Ελλάδα, ένας παράδεισος του “μαύρου χρήματος”



Σε συνέντευξη του στο SPIEGEL ο πρόεδρος της, Global Financial Integrity“, Raymond Baker, μιλά για τη διακίνηση μαύρου χρήματος στην Ευρώπη, και κυρίως από και προς την Ελλάδα:
Ερ.: Οι πλούσιοι στα κράτη που διέρχονται κρίση έβγαλαν στο εξωτερικό δισεκατομμύρια. Δεν θα έφταναν αυτά τα χρήματα για να εξοφληθούν τα χρέη αυτών των χωρών;
Απ.: Όχι, αλλά πολλά θα ήταν καλύτερα, αν είχαν παραμείνει τα χρήματα στη χώρα, και όχι μόνο λόγω της μη καταβολής φόρων. Αν οι άνθρωποι αγοράζουν με τα χρήματα αυτοκίνητα, ρούχα ή πλυντήρια, μένουν στις χώρες και ο ΦΠΑ και μέρος της αλυσίδας διακίνησης αγαθών. Επομένως, κάθε ευρώ το οποίο φεύγει παράνομα αποδυναμώνει την εθνική οικονομία με πολλούς τρόπους ταυτόχρονα.
Ερ.: Κυρίως στην Ελλάδα οι πλούσιοι δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους…
Απ.: … και αντ’ αυτού τα χρήματα καταλήγουν στους φορολογικούς παραδείσους ανά τον κόσμο. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, μόνο μεταξύ 2003 και 2011 βγήκαν από την Ελλάδα 261 δις. δολάρια παράνομου χρήματος, που προερχόταν από εγκληματικές ενέργειες, διαφθορά και φοροδιαφυγή. Πρόκειται για τεράστια απώλεια για μια τόσο μικρή εθνική οικονομία.
Ερ.: Τι αποκαλύπτουν ακόμα τα στοιχεία σας για την Ελλάδα;
Απ.: Για το 2010 έχουμε διαπιστώσει ότι εισέρρευσαν παράνομα στην Ελλάδα 90 δις. δολάρια και το 2011 109 δις.
Ερ.: Γιατί εισρέει μαύρο χρήμα σε μια χώρα με κρίση;
Απ.: Όταν υπάρχει ύφεση, οι ιδιώτες και οι επιχειρήσεις δανείζονται δυσκολότερα, κι αυτό γίνεται αιτία προσέλκυσης παράνομου χρήματος, με το οποίο επιχειρείται να κλείσει αυτή η ‘τρύπα’. Έτσι, μια τέτοια κρίση είναι ό,τι πρέπει για το ξέπλυμα χρήματος. Αγοράζουν ακίνητα φθηνά και ελπίζουν ότι σε 10 με 15 χρόνια θα αξίζουν περισσότερο. Γι’ αυτό οι παράνομοι επενδυτές έχουν μια περισσότερο μακροπρόθεσμη προοπτική από τους παραδοσιακούς επενδυτές.
Ερ.: Είναι λοιπόν η Ελλάδα η πλέον διεφθαρμένη χώρα της Ευρώπης;
Απ.: Τα αριθμητικά στοιχεία πάντως δείχνουν ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν ελέγχει τις παράνομες εισροές χρήματος. Πριν από την κρίση η Ελλάδα είχε ήδη τη δεύτερη μεγαλύτερη παραοικονομία από τα 25 κράτη που μελέτησε ο ΟΟΣΑ. Μόνο το Μεξικό ήταν σε χειρότερη θέση.
Ερ.: Αποτελεί αυτό σύμπτωμα και στα υπόλοιπα κράτη της ΕΕ που διέρχονται κρίση;
Απ.: Ναι, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Ισπανία είχαν τη δεύτερη, τρίτη και τέταρτη μεγαλύτερη παραοικονομία στην Ευρώπη.
Ερ.: Τι μπορούν να κάνουν αυτές οι χώρες για να αντιμετωπίσουν αυτό το φαινόμενο και να σταματήσουν τη διαφυγή χρήματος;
Απ.: Κατά βάση, θα πρέπει κανείς να σταματήσει το παγκόσμιο παραοικονομικό σύστημα. Στη δεκαετία του ’60 υπήρχαν σε όλο τον κόσμο 4 ή 5 φορολογικοί παράδεισοι. Σήμερα έχουν πολλαπλασιαστεί. Θα ήταν ήδη μια μεγάλη πρόοδος, αν κάθε χώρα έδινε οδηγίες στις τράπεζές του να μην ανοίγουν κανένα λογαριασμό όσο παραμένει άγνωστος ο οικονομικά δικαιούχος.
πηγή
---------------
Βlogger: και άλλα σχετικά:
Όλα τα παραπάνω συνηγορούν στο ένα μοναδικό συμπέρασμα: Το Ελληνικό κράτος στα χέρια μιας ολιγαρχίας - που μένει η ίδια - αλλάζουν μόνο την πολιτική τους βιτρίνα - έχει μετατραπεί σε ένα τεράστιο πλυντήριο μαύρου χρήματος.Αυτό το μαύρο χρήμα δεν είναι αχάριστο! επιστρέφει γαλαντόμο στο πολιτικό προσωπικό, που με τη σειρά του βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση για να ικανοποιήσει τις συμμορίες και το χρήμα τους. Για ποια δημοκρατία και ποιούς θεσμούς μπορούμε να μιλάμε;
--------------------------------

Στο έλεος Εβραίων και Γερμανών

Δεν αρκούν τα ψηλά βουνά, χρειάζεστε και υψηλή τεχνολογία, είχε πει ο Σιμόν Πέρες  στη διάρκεια του πρόσφατου ταξιδιού του στην Ελλάδα. 
Με απλά λόγια, βρίσκεστε στον 21ο αιώνα και δεν μπορεί να συμπεριφέρεστε με νοοτροπία ξεπερασμένου “τεχνολογικά” κράτους που στηρίζεται στο Δημόσιο, στη γραφειοκρατία και σε σαπισμένα υλικά.
Ο Σιμόν Πέρες μ΄αυτές τις σοφές κουβέντες προσπάθησε να μας βγάλει από τον λήθαργο. Μίλησε σαν τον Πάουλο Κοέλιο αλλά λίγοι τον άκουσαν και ακόμη πιο λίγοι τον κατάλαβαν.
Επικεφαλής ενός ανυπόληπτου και διεφθαρμένου κρατικού μηχανισμού ο (κάθε) Έλληνας πρωθυπουργός είναι λογικό να μετατρέπεται σε καρπαζοεισπράκτορας της παγκόσμιας κοινότητας και ιδιαίτερα των πολιτικών ελίτ όπως εκείνες των ΗΠΑ και της Γερμανίας.
Πως μπορεί να είναι πειστικός ένας πρωθυπουργός όταν οι Αρχές της χώρας του ανακαλύπτουν ένα σωρό μαιμούδες τυφλούς που παίρνουν αναπηρικές συντάξεις αλλά η συμμορία που τις ενέκρινε παραμένει αλώβητη.
Κανείς δεν οδηγήθηκε στη φυλακή, επειδή προφανώς οι εγκέφαλοι είναι στελέχη του πράσινου και του γαλάζιου παρακράτους.
Οι Κυκλάδες είναι τίγκα  στις παράνομες βίλες αλλά δεν υπάρχει ούτε ένα στέλεχος Πολεοδομίας στη φυλακή, εφτά νομά, σ΄ ένα δωμά. 
Από την εποχή του λαικού ειδώλου Καπελέρη-κάτι σαν τον Πλούταρχο του ΣΔΟΕ-ακούγαμε για γαμώ τα γαμώτα, φοβερά σκάνδαλα με μεγαλογιατρούς, μεγαλοδικηγόρους, μεγαλοδημοσιογράφους, μεγαλομεγάλους φοροφυγάδες και πάει λέγοντας. Πόσοι από δαύτους είναι φυλακή, πόσες περιουσίες κατασχέθηκαν; Πάπαλα.
Όταν έρχεται ο πρωθυπουργός της χώρας και διορίζει στον ΣΔΟΕ, στην ΕΥΠ και σε άλλες ευαίσθητες υπηρεσίες, την μισή Καλαμάτα, με την αίσθηση ότι βρισκόμαστε στην δεκαετία του ’60 και οι αθλοπαιδειές του δεν βγαίνουν από τα σύνορα της χώρας, είναι σοβαρός;
Το γεγονός ότι ο Σαμαράς διόρισε την μισή Καλαμάτα, το γνωρίζει ο Πολ Τόμσεν, το γνωρίζει, ο Γιούνκερ, το γνωρίζει ο Σόιμπλε. Η Μέρκελ μάλιστα γνωρίζει και ποιο στέλεχος της ΕΥΠ έχει γυναίκα ψηλή, ξανθιά που περπατάει και ανθίζουν τα τρίφυλα. Ως εκ τούτου, οι κουτοπονηριές τελειώσανε.
Ο Σαμαράς, όπως και ο ανεκδιήγητος Παπαδήμος (της ΕΚΤ), ο ΓΑΠ, ο Βενιζέλος και οι υπόλοιποι που υπηρέτησαν σε θέσεις-κλειδιά αυτά τα 3 χρόνια αρνήθηκαν να ακουμπήσουν το διεφθαρμένο, χυδαίο, αρρωστημένο δημόσιο και τους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες. Αρνήθηκαν συστηματικά να αλλάξουν το κράτος παρότι υποστήριζαν στα λόγια το αντίθετο.
Όταν λοιπόν ένας πρωθυπουργός εκπροσωπεί ένα σαπισμένο και σκουληκιασμένο κρατικό μηχανισμό είναι καταδικασμένος, τόσο ο ίδιος, όσο και η χώρα του.
Καμία συνομωσία των Εβραίων και καμία συνομωσία των Γερμανών (αν δεχθούμε ότι σε χοντρές γραμμές υπάρχει κόντρα ανάμεσά τους) δεν θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στην χώρα μας, αν στηριζόμασταν σε έναν σύγχρονο κρατικό μηχανισμό όπου θα δούλευαν οι άριστοι και με όραμα για την πατρίδα τους υπάλληλοι.
Ο πρωθυπουργός και οι πολιτικοί αρχηγοί μιας τέτοιας χώρας θα ενέπνεαν τον σεβασμό στην Μέρκελ, τον Ομπάμα, τον Πέρες, τον Νετανιάρχου.
Αλλά τι σεβασμό να εμπνεύσει μια χώρα της οποίας οι πρόεδροι της Βουλής διορίζουν όλο τους το σόι;
Τι σεβασμό μπορεί να εμπνεύσει μια χώρα όταν ο μπούγκα-μπούγκα Μειμαράκης αρνείται να κλείσει το κανάλι της Βουλής;
Τι σεβασμό μπορεί να εμπνεύσει μια χώρα στην οποία οι ίδιοι νταβατζήδες κάνουν κουμάντο δεκαετίες τώρα;
Δεν είναι λογικό οι γερμανικές, οι ισραηλινές, οι αμερικανικές, οι ρωσικές, οι γαλλικές εταιρείες, να εξακολουθούν να παίρνουν στα σοβαρά και να συνομιλούν με τους σεσημασμένους νταβαζήδες που λαδώνουν το εγχώριο πολιτικό σύστημα και να αγνοούν τον εκάστοτε πρωθυπουργό και τους υπουργούς;
Μια τέτοια Ελλάδα κανείς δεν μπορεί να την σώσει και πιστέψτε με πολύ γρήγορα ακόμη και οι υπερβολές του ξένου τύπου, για νταλίκες με λεφτά στα σύνορα, θα είναι ανώδυνες μπροστά στην κόλαση που έρχεται.
Κι αυτό γιατί το πολιτικό σύστημα αρνείται γίνει πατροκτόνο και να σκοτώσει τους νταβατζήδες, “παιδιά” των οποίων είναι οι πολιτικοί μας με ελάχιστες εξαιρέσεις. Ετοιμαστείτε για την μεγάλη καταιγίδα…
---------------------------

Αλέξης Παπαχελάς>Όχι στην νομεκλατούρα των κρατικοδίαιτων επιχειρηματιών


Αίσθηση προκαλεί ο διευθυντής της έγκυρης εφημερίδας «Η Καθημερινή», Αλέξης Παπαχελάς, με άρθρο του που «ξεγυμνώνει» τις παθογένειες της ελληνικής πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής ζωής.

Με κείμενό του, το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως «έκπληξη» σε σχέση με το περιεχόμενό του, ο έγκριτος δημοσιογράφος εμφανίστηκε χειμαρρώδης, επιχειρώντας να... παρασύρει όλα τα κακώς κείμενα όψεων του δημόσιου βίου στην Ελλάδα.

Με τίτλο « Η Ελλάδα που θέλουμε», την περασμένη Τετάρτη ο κ. Παπαχελάς στηλίτευσε με εξαιρετικά οξύ τρόπο και έντονα δηκτικό ύφος όλα εκείνα τα φαινόμενα (διαφθορά, διαπλοκή, ευνοιοκρατία, κλεπτοκρατία κοκ) που θυμίζουν πιο πολύ «Λατινική Αμερική» παρά ευρωπαϊκή χώρα.

Αποφαινόμενος λοιπόν, ότι καμία θυσία υπέρ του ευρώ δεν έχει νόημα αν η χώρα δε μετασχηματιστεί σε ένα τυπικό ευρωπαϊκό κράτος, με αντίστοιχες πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές δομές, καλεί όλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να λάβουν τις αποφάσεις τους  ως προς το ποια Ελλάδα επιθυμούν.

Η πλήρης παρέμβαση του Αλέξη Παπαχελά, έχει ως εξής:

«Η Ελλάδα που θέλουμε

Του Αλέξη Παπαχελά

Το εγχείρημα της παραμονής της Ελλάδας στο ευρώ δεν έχει ιδιαίτερο νόημα αν δεν ξεριζωθούν βίαια οι πυρήνες της διαφθοράς, που βλάπτουν τη χώρα και την κοινωνία στο σύνολό της. Δεν έχει νόημα να μειωθούν και άλλο οι μισθοί και οι συντάξεις των εργαζομένων αν η Ελλάδα συνεχίσει να λεηλατείται από εθνικούς προμηθευτές, λαμόγια που πουλάνε προστασία σε όποιον ξένο θέλει να επενδύσει στη χώρα μας, καρτέλ που κρατάνε τις τιμές παράλογα υψηλά σε ζωτικούς τομείς και από ένα κομματικό σύστημα που χρησιμοποιεί τις ΔΕΚΟ, τον ΟΠΑΠ και άλλους οργανισμούς για να μοιράσει πολιτικό χρήμα.

Η παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ έχει νόημα αν καταστεί μια ευρωπαϊκή χώρα με θεσμούς και κανόνες που θα λειτουργούν και θα εφαρμόζονται με ελεύθερο ανταγωνισμό στους κρίσιμους τομείς της οικονομικής ζωής και ίσες ευκαιρίες για όλους στον ιδιωτικό τομέα. Οι θυσίες τις οποίες υφίστανται οι πολίτες έχουν νόημα αν ύστερα απ’ όλη αυτήν τη μείωση των μισθών και του βιοτικού επιπέδου, μπουν στη γωνία τα παράσιτα που ζούσαν από το κράτος και το έκλεβαν και απελευθερωθεί πολύτιμο οξυγόνο για τους Ελληνες που θέλουν να στήσουν δουλειές και δεν μπορούν.

Αλλιώς μια χαρά θα ήμασταν και στην Ελλάδα της δραχμής και των ολιγαρχών: μια κλειστή, φτωχή οικονομία με συμμορίες οι οποίες μοιράζονται διάφορους τομείς, κρατικοδίαιτη νομενκλατούρα επιχειρηματιών και τράπεζες που χρηματοδοτούν αποκλειστικά ημέτερους.

Μέχρι στιγμής οι ξένοι δηλώνουν έκπληκτοι από όσα τριτοκοσμικά ή και «λατινοαμερικανικά» αντιλαμβάνονται, αλλά σιωπούν και δίνουν το δικαίωμα να τους κατηγορούν οι πάντες ότι ενδιαφέρονται μόνο για το κόψιμο μισθών και συντάξεων. Θα μου πείτε δική τους δουλειά είναι; Και όμως. Δεν μπορεί να ενδιαφέρονται να ανοίξει ο κλάδος των ταξί και να μη νοιάζονται για το πού πάνε τα χρήματα των δικών τους φορολογούμενων ή για το φαινόμενο των τιμών που δεν πέφτουν όταν μειώνονται θεαματικά μισθοί και ενοίκια.

Θέλουμε την Ελλάδα στο ευρώ, αλλά τη θέλουμε πλήρως εξευρωπαϊσμένη, όχι το βαλκανικό, νεόπλουτο κακέκτυπο στο οποίο τη μετέτρεψε η είσοδος στην Ευρωζώνη. Υπάρχει βεβαίως και η άποψη διαφόρων διασήμων Ελλήνων, οι οποίοι αφού λεηλάτησαν, έκλεψαν και διασκέδασαν στην πατρίδα τους έχουν το θράσος να καταλήγουν φωναχτά στο συμπέρασμα: «Δεν υπάρχει άλλος τρόπος χρυσό μου, να πάμε στη δραχμή να τελειώνουμε». Σωστή, και απολύτως κυνική άποψη, ειδικά αν έχεις μερικές δεκάδες εκατομμύρια εκτός Ελλάδος και μερικά διαμερίσματα ανά τον κόσμο για τη «δύσκολη ώρα». Ας πάρουν τα κλεμμένα τους και ας τα φάνε όπως θέλουν αν είναι... νομιμοποιημένα, αλλά ας τους βγάλουμε από το παιχνίδι αν θέλουμε αυτή η χώρα να απελευθερώσει το ταλέντο, τη δημιουργικότητα και το μεράκι όσων θέλουν να βγάλουν λεφτά χωρίς να κλέβουν και χωρίς την προστασία κανενός πολιτικού ή νταβατζή...»
==================
Τι απέγινε ο Χρήστος Καραβέλας της Siemens;

Τι απέγινε αλήθεια ο Χρήστος Καραβέλας, ο προκάτοχος του Μιχάλη Χριστοφοράκου, πρώην οικονομικός διευθυντής της  Siemens Hellas, ως τα τέλη της δεκαετίας του ’90;

Ο Καραβέλας εγκατέλειψε την Ελλάδα-μάλλον με το παπόρι από την Πάτρα-τον Μάιο του 2009 και έκτοκτε χάθηκαν τα ίχνη του.  Υποτίθεται ότι τον καταζητεί ακόμη και η Ιντερπόλ αλλά στο μεταξύ  η πρόσφατη συμφωνία της χώρας μας με την  Siemens  αλλάζει τα δεδομένα. Λογικά τόσο ο ίδιος, όσο και ο Χριστοφοράκος μπορούν να κινήσουν τις νομικές διαδικασίες ώστε να πέσουν στα μαλακά και   οι εδώ εκκρεμότητές τους με την ελληνική δικαιοσύνη.

Οι πληροφορίες όσο αφορά την τύχη του είναι αντικρουόμενες αφήνοντας όλα τα σενάρια ανοιχτά.

Λίγο πριν  φύγει, ο επονομαζόμενος και «ταμίας της  Siemens” επιχείρησε  να συναντήσει 4-5 κορυφαία πολιτικά πρόσωπα σύμφωνα με παλαιότερο ρεπορτάζ του Βασίλη Λαμπρόπουλου στο «Βήμα».

O Χρήστος Καραβέλας ήταν ο άνθρωπος που χειριζόταν τη δεκαετία του 1990 το μεγαλύτερο μέρος των «μυστικών κονδυλίων» της Siemens προκειμένου η γερμανική εταιρεία να κερδίζει διαφόρους διαγωνισμούς στην Ελλάδα. Τουλάχιστον 63.500.000 μάρκα- περισσότερα από 32.000.000 ευρώ- διατέθηκαν από τη μητρική εταιρεία για μίζες προκειμένου να υπογράψει ο ΟΤΕ την περιώνυμη προγραμματική συμφωνία 8002 με τον ΟΤΕ, όπως τουλάχιστον προέκυπτε από ένα χειρόγραφο σημείωμα που συνέταξε ο κ. Καραβέλας τον Ιανουάριο του 1998- ασχέτως αν άλλαξαν τελικά χέρια και ποια ακριβώς τα χρήματα αυτά ή τουλάχιστον το σύνολό τους.

Οπως αναφέρει άλλοτε συνεργάτης του οικονομικού διαχειριστή της Siemens, «ο Καραβέλας ήταν σε θέση να γνωρίζει, μαζί με το άλλο διευθυντικό στέλεχος της Siemensτον Ηλία Γεωργίου, ποια πολιτικά πρόσωπα και κόμματα πήραν μίζες από τη Siemens είτε για συγκεκριμένες δουλειές ή στο πλαίσιο γενικών οικονομικών ενισχύσεων».

Ηταν οι άνθρωποι των μυστικών και φέρονται, με βάση όσα ακούστηκαν κατά τις έρευνες στη Γερμανία, να έχουν χρηματίσει πέντε πολιτικούς. «Στις περισσότερες περιπτώσεις έδιναν τα χρήματα σε βαλίτσες. Μία φορά έστειλαν έμβασμα. Αυτοί γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρεια και ποια υπηρεσιακά στελέχη δωροδοκήθηκαν. Μπορούν να περιγράψουν πρόσωπα, συναντήσεις και διαδικασίες» λέει ο ίδιος συνεργάτης.

▅ Τα ίχνη των εκατομμυρίων
Από τις αρχές του 2008 πάντως μια από τις προτεραιότητες του φυγόδικου ήταν να εξαϋλώσει τα ίχνη περίπου 14.500.000 ευρώ. Στις συναλλαγές αυτές ο Χρήστος Καραβέλας χρησιμοποίησε έναν νομικό σύμβουλο, ειδικό σε φορολογικά θέματα, και έναν χρηματιστή, τα ονόματα των οποίων ουδέποτε έχουν αναδειχθεί στην υπόθεση. Οι δύο αυτοί συνεργάτες πρωτοστάτησαν στη μεταφορά κεφαλαίων στα μέλη της οικογένειας Καραβέλα, στη δημιουργία των off shore κυπριακών εταιρειών και στις «επενδύσεις» στην Ουρουγουάη.
Ορισμένες από αυτές τις κινήσεις μάλιστα είχαν μαθευτεί «από τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ» και είχαν προκαλέσει τη δυσφορία ορισμένων συνεργατών που κινδύνευαν να βρεθούν εκτεθειμένοι.

Τα 14.500.000 ευρώ από διάφορες τράπεζες του εξωτερικού συγκεντρώθηκαν αρχικώς στην τράπεζα ΗSΒC στην Αθήνα και ακολούθως ένα μεγάλο τμήμα τους στάλθηκε σε άλλη, ελληνική αυτή τη φορά, τράπεζα. Είναι αυτή που αρνήθηκε την κατάθεση και ενημέρωσε την Αρχή για το ξέπλυμα «βρώμικου» χρήματος. Τα λεφτά βρέθηκαν τότε για τέσσερις πέντε ημέρες στον «αέρα», προκαλώντας πανικό στον Χρ. Καραβέλα. Τελικά μετακινήθηκαν άρον άρον σε άλλες τράπεζες. Παράλληλα χρησιμοποιήθηκαν- σύμφωνα με πόρισμα της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων- δύο νέες off shore εταιρείες, η «Chamonix LΤD» (βαφτισμένη δηλαδή με το όνομα του διάσημου ελβετικού θερέτρου) και η «Αnisata LΤD», μέσω των οποίων διακινήθηκαν συνολικά 5.000.000 ευρώ.

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΜΑΙΡΗ ΜΠΕΝΕΑ

-Φοβάμαι για την ζωή μου...



"Οι σχέσεις που έχω λειτούργησαν εναντίον μου και εναντίον της οικογένειάς μου. Η σύζυγος και η κόρη μου είναι προφυλακισμένες στον Κορυδαλλό, ενώ οι δύο μικρότερες κόρες μου και ο γιος μου μπορεί να πάνε κι αυτοί φυλακή".
Ο καταζητούμενος για δωροδοκία και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα (ξέπλυμα βρώμικου χρήματος), μία μέρα μετά τις εκλογές, σχολιάζοντας το εάν συνετέλεσαν στο εκλογικό αποτέλεσμα και στη συντριπτική διαφορά του ΠΑΣΟΚ έναντι της Νέας Δημοκρατίας (Οκτώβριος 2009), οι συλλήψεις και προφυλακίσεις των μελών της οικογένειάς του, δηλώνει:
"Το αισθητήριο του κόσμου όσον αφορά τη Δικαιοσύνη, γιατί η Δικαιοσύνη είναι η κοινή συνείδηση του ανθρώπου, έκρινε ότι ο διωγμός, οι συλλήψεις και οι προφυλακίσεις της οικογένειάς μου ήταν εκδίκηση. Και με τον τρόπο αυτό, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του"...
Ο Χρήστος Καραβέλας επαναλαμβάνει από κει όπου βρίσκεται ότι θα δώσει τη νομική του μάχη στο Μόναχο, όπου, βάσει του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης, δεν εκδίδεται Ευρωπαίος πολίτης όταν στη χώρα που τον ζητάει απειλείται με ισόβια.
- Γιατί έφυγε:
"Ηταν προδιαγεγραμμένη και προαποφασισμένη η φυλάκισή μου. Θεώρησα σκόπιμο να παλέψω από το εξωτερικό και όχι από τη φυλακή".
- Για την αντιμετώπισή του από τη Δικαιοσύνη:
"Επί δυόμισι χρόνια το ελληνικό Δημόσιο και ο ΟΤΕ δεν έκαναν πραγματογνωμοσύνη για να φανεί εάν υπέστησαν ζημιά από τη σύμβαση 8002. Εδώ ακολουθήθηκε μεθόδευση...".
- Για το εάν συνετέλεσε στη φυγή του το αιφνιδιαστικό κλείσιμο της Βουλής από τον πρωθυπουργό, που έφερε παραγραφή ποινικών ευθυνών πολιτικών σε σχέση με το σκάνδαλο της Siemens:
"Εάν είχαν δοθεί χρήματα σε πολιτικούς και παραδεχόμουν ότι έδωσα μίζες, για μένα θα ήταν ομολογία ενοχής και θα ισοδυναμούσε με ισόβια κάθειρξη, ενώ για τους πολιτικούς υπάρχει παραγραφή".
-Για την περίοδο διακυβέρνησης Μητσοτάκη:
"Ημουνα στη Siemens από το 1968 μέχρι το 1998. Οτιδήποτε έχει γίνει σε σχέση με πολιτικούς, έχει παραγραφεί γι αυτούς"...
- Φοβάται να μιλήσει;
"Γενικά φοβάμαι γι αυτά που έχουν γίνει και για μένα και για την οικογένειά μου".
- Εάν είχε έρθει σε επαφή με πολιτικούς και δικαστικούς, πριν από την απόδρασή του:
"Το μόνο που επιδίωξα και προσπάθησα ήταν να γίνει πραγματογνωμοσύνη, γιατί είναι σίγουρο ότι το ελληνικό Δημόσιο δεν βλάφτηκε. Ηθελα να αποδειχτεί η αλήθεια, για να μη βρεθώ εν μέσω πολιτικών αντιπαραθέσεων. Στην πραγματογνωμοσύνη βρίσκεται το κλειδί".
- Για τη Δικαιοσύνη:
"Ψάχνει σε λάθος δρόμο"...
- Για τις συλλήψεις:
"Στην οικογένειά μου ξέσπασαν κυβέρνηση και δικαιοσύνη. Τα παιδιά και η σύζυγός μου δεν γνώριζαν τίποτα για τους λογαριασμούς, όπου είναι συνδικαιούχοι. Μετά τη σοβαρή περιπέτεια της υγείας μου, έκανα ό,τι κάνει κάθε Ελληνας γονιός. Μοίρασα την περιουσία μου στα παιδιά, φοβούμενος ότι μπορεί να πεθάνω...".
πηγη
============================
Η Ευρώπη μας βάζει σε επιτήρηση λόγω διαφθοράς!



Σε καθεστώς αυστηρής επιτήρησης μέχρι τέλους του 2012 τίθεται, από την Επιτροπή κατά της Διαφθοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης (GRECO ) η Ελλάδα, για «την πλήρη ανεπάρκεια που παρουσιάζει στον τομέα πάταξης της διαφθοράς στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και στην διασφάλιση της διαφάνειας στη χρηματοδότηση πολιτικών κομμάτων».

Η έκθεση της Ομάδας των Κρατών κατά της Διαφθοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης (GRECO ), που αναφέρεται διεξοδικά στην κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, στον τομέα πάταξης της διαφθοράς, στην πολιτική, την οικονομία και την κοινωνία, έχει παραδοθεί στις ελληνικές αρχές από τις 22 Ιουνίου 2012 και μέσω αυτής, γνωστοποιείται ότι:

Η Ελλάδα τίθεται (με βάση το άρθρο 32 του Κανονισμού της Επιτροπής) σε καθεστώς αυστηρής επιτήρησης μέχρι το τέλος του έτους, διάστημα κατά το οποίο οι ελληνικές αρχές θα πρέπει υποβάλλουν έκθεση, σχετικά με την ενδεχόμενη πρόοδο που θα έχουν παρουσιάσει στον τομέα πάταξης της διαφθοράς.

Οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να μεταφράσουν στα ελληνικά, το εκ 52 σελίδων κείμενο του πορίσματος της GRECO και να του δώσουν ευρεία δημοσιότητα.

Στην έκθεση, η οποία αναφέρεται στο πολυπλόκαμο τέρας της διαφθοράς στην Ελλάδα και στα κενά και τις ελλείψεις που την υποθάλπουν, στηλιτεύεται το γεγονός ότι, οι ελληνικές αρχές εφάρμοσαν μόνον μία από τις 27 συστάσεις που είχε απευθύνει, προ διετίας, η GRECO, τόσον στον τομέα πάταξης της διαφθοράς στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα όσον και στον τομέα της διασφάλισης διαφάνειας στην χρηματοδότηση πολιτικών και πολιτικών κομμάτων.

"Ακόμα και αν αυτή, η σχεδόν παντελής έλλειψη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων, μπορεί να είναι κατανοητή δεδομένης της δύσκολης κατάστασης στην Ελλάδα, είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι καμία πρόοδος δεν έχει καταγραφεί ούτε για τις λίγες προτάσεις που δεν θα απαιτούσαν, κατ ανάγκη, την αλλαγή του νόμου", συμπεραίνει, χαρακτηριστικά η Επιτροπή.

Με την έκθεση της η Επιτροπή επισημαίνει ότι, παρά τις συστάσεις που υποβλήθηκαν προ διετίας, οι ελληνικές αρχές:

-Δεν κατήργησαν την προθεσμία παραγραφής που υπάρχει, για την άσκηση ποινικών διώξεων σε μέλη και πρώην μέλη των ελληνικών κυβερνήσεων, που κατηγορούνται για διαφθορά και δεν κατήργησαν τη νομική φόρμουλα που επιτρέπει την παύση της δίωξης πολιτικών για αδικήματα, με την αιτιολογία ότι η δίωξη αυτή ενδέχεται να διαταράξει τις διεθνείς σχέσεις της χώρας.

Όπως σημειώνεται, οι ελληνικές αρχές ανέφεραν ότι η συμμόρφωση με τη σύσταση αυτή θα απαιτούσε μια αλλαγή στο Σύνταγμα, δεδομένου ότι οι διατάξεις σχετικά με την παραγραφή για τη δίωξη των μελών και πρώην μελών της κυβέρνησης προκύπτουν άμεσα από τις διατάξεις του, γεγονός που, όπως υποστήριξαν, δεν είναι δυνατόν να γίνει πριν από το 2013.

Στην έκθεση περιλαμβάνεται ακόμη ο ισχυρισμός των ελληνικών αρχών ότι, σε απάντηση στην αυξανόμενη δημόσια αγανάκτηση, πολλοί εισαγγελείς έχουν προσπαθήσει να παρακάμψουν το εμπόδιο της ειδικής παραγραφής, κατηγορώντας πρώην υπουργούς για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και ψευδείς δηλώσεις περιουσιακών στοιχείων.

Η GRECO, ωστόσο, επιμένει ότι κι΄ αυτές οι πληροφορίες, αποδεικνύουν ότι η ειδική παραγραφή είναι ακόμα σε ισχύ και εξακολουθεί να αποτελεί εμπόδιο για τη δίωξη των εν ενεργεία και πρώην μελών των ελληνικών κυβερνήσεων, για τα αδικήματα δωροδοκίας και διαφθοράς, όπως παραδέχονται και οι ίδιες οι ελληνικές αρχές.

- Δεν θεσμοθέτησαν ευρύτερα το αδίκημα της διαφθοράς για δικαστές, κατηγόρους και μέλη των εθνικών επιτροπών, ξένων και διεθνών συμφερόντων, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και για τις οποία δεν υπάρχει ποινικοποίηση του αδικήματος της διαφθοράς.

- Δεν διασφάλισαν, μέσω της νομοθεσίας, την διαφάνεια στη χρηματοδότηση πολιτικών, υποψηφίων βουλευτών και πολιτικών κομμάτων, όχι μόνον κατά τις προεκλογικές περιόδους αλλά γενικότερα.

Σ΄ αυτό το σημείο η Επιτροπή σημειώνει ότι, θα πρέπει να υπάρξει πλήρης διαφάνεια στην διαχείριση εσόδων-εξόδων των πολιτικών κομμάτων, σημειώνοντας ότι ακόμη και τα «κουπόνια» ενίσχυσης των κομμάτων πρέπει να είναι ονομαστικά και οι ενισχύσεις και οι πάσης φύσεως δωρεές να καταβάλλονται μέσω τραπεζικών λογαριασμών.

Σημειώνεται δε ότι, από τις 26 συστάσεις για την εξασφάλιση διαφάνειας στα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων, που είχαν υποβληθεί τον Ιούλιο του 2010 και δεν εφαρμόσθηκαν από τις ελληνικές αρχές, οι 16 αφορούν την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τον έλεγχο και τη διαφάνεια στις παντός είδους χρηματοδοτήσεις των πολιτικών κομμάτων και των πολιτικών στην Ελλάδα.

Από το περιεχόμενο του πορίσματος της GRECO προκύπτει ότι, οι ελληνικές αρχές στις απαντήσεις που έδωσαν, υποστηρίζουν ότι όλες οι σχετικές ρυθμίσεις, για την ποινικοποίηση της ενεργητικής και παθητικής δωροδοκίας, στον δημόσιο τομέα και σ΄ εκείνον που αφορά δραστηριότητες πρώην υπουργών, βουλευτών, δικαστών και ανώτατων στελεχών της δημόσιας διοίκησης, περιλαμβάνονται σε σχετικό νομοσχέδιο που καταρτίζεται αλλά δεν έχει υποβληθεί, ακόμη, για συζήτηση και έγκριση στη Βουλή των Ελλήνων.

Στην έκθεση αξιολόγησης της Επιτροπής, ωστόσο, επισημαίνεται ότι, "η αναποτελεσματική εφαρμογή του νόμου, σε περιπτώσεις δίωξης και εκδίκασης εγκλημάτων διαφθοράς, οδηγεί σε μια ευρέως διαδεδομένη αντίληψη για ατιμωρησία και αποτελεί πηγή μεγάλης ανησυχίας στην Ελλάδα."

Ανάμεσα στους λόγους που αναφέρονται στην έκθεση και συνδράμουν στην ατιμωρησία των υπευθύνων για εγκλήματα διαφθοράς, είναι η απουσία αποτελεσματικών μηχανισμών ελέγχου στη δημόσια διοίκηση, η έλλειψη επαρκών αποδεικτικών στοιχείων, η ελλιπής οργάνωση των αρχών επιβολής του νόμου και η υπερβολική βραδύτητα της δικαιοσύνης.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
πηγή



Σχόλια