Σε κάθε περίπτωση οι Ευρωπαίοι πολίτες θα προσέλθουν, όσοι προσέλθουν, στις ευρωκάλπες ταλαιπωρημένοι από ένα δίλημμα: να ψηφίσουν παραδοσιακά για να μην ανέβουν οι ακροδεξιοί ή να ψηφίσουν τους αντισυστημικούς κόντρα στην τυφλότητα των ελίτ και της ηγεμονίας του Βερολίνου; Το δίλημμα ταλάνισε πριν λίγο καιρό τους Γάλλους που επέλεξαν τον Εμανουέλ Μακρόν κόντρα στη Λεπέν και την πάτησαν, όπως καταγράφεται από τη δυναμική του κινήματος των Κίτρινων Γιλέκων. Αυτό το κατάλαβε και ο τελευταίος Ευρωπαίος… που βλέπει ταυτόχρονα και τις απρόσμενες δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Βρετανία με το Brexit και αρχίζει να βλέπει την Ευρώπη σαν φυλακή. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩΤο θρίλερ του Brexit, είτε αυτό αναβληθεί μέχρι στις 30 Ιουνίου 2019 που ζητά η Βρετανίδα πρωθυπουργός, Τερέζα Μέι, είτε πάμε σε 12μηνη «ευέλικτη» παράταση που σκέφτεται ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ, παραμένει ένα πολυδιάστατο οικονομικό και πολιτικό πρόβλημα. Λένε πως το κόστος θα είναι 100 δισ. ευρώ, αλλά αυτό δεν είναι τίποτε μπροστά στην ζημιά που έχει προκαλέσει στην αντίληψη των Ευρωπαίων πολιτών για την ΕE η υπόθεση του Brexit.
Το ερώτημα παραμένει στο μυαλό όλων: οι Βρετανοί έφυγαν γιατί δεν άντεχαν άλλους μετανάστες ή πίσω από αυτό κρύβεται ο φόβος τους για τις επιπτώσεις της γερμανικής επικυριαρχίας στην Ευρώπη; Δηλαδή, πώς καταλαβαίνει ο μέσος Βρετανός την επίσκεψη της Άνγκελα Μέρκελ στο Δουβλίνο όπου είχε συνάντηση με τον Iρλανδό πρωθυπουργό, Λίο Βαράντκαρ; Και μην ξεχνάτε ότι οι Βρετανοί γνωρίζουν καλά πως το Mini Cooper το καμάρι της βρετανική pop industry είναι εδώ και πολλά χρόνια γερμανικό.
Το Brexit έχει τροφοδοτήσει τους εθνικιστές Ματέο Σαλβίνι και Μαρίν Λεπέν που συσπειρώνονται για να αυξήσουν την επιρροή τους στο επόμενο Ευρωκοινοβούλιο γύρω από «την αρχή μιας νέας Ευρώπης». Πίσω από τη λαϊκίστικη ρητορική και των δύο βρίσκεται η ιταλική και η γαλλική βιομηχανία που πάσχουν από την οικονομική, δημοσιονομική, πιστωτική και νομισματική που έχει επιβάλλει το Βερολίνο.
Το Βερολίνο θα λογοδοτήσει
- Δεν είναι τυχαίο που μερικά δεκαήμερα πριν τις ευρωεκλογές, απαγγέλθηκαν κατηγορίες για σύσταση καρτέλ στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Daimler και VW από τις αρχές της ΕΕ μετά από ενδελεχή έρευνα. Προέκυψε λοιπόν ότι οι εν λόγω εταιρείες παραβίασαν τους νόμους της ΕΕ από το 2006 μέχρι το 2014, συνωμοτώντας μεταξύ τους για να περιορίσουν την ανάπτυξη της τεχνολογίας καθαρισμού ρύπων.
- Πρόκειται για μια τεχνολογία που συμβάλλει στη μείωση των καυσαερίων στα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα, έρχεται να πληγώσει το γερμανικό κύρος και να αποκαλύψει τις μεθόδους που χρησιμοποιεί η Γερμανία για να κατακτά την «εμπορική αριστεία». Να δούμε κι αν θα επιτραπεί η συγχώνευση της Commerzbank με την Deutsche Bank.
===============
Σχόλια