Ό,τι ως αντιπολίτευση ο Τσίπρας είχε καταγγείλει ως «έγκλημα», «ξεπούλημα» και «μερκελισμό», τώρα, τα μετατρέπει σε εφαρμοσμένη πολιτική - Θυσιάζουν στον μνημονιακό βωμό Αεροδρόμια


Άλλο ένα τεράστιο οικονομικό έγκλημα με υπογραφή της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ σημειώθηκε σήμερα, με την υπογραφή συμβάσεων παραχώρησης 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport AG και στον όμιλο Κοπελούζου.  Και αυτό δεν το λέμε εμείς αλλά το ισχυριζόταν τα κόμματα της σημερινής συγκυβέρνησης όταν κάτι ανάλογο προσπαθούσαν να κάνουν οι περασμένες κυβερνήσεις.

Λογικό είναι μ’ αυτή την εξέλιξη να δηλώνει ενθουσιασμένος ο  γαλάζιος τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, Λευτέρης Αυγενάκης και να δηλώνει:
«Μετά από 10 μήνες καθυστερήσεων η κυβέρνηση επιτέλους προχωρεί στη λογική … Χαιρετίζουμε την υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση - αξιοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων».
Αναμενόμενο να εκδηλώνει την ικανοποίηση του Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG, Dr. Stefan Schulte: «Είμαστε περήφανοι που η Ελληνική Κυβέρνηση και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε (ΤΑΙΠΕΔ) εμπιστεύτηκαν στην κοινοπραξία Fraport - Κοπελούζου το έργο της ενδυνάμωσης της ανταγωνιστικής θέσης αυτών των αεροδρομίων στις επόμενες δεκαετίες. Επιθυμούμε να ευχαριστήσουμε, τόσο το ΤΑΙΠΕΔ, όσο και την Ελληνική Κυβέρνηση για την επαγγελματική συνεργασία τους στην επίτευξη αυτής της συμφωνίας –ορόσημο».
Ο πλουτοκράτης ιδρυτής και Πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου, Δημήτρης Κοπελούζος, δεν θα μπορούσε να μην δώσει τα εύσημα του στην σημερινή κυβέρνηση «με κορμό την αριστερά»: «Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες και πιο επωφελείς επενδύσεις με εθνικά και κοινωνικά κριτήρια. Η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας αναμφίβολα αποτελεί μία βάση επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας, ειδικά σε μία από τις πιο κρίσιμες χρονικές περιόδους που διανύει σήμερα η χώρα».
Για να δούμε όμως την πραγματικότητα μέσα από τοποθετήσεις του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ τότε που αυτά τα κόμματα ήταν στην αντιπολίτευση και αντιστεκόταν στην πρόθεση της τότε συγκυβέρνησης να προχωρήσει στην ενέργεια που διαπράττουν σήμερα.
Tον Οκτώβρη του 2014, σε ερώτηση που υπέγραφαν και κατέθεσαν στη Βουλή δεκάδες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ανέφεραν μεταξύ άλλων τα εξής:
Η ιδιωτικοποίηση των αερολιμένων που προωθεί η συγκυβέρνηση δεν συνιστά τίποτα άλλο παρά παραχώρηση σε ιδιώτες της περιουσίας που έχει δημιουργηθεί με τα χρήματα του λαού χωρίς κανένα όφελος για το ελληνικό δημόσιο (…).
(…) στους όρους της παραχώρησης περιλαμβάνεται και ένα περιφερειακό "σπατόσημο", το οποίο στην ουσία θα χρηματοδοτεί τη συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των αεροδρομίων χωρίς καμία επιβάρυνση του ιδιώτη "επενδυτή", ο οποίος τελικά θα εισπράττει ενοίκιο για μια υποδομή που έχτισε ο λαός!
(…) οι τοπικές οικονομίες αφήνονται έρμαιο στις κερδοσκοπικές διαθέσεις του ιδιώτη, ενώ στα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές θα ενταθεί το καθεστώς αποκλεισμού, στο οποίο έχουν καταδικαστεί τα τελευταία χρόνια.
H δημιουργία ιδιωτικού μονοπωλίου στον τομέα των αερομεταφορών αποτελεί επιζήμια εξέλιξη (…).
Ο έλεγχος των αεροδρομίων από ιδιώτες ενέχει σοβαρούς κινδύνους και για την εθνική άμυνα δεδομένου ότι τα περισσότερα νησιωτικά αεροδρόμια έχουν και στρατιωτική χρήση (…)
Όλα αυτά δεν αποτελούν αποκυήματα της φαντασίας μας αλλά υπαρκτά προβλήματα που έχουν προκύψει από την ιδιωτικοποίηση αερολιμένων σε διεθνές επίπεδο».
Αυτά τον Οκτώβρη του 2014. Από τον ΣΥΡΙΖΑ…
Επίσης τον Μάιο του 2014, ο τότε βουλευτής των ΑΝΕΛ, ο Τέρενς Κουίκ, έλεγε (Δελτίο τύπου ΑΝΕΛ 06/05/2014):
Είναι δυνατόν να θυσιάζονται στον μνημονιακό βωμό Αεροδρόμια, όπως αυτό της Καβάλας ή των Χανίων ή και αλλού στην περιφέρεια, χωρίς να αντιλαμβάνεστε τις καταστροφικές συνέπειες αυτής της παράλογης και παράνομης πράξης;
Είναι σαφές ότι η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θέτει σε κίνδυνο την αεροπορική σύνδεση ζωτικών περιοχών, περιοχών εθνικά ευαίσθητων ή απομακρυσμένων όπως είναι οι νησιωτικές.
Αντιλαμβάνεστε ότι με το να ετοιμάζεται να χαρίσει η μνημονιακή συγκυβέρνηση τα Αεροδρόμια της χώρας σε εξευτελιστικές τιμές πώλησης σε ιδιώτες, γιατί περί αυτού πρόκειται – μη γελιόμαστε – αυτό σημαίνει ότι δίνει ταυτόχρονα και τα «κλειδιά» πυλών εισόδου της Ελλάδας, παραχωρώντας ταυτόχρονα το δικαίωμα στον εκάστοτε ξένο ιδιώτη – επενδυτή να σφραγίσει αυτές τις θύρες όποτε το επιθυμεί;
Αυτό δεν είναι παράλογο, παράνομο και επικίνδυνο, που πρέπει να σταματήσει ΑΜΕΣΑ;»
Αυτά τον Μάιο του 2014. Από τους ΑΝΕΛ…
Ας δούμε όμως τι έλεγε ο Τσίπρας πριν γίνει πρωθυπουργός:
. «Αναρωτιόμαστε: τι όφελος μπορεί να έχει για την ανάπτυξη του τόπου η ιδιωτικοποίηση του αεροδρόμιου στο Άκτιο; Ή το να μην υλοποιούνται μέχρι σήμερα τα αναγκαία έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων; Η απάντηση είναι: κανένα όφελος. Πουλάνε ό,τι βρουν μπροστά τους και εγκαταλείπουν ότι δεν μπορούν να πουλήσουν» (ομιλία στα Γιάννενα,30 Νοεμβρίου 2014).
. «Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Αεροδρόμιου στα Χανιά. Είναι προφανές πόσο σημαντικό είναι για την επικοινωνία της Κρήτης με την Ελλάδα και τον κόσμο. Αλλά το ΤΑΙΠΕΔ το ξεπουλάει, για να μετατραπεί σε κερδοφόρο μαγαζί. Και έτσι, ένα κομμάτι από το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον, μετατρέπεται σε ιδιωτικό κέρδος» (ομιλία στο Ηράκλειο Κρήτης, 13 Δεκεμβρίου 2014).
. «Δεν θα επιτρέψουμε η δημόσια περιουσία και οι υποδομές να περάσουν στα νύχια του ΤΑΙΠΕΔ και των ποικιλώνυμων συμφερόντων.Τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, ο βόρειος οδικός άξονας δεν είναι κερδοφόρα φιλέτα προς χάρισμα» (ομιλία στο Ηράκλειο, 23 Ιανουαρίου 2015).
. «Υπάρχουν, τέλος, οι μεγάλοι αγώνες για την υπεράσπιση του περιβάλλοντος, οι μεγάλοι αγώνες για να μην εκποιηθεί ο δημόσιος πλούτος, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια» (ομιλία στην Καρδίτσα, 9 Απριλίου 2014).
. «Στην ίδια λογική, θα υπερασπιστούμε τον δημόσιο χαρακτήρα των περιφερειακών αεροδρομίων γιατί το ξεπούλημα κάθε υποδομής δεν είναι ούτε πρόοδος ούτε ανάπτυξη» (ομιλία στη Ρόδο, 15 Ιανουαρίου 2015).
Eμείς χρειάζεται να προσθέσουμε κάτι άλλο;

Υ.Γ. Πληροφορίες πήραμε από κείμενο του Ν. Μπογιόπουλo

====================================


Διαβάστε περισσότερα:

Σχόλια