Γύρω στα τέλη της δεκαετίας του ’80, η κυβέρνηση Θάτσερ στη Βρετανία αποφάσισε να επιβάλλει ένα νέο φόρο στα νοικοκυριά, ο οποίος έμεινε με το όνομα poll tax. Πρακτικά το ποσό που αναλογούσε σε κάθε οικογένεια προέκυπτε από το πόσα άτομα έμεναν σε ένα σπίτι, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν το εισόδημά τους.
Σχεδόν αμέσως προέκυψε ένα κίνημα πολιτών που αρνήθηκαν συντεταγμένα να πληρώσουν. Ξεκίνησε από τη Σκωτία και επεκτάθηκε σε όλη τη χώρα, με αποτέλεσμα τη δεύτερη χρονιά εφαρμογής του νόμου να μην πληρώσει περίπου το 30% των φορολογούμενων (διευκρινίζεται πως η άρνηση αφορούσε ΜΟΝΟ τον poll tax – ή community charge επίσημα).
Η αντίδραση της Θάτσερ ήταν τυπική. Απειλές, διαστρέβλωση, επιλεκτικές δίκες και καταδίκες και απόπειρα καταστολής του κινήματος όπου έβγαινε στο δρόμο. Αποκορύφωμα του κινήματος η τεράστια πορεία του της 31ης Μαρτίου του 1990, όταν πάνω από 300.000 άνθρωποι συγκρούστηκαν στο Λονδίνο με την αστυνομία, η οποία και έχασε τον έλεγχο της πόλης. Μετά τα επεισόδια οι εργατικοί και η πιο επίσημη αριστερά (δηλαδή το militant) καταδίκασαν τα επεισόδια (ο “εργατικός” κίνοκ είπε πως τα έκαναν αναρχικοί χούλιγκαν). Το κίνημα όμως απλώς διογκωνόταν μέρα με τη μέρα, οπότε κάποια στιγμή οι κατά τόπους αστυνομίες και δικαστικές αρχές να δηλώσουν ότι δεν πρόκειται να συνεχίσουν να καλούν σε δίκη άλλους πολίτες, μιας και τα δικαστήρια και η αστυνομία είχαν κατακλυστεί.
Η αποτυχία του poll tax έριξε τελικά τη Θάτσερ. Με τη λαϊκή αγανάκτηση (ακόμη και μεταξύ των ψηφοφόρων της) να βαράει κόκκινα και το νόμο ουσιαστικά να έχει γίνει κωλόπανο, οι εσωκομματικοί της αντίπαλοι της έχωσαν μια καλή τρικλοποδιά και την ανάγκασαν σε παραίτηση. Και παρόλο που οι τόρυδες ξαναπήραν την εξουσία στις επόμενες εκλογές, το πρώτο πράγμα που έκανε ο Μαίητζορ (ο νέος αρχηγός των τόρυδων) ήταν να αποσύρει τον poll tax.
πηγή
===============
===============
Το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» απέδειξε, ποια είναι τα πραγματικά αφεντικά της χώρας.
Όπως είναι γνωστό η κυβέρνηση, αποφάσισε να κτυπήσει σκληρά το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» και μάλιστα σε ατομικό επίπεδο του κάθε πολίτη ξεχωριστά, πριν αυτό το κίνημα, λάβει τεράστιες διαστάσεις, με άμεσο κίνδυνο την κατάρρευση του καθεστώτος. Απέφυγε να κτυπήσει το κίνημα σε μαζικό επίπεδο (π.χ. την ώρα που ανεβάζουν μαζικά τις μπάρες στα διόδια), γιατί αυτό θα είχε μεγάλο πολιτικό κόστος και αρνητική δημοσιότητα για την κυβέρνηση, ενώ ταυτόχρονα θα πύκνωνε τις τάξεις του κινήματος. Έτσι αποφάσισε να το κτυπήσει σε ατομικό επίπεδο, μακριά από....τα φώτα της δημοσιότητας. Εκεί που ο κάθε πολίτης είναι μόνος και αδύναμος.
Το χειρότερο απ’ όλα δεν είναι η απόφαση για το κτύπημα του κινήματος, αλλά ο τρόπος. Θα βάλει λοιπόν η κυβέρνηση, 156 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ να ψηφίσουν έναν νόμο εντελώς αντισυνταγματικό. Θα μεταφέρει στον ΚΟΚ την μην πληρωμή των διοδίων σε ιδιώτες κατασκευαστές, ωσάν να επρόκειτο για τροχαία παράβαση. Προβλέπεται μάλιστα πρόστιμο 200 ΕΥΡΩ, σύλληψη του πολίτη, από αστυνομικά όργανα και αυτόφωρο δικαστήριο. Ταυτόχρονα θα αφαιρεθεί η άδεια του αυτοκινήτου και το δίπλωμα οδήγησης. Και όλα αυτά επαναλαμβάνουμε, γιατί ο πολίτης αρνείται να πληρώσει 2 ΕΥΡΩ στον ιδιώτη εργολάβο. Εννοείται ότι το πρόστιμο θα βεβαιώνεται αμέσως στην Εφορία, ώστε να μην μπορεί ο πολίτης να πάρει φορολογική ενημερότητα και οι εργολάβοι ταυτόχρονα θα έχουν το δικαίωμα να κάνουν διαταγές πληρωμής και κατασχέσεις στις περιουσίες των πολιτών. Ακόμα και να τραυματίσει κάποιος σοβαρά έναν άνθρωπο με το αυτοκίνητο, τέτοιες άμεσες και σκληρές συνέπειες δεν υπάρχουν, αλλά για 2 ΕΥΡΩ, βρέθηκαν αμέσως.
Δεν μπορούμε να πούμε τίποτε άλλο παρά ένα πράγμα.
Το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» κατάφερε ήδη ένα μεγάλο κτύπημα στο καθεστώς. Κατάφερε να ξεσκεπάσει το καθεστώς και να αποδείξει, ποιοι είναι τα πραγματικά αφεντικά του τόπου.
Για να μην μένουν, ακόμα και στον πιο καλόπιστο, αμφιβολίες και φαντασιώσεις περί δημοκρατίας και λαϊκών αντιπροσώπων.
http://hassapis-peter.blogspot.com/2011/02/blog-post_4501.html
==========
==========
Διερωτάται κανείς τι συμβαίνει σε αυτή τη χώρα. Πως είναι δυνατόν και τα δύο κόμματα εξουσίας, να λειτουργούν ως πολιτικά παραρτήματα των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών..
Πως είναι δυνατόν για παράδειγμα τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα να κατάντησαν στην παρούσα αθλιότητα.
Όπου οι κατασκευαστικές έχουν συμμετάσχει με το 10- 20%, τα υπόλοιπα τα έχει χρεωθεί το κράτος και απευθείας μέσω των...διοδίων οι πολίτες και να μιλάμε για νόμο – τάξη και ανάπτυξη.
Καταντά γελοιότητα ο πολιτικός διευθυντής του Ομίλου Μπόμπολα , πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς, την ώρα που η Ελλάδα όδευε ολοταχώς προς χρεοκοπία, να έχει προωθήσει όλες αυτές τις αποικιοκρατικού χαρακτήρα συμβάσεις, με διόδια ακόμη και για δρόμους που δεν έχουν κατασκευασθεί και να έρχεται τώρα ο επόμενος υπουργός , κυβέρνησης του έτερου κόμματος εξουσίας και να χειρίζεται την υπόθεση ως ο καλός «στρατιώτης» των εργολάβων.
Ο λόγος φυσικά για τον κ. Ρέππα.
Το πλέον επαίσχυντο, τα καθεστωτικά μίντια των εργολάβων και των τραπεζιτών αναπαράγουν σε διατεταγμένη υπηρεσία φυσικά αστείες προσεγγίσεις όπως ότι αν δεν ήταν οι κατασκευαστικές δεν θα είχαμε δρόμους, ότι αν δεν πληρώνουμε τα εξωπραγματικά ακριβά διόδια , που έχουν στηθεί με παράνομους νόμους, απέναντι στο Σύνταγμα, το οποίο καλώς ή κακώς υπάρχει ακόμη, παραβιάζουμε τον Νόμο και την Τάξη, το ότι οι ενεργοί πολίτες του κινήματος «δεν πληρώνω» είναι «τζαμπατζήδες» και ούτω καθεξής.
Μ.Τασιόπουλος
Πως είναι δυνατόν για παράδειγμα τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα να κατάντησαν στην παρούσα αθλιότητα.
Όπου οι κατασκευαστικές έχουν συμμετάσχει με το 10- 20%, τα υπόλοιπα τα έχει χρεωθεί το κράτος και απευθείας μέσω των...διοδίων οι πολίτες και να μιλάμε για νόμο – τάξη και ανάπτυξη.
Καταντά γελοιότητα ο πολιτικός διευθυντής του Ομίλου Μπόμπολα , πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς, την ώρα που η Ελλάδα όδευε ολοταχώς προς χρεοκοπία, να έχει προωθήσει όλες αυτές τις αποικιοκρατικού χαρακτήρα συμβάσεις, με διόδια ακόμη και για δρόμους που δεν έχουν κατασκευασθεί και να έρχεται τώρα ο επόμενος υπουργός , κυβέρνησης του έτερου κόμματος εξουσίας και να χειρίζεται την υπόθεση ως ο καλός «στρατιώτης» των εργολάβων.
Ο λόγος φυσικά για τον κ. Ρέππα.
Το πλέον επαίσχυντο, τα καθεστωτικά μίντια των εργολάβων και των τραπεζιτών αναπαράγουν σε διατεταγμένη υπηρεσία φυσικά αστείες προσεγγίσεις όπως ότι αν δεν ήταν οι κατασκευαστικές δεν θα είχαμε δρόμους, ότι αν δεν πληρώνουμε τα εξωπραγματικά ακριβά διόδια , που έχουν στηθεί με παράνομους νόμους, απέναντι στο Σύνταγμα, το οποίο καλώς ή κακώς υπάρχει ακόμη, παραβιάζουμε τον Νόμο και την Τάξη, το ότι οι ενεργοί πολίτες του κινήματος «δεν πληρώνω» είναι «τζαμπατζήδες» και ούτω καθεξής.
- Όλος αυτός ο κονιορτός είναι η πραγματική διαπλοκή και η ιστορία των σκανδάλων στην Ελλάδα, που με αφετηρία το 1980, διασπάθισαν σε υπερτιμολογήσεις και προμήθειες 3 ΚΠΣ. Που δεν κατόρθωσαν να φτιάξουν ούτε την Κορίνθου- Πατρών, που στη βάση της μίζας παρέδωσαν έργα που δεν παρελήφθησαν ποτέ , για να μην χρεωθεί κανείς τις ατέλειες που είχαν, κατασκεύασαν δρόμους που βούλιαξαν στην πρώτη βροχή ή βυθίσθηκαν στους γκρεμούς, όπως στην Αρκαδία και τη Μεσσηνία.
- Τι θέλουν να μας πουν μετά από όλα αυτά τα «χορτασμένα περιστέρια» της διαπλοκής που χρεοκόπησε την Ελλάδα, στις τηλεοράσεις, τα ραδιόφωνα και τις εφημερίδες; Ότι οι περίοικοι των διοδίων που θα πρέπει να πληρώνουν 5 ευρώ, για να μπαίνουν και να βγαίνουν από την αυλόπορτα του σπιτιού τους , θα ρίξουν έξω τον προϋπολογισμό και θα επιβαρύνουν τους νομιμόφρονες συμπολίτες τους ;
- Να τους θυμίσουμε τα εγκλήματα της εποχής Σημίτη, τις εφοδίες στα δημόσια ταμεία της περιόδου Καραμανλή ή την σημερινή πραγματικότητα στο παρασκήνιο των υπουργείων που τους απασχολούν ;
Μ.Τασιόπουλος
Σχόλια