του Μάκη Ανδρονόπουλου –
Ο γελοίος βερμπαλισμός περί «νέου παραγωγικού μοντέλου» που οι πάντες επαναλαμβάνουν, είναι κάτι σαν τα «πράσινα άλογα». Οι μετακεϊνσιανές πολιτικές, οι Συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), οι εγγυήσεις του πακέτου Γιουνκέρ (που χάσαμε), οι χρηματοδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, το ΕΣΠΑ που σέρνεται, το Κτηματολόγιο που δεν έκαναν από το 1989 οι ΠασοκΝουδού, η ληστεία εκ των έσω των τραπεζών κ.ο.κ. δεν φαίνεται να αποτελούν λύση. Η 30ετής φιλολογία περί στροφής στις βιολογικές καλλιέργειες, τη βιομηχανία τροφίμων, στην τεχνολογία και την καινοτομία και τέλος, στην πράσινη ανάπτυξη επίσης αποτελούν στερεότυπα μιας κενής πραγματικότητας.Με την ελπίδα ότι δεν θα καταστεί εκπληρούμενη προφητεία το ρηθέν υπό του Ανδρέα Παπανδρέου «Δεν θα γίνουμε τα γκαρσόνια της Ευρώπης», και δεδομένου ότι η κυρίαρχη ιδέα είναι πως μόνο οι ξένες επενδύσεις θα μας σώσουν, είναι σκόπιμο να σκεφτούμε μερικά κρίσιμα ζητήματα για την επόμενη μέρα.
Έτσι, το μόνο που απομένει είναι η παράδοση του εναπομείνοντος παραγωγικού ιστού στους ξένους επενδυτές και τα αμφιβόλου σκοπού funds. Και μάλιστα τους εργαζόμενους με μισθούς Βουλγαρίας (379 μέσος μισθός, 30,7% μερική απασχόληση) και την Alpha Bank να υποστηρίζει ότι το κόστος εργασίας παραμένει υψηλό λόγω κοινωνικής προστασίας και κοινωνικών εισφορών.
Η εικόνα της καταστροφής περιλαμβάνει την απώλεια του 50% της βιοτεχνικής παραγωγής, τον έλεγχο όλης της καλλιεργήσιμης γης που ήταν υποθηκευμένη στην ΑΤΕ από τους ιδιοκτήτες της Τράπεζας Πειραιώς, και φυσικά τα hedge funds που περιμένουν να αρπάξουν μετοχές και σπίτια. Οι υποδομές, αεροδρόμια, λιμάνια, ακτοπλοΐα, τρένα, ΟΤΕ, τράπεζες και ασφαλιστές έχουν ήδη περάσει στον ξένο έλεγχο, ενώ ξεπουλήθηκαν οι ελληνικές βαλκανικές επενδύσεις.
Φέτος θα παραδοθεί η Εγνατία Οδός (658 χλμ) με 50 εκατ. ευρώ περίπου, το 66% της ΔΕΣΦΑ, ο ΟΛΘ (232 εκατ.), το 5% του ΟΤΕ (250 εκατ.), Δ. Αερολιμένας Ελ. Βανιζέλος (επέκταση 240 εκατ.), 8ο χαρτοφυλάκιο ακινήτων 927 εκατ.), 1615 στρεμ. στην Αφάντου Ρόδου (42,1εκατ.), Ελληνικό (300 εκατ.), κ.ά.
Η τουριστική βιομηχανία σε ξένα χέρια
Ειδικότερα, στον τουρισμό, τη λεγόμενη «βαριά» βιομηχανία της χώρας, ο αφελληνισμός καλπάζει, καθώς τα ξενοδοχεία περνάνε λόγω χρεών και απουσίας τραπεζικής χρηματοδότησης, σε χέρια ξένων παικτών. Έτσι, η αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα οδηγεί και σε μια εκροή κερδών, χώρια που μπορεί ένα μέρος του κόστους διαμονής να μένει εξ αρχής έξω, καθώς τις ροές ελέγχουν οι ξένοι τουρ οπερέιτορς.Οι TUI και Thomas Cook φέρονται να ελέγχουν περί τα 20.000 δωμάτια, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας Gbr. Η γερμανική TUI διαθέτει 32 δικά της ξενοδοχεία 8.500 δωματίων και συνεργάζεται με περισσότερα από 2.000 ανεξάρτητα ελληνικά ξενοδοχεία, ενώ δρομολογεί την δημιουργία 10 νέων 5στερων και 4στερων ξενοδοχείων.
Στη δεύτερη θέση είναι η Thomas Cook με τις αλυσίδες Sentido, Smartline, Sunprime, Sunwing και Casa Cook, ενώ ακολουθούν στην τρίτη θέση ο κυπριακός όμιλος Louis Hotels, με 9 4στερα ξενοδοχεία και μετά η αμερικανική Starwood του ομίλου Marriott με 9 5στερα και ο αμερικανικός όμιλος Intercontinental με 4 ξενοδοχεία.
Οι ελληνικοί όμιλοι υπολείπονται με δυναμικό γύρω στα 18.200 δωμάτια, με πρώτο τον όμιλο Μήτση (18 ξενοδοχεία και 5.900 δωμάτια), δεύτερη την Grecotel (26 ξενοδοχεία 5.100 δωματίων), τρίτο τον όμιλο Aldemar (7 ξενοδοχεία 2.582 δωματίων) και έπονται οι όμιλοι Helios (7 μονάδες) και Σμπώκου με έξι ξενοδοχεία.
Βέβαια, το κεντρικό πρόβλημα στην γάγγραινα του αφελληνισμού είναι οι τράπεζες που αποτελούν τον μείζονα ρυθμιστικό παράγοντα της ελληνικής οικονομίας, οι οποίες αποτελούν και το πιο αμαρτωλό τμήμα της διαπλοκής, διότι εξακολουθούν να καλύπτουν αυτούς με τις θηριώδεις καταθέσεις μαύρου χρήματος που έφυγε για τα σεντούκια και το εξωτερικό κ.ο.κ.
Απέναντι σε αυτή την εθνική τραγωδία, η κυβέρνηση έχει ως αναπτυξιακό δόγμα την κατάλυση του πελατειακού κράτους μέσω των μνημονιακών νόμων και η αξιωματική αντιπολίτευση την παράδοση των πάντων σε δέκα ξένους ομίλους που θα αγοράσουν μπιρ παρά τη χώρα. ΠΗΓΗ
-----------------
Η οικονομία-ζόμπι μας χτυπάει την πόρτα
Η άλυτη εξίσωση της ανάπτυξης_2
Παρηγοριά στον άρρωστο
Περιμένοντας την ανάπτυξη...που δεν έρχεται...
Η ζωή εν τάφω για την ελληνική οικονομία
Γιατί οι Φιλιππινέζοι παραμένουν φτωχοί
και μετά πάμε στην τουριστική "ανάπτυξη"!
Πως αντί για έσοδα οι ιδιωτικοποιήσεις φέρνουν έξοδα
Fraport: η αποικιοκρατική σύμβαση (Up)
«Χαρίσαμε» τα περιφερειακά μας αεροδρόμια και δώσαμε και δάνειο!!!
Τα κέρδη της Fraport ζημιά για το Δημόσιο
“Η Fraport εισέπραξε κέρδη στην Ελλάδα ίσα με το 1/8 των συνολικών κερδών της σε όλο τον κόσμο
14.500 περισσότερες απολύσεις από προσλήψεις στο pick της τουριστικής περιόδου που καταγράφει ρεκόρ αφίξεων φέτος!
Ο αργός θάνατος της Ελλάδας
ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ «EURECA» & «ΗΓΕΜΩΝ» και Ο ΠΛΟΥΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ό,τι ως αντιπολίτευση ο Τσίπρας είχε καταγγείλει ως «έγκλημα», «ξεπούλημα» και «μερκελισμό», τώρα, τα μετατρέπει σε εφαρμοσμένη πολιτική - Θυσιάζουν στον μνημονιακό βωμό Αεροδρόμια
Πειρατές της Δευτέρας (3/11/2014)
Σχόλια