Το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικές τις αλλαγές Φίλη στα θρησκευτικά

Νέα βόμβα από το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο έκρινε σήμερα ότι η απόφαση του πρώην υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη για ριζική αλλαγή στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών κλονίζει τη θρησκευτική χριστιανική συνείδηση.
Πιο αναλυτικά, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) έκρινε σήμερα ότι η από 7.9.2016 απόφαση του τέως υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη με την οποία επήλθε ριζική αλλαγή στο χαρακτήρα και τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στις τάξεις Γ΄έως ΣΤ' δημοτικού και του γυμνάσιου είναι πολλαπλά αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).
Ειδικότερα, στο ΣτΕ είχαν προσφύγει η Ιερά Μητρόπολης Πειραιά, ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ Μεντζελόπουλος, η Εστία Πατερικών Μελετών, γονείς κ.ά. και ζητούσαν να ακυρωθεί η επίμαχη απόφαση του τέως υπουργού Παιδείας με το σκεπτικό ότι αυτή πραγματοποιείται μια ριζική αλλαγή στον χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών κάτι που είναι αντισυνταγματικό και αντίθετο στις διεθνείς συμβάσεις και την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία.
Αναλυτικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ σε έκτακτη συνεδρίασή της δημοσίευσε την υπ΄αριθμ. 660/2018 απόφασή της, με πρόεδρο τον Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Ευθύμιο Αντωνόπουλο. Με την απόφαση αυτή ακύρωσε την υπουργική απόφαση. Διευκρινίζεται, ότι η ακύρωση του ΣτΕ αφορά μεν το σύνολο της εν λόγω υπουργικής απόφασης, αλλά δεν αναφέρεται στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο λύκειο, καθώς για το θέμα αυτό εκκρεμεί άλλη αίτηση ακύρωσης.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι η προσβαλλόμενη απόφαση είναι αντίθεση:
1) στο άρθρο 16 του Συντάγματος το οποίο ορίζει ότι η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και μεταξύ των σκοπών της είναι η ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης, γιατί με το πρόγραμμα σπουδών που εισάγεται για το δημοτικό και το γυμνάσιο «φαλκιδεύεται ο επιβαλλόμενος από τη συνταγματική αυτή διάταξη σκοπός της ανάπτυξης, δηλαδή της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης των μαθητών στα ανήκοντα στην επικρατούσα θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού,
2) Στη διάταξη του άρθρου 13 του Συντάγματος που κατοχυρώνει ως απαραβίαστη την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης, γιατί η προσβαλλόμενη απόφαση θα έπρεπε να απευθύνεται αποκλειστικά στους Ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές και να κατατείνει στην εμπέδωση και συνέχιση της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης, καθώς η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση κλονίζει την ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση που πριν από την έναρξη του σχολικού βίου διαμορφώνουν οι μαθητές το πλαίσιο του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. Μάλιστα, η εισαγόμενη με την προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι ικανή να παρέμβει στον ευαίσθητο ψυχικό κόσμο των μαθητών που δεν διαθέτουν την κριτική αντίληψη των ενηλίκων και να τους εκτρέψει από την Ορθόδοξη Χριστιανική συνείδηση και
3) Προσβάλλει ευθέως το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ γιατί στερεί από τους μαθητές του Ορθόδοξου Χριστιανικού Δόγματος το δικαίωμα να διδάσκονται αποκλειστικά τα δόγματα, τις ηθικές αξίες και τις παραδόσεις της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, ενώ η νομοθεσία προβλέπει για μαθητές Ρωμαιοκαθολικούς, Εβραίους και Μουσουλμάνος να διδάσκονται αυτοτελώς τον εν λόγω μάθημα.
Ακόμη, οι σύμβουλοι Επικρατείας επισημαίνουν ότι προβλεπόμενη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών κατά την προσβαλλόμενη απόφαση δεν είναι ικανή να αναπτύξει, εμπεδώσει και να ενισχύσει όπως επιβάλλεται από τη διάταξη του άρθρου 16 του Συντάγματος την ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση των μαθητών, γιατί η διάταξη αυτή:
α) είναι ελλιπής κατά περιεχόμενο, β) δεν είναι αυτοτελής, αμιγής και διακριτική σε σχέση με τη διδασκαλία στοιχείων αναφερομένων σε άλλα δόγματα ή θρησκείες με αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση στους μαθητές ως προς το περιεχόμενο της ορθόδοξης χριστιανικής διδασκαλίας και γ) δεν είναι επαρκή από την άποψη του χρόνου που διατίθεται για το μάθημα των Θρησκευτικών.
Παράλληλα, σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας, το πρόγραμμα σπουδών παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις ως προς το περιεχόμενο της ορθόδοξης χριστιανικής διδασκαλίας, καθώς δεν γίνεται αναφορά στην Αγία Ομοούσιο και Αδιαίρετο Τριάδα την οποία επικαλούνται στην επικεφαλίδα τους όλα τα Ελληνικά Συντάγματα και στην Γ΄τάξη του δημοτικού ο Ιησούς Χριστός παρουσιάζεται ως ξένος, ως προσδοκώμενος Μεσσίας, ως δάσκαλος που όλοι θαυμάζουν, ως αγαπημένος φίλος, όχι όμως ως Σωτήρας του κόσμου.
ΠΗΓΗ
Blogger:
Για να καταλάβετε πόσο μη σοβαρή χώρα είμαστε δείτε τις δηλώσεις του Πτ.Β (μιλάμε για Βουλή Κατεχόμενης χώρας, Βουλή - βιομηχανία επιβολής διαταγμάτων και νόμων που επιβάλλονται από του δανειστές για το "καλό" της χώρας.)

Βούτσης για τα θρησκευτικά: Μήνυμα αναχρονισμού η απόφαση ΣτΕ

«Mήνυμα αναχρονιστικής αναδίπλωσης και κατήχησης στα σχολεία» χαρακτήρισε Νικόλαος Βούτσης την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών.
Σε συνέντευξή του στο «Κόκκινο» ο πρόεδρος της Βουλής έκανε λόγο για "συντηρητικές νοοτροπίες οι οποίες γίνεται προσπάθεια από ορισμένες πλευρές να επιβληθούν".
Μάλιστα αναφερόμενος ειδικά σήμερα σχέση Εκκλησίας Κράτους ο κ. Βούτσης είπε ότι «έχει τεθεί πολλές φορές το δίλημμα για την Ελλάδα αν θα είναι μια Ελλάδα «Ελλάς-Ελλήνων-Χριστιανών» και συντηρητικής αναδίπλωσης σε όλες τις εκφάνσεις, και τα εθνικά ζητήματα και τη σχέση κράτους-εκκλησίας ή θα είναι πραγματικά μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα που θα προσπαθήσει να ορθοποδήσει».
Σημείωσε δε πως «αυτό το δίλημμα μπαίνει και ξαναμπαίνει με χίλιες δυο μορφές και αφορμές, τέθηκε κι εχθές με αφορμή την απόφαση του ΣτΕ». Ο Ν. Βούτσης τόνισε πως η απόφαση είναι «προφανώς ένα σήμα, ένα μήνυμα αναχρονιστικής αναδίπλωσης σε ένα κεντρικό ζήτημα στο οποίο η πολιτεία έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο για την εκπαίδευση και όχι την κατήχηση στα σχολεία». Μάλιστα, ο πρόεδρος της Βουλής πήγε ένα βήμα πιο πέρα την κριτική του: «Είναι προφανές πως από κύκλους της εκκλησίας και ένα μέρος της ηγεσίας της αυτό δεν γίνεται αντιληπτό. Γι’ αυτό παρακινούν και ενεργοποιούν και τη δικαστική βούλα η οποία εν προκειμένω με έναν πάρα πολύ σαφή αναχρονιστικό λόγο και τρόπο έθεσε τη δικιά της σφραγίδα σε μια εκσυγχρονιστική και άκρως αυτονόητη προσπάθεια πολιτικής η οποία είχε υπάρξει από το υπουργείο Παιδείας και από τον τότε υπουργό κ. Ν. Φίλη»
-------------

Πολιτικοί καραγκιόζηδες και πολιτικά σούργελα που έχοντας  αυτοανακυρυχθεί  προοδευτικοί εξ' ορισμού, θέλουν να "αναμορφώσουν την χώρα". Το ίδιο καραγκιόζηδες με τους Απριλιανούς. Ούτε καν πέρασε από τον μυαλό τους ότι και μπορούν να σφάλλουν και κάπου βρε αδελφέ και ας αφήσουν σε καμιά σοβαρή ομάδα να σχεδιάσει το μέλλον της χώρας. Η ευκολία με την οποία επιτίθενται στον καταστατικό χάρτη της χώρας, το Σύνταγμα, δείχνει ασέβεια προς τον λαό και πνευματικά ανεπάρκεια.  Είναι η ίδια αυτή άνεση που τους επιτρέπει να παραβιάζουν το Σύνταγμα και από κατήγοροι να μετατρέπονται σε δούλους των δανειστών. Μιλάμε για τέτοια ...στιβαρή οικοδόμηση θέσεων...
Γιατί τι άλλο από πνευματική ανεπάρκεια είναι η ανικανότητα να δεις την ανάγκη διατήρησης κάποιων  χαρακτηριστικών ενός λαού, απαραίτητα σε μια εποχή έντονης ρευστότητας. Και δεν μιλάμε για εμμονή με την παράδοση και τα βασικά, αλλά σοβαρή και επίπονη δουλειά για την προετοιμασία του μέλλοντος, που δεν μπορεί παρά να είναι συνέχεια του παρόντος και με στοιχεία του παρελθόντος. Πόση εμπιστοσύνη έχετε στον εικονιζόμενο "πνευματικό ογκόλιθο" να μεταβάλλει βασικά σημεία του Συντάγματος και να τα αντικαταστήσει με τί; 

Σχόλια