Η Νέα Τάξη είναι ασυμβίβαστη με την Εκκλησία

Το παρακάτω άρθρο είναι γραμμένο το 2000. 
Τότε, με το θέμα των ταυτοτήτων, καταπιαστήκαμε, σοβαρά, με ένα ζήτημα «ταμπού» για την Αριστερά: Την Εκκλησία.
Οι πρώτες επεξεργασίες μας πάνω σε αυτό το ζήτημα, και το παρακάτω κείμενο είναι δημοσιευμένα στο βιβλίο: «Η Νέα Τάξη και οι χρήσιμοι ηλίθιοι»
  • Η νέα θρησκεία της παγκόσμια αγοράς θέλει την παγκόσμια ομοιομορφία: 
  • Την ισοπέδωση μέσα στην ομοιομορφία κάθε εθνικής, ιδεολογικής, πολιτικής και πολιτιστικής ταυτότητας. Την ισοπέδωση κάθε συλλογικότητας. Η θεότητα της νέας αυτής παγκόσμιας θρησκείας είναι ο ατομισμός, δηλαδή ο κομφορμισμός.
Η Νέα Τάξη επιδιώκει την αγελοποίηση του κόσμου, δηλαδή τη μετατροπή της ανθρώπινης κοινωνίας σε αγέλη ατόμων, σε ένα «μοναχικό πλήθος» πρόθυμο να δέχεται διαταγές, να κάνει ό,τι απαιτούν από αυτό, να εφαρμόζει καλά στην παγκόσμια μηχανή, χωρίς τριβή.
 Η Νέα Τάξη Πραγμάτων είναι εχθρικά ασυμφιλίωτη με κάθε συλλογικότητα, με κάθε τι που ενώνει τους ανθρώπους. Θέλει την κοινωνία διαιρεμένη όχι σε συλλογικές οντότητες που αντιστέκονται και αναπτύσσουν τη σκέψη και τη συνείδηση μέσω της διαπάλης των ιδεών και των οργανωμένων αγώνων, αλλά διαιρεμένη σε ανίσχυρα μεμονωμένα άτομα που να μπορούν να καθοδηγούνται χωρίς βία, να ποδηγετούνται χωρίς ηγέτες, να παρακινούνται χωρίς σκοπό.
  •  Η Νέα Τάξη είναι ασυμφιλίωτα εχθρική προς κάθε μορφή συλλογικής συνείδησης. Γι’ αυτό επιδιώκει την κατεδάφιση του έθνους-κράτους, των πολιτικών κομμάτων, των συνδικάτων, της Εκκλησίας.
  • Φυσικά, και η σοσιαλιστική σκέψη είναι εναντίον του έθνους-κράτους, των αστικών κομμάτων, των κρατικών συνδικάτων και της Εκκλησίας. Και εδώ ακριβώς μπερδεύονται οι φορμαλιστές του «αριστερού» λόγου. Δεν μπορούν να αντιληφθούν τη «διαφορά».
Και όμως υπάρχει τεράστιο χάσμα μεταξύ της σοσιαλιστικής παγκοσμιοποίησης και της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης.
Η σοσιαλιστική σκέψη έχει ως υποκείμενο της εξέλιξης την εργατική τάξη και το λαό, δηλαδή κοινωνικές και πολιτικές συλλογικότητες. Και, το σπουδαιότερο, το ξεπέρασμα τους έθνους-κράτους και άλλων συλλογικοτήτων το υποκαθιστά με άλλες μορφές συλλογικότητας, ανώτερες.

Το σοσιαλιστικό κίνημα δεν αγωνίζεται για μια κοινωνία μεμονωμένων, ανταγωνιστικών ατόμων, αλλά για έναν κόσμο με ανώτερες μορφές κοινωνικής οργάνωσης και συλλογικής συνείδησης. Για έναν κόσμο που θα έχει ως βάση το συλλογικό άτομο, τη συμμετοχή και την αυτενέργεια του λαού.
  • Να γκρεμίσουμε, λοιπόν, το εθνικό κράτος που διαιρεί τους λαούς, να καταργήσουμε και την Εκκλησία. Αλλά αυτό δεν μπορεί να είναι το αποτέλεσμα έξωθεν διαταγμάτων. Πρέπει να είναι το αποτέλεσμα των ίδιων των αγώνων του λαού, το αποτέλεσμα συλλογικής συνείδησης. Μια τέτοια συλλογική κοινωνική διαδικασία προωθεί την κοινωνία και τον άνθρωπο σε ανώτερες μορφές κοινωνικής οργάνωσης και συλλογικότητας. Μορφές που κρατούν όλα τα θετικά στοιχεία της παράδοσης, που ενώνουν τους ανθρώπους, μορφές που κρατούν όλες τις κατακτήσεις της συλλογικότητας της ανθρώπινης Ιστορίας, όλον τον πλούτο της πολιτιστικής και πολιτισμικής διαφορετικότητας.
  • Όταν όλα αυτά απειλούνται για να μετατραπεί ο άνθρωπος σε αγέλη και να ριχτεί στα έσχατα όρια της ταπείνωσης και της δουλικότητας, τότε είναι επαναστατικό να υπερασπιζόμαστε το έθνος-κράτος, ακόμα και την Εκκλησία, ακριβώς γιατί έχουν ενσωματώσει κάποιες κατακτήσεις των συλλογικών αγώνων και αξιών της ανθρωπότητας.
Όταν, π.χ., ο γερμανικός ιμπεριαλισμός είχε υπό την κατοχή του την Ελλάδα, ουδείς είχε διανοηθεί να κατηγορήσει ως εθνικιστικό τον αγώνα για την υπεράσπιση του εθνικού κράτους. Σήμερα, κάθε εκδήλωση που στρέφεται εναντίον των ιμπεριαλιστών της ΟΝΕ και της «Νέας Τάξης» στιγματίζεται από τους φορμαλιστές του «προοδευτικού» και «αριστερού» λόγου ως εθνικιστική.

Η Εκκλησία στον καπιταλισμό ήταν ταυτισμένη πλήρως με το καπιταλιστικό κράτος και έπαιζε το ρόλο της ιδεολογικής ποδηγέτησης των λαών. Ήταν η πνευματική και ηθική αγχόνη των λαών. Ως φορέας που ενσωμάτωνε μορφώματα συλλογικής συνείδησης, ιστορικές αξίες και παραδόσεις, αποτέλεσε μια ισχυρή δύναμη στην υπηρεσία του αστικού κράτους, αναχαιτιστική των εργατικών και λαϊκών αγώνων και των σοσιαλιστικών κινημάτων.

Ήταν αντιδραστική η Εκκλησία, γιατί φυλάκιζε τις συλλογικές αξίες που ενσωμάτωνε, τις απομάκρυνε από το κοινωνικό γίγνεσθαι και τους λαϊκούς αγώνες, δεν επέτρεπε τον εμπλουτισμό τους από τα νέα συλλογικά λαϊκά μορφώματα, τις μετέτρεπε, με δύο λόγια, σε απολιθώματα.
  • Σήμερα, η Νέα Τάξη είναι ασυμβίβαστη με κάθε κοινωνικό, εθνικό και πνευματικό μόρφωμα λαϊκής συνοχής και συνείδησης συλλογικής, ακριβώς γιατί αποτελούν κύτταρα κοινωνικής αντίστασης στην ισοπεδωτική ομοιομορφία που θέλει να επιβάλει.
  • Γίνεται φανερό ότι η Νέα Τάξη είναι ασυμβίβαστη και με την Εκκλησία, γιατί είναι φορέας συλλογικότητας.
  • Συνεπώς, στη σύγκρουση Εκκλησίας και Νέας Τάξης δεν μπορεί κανείς να είναι με τη Νέα Τάξη. 
    • Φυσικά δεν υπερασπίζεται το εκκλησιαστικό κατεστημένο. 
  • Υπερασπίζεται, όμως, τις συλλογικές μορφές συνείδησης, τις κατακτήσεις του ανθρώπινου πολιτισμού και τις αξίες της αλληλεγγύης και της ενότητας των ανθρώπων που ενσωματώνει η Εκκλησία: 
  • Όλα δηλαδή τα φύτρα αντίστασης, συνοχής και ενότητας του λαού κατά του εφιάλτη της παγκοσμιοποιημένης ομοιομορφίας…
Μάιος 2000
Διαβάστε και εδώ:
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=10328
Πηγή
  • Πως θα χειριστεί ο κ. Φίλης την ελληνoχριστιανική μειονότητα;

    Περίεργες συμπτώσεις...

  • Δυο λόγια για το έθνος-κράτος (και την εκκλησία!)...από τον Κλεάνθη Γρίβα που συνεισφέρει σημαντικά στην κατανόηση του τι διακυβεύεται σήμερα. 

     =====================

    Όταν ο «εθνομηδενισμός» βαπτίζεται «εθνολαϊκισμός»!

    του Σωτήρη Δημόπουλου
    Καταντά κωμική η εμμονή της πάλαι ποτέ συστημικής διανόησης, όπως αυτή διαμορφώθηκε στα χρόνια της «σημιτικής» διακυβέρνησης και απέκτησε το πρόσημο «εκσυγχρονιστική», να βαπτίζει την παρούσα κυβέρνηση «εθνολαϊκιστική» ή «εθνικολαϊκιστική». Επιμένουν σύμπαντες οι αναλυτές του χώρου αυτού σε έναν όρο, και κυρίως στο πρώτο συνθετικό της λέξης, τη στιγμή που και οι πέτρες ακόμη έχουν αντιληφθεί ότι οι σημερινοί κυβερνώντες συνιστούν την πεμπτουσία του «εθνομηδενισμού», τον οποίον άλλωστε ουδόλως αποκρύπτουν. Όλες ανεξαιρέτως οι βασικές....
    παράμετροι του κυβερνητικού βίου και της πολιτείας του ΣΥΡΙΖΑ κινούνται σταθερά και απαρέγκλιτα επί του άξονος της υπονόμευσης των αρμών του έθνους-κράτους και της εξυπηρέτησης αλλότριων συμφερόντων.
    Πρώτο παράδειγμα, ο τομέας της οικονομίας. Εκεί η κυβέρνηση, χωρίς αναστολές, προκάλεσε και συναίνεσε στον αφελληνισμό των τραπεζών και στην δημιουργία ενός οργανισμού που θα διαχειρίζεται τη δημόσια περιουσία επί 99 χρόνια, και ο οποίος θα βρίσκεται υπό ξένο έλεγχο. Όσον αφορά στις αντιδράσεις σε διάφορα επενδυτικά σχέδια, είναι φανερό ότι δεν οφείλονται σε παγιωμένες αντιλήψεις εθνικής κυριαρχίας αλλά σε συγκεκριμένα συμφέροντα, τα οποία επεδίωξαν την ανάρρηση του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία για ίδιον όφελος. Ως εκ τούτου, καθίσταται αρκετά ευχερής η υπέρβαση των αντιδράσεων, μέσω και των υπογείων συναλλαγών, χωρίς να επικρατεί, πέραν της βαριάς θλίψεως για τις πρόσκαιρες «ήττες στην πορεία προς τον σοσιαλισμό», σοβαρή αναταραχή για την πρωτοφανή εθνική καταρράκωση.
    Περνάμε τώρα στο φλέγον ζήτημα της μετανάστευσης και των προσφύγων. Η δήθεν «εθνο»-λαϊκιστική» κυβέρνηση άνοιξε εκουσίως και εσκεμμένως διάπλατα τα εθνικά σύνορα, από τις πρώτες ημέρες που βρέθηκε στην εξουσία, το 2015. Ό,τι συνέβη στη συνέχεια αποτέλεσε τη φυσιολογική εξέλιξη των πραγμάτων. Εντούτοις, η κυβέρνηση ουδέποτε έδειξε να επιθυμεί τη μεταβολή της πολιτικής προσέγγισης που ακολουθούσε προς το μεταναστευτικό πρόβλημα. Αντιθέτως, πίσω από την «ανθρωπιστική» ρητορεία προβάλλουν ξεκάθαρα τα ιδεολογικά δόγματα της παγκοσμιοποίησης για «ανοιχτά σύνορα» και «πολυπολιτισμική κοινωνία». Η μοναδική επιφύλαξη που διατυπώθηκε ήταν αυτή για τη πιθανότητα εκδήλωσης ανεξέλεγκτης κρίσης, που θα απειλούσε την επιβίωση της κυβέρνησης. Κατά τα λοιπά, το μεταναστευτικό/προσφυγικό χρησιμοποιείται εντέχνως ως το κατ’ εξοχήν πολιτικό εργαλείο πόλωσης της αριστεράς με τη δεξιά, χρήση που αδιαφορεί παντελώς για την δια του τρόπου αυτού υπερδιόγκωση της άκρας δεξιάς. Η σκαιότατη συμπεριφορά των κυβερνητικών παραγόντων επί των τοπικών κοινωνιών, που αντιδρούν για το βάρος που επωμίζονται χωρίς να ερωτηθούν, αποκαλύπτει και τις πραγματικές τους προθέσεις. Προθέσεις που καθίστανται περαιτέρω εμφανείς όταν πληροφορούμαστε για την αγαστή συνεργασία της κυβέρνησης με τον Σόρος και το δίκτυό του. Όσον αφορά στην μετατροπή του Αιγαίου σε χώρο μειωμένης ελληνικής κυριαρχίας, σύμφωνα με τις μακροχρόνιες τουρκικές επιδιώξεις, είναι κάτι το οποίο δεν ανησυχεί ούτε κατ’ ελάχιστον τους κυβερνώντες. Ίσως κάποιους και να τους ικανοποιεί, καθώς η νέα πραγματικότητα λόγω μεταναστευτικών ροών, ανοίγει το δρόμο σε μια συνολική διευθέτηση με τη Τουρκία, απαλλάσσοντας έτσι την Αθήνα από το «εθνικιστικό» καθήκον να αντιστέκεται στην νεο-οθωμανική επιθετικότητα σε μια θάλασσα που «ανήκει στα ψάρια της»…
    Επόμενο κραυγαλέο δείγμα της πραγματικής ιδεολογικής ταυτότητας του ΣΥΡΙΖΑ είναι οι παρεμβάσεις του στην Παιδεία. Ο κ. Φίλης, όπως και ο κ. Μπαλτάς προηγουμένως, κάνουν ό,τι είναι δυνατόν ώστε να απεθνικοποιηθεί το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Για παράδειγμα: αφαίρεσαν από την εξεταστέα ύλη του βιβλίου της ιστορίας το κεφάλαιο για τον παρευξείνιο ελληνισμό, με προφανή σκοπό να μην διδάσκονται τα παιδιά τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου∙ καταργούν ώρες διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών, επειδή υποτίθεται «κλέβουν» ώρες από τα νέα ελληνικά∙ προωθούν την κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων, ως φασιστικό κατάλοιπο. Ομολογημένος επίσης στόχος της ηγεσίας του υπουργείου παιδείας είναι η εξάλειψη της Ορθοδοξίας από τα σχολεία: κατάργηση της προσευχής και διδασκαλία θρησκευτικών σε ένα βιβλίο «αχταρμά», που συνεπάγεται ότι τα παιδιά δεν θα μαθαίνουν απολύτως τίποτε.
    Ας περάσουμε τώρα στην εξωτερική πολιτική. Μήπως η κυβέρνηση και ο υπουργός εξωτερικών ήλθαν σε αντιπαράθεση με κεντρικές επιλογές των ΗΠΑ ή της Γερμανίας για την ευρύτερη περιοχή; Τι γίνεται στο Κυπριακό, που συνιστά κομβικό ζήτημα για τον εν γένει σχεδιασμό στην ανατολική Μεσόγειο –ανεξάρτητα από τον ύπνο τον βαθύ που επικρατεί στην Ελλάδα-; Σε όλη τη διαδικασία της διαμόρφωσης μιας νέας λύσης Ανάν, η ελληνική πλευρά ακολουθεί πιστά τις αμερικανικές ορμήνιες, που στοχεύουν να καμφθεί ο αλαζονικός σουλτάνος. Τελευταίος άθλος αυτής της πολιτικής, η περίφημη πρόταση του ελληνικού υπέξ –με εισαγόμενο copyright και με άρωμα γυναίκας- για την μετατροπή του συστήματος εγγυήσεων σε «σύμφωνο φιλίας και συμμαχίας Κύπρου, Ελλάδος, Τουρκίας»! Η φαεινή αυτή ιδέα αν υλοποιηθεί, όπως την πασάρουν, θα σημάνει αυτομάτως τη διαρκή πρόσδεση του νέου κράτους «εκτρώματος», που μαγειρεύουν για την μεγαλόνησο, στο νεο-οθωμανικό άρμα, αλλά και την τελική φινλανδοποίηση της Ελλάδας.
    Όμως, και ως προς την βαλκανική δράση της κυβέρνησής μας, τα όσα προωθούνται για τη διευθέτηση του σκοπιανού, που θα επιτρέψουν εν τέλει την είσοδο της fYROM στο ΝΑΤΟ, εκπορεύονται έστω και αμυδρά από κάποιες εθνικιστικές «αγκυλώσεις»; Προφανώς αστειευόμαστε. Καθόλου συμπτωματικά, επομένως, και αυτό το στοιχείο υπήρξε ένας από τους βασικούς λόγους που η Ουάσιγκτον πριμοδότησε εξ αρχής την πορεία του ΣΥΡΙΖΑ προς την εξουσία. Προς οδυνηρή έκπληξη, βεβαίως, των όσων αντι-ιμπεριαλιστών είδαν στο πρόσωπο του Τσίπρα τον Τσε Γκεβάρα της Μεσογείου...
    Είναι λοιπόν ηλίου φαεινότερον τι πρεσβεύει και το προς που πηγαίνει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, και σε καμία περίπτωση ο μικρός κυβερνητικός του εταίρος και οι στρατιωτικού τύπου φαντασιώσεις του αρχηγού του δεν αλλάζουν την ουσία της πραγματικότητας.
    Γιατί, όμως, οι εκσυγχρονιστές αναλυτές επιμένουν σε έναν χαρακτηρισμό, που έρχεται σε κραυγαλέα αντίφαση με την πραγματικότητα;
    Ο λόγος είναι ότι αδυνατούν να αποδεχθούν το λάθος των δικών τους απόψεων και κυρίως ότι ο σημερινός ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα δικό τους δημιούργημα. Είναι ο «Φρανκεστάιν» που δημιουργήθηκε από την ίδια ιδεολογική μήτρα που προέρχονται και οι ίδιοι, γι’ αυτό τα στελέχη του τα περιέβαλαν για χρόνια με «στοργή». Πρόκειται για μια σχέση που η εντονότερη φάση της ανάγεται στη δεκαετία του 1990, όταν επεβλήθη ένας μονοδιάστατος λόγος στα δημόσια πράγματα από μια καθεστωτική διανόηση η οποία χρησιμοποίησε την εξουσία, αποκομίζοντας πρωτοφανή οικονομικά οφέλη. Στην πραγματικότητα, οι σημερινοί «άγαρμποι» κυβερνώντες δεν κάνουν τίποτε περισσότερο από το να συνεχίζουν τις πολιτικές εκείνης της περιόδου: στο μεταναστευτικό, στην επίθεση στην εκκλησία και στη συνέχιση του ελληνισμού, στις προσεγγίσεις στα ελληνοτουρκικά και στο κυπριακό, όταν προετοιμάστηκε και το σχέδιο Ανάν. Άλλωστε, δεν είναι λίγοι όσοι υπηρέτησαν το «καθεστώς Σημίτη» και σήμερα έχουν θέσεις ευθύνης, στην παιδεία, με εμβληματική μορφή τον κ. Λιάκο, στο μεταναστευτικό, στην εξωτερική πολιτική. Η διαφορά με το τότε είναι, όμως, ότι σήμερα η δομική κρίση της χώρας είναι τόσο βαθιά ώστε η επιμονή σε ανάλογες αντιλήψεις απειλούν ευθέως την ίδια τη βιωσιμότητα του κράτους αλλά και την εθνική ύπαρξη του ελληνισμού. Ο κίνδυνος της διάλυσης οξύνεται ιδιαίτερα όταν οι επίγονοι, που χρησίμευαν μέχρι πρόσφατα ως ιδεολογική δεξαμενή και ομάδες κρούσης πολιτικού ακτιβισμού, σήμερα διευρύνουν και επιταχύνουν αστόχαστα τις επιλογές των προκατόχων τους.
    Αν και το στρώμα των εκσυγχρονιστών διανοούμενων είναι σήμερα βαρύτατα πληγωμένο και διαισθάνεται τον πραγματικό κίνδυνο, παρ’ όλα αυτά επιδιώκει, πάντα αφ’ υψηλού, να δώσει στους ιδεολογικούς του συγγενείς «ψευδείς» ιδιότητες, ώστε το ίδιο να μην αλλάξει. Όσο δε διαφαίνεται πως πλησιάζει η ώρα της κατάρρευσης του παρόντος παντελώς αποτυχημένου κυβερνητικού σχηματισμού, τόσο εντείνεται η απόπειρα ιδεολογικής επιρροής εκ μέρους των εκσυγχρονιστών. Αναμένουν, ίσως, ότι στην νέα κατάσταση θα έχουν και πάλι τον πρώτο λόγο, πιάνοντας το νήμα από εκεί που το άφησαν. Το δυστύχημα είναι ότι και σε αυτήν την περίπτωση λαθεύουν. Γιατί αν επάνω στα ερείπια που αφήσει ο ΣΥΡΙΖΑ πίσω του και εντός μιας Ευρώπης που κυριολεκτικά τρεκλίζει, κάποιοι θεωρήσουν ότι έχουν την ευχέρεια να παίξουν στον ίδιο «εθνομηδενιστικό» ρυθμό που έχουν μάθει από τα νιάτα τους, το μόνο βέβαιο είναι ότι απλώς θα ανοίξουν το δρόμο σε έναν νέο «Φρανκεστάιν», που, όμως, αυτή τη φορά θα προέρχεται από τελείως διαφορετική μήτρα...
    από το «http://sotiriosdemopoulos.blogspot.gr/» μέσω του «Τελευταία Έξοδος»
    =============
    Φίλης: Η εμπροσθοφυλακή του εθνομηδενισμού στην Παιδεία…



    Όπως έχουμε αναλύσει κουραστικά ο ΣΥΡΙΖΑ υπήρξε και παραμένει το φυτώριο των ποικίλων, επιδοτούμενων εθνομηδενιστών και των «επαγγελματιών» …αναμορφωτών της ελληνικής ιστορίας. Στο χώρο αυτόν άνθισαν όλα τα λουλούδια, ιδιαίτερα αυτά που τα «λίπανε» η κοπριά (χρήμα) του Σόρος…

    Η Ρεπούση ήταν ένα από αυτά τα «λουλούδια»:
    Η πρωτοπόρα της επαγγελματικής …αναδιατύπωσης της Ιστορίας και η παραγωγός των λεκτικών ευρημάτων αυτής της «αναδιατύπωσης»: Ο «συνωστισμός» το πλέον ηχηρό και δόλιο λεκτικό «εύρημα»…


    Τώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε κυβέρνηση ο εθνομηδενισμός αρχίζει να γίνεται καθεστώς: Από παντού ξεπηδούν τα διατεταγμένα «στρατιωτάκια» του Σόρος, σε όλες τις πολυεδρικές διαστάσεις της νεοταξικής, πολυπολιτισμικής ΙΣΟΠΕΔΩΣΗΣ…

    Ο Φίλης, ο νέος ακατάρτιστος (θεωρητικά, ιστορικά, πολιτικά κ.λπ), «αριστερός» υπουργός Παιδείας, φιλοδοξεί να ξεπεράσει την Ρεπούση και όλη την «κλίκα» των αποδομητών της Ιστορίας και της εθνικής συνείδησης: «Κλίκα» «επαγγελματιών» εθνομηδενιστών που είχε «συνωστιστεί γύρω από την Άννα Διαμαντοπούλου (Δραγώνα-Φραγκουδάκη και CIA).

    Τώρα η «σχολή» Σόρος καθορίζει άμεσα, και με τον «επικεφαλή» της (τον Λιάκο), τα ζητήματα της Εκπαίδευσης και ο Φίλιας είναι ο «εκτελεστής»: Ο εκτελεστής των συμβολαίων θανάτου της Παιδείας, των εθνικών παραδόσεων και συμβόλων, της Ελληνικής Ιστορίας.

    Απαραίτητη επισήμανση: ΓΕΝΙΚΑ η «αριστερή» κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήρθε για να δώσει τις χαριστικές βολές στην Ελληνική κοινωνία και το λαό της, να καταστήσει την Ελλάδα μια αποικία, πολυπολιτισμική αγέλη δούλων, δίχως ιστορική ταυτότητα και αγωνιστικές μνήμες…

    Πριν από ένα χρόνο περίπου ο Φίλης μας «προετοίμασε» με την κουτοπόνηρη ταχυδακτυλουργία του: Αυτή που έκανε διάκριση ανάμεσα στην εθνοκάθαρση την αιματηρή και το φαινόμενο της γενοκτονίας».
    Διαβάστε εδώ:
    http://resaltomag.blogspot.gr/2015/11/blog-post_3.html


    Μια άλλη εθνομηδενιστική ταχυδακτυλουργία θατσερικού τύπου εκτοξεύθηκε από το Φίλη, πριν από μερικούς μήνες. Ταχυδακτυλουργία που χαρακτήριζε την αρχαία ελληνική γλώσσα: «παρά φύσιν»!!!
    Διαβάστε σχετικό μας κείμενο, εδώ:
    http://resaltomag.blogspot.gr/2016/06/blog-post_4.html


    Σήμερα επιτίθεται ευθέως εναντίον της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Εδώ υλοποιεί («συμβόλαιο θανάτου») έναν από τους στρατηγικούς στόχους της Νέας Τάξης: Την αποδόμηση του «εθνικού ιστού» της ελληνικής κοινωνίας, την αποδόμηση του αγωνιστικού ρόλου της Ορθόδοξης Εκκλησίας…

    Η επίθεση αυτή δεν είναι τυχαία: Η Ορθοδοξία πρέπει να απαξιωθεί και να σβήσει από την ιστορία, ακριβώς διότι αποτελεί τον πνευματικό κορμό της ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ της εθνικής μας υπόστασης και συνείδησης…

    Και είναι ακριβώς αυτός ρόλος της Ορθοδοξίας (ρόλος συνεκτικού εθνικού ιστού) που την τοποθετεί στο στόχαστρο της ΥΠΕΡ-εθνικής χρηματιστηριακής Πανούκλας (Νέα Τάξη)…

    Αυτό το «συμβόλαιο» επιχειρεί να εκτελέσει η δωσίλογη κυβέρνηση του 4ου Ράιχ με την αβυσσαλέα αυθάδεια και το μοχθηρό ψεύδος του Φίλη…

    Η πραξικοπηματική αυθάδεια κατάργησης των Θρησκευτικών συνοδεύεται από το μοχθηρό ψεύδος που αμφισβητεί την προσφορά της Ορθόδοξης εκκλησίας και του κλήρου στους εθνικούς αγώνες.

    Και εδώ επιχειρεί, ο Φίλης, με τη γνωστή ταχυδακτυλουργική του μέθοδο, να ταυτίσει κάποια κρούσματα «απάθειας», των γραφειοκρατικών «κεφαλών» της Εκκλησίας, ακόμα και «υποταγής» στους ισχυρούς, με το σύνολο του Ορθόδοξου κλήρου: Η ταχυδακτυλουργία κάθε απατεώνα…

    Φυσικά ο Μανώλης Γλέζος έδωσε μια πρώτη εύστοχη απάντηση σ’ αυτό το «αριστερό» κυβερνητικό ψεύδος: «Όποιος καταφέρεται εναντίον της Εκκλησίας για δήθεν αδράνειά της στη διάρκεια της Κατοχής βλασφημεί!».

    Εμείς δεν θα αναφερθούμε σε παραδείγματα τα οποία είναι άπειρα και τα οποία δείχνουν τη συμμετοχή και την «αγκαλιά» του Ορθόδοξου κλήρου με τον ελληνικό λαό, σε κάθε ιστορικό αγώνα: Από την Επανάσταση του 1821, μέχρι τους αγώνες κατά των γερμανών και της χούντας.

    Θα αρκεστούμε στα λόγια ενός ιστορικού υπεράνω κάθε «μεροληπτικής» υποψίας: Του μαρξιστή Νίκου Σβορώνου.

    Γράφει στο βιβλίο του: «Το Ελληνικό έθνος - Γένεση και διαμόρφωση του νέου Ελληνισμού»:


    «Οι αξιόλογες προσπάθειες της Ορθόδοξης Εκκλησίας για την εκπαίδευση, η οποία στους πρώτους αιώνες της Τουρκοκρατίας βρίσκεται αποκλειστικά στα χέρια της, οι αγώνες της για τη διαφύλαξη της Χριστιανικής πίστης και την καθαρότητα της Ορθοδοξίας, τα μέτρα για το σταμάτημα των εξισλαμισμών, αποτελούν θεμελιακή συμβολή για την διατήρηση της εθνικής συνείδησης των Ελλήνων. Οι Νεομάρτυρες, συχνό φαινόμενο της εποχής, που δέχονται τον μαρτυρικό θάνατο για την Χριστιανική πίστη, είναι συγχρόνως και οι πρώτοι εθνικοί ήρωες του νέου Ελληνισμού. Η Ορθόδοξη Εκκλησία βρίσκεται επικεφαλής έτσι, των δυνάμεων που οργανώνουν την άμυνα του Ελληνισμού και εξασφαλίζουν την διατήρησή του μέσα στις δύσκολες συνθήκες της κατάκτησης και συνδέεται άρρηκτα με το έθνος.»


    Διαβάζουμε ακόμα στο βιβλίο του: «Επισκόπηση της νεοελληνικής Ιστορίας»:


    «…Η εκκλησία, όταν πέρασε το πρώτο χτύπημα της κατάκτησης, θα συνεχίσει το έργο της ανασυγκρότησης της πνευματικής ζωής των Ελλήνων. Παρά τις διαμάχες ανάμεσα στο Πατριαρχείο και στην κάστα των αρχόντων της Κωνσταντινούπολης, η Εκκλησία παραμένει σε όλη την περίοδο απ’ το ιε΄ ως ιζ΄ αι., η κατευθυντήρια δύναμη του Έθνους, Επικεφαλής της εθνικής αντίστασης σε όλες τις μορφές της, εργαζόμενη για το σταμάτημα των εξισλαμισμών, συμμετέχοντας σ’όλες τις εξεγέρσεις ακόμα και διευθύνοντάς τες (έχει να δείξει μεγάλο αριθμό νεομαρτύρων, που είναι σύγχρονα και ήρωες της χριστιανικής πίστης και της εθνικής αντίστασης), ρυθμίζει επίσης την πνευματική ζωή.
    Ήδη ο πρώτος Πατριάρχης Γεννάδιος ιδρύει Πατριαρχική Σχολή που αναδιοργανώθηκε αργότερα. Κι άλλοι πατριάρχες ακολούθησαν το παράδειγμά του. Το ουσιαστικό πρόβλημα που απασχολεί όλη την ελληνική σκέψη αυτή τη στιγμή είναι η υπεράσπιση της Ορθοδοξίας, που συγχέεται περισσότερο από ποτέ με την εθνική ιδέα και που την απειλούν από τη μια το Ισλάμ κι από την άλλη η καθολική προπαγάνδα…».


    Και μόνο αυτή η ιστορική τοποθέτηση του Σβορώνου κονιορτοποιεί όλους εθνομηδενιστικούς μύθους της «αριστερής» αλητείας, τους μύθους των επιδοτούμενων νέων «ιστορικών» και των ποικίλων λακέδων του 4ου Ράιχ...

    ================
    Πήγανε στο 57ο λεπτό. 


     

     =================================

    Ο Δημήτρης Γληνός και ο Νίκος Ζαχαριάδης για την εκκλησία και την Ορθοδοξία

    Δύο κείμενα για το ρόλο της εκκλησίας και τη σχέση της με το κράτος

    %cf%87%cf%89%cf%81%ce%af%cf%82-%cf%84%ce%af%cf%84%ce%bb%ce%bf
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ Ιστορια • 26 Σεπτεμβριου 2016
    Η πρόσφατη διένεξη κυβέρνησης- εκκλησίας, με αφορμή το μάθημα των θρησκευτικών αλλά και κάποιες νύξεις για τις σχέσεις της εκκλησίας με τη χούντα, πέραν του επικοινωνιακού της χαρακτήρα, φέρνει στην επιφάνεια και πάλι το μείζον θέμα της σχέσης κράτους- εκκλησίας. Ένα θέμα που έλκει την καταγωγή του από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους, μετά την επανάσταση του 1821.
    Δημοσιεύουμε σήμερα δύο σημαντικά κείμενα που αναδεικνύουν τη συμβολή της Αριστεράς και ειδικότερα του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας στην προσπάθεια επίλυσης αυτού του προβλήματος, δηλαδή της σχέσης κράτους- εκκλησίας, σχέση που σφραγίζει όλες τις σκοτεινές περιόδους της νεοελληνικής ιστορίας.
    Το πρώτο κείμενο είναι του Δημήτρη Γληνού, του κομμουνιστή δάσκαλου, από τη μελέτη «Πνευματικές μορφές της αντίδρασης», που δημοσιεύθηκε σε πέντε μέρη στο περιοδικό «Νέοι Πρωτοπόροι» (τ. 10-14 Σεπτέμβρης, Οχτώβρης, Νοέμβρης, Δεκέμβρης 1932 και Γενάρης 1933).
    Το δεύτερο είναι ένα κείμενο του Νίκου Ζαχαριάδη, Γραμματέα της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, δημοσιευμένο στο «Ριζοσπάστη» της 9ης Σεπτεμβρίου 1945 με τίτλο «Η ορθοδοξία».

    glinosdimitrisΤο κείμενο του Δημήτρη Γληνού

    Δημήτρης Γληνός
    «O αντιδραστικός τύπος κάθε φορά, που η ανησυχία για το επαναστατικό κύμα κορυφώνεται , ζητάει με αγωνία τη βοήθεια της Εκκλησίας. Η Ελληνική αστική τάξη δεν βρέθηκε στην ανάγκη να κάμει δυνατούς αγώνες αντιθρησκευτικούς και αντικληρικούς, όπως έγινε σε άλλες χώρες, τον καιρό που οι αστοί στην εξόρμηση τους για την κατάχτηση της εξουσίας έβρισκαν αντιμέτωπη την εκκλησία σύμμαχο της φεουδαρχίας (σ.σ. ο Γληνός αναφέρεται εδώ σε παραδείγματα χωρών όπως της Γαλλίας). Το κράτος το ελληνικό , που δημιουργήθηκε κατά το 1830, την εκκλησία την υπόταξε διοικητικά και την άφησε στον εσωτερικό μαρασμό της, προστατεύοντάς την μόνο απέναντι στις ξένες προπαγάντες. Και η ελληνική εκκλησία στηριγμένη σε μιαν αμετακίνητη παράδοση έπαιζε τον αντιδραστικό ρόλο της περισσότερο με τη νέκρα της παρά με τη δράση της. Το κράτος το απασχολούσε μόνο σαν επίπεδο ρουσφετολογίας στη μοιρασιά των επισκοπικών εδρών και στη διοίκηση των μοναστηριακών χτημάτων.

    Όταν η «αστική δημοκρατία» θυμήθηκε την εκκλησία

    Ήρθε όμως η στιγμή , όπου ο κίνδυνος από το ξύπνημα των σκλάβων έγινε πολύ μεγάλος. Και τότε θυμήθηκε η «αστική δημοκρατία» την «εκκλησία». Η εκκλησία πρέπει να αναλάβει τη δράση της, να ξαναζωντανέψει το κατηχητικό της έργο , να μορφωθεί ο κλήρος και να εξασφαλιστεί οικονομικά, να δημιουργηθούν καλοί ιεροκήρυκες. Η μοναστηριακή περιουσία να ρευστοποιηθεί για να χρησιμοποιηθεί για την εκκλησιαστική αυτή αναγέννηση. Να λοιπόν ένα λαμπρό λαϊκό περιεχόμενο της αστικής δημοκρατίας. Να δημιουργηθεί ένα πολυάριθμο , οικονομικά εξασφαλισμένο και μορφωμένο ιερατείο για να καλοκαθίσει στη ράχη του λαού και να επιτελέσει όσο μπορεί πιο ευσυνείδητα το έργο του που είναι τόσο χρήσιμο στην άρχουσα τάξη.
    Αυτό είναι το νόημα της μεγάλης και σπουδαίας εκκλησιαστικής νομοθεσίας που θεσμοθετήθηκε από τα 1930 ως σήμερα (Νόμος περί των ιεροκηρύκων, περί ιδρύσεως ιερατικών φροντιστηρίων , περί διοικήσεως και διαχειρίσεως της εκκλησιαστικής περιουσίας, περί καταστατικού χάρτου της αυτοκεφάλου εκκλησίας της Ελλάδος, περί ενοριακών ναών και εφημερίων και ταμείου αποδοχών και ασφαλίσεως του κλήρου της Ελλάδος).

    Με την επιστημονική θεωρία και την ιστορική κριτική

    Εξώφυλλα του περιοδικού «Νέοι Πρωτοπόροι»
    Εξώφυλλα του περιοδικού «Νέοι Πρωτοπόροι»
    Η ελληνική αστική τάξη αναζητεί με αγωνία τη βοήθεια της εκκλησίας , την προικίζει πλουσιοπάροχα, της εξασφαλίζει προνόμια και ελπίζει με τα μέτρα αυτά να επιτύχει το σκοπό της . « Εφημέριοι επαρκώς μορφούμενοι και επαρκώς αμειβόμενοι είναι βέβαιον ότι θα εκπληρώσουν αποτελεσματικώτερον την εν τη κοινωνία υψηλήν αποστολήν της Εκκλησίας» (Εκκλησία, Τέχνη, Παιδεία. Διαφημιστικό φυλλάδιο υπουργείου Παιδείας 1932). Και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως η εκκλησία θα δώσει τη βοήθεια που της ζητούν με αναζωογονημένες δυνάμεις. Η εκκλησιαστική νομοθεσία του Υπουργείου της Παιδείας στα τελευταία δύο χρόνια χωρίς άλλο είναι μια γερή συμβολή στην ανασύνταξη των αντιδραστικών δυνάμεων.
    Η επαναστατική παράταξη έχει υποχρέωση να προσέξει και στο σημείο αυτό και αν είναι μπορετό να οργανώσει το διαφωτιστικό έργο και στο επίπεδο της θρησκείας. Η γνώμη μου είναι ότι θα ωφελούσε πάρα πολύ η προσπάθεια να διαχυθεί στο λαό η γνώση των φυσικών επιστημών και της ιστορίας των θρησκειών και η κατανόηση του σημερινού κοινωνικού του οργανωμένου ιερατείου. Η προσπάθεια αυτή χρειάζεται μεγάλη προσοχή , για να μη φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα από εκείνο που επιδιώκει . Το ισχυρότερο όπλο του φωτισμού είναι η επιστημονική θεωρία και η ιστορική κριτική. Χρειαζόμαστε λοιπόν συστηματική δουλειά προς αυτές τις δύο κατευθύνσεις»

    Ο Ζαχαριάδης για την Ορθοδοξία

    Την Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 1945 στον «Ριζοσπάστη» δημοσιεύθηκε (για την ακρίβεια αναδημοσιεύθηκε από τη «Λαϊκή Φωνή» της Θεσσαλονίκης, εφημερίδα της οργάνωσης περιοχής Μακεδονίας του ΚΚΕ) άρθρο του Νίκου Ζαχαριάδη με τίτλο «Η Ορθοδοξία». Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε σε μέρες που η αστική τάξη και οι αγγλοαμερικανοί έσπρωχναν τη χώρα στην άβυσσο του Εμφυλίου Πολέμου .Γράφτηκε με αφορμή πληροφορίες ότι ο αρχιεπίσκοπος και αντιβασιλέας Δαμασκηνός που βρισκόταν τότε στο Λονδίνο επρόκειτο να συζητήσει με την βρετανική κυβέρνηση και το ζήτημα του Οικουμενικού Πατριαρχείου με στόχο την μετατροπή του σε αντικομμουνιστικό προπύργιο. Θυμίζουμε ότι στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’40 Αμερικανοί και Βρετανοί επεδίωκαν να αποκτήσουν τον έλεγχο του Οικουμενικού Πατριαρχείου και να το χρησιμοποιήσουν στον Ψυχρό Πόλεμο που είχε ήδη αρχίσει. Μια προσπάθεια που ολοκληρώθηκε επιτυχώς το 1949 με την ανάδειξη στον πατριαρχικό θρόνο του έως τότε αρχιεπισκόπου Αμερικής Αθηναγόρα (είναι χαρακτηριστικό ότι στην Κωνσταντινούπολη τον μετέφερε το προσωπικό αεροπλάνο του προέδρου Τρούμαν ο οποίος και τον κατευόδωσε πριν την αναχώρησή του) αφού προηγουμένως απομακρύνθηκε ως «ρωσόφιλος» ο πατριάρχης Μάξιμος που του φόρτωσαν και τη ρετσινιά του «ψυχοπαθούς». ( Για τον πολιτικό ρόλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στα χρόνια εκείνα βλέπε ενδεικτικά: Αγγέλου Βλάχου « Μια φορά κι ένα καιρό ένας διπλωμάτης» τ. Β’ σελ. 55,56, 81,82, 88 και τ. Γ’ σελ. 77, εκδόσεις «Εστία», Βύρωνος Θεοδωρόπουλου «Οι Τούρκοι και εμείς» σελ. 128,129 εκδόσεις Φυτράκης, Αθανασίου Δεληκωστόπουλου «Έξω από τα τείχη, Αθηναγόρας Α’, ο Οικουμενικός Πατριάρχης» σελ. 62, 63, 78 εκδόσεις Άλφα Δέλτα και του ιδίου « Η Ένωσις των Εκκλησιών και η Σοβιετική Πολιτική» , Γιώργου Σεφέρη «Μέρες Ε’ 1 Γενάρη 1945-19 Απρίλη 1951», σελ. 105, εκδόσεις Ίκαρος, Γιώργου Καραγιάννη «Η Εκκλησία από την Κατοχή στον Εμφύλιο» , σελ.239-259, Αλέξη Αλεξανδρή «Το Οικουμενικό Πατριαρχείο» μελέτη από το βιβλίο «Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις 1923-1987», σελ. 57-63, 126-137, εκδόσεις «Γνώση»).

    Το κείμενο του Νίκου Ζαχαριάδη

    « Πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν σε αθηναϊκές εφημερίδες μας πληροφορούν ότι στο Λονδίνο ο Μακαριώτατος θα συζητήσει με τους υπεύθυνους αγγλικούς κύκλους και το ζήτημα του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Είναι ολοφάνερο ότι διακρίνεται προσπάθεια το Οικουμενικό Πατριαρχείο της Πόλης να μεταβληθεί πάλι όχι μόνο σε στίβο προσωπικών αντιζηλιών και επιδιώξεων που έχουν συναμεταξύ τους διάφοροι χρεοκοπημένοι ιεράρχες, μα και σε όργανο μεγαλοδυναμικών εξωορθοδοξιακών βλέψεων.
    Νίκος Ζαχαριάδης
    Στο σημείο αυτό ο ελληνικός Λαός πρέπει να προσέξει εξαιρετικά. Χωρίς να υπάρχει κίνδυνος να πέσει σε ανακρίβειες, μπορεί κανείς να ισχυριστεί εδώ ότι η λαοφθόρα διαμάχη ανάμεσα στους βαλκανικούς λαούς χρονικά συμπίπτει με την εποχή που το Οικουμενικό Πατριαρχείο άρχιζε να κομματίζεται και να γίνεται όργανο ξένων, ανθελληνικών και αντιορθοδοξιακών συμφερόντων.
    Ο μεγαλοελλαδίτικος τυχοδιωκτικός εθνικισμός μέσα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν έβλαψε και αυτός λίγο το έργο για μια δημοκρατική συνεργασία και συμβίωση στα Βαλκάνια και με τους φατριασμούς της φαναριώτικης παπαδοκρατίας τράφηκε πολλές φορές και ενισχύθηκε το τοπικιστικό διασπαστικό πνεύμα μέσα στους κόλπους της ορθοδοξίας, που τόσο έβλαψε τη λαϊκή και εθνική εξέλιξη και πρόοδο όλων των βαλκανικών λαών.
    Το ξάπλωμα και η επικράτηση της Ορθοδοξίας στις χώρες και τους λαούς της Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης καθώς και στη Μικρασία και τη Μέση Ανατολή ανταποκρίνεται ιστορικά στην αντίδραση που προκαλούσαν οι τάσεις για πνευματική, πολιτική και οικονομική επέκταση και επιβολή του Δυτικού Ρωμαϊκού Κράτους και του καθολικισμού – παπισμού. Μα η επικράτηση αυτή δεν οφείλεται μονάχα σε αρνητικά αίτια. Έχει και θετικά βάθρα γιατί χωρίς να παραγνωρίζουμε τις εθνικές και τοπικές ιδιομορφίες, η Ορθοδοξία ιδεολογικά – πνευματικά ανταποκρίνεται σε μια νοοτροπία λαϊκή, σ’ ένα εσωτερικό ψυχικό δεσμό, που ο Ευρωπαίος κοσμοπολίτης ονομάζει «ανατολικό πνεύμα» και ο ξιπασμένος και έκφυλος Λεβαντίνος περιφρονεί, μα που συγκεντρώνει και εκφράζει εσωτερική λαϊκή ενότητα και εκδηλώνει ανώτερα ιδεώδη και χαρίσματα, άσχετα αν στα χρόνια εκείνα της μεσαιωνικής κατάστασης και του ασιατικού δεσποτισμού του Βυζαντίου κάνουν την εμφάνισή τους με μορφή θρησκευτικοεκκλησιαστική.

    Ο ρόλος της Ορθοδοξίας στα Βαλκάνια

    Εδώ θα πρέπει επίσης να τονίσουμε ότι η Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησιά και η Χριστιανική Θρησκεία γενικότερα, όπως την εκφράζει η Εκκλησία αυτή, παίξαν όχι μόνο στη Ρωσία μα και στα Βαλκάνια ένα προοδευτικό ρόλο τόσο σαν παράγοντας που διευκόλυνε και επιτάχυνε την εθνική διαμόρφωση, συσπείρωση και ανάπτυξη παρέχοντάς της ενιαία ιδεολογικά πλαίσια, όσο σαν στοιχείο που στα χρόνια του εξανδραποδισμού και της σκλαβιάς κάτω απ’ την οθωμανική τυραννία, συνέτεινε σημαντικά και ουσιαστικά στον εθνικοαπελευθερωτικό τότε αγώνα παρά και ενάντια στην αντίδραση και προδοσία που έκαναν σημαντικοί και σημαίνοντες παράγοντες και κορυφές της Ορθοδοξίας ιδιαίτερα στο Φανάρι. Είναι αναρίθμητα τα παραδείγματα που δείχνουν ότι Ταγοί και απλοί στρατευμένοι της εκκλησιαστικής ιεραρχίας πάλεψαν και με το ντουφέκι στο χέρι στο πλευρό του Λαού και ότι μοναστήρια και μοναστήρια είχαν μεταβληθεί σε μπαρουταποθήκες και λαϊκά φρούρια.
    Στα χρόνια της χιτλεροφασιστικής υποδούλωσης στην Ελλάδα, παρά την ουσιαστική αντίδραση της κεφαλής της Αυτοκέφαλης Εκκλησιάς, που συνέχιζε την προδοτική και αντιλαϊκή στάση της κατά την περίοδο της τεταρτοαυγουστιανής δικτατορίας, ένα μεγάλο μέρος του Κλήρου τάχθηκε στο πλευρό του Λαού και πολέμησε μαζί του.

    Οι ξένοι και το Πατριαρχείο

    Η πρώτη σελίδα του «Ριζοσπάστη» της 9ης Σεπτεμβρίου 1945 με το άρθρο του Ν. Ζαχαριάδη, με τίτλο  «Η Ορθοδοξία».
    Η πρώτη σελίδα του «Ριζοσπάστη» της 9ης Σεπτεμβρίου 1945 με το άρθρο του Ν. Ζαχαριάδη, με τίτλο «Η Ορθοδοξία».
    Σήμερα η μοναρχοφασιστική αντίδραση προσπαθεί κάτω και από ξένες εμπνεύσεις να σπάσει και την ηρωική αυτή δημιουργία του Κλήρου στον καιρό της Εθνικής Αντίστασης και να κάνει το Οικουμενικό Πατριαρχείο μαζί με την Αυτοκέφαλη Ελληνική Εκκλησιά ξανά όργανο των ξένων επιρροών στα Βαλκάνια, όργανο διάσπασης ανάμεσα στους λαούς της Ορθοδοξίας. Και αυτό το σκοπό όπως φαίνεται εξυπηρετεί το ταξίδι του Μακαριωτάτου στο Λονδίνο, όπου θα πάει να μηχανορραφήσει. Το όλο ζήτημα καταντά πολύ πιο ύποπτο γιατί είναι ανακατεμένος και ο πολύς τεταρτοαυγουστιανός Χρύσανθος.
    Εμείς οι Έλληνες πρέπει νάμαστε στο σημείο αυτό πολύ ευαίσθητοι, προσεκτικοί και άγρυπνοι. Η αντιδραστική μοναρχοφασιστική δεξιά και οι συνεργάτες της θέλουν σήμερα να καπηλευθούν και αυτό το αγνό και ακμαίο θρησκευτικό αίσθημα του Λαού μας. Να εμπορευθούν την Ορθοδοξία και να την ξανακάνουν όργανο διχασμού και διχόνοιας στα Βαλκάνια, στην Ευρωπαϊκή Ανατολή και στη Μέση Ανατολή.
    Αυτού βρίσκεται σήμερα ένας σοβαρός κίνδυνος. Τεταρτοαυγουστιανοί, δοσίλογοι και συνθηκολόγοι καθοδηγητές στην Ελληνική Εκκλησία είναι μια απειλή εθνική και προς τα μέσα και προς τα έξω.

    Ο προορισμός

    Η Ελληνική Ορθοδοξία και γενικότερα η Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησιά, πρέπει να αποβλέψουν στο μοναδικό προορισμό τους που μπορεί να τους δώσει και μια ατράνταχτη ιστορική δικαίωση : Να γίνουν συνδετικοί κρίκοι ανάμεσα στους λαούς της Ορθοδοξίας, απόστολοι της πνευματικής, πολιτικής και οικονομικής συνεννόησης και συνεργασίας. Σ’ αυτόν το ρόλο και την αποστολή, πρωτοπόρο και πρωτεργάτη θέλει ο Λαός της Ελλάδας την Ορθόδοξη Εκκλησιά του. Το πρώτο βήμα θα γίνει με την αποκατάσταση συνεργασίας και ενότητας στους κόλπους της Ορθόδοξης Ανατολικής Εκκλησίας.
    Σε μια τέτοια κίνηση, που από πολλούς τώρα μήνες συνεχίζεται και καρποφορεί, δεν παίρνει επιδεικτικά μέρος η Ελληνική Αυτοκέφαλη Εκκλησία, που στις αντιορθοδοξιακές πλεκτάνες της προσπαθεί να μπλέξει και το Οικουμενικό Πατριαρχείο της Πόλης.

    Η φωνή του λαϊκού κλήρου

    Είναι μια καθαρή ξενοκίνητη διασπαστική κίνηση που αν παρουσιάζει μερικές επιτυχίες είναι γιατί επικρατεί στην Εκκλησιά της Ελλάδας ένα τεταρτοαυγουστιανό εσωτερικό καθεστώς που πνίγει την εσωεκκλησιαστική δημοκρατική παράδοση, πνίγει τη φωνή του λαϊκού κλήρου και κρατά στην αρχή προδότες, δοσίλογους, συμβιβαστές που εξυπηρετούν μόνο ξένους σκοπούς και συμφέροντα.
    Είναι απαραίτητο, λοιπόν, ένα εσωτερικό σάρωμα, θαρραλέο και εξυγιαντικό μέσα στις γραμμές της Ελληνικής Εκκλησίας. Για να ξαναβρεί την ισορροπία Και να γίνει όπως τη θέλει ο Λαός, παράγοντας συμφιλίωσης, αδελφοσύνης, ειρήνης και συνεργασίας ανάμεσα στους Λαούς της Ορθοδοξίας».

Σχόλια