντικατοπτρίζονται και σε επίσημες θέσεις του κόμματος.
Ενδεικτικά αναφέρω τη συμφωνία των Πρεσπών, τις θέσεις για την προστασία της μειονότητας της Βορείου Ηπείρου, την πρόταση για το μεταναστευτικό, αλλά και την άρνηση της να συναινέσει στη συνταγματική αναθεώρηση για τις σχέσεις εκκλησίας-κράτους, στο νομοσχέδιο για τους διεμφυλικούς και τις προτάσεις της για τη στήριξη της πολύτεκνης οικογένειας.
Νοιώθω την ανάγκη να τονίσω όλα τα παραπάνω ώστε να γίνει σαφές ότι η Νέα Δημοκρατία εκφράζει σήμερα αυτές τις «πατριωτικές» θέσεις και στα πλαίσια της προσπάθειας της για αυτοδυναμία καλεί και όλους όσοι έχουν παραπλήσιες απόψεις να τη στηρίξουν.
*O κ. Στράτος Σιμόπουλος είναι Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Υποψήφιος Βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης, ΝΔ και πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων. Περισσότερα άρθρα και απόψεις του μπορείτε να διαβάσετε στο site www.efsimopoulos.gr.
ΠΗΓΗ
================
Η φιλελεύθερη προσέγγιση στην οικονομία δεν σημαίνει και αυτόματη προσέγγιση στα θέματα εθνικής ταυτότητας, με όρους συνταγματικού πατριωτισμού και κοσμοπολιτισμού.
Ο συνταγματικός πατριωτισμός θεωρεί ως θεμέλιο του έθνους την προσχώρηση του λαού κάθε χώρας στις αξίες της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης. Είναι δηλαδή, για εμάς σύνδεση της έννοιας του Έλληνα με την έννοια της επικράτειας του ελληνικού κράτους, χωρίς κάποιο άλλο κοινό συνδετικό στοιχείο, χωρίς μια κοινότητα καταγωγής και κοινών πολιτισμικών συνιστωσών. Με άλλα λόγια θεωρεί την Ελλάδα τόπο και τους κατοίκους πληθυσμό και όχι χώρα και λαό αντίστοιχα.
Προσωπικά, ανήκω σε αυτούς που βλέπουν φιλελεύθερα την οικονομία, αλλά θεωρούν ότι οι χώρες δεν είναι τόποι και οι λαοί δεν είναι πληθυσμοί. Μέσα από την προσέγγιση μου αυτή προέρχονται και οι απόψεις μου για τα εθνικά θέματα, το μεταναστευτικό, για τις έννοιες της οικογένειας και της θρησκείας.
Στη Νέα Δημοκρατία οι απόψεις, τις οποίες εκφράζω είναι πλειοψηφικές και αντικατοπτρίζονται και σε επίσημες θέσεις του κόμματος.
Ενδεικτικά αναφέρω τη συμφωνία των Πρεσπών, τις θέσεις για την προστασία της μειονότητας της Βορείου Ηπείρου, την πρόταση για το μεταναστευτικό, αλλά και την άρνηση της να συναινέσει στη συνταγματική αναθεώρηση για τις σχέσεις εκκλησίας-κράτους, στο νομοσχέδιο για τους διεμφυλικούς και τις προτάσεις της για τη στήριξη της πολύτεκνης οικογένειας.
- Ταυτόχρονα, πιστεύουμε σε μια Ευρώπη των εθνών και των κρατών και στηρίζουμε την παράδοση, η οποία ουσιαστικά αφορά στο μέλλον. Με την παράδοση γνωρίζουν και κατανοούν καλύτερα οι νέοι μας τη συλλογική μας πορεία και εντάσσουν τον εαυτό τους μέσα σε αυτήν.
Νοιώθω την ανάγκη να τονίσω όλα τα παραπάνω ώστε να γίνει σαφές ότι η Νέα Δημοκρατία εκφράζει σήμερα αυτές τις «πατριωτικές» θέσεις και στα πλαίσια της προσπάθειας της για αυτοδυναμία καλεί και όλους όσοι έχουν παραπλήσιες απόψεις να τη στηρίξουν.
*O κ. Στράτος Σιμόπουλος είναι Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Υποψήφιος Βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης, ΝΔ και πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων. Περισσότερα άρθρα και απόψεις του μπορείτε να διαβάσετε στο site www.efsimopoulos.gr.
ΠΗΓΗ
================
Είναι και σοσιαΛΗΣΤΗΣ ο άνθρωπος...
Ελάτε παράνομοι μετανάστες για να πέσουν οι μισθοί, να κονομάνε οι
βιομήχανοι μας κι οι πολυεθνικές και να μεταναστεύουν τα παιδιά μας για
να πλένουν πιάτα στις "πολιτισμένες" κι ανεπτυγμένες χώρες...
Πιο Σόρος... πεθαίνεις!
====================
====================
Όταν ο διεθνισμός συναντάει την "αριστερά"...
- "Ο Αντώνης ο Λιάκος ήταν ένας φανατικός τροτκσιστής διεθνιστής θα λέγαμε, μ' έναν ειδικό τρόπο διεθνιστής,
ως γνωστόν ο μπολσεβίκικος διεθνισμός αποσκοπούσε σε ένα και μόνο
πράγμα, να μετατρέψει τα κατά τόπους Κ.Κ. με βάση την 3η διεθνή ... σε
πρακτορεία της εξωτερικής πολιτικής της ΕΣΣΔ. Δηλαδή επρόκειτο
ουσιαστικά για ένα μεγάλο Ρώσικο εθνικισμό που εκδηλώνονταν με τη μορφή
του διεθνισμού.
........ στην πορεία της εξέλιξής του (ο Λιάκος) έκανε
ένα άλμα από τον μπολσεβίκικο διεθνισμό, στον καπιταλιστικό διεθνισμό,
δηλαδή στον καπιταλισμό που προωθεί το ΔΝΤ,κ η Παγκόσμια Τράπεζα,
κ.τ.λ.π. και αυτό είναι πάρα πολύ απλό γιατί γίνεται, γίνεται για το
λόγο ότι το κράτος έθνος είτε μας γουστάρει είτε δεν μας γουστάρει
αποτελεί την συλλογικότητα μέσα στην οποία ο κάθε άνθρωπος αποκτά την
ιδιότητα του πολίτη, δηλαδή είναι υποκείμενο μιας σειράς συγκεκριμένων
νομικά καθιερωμένων δικαιωμάτων και υποχρεώσεων και ελευθεριών..
καταλαβαίνετε τι θέλω να πω....
Προφανώς επειδή το κράτος- έθνος
αποτελεί έναν ισχυρό παράγοντα εναντίωσης αυτή τη στιγμή στην
αλλοτριωτική εισβολή των πρκατόρων του χρηματοπιστωτικού συστήματος, το
κράτος -έθνος πρέπει να υποστεί μια αποδυνάμωση δραστική να καταντήσει
δηλαδή νυχτοφύλακας για τη συλλογή φόρων προς όφελος του
χρηματοπιστωτικού συστήματος και τίποτα άλλο και για να γίνει αυτό
πρέπει να υποστεί μια ιδεολογική αποδόμηση. Είναι γνωστό τι σκοπό
εξυπηρετούνε, τάχουν πει και οι ίδιοι...
...σ' αυτήν την κατεύθυνση λοιπόν έχει
γίνει μια επιστράτευση παλαιών "διεθνιστών" - εντός εισαγωγικών γιατί
εμένα ... που μεταλάχτηκαν σε καπιταλιστικού χαρακτήρα διεθνιστές..."το
κράτος- έθνος πνέει τα λίσθοια και θα το βάλουμε στην άκρη σαν άχρηστο
εργαλείο κ.τ.λ.π." ...
...εκείνο που θέλω να τους πω είναι το
εξής: Αυτή τη στιγμή καμία κοινωνία δεν διαθέτει άλλο τρόπο άμυνας
απέναντι στην νεοφιλελεύθερη εισβολή από εργαλείο που λέγεται κράτος -
έθνος. Είτε το θέλουμε - είτε δεν το θέλουμε.
και γι' αυτό ακριβώς οι κοινωνίες εκεί
στρέφονται προκειμένου να ζητήσουν θύλακες προστασίας και εκεί πρέπει να
κατευθύνουν τις προσπάθειές τους να... καταλάβουν το κράτος - έθνος οι
ίδιες οι κοινωνίες προκειμένου να φέρουν αποτελέσματα, να εναντιωθούν
στην εισβολλή την νεοκαπιταλιστική, την νεοφιλελεύθερη. (blogger:
αυτές τις αντιδράσεις λαμβάνουν υπ όψιν τους διάφορες κυβερνήσεις στην
Ευρώπη, αντιδράσεις που κάποιοι προσπαθούν να τις εμφανίσουν
φασιστικές... ενώ η πολιτική των ανοικτών συνόρων και η καταβολή κόστους
για τη ζημία που άλλοι επέφεραν είναι διεθνισμός...)
Θα ήθελα να πω το εξής: Το κράτος έθνος
υπάρχει τους τελευταίους δυο αιώνες, αλλά υπάρχει όμως δεν μπορούμε να
το αμφισβητήσουμε, υφίσταται... προηγούμενα δεν υπήρχε, ήταν
αυτοκρατορικά δομημένη η ευρωπαϊκή ήπειρος και δεν υπήρχαν κράτη έθνη.
Το 1840 -50 αρχίζει η ανάδυση των κρατών εθνών που αποτελούν του πόλους
μέσα στους οποίους πραγματώνεται, οργανώνεται η ιδιότητα του πολίτη.
άγνωστη στην προηγούμενη κατάσταση, την αυτοκρατορική οργάνωση.
Το κράτος λοιπόν υπάρχει, δεν μπορεί
κανείς να το ξεπεράσει με ιδεολογήματα...όπως ένα παράδειγμα ... το
εφυολόγημα του Μαρξ...... "οι εργάτες δεν έχουν πατρίδα" το αντίθετο οι
εργάτες που έχουν πατρίδα, το κεφάλαιο μπορεί να μην έχει πατρίδα
..διότι η μεταφορά του κεφαλαίου από τον ένα τόπο στον άλλον, η επένδυση
από μια περιοχή στην άλλη είναι μια απλή διαδικασία, ενώ το ξερίζωμα
ενός εργάτη, ενός εργαζόμενου από τον τόπο του όπου αναπτύσσει τον εαυτό
του, ζει μέσα σαν συνισταμένη πρωσοπικών σχέσεων σ' έναν άλλο χώρο
είναι μια τρομακτικά τραυματική εμπειρία και γι'αυτό κανείς δεν
γουστάρει να μεταβληθεί σε πρόσφυγα αλλά μεταβάλλεται κάτω από την πίεση
συνθηκών σε πρόσφυγα ... ενώ το κεφάλαιο κινείται ανεμπόδιστα...
Άρα ... οι εργαζόμενοι έχουν πατρίδα που οργανώνεται γύρω από το κράτος - έθνος.
...τώρα έχουμε φτάσει σε τέτοιο σημείο
αποδόμησης των αντιστηριγμάτων ..εγώ για παράδειγμα δεν έχω καμιά σχέση
με την θρησκεία, αλλά θεωρώ ότι αποτελεί ένα συνδετικό κρίκο των
κοινωνιών όπως διαμορφώθηκαν στην ιστορική τους διαδρομή. Δεν μπορεί
κανείς να στρέψει την πλάτη του σ' αυτή την πραγματικότητα αν δεν θέλει
να εθελοτυφλεί βεβαίως..."
........ στην πορεία της εξέλιξής του (ο Λιάκος) έκανε ένα άλμα από τον μπολσεβίκικο διεθνισμό, στον καπιταλιστικό διεθνισμό, δηλαδή στον καπιταλισμό που προωθεί το ΔΝΤ,κ η Παγκόσμια Τράπεζα, κ.τ.λ.π. και αυτό είναι πάρα πολύ απλό γιατί γίνεται, γίνεται για το λόγο ότι το κράτος έθνος είτε μας γουστάρει είτε δεν μας γουστάρει αποτελεί την συλλογικότητα μέσα στην οποία ο κάθε άνθρωπος αποκτά την ιδιότητα του πολίτη, δηλαδή είναι υποκείμενο μιας σειράς συγκεκριμένων νομικά καθιερωμένων δικαιωμάτων και υποχρεώσεων και ελευθεριών.. καταλαβαίνετε τι θέλω να πω....
Προφανώς επειδή το κράτος- έθνος αποτελεί έναν ισχυρό παράγοντα εναντίωσης αυτή τη στιγμή στην αλλοτριωτική εισβολή των πρκατόρων του χρηματοπιστωτικού συστήματος, το κράτος -έθνος πρέπει να υποστεί μια αποδυνάμωση δραστική να καταντήσει δηλαδή νυχτοφύλακας για τη συλλογή φόρων προς όφελος του χρηματοπιστωτικού συστήματος και τίποτα άλλο και για να γίνει αυτό πρέπει να υποστεί μια ιδεολογική αποδόμηση. Είναι γνωστό τι σκοπό εξυπηρετούνε, τάχουν πει και οι ίδιοι...
...σ' αυτήν την κατεύθυνση λοιπόν έχει γίνει μια επιστράτευση παλαιών "διεθνιστών" - εντός εισαγωγικών γιατί εμένα ... που μεταλάχτηκαν σε καπιταλιστικού χαρακτήρα διεθνιστές..."το κράτος- έθνος πνέει τα λίσθοια και θα το βάλουμε στην άκρη σαν άχρηστο εργαλείο κ.τ.λ.π." ...
...εκείνο που θέλω να τους πω είναι το εξής: Αυτή τη στιγμή καμία κοινωνία δεν διαθέτει άλλο τρόπο άμυνας απέναντι στην νεοφιλελεύθερη εισβολή από εργαλείο που λέγεται κράτος - έθνος. Είτε το θέλουμε - είτε δεν το θέλουμε.
και γι' αυτό ακριβώς οι κοινωνίες εκεί στρέφονται προκειμένου να ζητήσουν θύλακες προστασίας και εκεί πρέπει να κατευθύνουν τις προσπάθειές τους να... καταλάβουν το κράτος - έθνος οι ίδιες οι κοινωνίες προκειμένου να φέρουν αποτελέσματα, να εναντιωθούν στην εισβολλή την νεοκαπιταλιστική, την νεοφιλελεύθερη. (blogger: αυτές τις αντιδράσεις λαμβάνουν υπ όψιν τους διάφορες κυβερνήσεις στην Ευρώπη, αντιδράσεις που κάποιοι προσπαθούν να τις εμφανίσουν φασιστικές... ενώ η πολιτική των ανοικτών συνόρων και η καταβολή κόστους για τη ζημία που άλλοι επέφεραν είναι διεθνισμός...)
Θα ήθελα να πω το εξής: Το κράτος έθνος υπάρχει τους τελευταίους δυο αιώνες, αλλά υπάρχει όμως δεν μπορούμε να το αμφισβητήσουμε, υφίσταται... προηγούμενα δεν υπήρχε, ήταν αυτοκρατορικά δομημένη η ευρωπαϊκή ήπειρος και δεν υπήρχαν κράτη έθνη. Το 1840 -50 αρχίζει η ανάδυση των κρατών εθνών που αποτελούν του πόλους μέσα στους οποίους πραγματώνεται, οργανώνεται η ιδιότητα του πολίτη. άγνωστη στην προηγούμενη κατάσταση, την αυτοκρατορική οργάνωση.
Το κράτος λοιπόν υπάρχει, δεν μπορεί κανείς να το ξεπεράσει με ιδεολογήματα...όπως ένα παράδειγμα ... το εφυολόγημα του Μαρξ...... "οι εργάτες δεν έχουν πατρίδα" το αντίθετο οι εργάτες που έχουν πατρίδα, το κεφάλαιο μπορεί να μην έχει πατρίδα ..διότι η μεταφορά του κεφαλαίου από τον ένα τόπο στον άλλον, η επένδυση από μια περιοχή στην άλλη είναι μια απλή διαδικασία, ενώ το ξερίζωμα ενός εργάτη, ενός εργαζόμενου από τον τόπο του όπου αναπτύσσει τον εαυτό του, ζει μέσα σαν συνισταμένη πρωσοπικών σχέσεων σ' έναν άλλο χώρο είναι μια τρομακτικά τραυματική εμπειρία και γι'αυτό κανείς δεν γουστάρει να μεταβληθεί σε πρόσφυγα αλλά μεταβάλλεται κάτω από την πίεση συνθηκών σε πρόσφυγα ... ενώ το κεφάλαιο κινείται ανεμπόδιστα...
Άρα ... οι εργαζόμενοι έχουν πατρίδα που οργανώνεται γύρω από το κράτος - έθνος.
...τώρα έχουμε φτάσει σε τέτοιο σημείο αποδόμησης των αντιστηριγμάτων ..εγώ για παράδειγμα δεν έχω καμιά σχέση με την θρησκεία, αλλά θεωρώ ότι αποτελεί ένα συνδετικό κρίκο των κοινωνιών όπως διαμορφώθηκαν στην ιστορική τους διαδρομή. Δεν μπορεί κανείς να στρέψει την πλάτη του σ' αυτή την πραγματικότητα αν δεν θέλει να εθελοτυφλεί βεβαίως..."
Τα πράγματα λοιπόν είναι καθαρά.
Δεν υπήρξε ήττα του ΣΥΡΙΖΑ τον Ιούλιο του 2015, αλλά μια μεθόδευση προς την ήττα του λαού, την ποδηγέτησή του, το τσαλάκωμα του ηθικού του. Οι νόες στον ΣΥΡΙΖΑ, ο κεντρικός πυρήνας περί τον Τσίπρα που έκανε παιχνίδι, από την αρχή είχαν βρει τη θέση τους. Διαχειριστές της χώρας μέσα σ' ένα ευρύτερο διεθνιστικό περιβάλλον - ότι τέλος πάντων σημαίνει αυτό. Δεν υπάρχει ήττα, αλλά μεθόδευση υποταγής και συνάμα διαχείρισης των αντιδράσεων του λαού, αυτό πουλήσανε ως δικιά τους συμβολή...Στο μεταναστευτικό δεν κάνουν λάθη, υλοποιούν σχεδιασμούς κυνικά! Δεν έχουν πρόβλημα με την διάλυση* του έθνος - κράτος - αφού το θεωρούν παρωχημένο και φυσικά όχι μοντέρνο όχημα στον νέο κόσμο - για να γίνουν μέλη - έτσι νομίζουν - ενός ευρύτερου σχήματος που μόνο τρόμο προκαλεί (Γερμανική Ευρώπη)
Y.Γ. Δεν είναι μόνο δικιά μου ιδέα...
Συμπληρωματικά:
"Ο κοσμοπολιτισμός χωρίς πατρίδα, που αρνείται τα εθνικά αισθήματα
και την ιδέα της πατρίδας, δεν έχει τίποτα κοινό με τον προλεταριακό
διεθνισμό"...
Γκεόργκι Δημητρόφ
Σχόλια