– Η Γερμανία θέλει να ελέγξει τον Ελληνικό τουρισμό” – Τη Δευτέρα η ημερίδα για το αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης.
Συνέντευξη τύπου δόθηκε σήμερα από μέλη της Ανοιχτής Πρωτοβουλίας Πολιτών ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου “Δασκαλογιάννης” σχετικά με την ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 18 Δεκέμβρη στις 8.30 το βράδυ στο ΕΒΕΧ με θέμα την κρίση στις αερομεταφορές, τον ρόλο της Fraport και τις επιπτώσεις στην τοπική οικονομία.Εισηγητές στην ημερίδα, όπως ανακοινώθηκε, θα είναι τρείς Πανεπιστημιακοί γνώστες του αντικειμένου:
Α) ο κ Γεωργούλας Στρατής, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου (Πρωτοβουλία Αυτοδιοικητικών Ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων-Μυτιλήνη)
Β) ο κ Ντούσικος Λάμπρος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου των Βρυξελλών (Πανελλαδική Πρωτοβουλία Ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων-Κέρκυρα)
Γ) ο κ Σκαμνάκης Αντώνης, Επ. Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Ανοικτή Πρωτοβουλία Πολιτών Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης»-Χανιά)
Το μέλος της Πρωτοβουλίας κ. Κωνσταντίνος Σταυρουλάκης μιλώντας για τη θεματολογία της ημερίδας είπε ότι “η εκχώρηση αποδείχτηκε ότι όχι μόνο ήταν αποτέλεσμα ενός εκβιασμού αλλά μία απάτη σε βάρος της χώρας. Ο Γερμανός «επενδυτής» δεν έφερε ούτε ένα ευρώ. Δανείστηκε από τις ανακεφαλαιοποιημένες ελληνικές τράπεζες και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.”
Σημείωσε επίσης ότι “το πρώτο εξάμηνο οι Γερμανοί αποκόμισαν κέρδη 107 εκατομμυρίων ενώ την ίδια στιγμή το ελληνικό δημόσιο επιβαρύνθηκε με την λειτουργία των «ζημιογόνων» αεροδρομίων που εξυπηρετούν όμως κοινωνικούς και εθνικούς σκοπούς. Η δε Fraport εισέπραξε κέρδη από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα ίσα με το 1/8 περίπου των συνολικών κερδών της δράσης της σε όλο τον κόσμο. Και είμαστε στο πρώτο εξάμηνο μιας σύμβασης των σαράντα συν δέκα ετών…”
Στάθηκε επίσης στη διακοπή της 24ώρης χειμερινής λειτουργίας του αεροδρομίου των Χανίων “με σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια πτήσεων στο νησί εφόσον πλέον δεν θα μπορεί να λειτουργεί και ως αεροδρόμιο εναλλαγής σε περίπτωση που το επί 24ώρου λειτουργίας αεροδρόμιο Ηρακλείου κλείσει κάτι που είναι σύνηθες εξαιτίας της ευπαθούς θέσης του τελευταίου”.
Όπως ειπώθηκε, παρά τις ανακοινώσεις εκ μέρους του Δήμου Χανίων, δεν έχει δοθεί ούτε λεπτό του ευρώ για την αποκομμιδή των σκουπιδιών την οποία επιβαρρύνεται εξ ολοκλήρου ο Έλληνες φορολογούμενος πολίτης.
Σύμφωνα με τον κ. Σταυρουλάκη:
“Επιδίωξη της Fraport είναι οι συνέργειες με άλλες γερμανικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού και των αερομεταφορών στην Ελλάδα προκειμένου να συνεπικουρήσουν στον στρατηγικό στόχο της γερμανικής κυβέρνησης να αποκτήσει τον έλεγχο της ναυαρχίδας της ελληνικής οικονομίας που είναι ο τουρισμός”.Η συγκεκριμένη διαδικασία, κατά την Πρωτοβουλία “δεν είναι υπόθεση εργασίας ούτε Θεωρίες Συνωμοσίας αλλά βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και θα ενταθεί βραχυπρόθεσμα με την είσοδο των γερμανικών funds στην αγορά των κόκκινων δανείων που έχει ο ξενοδοχειακός τομέας ύψους 3 δις περίπου αλλά και στην διεκδίκηση του ποσοστού που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στο διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» των Αθηνών. Ήδη ανακοινώθηκε ότι σύμβουλος αποκρατικοποίησης είναι η γερμανική τράπεζα Deutsche Bank”
Ν. Σταυρουλάκης: Επιδίωξη της Fraport είναι να συνεπικουρήσει στον στρατηγικό στόχο της γερμανικής κυβέρνησης να αποκτήσει τον έλεγχο της ναυαρχίδας της ελληνικής οικονομίας που είναι ο τουρισμός”
Το μέλος της Πρωτοβουλίας κ. Νίκος Σταυρουλάκης
Πιο αναλυτικά ο κ. Σταυρουλάκης είπε:Σκοπός της ημερίδας είναι η ανταλλαγή απόψεων και η διεύρυνση των γνώσεων μας για το τι συμβαίνει και στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας σχετικά με την εκχώρηση τους στην ημικρατική Γερμανική εταιρεία Fraport και η από κοινού ανάληψη δράσεων”.
Η κατάσταση όσο αφορά το αεροδρόμιο μας είναι γνωστή:
Έχουν περάσει σχεδόν επτά μήνες από την εκχώρηση του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων στο Γερμανικό Δημόσιο και τίποτα από αυτά που έταζαν στους ιθαγενείς δεν έχει υλοποιηθεί.
Η εκχώρηση αποδείχτηκε ότι όχι μόνο ήταν αποτέλεσμα ενός εκβιασμού αλλά μία απάτη σε βάρος της χώρας. Ο Γερμανός «επενδυτής» δεν έφερε ούτε ένα ευρώ. Δανείστηκε από τις ανακεφαλαιοποιημένες ελληνικές τράπεζες και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Ταυτόχρονα ενεργοποίησε τις ρήτρες της αποικιακής σύμβασης και απαιτεί από το ελληνικό κράτος 70 εκατομμύρια ευρώ για ζημιές σε λαμπτήρες.
Μετά την εκχώρηση, που ήταν μία από τις μνημονιακές υποχρεώσεις, το πρώτο εξάμηνο οι Γερμανοί αποκόμισαν κέρδη 107 εκατομμυρίων ενώ την ίδια στιγμή το ελληνικό δημόσιο επιβαρύνθηκε με την λειτουργία των «ζημιογόνων» αεροδρομίων που εξυπηρετούν όμως κοινωνικούς και εθνικούς σκοπούς. Η δε Fraport εισέπραξε κέρδη από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα ίσα με το 1/8 περίπου των συνολικών κερδών της δράσης της σε όλο τον κόσμο !!! Και είμαστε στο πρώτο εξάμηνο μιας σύμβασης των σαράντα συν δέκα ετών…
Οι Γερμανοί αύξησαν τα τέλη γεγονός που οδήγησε στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων επιβαρύνοντας τους Χανιώτες και τους επισκέπτες. Ένας από τους λόγους της αποχώρησης κατά τους χειμερινούς μήνες της Ryanair είναι και η αύξηση των τελών με αρνητικές συνέπειες για την τοπική οικονομία. Μετά την αποχώρηση της Ryanair δημιουργήθηκε μονοπώλιο στα Χανιά με την δραστηριοποίηση μίας μόνο εταιρείας, ενώ στο Ηράκλειο (που δεν ανήκει στη Fraport αλλά είναι κρατικό αεροδρόμιο) δραστηριοποιούνται ήδη πάνω από πέντε κατά την χειμερινή περίοδο. Γιατί συμβαίνουν αυτά στα Χανιά και τι σχέση έχει αυτό με τις υποσχέσεις τους για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου του Τόπου μας;
Ενώ δεν προβλέπονταν στην σύμβαση η Γερμανική εταιρεία προχώρησε στη διακοπή της 24ωρης χειμερινής λειτουργίας του αεροδρομίου των Χανίων με σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια πτήσεων στο νησί εφόσον πλέον δεν θα μπορεί να λειτουργεί και ως αεροδρόμιο εναλλαγής σε περίπτωση που το επί 24ώρου λειτουργίας αεροδρόμιο Ηρακλείου κλείσει κάτι που είναι σύνηθες εξαιτίας της ευπαθούς θέσης του τελευταίου.Ούτε ευρώ δε δόθηκε για την αποκομμιδή των σκουπιδιών
Επιδίωξη της Fraport είναι οι συνέργειες με άλλες γερμανικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού και των αερομεταφορών στην Ελλάδα προκειμένου να συνεπικουρήσουν στον στρατηγικό στόχο της γερμανικής κυβέρνησης να αποκτήσει τον έλεγχο της ναυαρχίδας της ελληνικής οικονομίας που είναι ο τουρισμός.
Ήδη όπως είναι γνωστό η γερμανική TUI, με την οποία ήδη ανακοίνωσε συνεργασία η fraport, διακινεί πάνω από το 50% του εισερχόμενου τουρισμού στην χώρα ενώ η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa και το δίκτυο της Star Alliance στο οποίο συμμετέχει και η Aegean είναι μέτοχος της Fraport έχοντας ένα 8,5% στο συνολικό μετοχικό κεφάλαιο της τελευταίας.
Συνεπώς ο έλεγχος του τουρισμού της χώρας δεν είναι υπόθεση εργασίας ούτε Θεωρίες Συνωμοσίας αλλά βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και θα ενταθεί βραχυπρόθεσμα με την είσοδο των γερμανικών funds στην αγορά των κόκκινων δανείων που έχει ο ξενοδοχειακός τομέας ύψους 3 δις περίπου αλλά και στην διεκδίκηση του ποσοστού που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στο διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» των Αθηνών. Ήδη ανακοινώθηκε ότι σύμβουλος αποκρατικοποίησης είναι η γερμανική τράπεζα Deutsche Bank!!!
Επιδιώκουμε την επανάκτηση του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» ως περιουσιακό στοιχείο των Ελλήνων πολιτών. Στηρίζουμε την προσφυγή στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια για την ακύρωση της «συμφωνίας εκποίησης». Δεν αναγνωρίζουμε κανένα νέο «καθεστώς» ιδιοκτησία του Αεροδρομίου και θεωρούμε ανεπιθύμητη στον τόπο μας, τη γερμανική Fraporτ. Επιδιώκουμε την ορθολογική λειτουργία του «Δασκαλογιάννης» καθώς και των υπολοίπων περιφερειακών αεροδρομίων με την επανεπένδυση των κερδών σε κτιριακές και άλλες υποδομές οι οποίες θα βελτιώνουν την προσβασιμότητα των ντόπιων και ξένων επισκεπτών. Αυτό μπορεί να συμβεί με την δημιουργία ενός Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης Αερολιμένων και φυσικά την κατάργηση των μνημονιακών πολιτικών.
Μετά την τοποθέτηση του κ. Σταυρουλάκη ακολούθησαν ερωτήσεις από τους δημοσιογράφους.
Όπως προέκυψε από τις απαντήσεις που δόθηκαν, οι διαδικασίες που έχουν γίνει από Ομοσπονδίες ενάντια στη Σύμβαση συνεχίζονται και προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και δεν έχουν τελεσιδικήσει.
Επίσης, παρά τις διαβεβαιώσεις που έλαβε ο δήμος Χανίων ότι θα πληρώνεται για την αποκομμιδή των σκουπιδιών, όπως αποκαλύφθηκε, δεν έχει εισπράξει ούτε δραχμή. Όμως ο δήμος συνεχίζεται κανονικά την αποκομμιδή των σκουπιδιών του ιδιωτικού αεροδρομίου, που πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι.
Σχετικά με τις αντιδράσεις που υπάρχουν σε άλλες περιοχές της χώρας, ο κ. Σταυρουλάκης είπε ότι είναι έντονες ενώ ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον σημείο της ημερίδας της Δευτέρας είναι ακριβώς αυτό, η παρουσία εκπροσώπων και πανεπιστημιακών που συμμετέχουν σε επιτροπές και κινήσεις σε άλλες περιοχές που υπάρχουν αεροδρόμιο που πέρασε ο έλεγχος τους στη Fraport.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου αν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της μείωσης των ωρών λειτουργίας του αεροδρομίου την περίοδο του χειμώνα αλλά και η εκδίωξη ουσιαστικά της Ryanair η αναβάθμιση της δραστηριότητας των βάσεων για την οποία έχει συναινέσει η κυβέρνηση ο κ. Σταυρουλάκης είπε:
“Η ζημιά των στρατιωτικών εγκαταστάσεων στον τουρισμό έχει αποδειχθεί χρόνια τώρα και με το λιμάνι, με τη βάση της Σούδας, και με το αεροδρόμιο και βεβαίως εντείνεται και κυρίως διότι δίνεται μεγάλη σημασία στις στρατιωτικές βάσεις της Σούδας οι οποίες συμπαρασύρουν και τις υπόλοιπες στρατιωτικές εγκαταστάσεις και αυτό προκαλεί διόγκωση. Συμφωνώ με την παρατήρησή σας.”Σχετικά με τις αντιδράσεις των πολιτών και αν πράγματι ενοχλούν την εταιρεία, ειπώθηκε ότι υπολογίζουν τις αντιδράσεις και γι’ αυτό στα Χανιά δεν έχουν προχωρήσει σε κάποια εκδήλωση, επειδή το κλίμα εδώ είναι αρνητικό για την εταιρεία.
Όπως ειπώθηκε “αν υπάρχουν θετικά, δε μπορούμε να πούμε όχι, είναι όμως μικρά σε σχέση με το σύνολο των επιπτώσεων. Και μόνο η διακοπή λειτουργίας της 24ώρης βάσης στο αεροδρόμιο Χανίων είναι ένα πολύ σπουδαίο θέμα. Άραγε, πώς θα επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος με το αεροδρόμιο κλειστό; Επίσης στα Χανιά έχει καταργηθεί ο ανταγωνισμός αφού υπάρχει μόνο μία εταιρεία ενώ την ίδια στιγμή στο Ηράκλειο είναι 5 εταιρείες χαμηλού κόστους. Η Fraport είναι επιχείρηση είναι, δε γίνεται να μη βελτιώνει κάποια πράγματα. Τα κριτήριά τους όμως είναι ιδιωτικοκεντρικά. Η διαφορά μας είναι ότι εμείς ενδιαφερόμαστε για και απευθυνόμαστε στον τόπο μας ενώ αυτοί απευθύνονται στους μετόχους τους, και τα κέρδη που προσδοκούν. Ξέρετε πού θα πάνε να μιλήσουν; Όχι στους πολίτες στους Χανίων, αλλά σε αυτούς που δίνουν λόγο, στους μετόχους τους στη γενική συνέλευση της Fraport στη Γερμανία.
Πηγή Μπελώνη: Το “άστο, δε μπορεί να γίνει τίποτα πια”, είναι η παραίτηση που μας προτείνουν
Η κ. Πηγή Μπελώνη, μέλος της Ανοιχτής Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου “Δασκαλογιάννης”
Τον λόγο πήρε και το μέλος της Πρωτοβουλία κ. Πηγή Μπελώνη.“Τα ελληνικά αεροδρόμια δεν ιδιωτικοποιήθηκαν, κρατικοποιήθηκαν από τη Γερμανία”, είπε και τόνισε ότι το “άστο, δε μπορεί να γίνει τίποτα πια, είναι η παραίτηση που μας προτείνουν”.Εξέφρασε την αποφασιστικότητα των ενεργών πολιτών να συνεχίσουνν τον αγώνα τους “για την ακύρωση αυτής της αποικιοκρατικής Σύμβασης η οποία εμποδίζει την ανάπτυξη”.
Πιο αναλυτικά είπε:
” Ακόμα και όσοι είναι υπέρ της ελεύθερης οικονομίας και των ιδιωτικοποιήσεων πρέπει να συμφωνήσουν ότι πρέπει να υπάρχει εξαίρεση για κοινωφελείς επιχειρήσεις και εκείνες που έχουν στρατηγικό χαρακτήρα (είναι πύλες εισόδου της χώρας), σχετίζεται δηλαδή με την ασφάλεια, όπως είναι τα αεροδρόμιά μας. Μας λεηλατούν και μας κοστίζει ακριβά οι πολιτικές των μνημονιων ισοπεδώνουν τα πάντα και εμφανίζονται ως υπεύθυνοι για τη σωτηρία μας ξεπουλώντας ότι δημόσιο έχει απομείνει. Δεν αφήνουν για τον ελληνικό λαό κανένα εργαλείο ανάπτυξης και τελικά χάνουμε ότι δημόσιο έχουμε χωρίς να μειώνεται το χρέος. Χτες τα αεροδρόμια, σήμερα η ενέργεια, αύριο το αγαθό νερό και τέλος ο χώρος της υγείας. Όλα στο σφυρί και ανάπτυξη μηδέν. Με δικά μας χρήματα, συνεχώς τους χρηματοδοτούμε. Όπως τα δάνεια από γνωστή τράπεζα που την έχουμε χρηματοδοτήσει μια και δυο φορές και ξανά και τώρα τη χρηματοδοτούμε με τα σπίτια μας.Σχετικά με το σκάνδαλο με τη Fraport στη Σενεγάλη, η κ. Μπελώνη με αρκετά ειρωνική διάθεση είπε:
Το “άστο, δε μπορεί να γίνει τίποτα πια”, είναι η παραίτηση που μας προτείνουν. Όμως εμείς θα συνεχίσουμε να απαιτούμε την ακύρωση αυτής της αποικιοκρατικής Σύμβασης η οποία εμποδίζει την ανάπτυξη. Δε δημιουργεί ανάπτυξη, δε μας φέρνει χρήματα. Και θα συνεχίσουμε να την πληρώνουμε και με τα 70 εκατομμύρια για λαμπτήρες τάχαμου και για κλιματιστικά και επίσης θα συνεχίσουν αυτοί να ζητάνε. Γιατί η Σύμβαση τους δίνει τέτοια δικαιώματα. Μπορεί η Fraport, και το έχει στα σκαριά αυτό τον καιρό, να μεταβιβάσει περιουσιακά στοιχεία που δεν την εξυπηρετούν. Και υπάρχει μια κινητικότητα για το αθλητικό κέντρο στην Κέρκυρα. Είναι δικαίωμα της από το 4 Άρθρο στη σελίδα 80 της Σύμβασης.”
“Δεν είμαι καλά ενημερωμένη, χθες διάβασα. Αρχικά να πούμε ότι εκεί δεν έχουν δημοκρατικές κυβερνήσεις όπως έχουμε εδώ στην Ελλάδα. Είναι το πρώτο και το βασικό. Υπάρχει ένα μεγάλο σκάνδαλο στη Σενεγάλη που προσπαθούν να το κρύψουνε. Θα πούμε παραπάνω γι’ αυτό το θέμα τη Δευτέρα. Αλλά δεν έχουν καμία σχέση σα κυβέρνηση εμείς με τη δικιά τους κυβέρνηση. Εμάς οι δικές μας κυβερνήσεις ακόμα και αυτές που δεν ήταν δημοκρατικές, ακόμα και της Χούντας, δεν ξεπουλήσανε τίποτα δημόσιο.”Λουκία Καλιγιάννη: Οι ντόπιοι βουλευτές που θα ξαπλώνανε στο διάδρομο προσγείωσης, εάν εκχωρείτο το αεροδρόμιο, πίνουν το καφεδάκι τους και σφυρίζουν αδιάφορα
Η κ. Λουκά Καλιγιάννη
Τέλος η Λουκία Καλιγιάννη στάθηκε στη συκοφάντηση που έγινε για να υπονομευθεί ο δημόσιος χαρακτήρας υπηρεσιών και εταιρειών της χώρας ώστε να προχωρήσει το ξεπούλημα σημειώνοντας για τη στάση των βουλευτών Χανίων:“Οι ντόπιοι βουλευτές που θα ξαπλώνανε στο διάδρομο προσγείωσης, εάν εκχωρείτο το αεροδρόμιο, αφού ψήφισαν την συμφωνία εκχώρησης, τώρα κατεβαίνουν στα Χανιά τα Σαββατοκύριακα για να πιουν το καφεδάκι τους σφυρίζοντας αδιάφορα για τις συνέπειες της στον ντόπιο πληθυσμό.”Πιο αναλυτικά είπε:
Η εκδήλωσή μας στο ΕΒΕ την ερχομένη Δευτέρα στις 8.30 μμ, στόχο έχει να ενημερώσει τους Χανιώτες για τα αποτελέσματα της παραχώρησης του εθνικού μας πλούτου, που δυστυχώς, επαληθεύουν με τον πιο οδυνηρό τρόπο, όσα η πρωτοβουλία μας επεσήμανε τότε και τα βιώνουν οι Χανιώτες σήμερα – όπως και οι συμπολίτες μας στα άλλα 13 αεροδρόμια της χώρας .ΠΗΓΗ
Παλεύουμε για την ακύρωση της σύμβασης, που είναι αποτέλεσμα των μνημονιακών δεσμεύσεων παλεύοντας και με τα ξένα θηρία (βλέπε FRAPORT) η οποία ψωνίζει με δανεικά από τις τράπεζες οι οποίες ανακεφαλαιοποιήθηκαν με τα δικά μας χρήματα ,αλλά και με την κυβέρνηση που παρέδωσε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, υπογράφωντας μία σύμβαση άκρως αποικιακού χαρακτήρα, και συνεχίζει να παραδίδει γη και ύδωρ (βλέπε Ελληνικό, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΠΕ) για να διατηρήσει τις καρέκλες της.
Για να γίνει η παραχώρηση στο Γερμανικό κράτος (Fraport) συκοφαντήθηκε και υπονομεύτηκε ο Δημόσιος χαρακτήρας της χώρας μας, ιδιαίτερα από όλες τις «κυβερνήσεις» των Μνημονίων, επιδεικνύοντας την μέγιστη δουλοπρέπεια στους λεγόμενους «δανειστές». Οι ντόπιοι βουλευτές που θα ξαπλώνανε στο διάδρομο προσγείωσης, εάν εκχωρείτο το αεροδρόμιο, αφού ψήφισαν την συμφωνία εκχώρησης, τώρα κατεβαίνουν στα Χανιά τα Σαββατοκύριακα για να πιουν το καφεδάκι τους σφυρίζοντας αδιάφορα για τις συνέπειες της στον ντόπιο πληθυσμό.
Σχόλια